Kirjoittaja Aihe: Asevelvollisuus  (Luettu 11853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Asevelvollisuus
« : 05.04.04 - klo: 15.35 »
Ajattelin udella, että kuinkas monella on aikeissa käydä intti tai vaihtoehtoisesti sivari? Monella foorumilaisella on tuo suuri valinta edessä, mutta jotkut ovat sen jo tehneet ja velvollisuutensa suorittaneet tavalla tai toisella. Siis jos saisi järkevää keskustelua ja vastauksia aikaiseksi, eikä pelkkää sivarien haukkimista  :wink: !!

Oman "statukseni" voin laittaa sitten kun joku muu on ensin avannut pelin...  :mrgreen:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Tjoo
« Vastaus #1 : 05.04.04 - klo: 15.40 »
Lisättäköön listalle vielä totaalikieltäytyminen.

Itse olin armeijan leivissä kokonaiset 180pv, siinäkin ihan riittämiin....

Täydennetään: KsPionP, 2/01, TetsaPioneeri.
Lahti Rock City

Mika R

  • Vieras
Asevelvollisuus
« Vastaus #2 : 05.04.04 - klo: 15.45 »
11kk -90

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #3 : 05.04.04 - klo: 15.49 »
Kaipahan mä tähän väliin voin oman saldon lyödä... 3pv I/04 ja vaihtoehtoiseen 13kk:een  :mrgreen:  sitten joskus!!! MUT ARMEIJAAN EI ENÄÄ IKINÄ  :twisted: !!!

E: Omat huikeat 3pv "vaikutin" Upinniemessä, 4. komppanja, 5. joukkue, tupa 7, sänky 5. Että näin...  :lol:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Asevelvollisuus
« Vastaus #4 : 05.04.04 - klo: 15.52 »
Armeija tuli käytyä vuonna 98 .. Saapumiserä I/98, paikkana oli Riihimäen viestirykmentti ja siellä tarkemmin viestitekninen erikoiskoulu alokasajan jälkeen. Palvelusaikaa kerääntyi 330pv (sen aikainen maksimi).

Vaihtoehdoista sen verran, että itse en koskaan edes harkinnut sivaria taikka muita vaihtoehtoja, armeija tuntui "normaalilta" vaihtoehdolta eikä sinne meneminen tuottanut mitään ongelmia, tietysti käytännönjärjestelyjä lukuunottamatta (raha, työt ja asuminen). Mielestäni se on jokaisen oma asia kuinka palveluksensa suorittaa, jos jonkun mielestä sivari taikka vankila kuullostaa paremmalta vaihtoehdolta, niin siitä vaan.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #5 : 05.04.04 - klo: 16.29 »
Itse kävin intin alkuvuonna 2002. Lekuri meinas aluks kirjottaa c:n paperit surkean olkapään takia, mutta halusin yrittää ja varuskuntaharakan papereilla pääsin 180vrk:n jälkeen reserviin. 8)

(Kertauksia odotellessa)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Asevelvollisuus
« Vastaus #6 : 05.04.04 - klo: 17.11 »
Ite ajattelin ihan armeijan käydä. Ja ehkä pitäisi yrittää ajaa se kuorma-autokortti siellä armeijassa, jotta pääsisi "leikkimään" maastokuorma-autoilla :)!

Vlikutin forumilta on kait jossain ajelemassa niillä :D!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Asevelvollisuus
« Vastaus #7 : 05.04.04 - klo: 17.18 »
I/98 Panssariprikaati, 285 vuorokauttakohan se kesti silloin? Yhdet kertaukset on takana ja enempää ei kai, ikävä kyllä, ole luvassa...jostain syystä kertaukset meni mukavasti vaikka armeijassa vitutti joka päivä. Kai sitä oli liian mukavuudenhaluinen aikoinaan.

Ja mulle on kanssa kokolailla sama se minne jokainen menee, jos tuntee löytäneensä itselleen sopivan paikan. Itse asiassa omasta kaveri/tuttavapiiristä, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, ei kukaan ole mennyt sivariin.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #8 : 05.04.04 - klo: 17.23 »
I/98 Panssariprikaati ja BMP-1 vj eli 330 tuli siellä hiippailtua. Olin muuten ClodZ:n naapuri komppaniassa oven toisella puollella eli maailma on pieni.
Sais kyl tulla taas kertaukset. Niissä on hiton rento ja hauska fiilis.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #9 : 05.04.04 - klo: 17.28 »
Miehille tulee nuoruutta ikävä, vai?  :wink:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Asevelvollisuus
« Vastaus #10 : 05.04.04 - klo: 17.58 »
Täytyy kyllä sanoa että harvoin on niin armottomat nostalgiantuulet puhaltaneet kuin kertauksissa. Kaikki pinnat,  hajut ja äänet muistuivat mieleen, ihan kuin ei olisi ollut viikkoakaan poissa. Ja tietysti oli mukava nähdä vanhoja tuttuja, harmi että osa porukasta oli jäänyt pois. Tämä riippuu tietysti siitä, millainen fiilis porukalla on aikoinaan ollut, se tekee armeijasta joko helpomman tai helvetin. Hytönenhän tuota juttua selitti sillä että missään muussa elämänvaiheessa sä et elä yhtä pitkää yhtäjaksoista kautta samojen naamojen kanssa, ja siinä punnitaan sitten sosiaalisia taitoja. Lähes tauotta vietät vuoden verran muutaman kymmenen metrin etäisyydellä samoista kavereista, niin onhan kumma jos ei tutustu edes jollain tavoin.  :D
XC - Poor boys Bruiser

