Nyt nyt kun mainitsit tuon akun JST-XH johdon niin kyllähän sieltä akusta sellainen roikkuu. Harmi vaan, että autossa on 2x2s (5200mAh) lipot niin joutuu lataamaan akut erikseen.
Et itse asiassa häviä kovinkaan paljoa vaikka lataat ne akut yksi kerrallaan:
Jos nuo akut ovat Turnigyn uusia 2S LiPOja, niin niissä lukee, että ne kestävät 2C latausta ja ainakin itse olen siten ladannut niitä täydellä 6A virralla (joka on laturin maksimi). Tällöin akut latautuvat noin 2 * 5.2Ah / 6 A = 2 * 0,87h = 1,73h. Tai 1C virralla 5.2A tietenkin 2h.
Jos taas hommaat johdot saat akut sarjaan, mutta maksimilatausteho tuolla laturilla on 50W: I = 50W / 4.2V*4 = 2,98A => 1 * 5.2Ah / 2,98A = 1,74h.
Onhan se tietysti mukavaa, kun akut valmistuvat kerralla, mutta muuten latausajat ovat aika samanlaiset, koska se laturi rajoittaa lataustehoa.
EDIT: Nuo minun laskelmani eivät muuten ota huomioon lopun CV vaihetta, joka on hidas ja tulee kaksi kertaa erikseen ladatessa... on siitä kaapelista ainakin 10 minuutin etu.