Naputtelen nyt tähän ketjuun kun tuo Lippis.ketju ei välttämättä ole oikea paikka Gallerian katosta puhumiseen...
Eilen illalla päästiin jo vähäsen ajamaankin gallerian katolla. Jonkunlainen rata sinne alkaa muotoutua, mutta vielä sitä pitäisi hieroa paremmaksi. Lisää loivempia mutkia, 180 asteen käännöksiä vähemmäksi. Letkuista ainakin muutama pitäis täyttää hiekalla että pysyisivät paremmin paikallaan, ja estäisivät oikomista. Krossiautoja varten pari siirrettävää hyppyä jne.
Radan pinta on vielä melko liukas kun siinä on paikoittain jotain siitepölyä tms. Mutta pito on kohtuullisen mukava ainakin hpi:n vintage renkaalla, mutkat pystyy sopivalla kaasulla driftaamaan läpi.
Ohi mennessä kävin kanssa testaamassa muutaman kierroksen Gallerian katolla VTRllä. Piti vaan ensin nuohota takasuoran keskellä oleva viemäri auki, että järvi pääsi poistumaan alta.
Pitkälle samat huomiot tuli itsellänikin mieleen. Vähän liikaa suora - 180 asteen käännöstä nyt. Muuten ihan mukava. Letkuja täyttäessä kannattaa myös siirtää oikeasta reunasta harmaa letku ajajakorokkeen eteen. Harmaa letku häviää aika pahasti harmaaseen asfalttiin...
Vintageilla pitoa tuntui olevan ihan kivasti, alussa vähän driftiä, mutta kumien lämmettyä alkoi pitoakin löytymään aika sopivasti. 4.1 välityksillä ja lämpimillä kumeilla ei kyllä kurvien driftaaminen enää onnistunut. Noin lyhyelle radalle vähän kiihtyvämmät välitykset sopii tietty paremmin.