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #11 : 05.04.04 - klo: 18.13 »
1/04 tuli käytyä Sodankylän Jpr leikkikoulussa B-miehenä. Ensin olin viikon Ivalossa josta tiputettiin B-mieheksi ja minne muualllekkaan kun Sodankylään. Voisin sanoa että enemmän kotonakin on armeijaa entä siellä. B-miehenä tarvi oikeastaan puoliakaan alikersanttien käskyistä totella...

1/05 olisi tarkoitus uudestaan käydä kokeilemassa, mutta veikkaan ettei se ole vieläkään armeijaksi muuttunut, ja sivariin lähtö...

Ai niin, ja 2,5 viikkoa on mun "armeija"kokemukseni  :)  Ivalossa kyllä oli mukavaa kun siellä porukka otti "tosissaan" sen armeijan käynnin, Sodankylässä tupakaverit olivat oikeastaan (anteeksi ilmaisuni) asenneläskejä. "mä en jaksa tehä mitään" ja muuta rataa...

Hu0h, vähän helpotti 8)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #12 : 05.04.04 - klo: 18.16 »
KAARTIN PATALJOONA on ainoa oikea paikka käydä intti!   :lol:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #13 : 05.04.04 - klo: 18.38 »
I/03 Rannikkotykistön säämies 9kk. Siinä oli asiallinen homma ja erittäin harvinainen. Mukavaahan se oli näin jälkeenpäin ajatellen.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #14 : 05.04.04 - klo: 18.40 »
KaiPr, Krhk 2/99, Kevyt heitin. Mukavaa oli.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Mika R

  • Vieras
Asevelvollisuus
« Vastaus #15 : 05.04.04 - klo: 18.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
11kk -90


No kun muutkin niin lisätään vielä että 11kk meni HelItr:ssä, ensin 23Itk "sergei", sitten Automaattijaoksen Au, lisäksi TvälAu ja lopuksi kessu. Kotiutuksen jälkeen olinkin sitten 3kk työttömänä ja meinasin mennä takas kun sitä ennen lähtöä kyselivät :mrgreen: no eipä saanu intistäkään enää duunia laman takia

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #16 : 05.04.04 - klo: 19.54 »
PsPr PsTied 1/99 362 + 6kk varikko työtä. :wink:
Ultima sc CC01 M03

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Asevelvollisuus
« Vastaus #17 : 05.04.04 - klo: 20.20 »
I/99 SlMepa, tsirrakuskina 270vrk.

edit: Niin, sijoituspaikkana oli siis Upinniemen puolisotilaallinen pursiseura. Matruusi arvona vaikka paateissa ei tullut käytyäkään :-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #18 : 05.04.04 - klo: 21.00 »
Tehän ootte kaikki ihan "hulluja"!!!
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #19 : 05.04.04 - klo: 21.10 »
II/03 KaiPr ja pinohiirenä.
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #20 : 05.04.04 - klo: 21.17 »
Saapumiserä 1/01 Lapitr (Rovaniemi) 1.kvitptri, palvelusaika 180vrk, tarkemmin sanottuna 23itk 61/2 (perinteinen sergei) ammusmiehen erikoiskoulutus, sotilasarvo on tykkimies ja olen ylpeä siitä... Sivariin lähtöä en edes harkinnut...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #21 : 05.04.04 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ite ajattelin ihan armeijan käydä. Ja ehkä pitäisi yrittää ajaa se kuorma-autokortti siellä armeijassa, jotta pääsisi "leikkimään" maastokuorma-autoilla :)!

Vlikutin forumilta on kait jossain ajelemassa niillä :D!


Mä ajoin jo amiksessa kuorma-auto kortin  :P Sit intis menin autokomppaniaan... en tosin loppuun asti, ens vuonna uudestaan. Ne ei kai tykkänyt musta  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #22 : 05.04.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ite ajattelin ihan armeijan käydä. Ja ehkä pitäisi yrittää ajaa se kuorma-autokortti siellä armeijassa, jotta pääsisi "leikkimään" maastokuorma-autoilla :)!

Vlikutin forumilta on kait jossain ajelemassa niillä :D!


Siis, tietääkseni armeijaan mennessä pitää olla valmiiksi kuorma-autokortti jos haluaa C-kuskiksi päästä... :? Korjatkaa joku jos olen väärässä...  :D
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Asevelvollisuus
« Vastaus #23 : 05.04.04 - klo: 21.52 »
1/93 KymPionP.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #24 : 05.04.04 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ite ajattelin ihan armeijan käydä. Ja ehkä pitäisi yrittää ajaa se kuorma-autokortti siellä armeijassa, jotta pääsisi "leikkimään" maastokuorma-autoilla :)!

Vlikutin forumilta on kait jossain ajelemassa niillä :D!


Siis, tietääkseni armeijaan mennessä pitää olla valmiiksi kuorma-autokortti jos haluaa C-kuskiksi päästä... :? Korjatkaa joku jos olen väärässä...  :D

Juu... Eks armeijassa sit voi hommata niit isompii autoi ja yhdistelmii varten kortit!? Mun mielestä näin  :roll: , mut ei voi varmaks sanoo.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #25 : 05.04.04 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ite ajattelin ihan armeijan käydä. Ja ehkä pitäisi yrittää ajaa se kuorma-autokortti siellä armeijassa, jotta pääsisi "leikkimään" maastokuorma-autoilla :)!

Vlikutin forumilta on kait jossain ajelemassa niillä :D!


Siis, tietääkseni armeijaan mennessä pitää olla valmiiksi kuorma-autokortti jos haluaa C-kuskiksi päästä... :? Korjatkaa joku jos olen väärässä...  :D


Tarvii olla vain B- kortti. C-korttihan pelkkä kuorma-auto ilman kärriä...
Taas kehissä.. ;)

Poissa AKV

  • Jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #26 : 05.04.04 - klo: 22.28 »
tomppa82 on oikeessa. Ainankaan Tikkakoskelle ei oteta kuski koulutukseen jos ei omaa vähintään C-korttia... Itse oli II / 02 SatLsto 360 päivää kuskina nykimässä kärryä (tai useemmin niitä IT jannuja viemässä mettään :( )

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #27 : 05.04.04 - klo: 22.32 »
Höh, mun mielestä mikkelissä ei tarvii olla valmiix C-korttia. Mut en kyl sit oo varma. Ku ne opettaa ajamaan myös kuorma-autol...
Taas kehissä.. ;)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Asevelvollisuus
« Vastaus #28 : 05.04.04 - klo: 22.55 »
Tää on ihan arvailua, mutta oma veikkaukseni on että nykyään kun asepalvelusta on tiivistetty, niin etusijalla saattaa olla entuudestaan isommasta autosta kokemusta omaavat kaverit? Se on sitten eri peli jos ei potentiaalisia vapaaehtoisia löydy, silloin muu soveltuvuus ja kiinnostus hommaa kohtaan astuu reilummin kuvioihin. Meillä kävi tosin niin että sellainen kaveri, jolla oli siviilissä kaksi omaa kaivinkonetta, ei päässyt kaivinkonekuskiksi. Syynä saattaa olla joko kaverin omalaatuinen persoona, tai sitten se ettei olisi hyötyä opettaa ammattilaista, todennäköisesti näiden yhteisvaikutus.

Itse olin siis panssaripioneerina, halusin lääkintämieheksi mutta laittoivat AUK:iin. Kieltäydyin kunniasta ja homma meni lopulta siihen että pataljoonan tai prikaatinkomentaja perui päätöksen. Hommat oli ihan mielenkiintoisia paikka paikoin, pääsi puuhastelemaan sotilasräjähteiden parissa, jonkinlainen once-in-a-lifetime-juttu kai sekin? Tästä syystä komppaniaan ei ilmeisesti valita reilun rikosrekisterin omaavia kavereita, ja b-miehetkin toimitetaan muihin yksiköihin, jälkimmäisen syystä en ole aivan selvillä.

Meiltä keskeytti kokonaan kaikenkaikkiaan vain yksi kaveri, jos muistan oikein, mielenterveydellisistä syistä. B-miehiksi siirtyi muutamia samasta syystä, olisikohan ollut kaksi kaveria. Näiden poistuneiden lisäksi sitten yksi kuoli myöhemmin, muutoin porukka pysyi aikalailla kasassa koko palvelusajan.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asevelvollisuus
« Vastaus #29 : 05.04.04 - klo: 23.08 »
Juu intti on käyty Lapitr II/98, palvelusaikaa tuli 362vrk. Mikäpä siinä ihan mielenkiintoinen vuosi.
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy