Saman häiriön jatkoksi löytyi lopulta todellinen syy päkimiseen...
Joko kone oli jo kuumentunut heikkomagneettiseksi ja imi virtaa liikaa, tai hiekkaa vetokupeissa keskenvauhdin. Virrantarve kiipesi kuitenkin taivaisiin.
Monsteri otti enempi virtaa ku tarvike-deanseista menee käytettynä läpi!
Seurauksena maa ei kytke tarpeeksi, vaan nopari saa jännite-eron ubecin maan ja tehomaan väliin. Sekös sekoittaa kesyn radiosetin. Päkiminen taas imi virtaa ja kuumensi konetta lisää. Opettavaista:
Tänään ne "deansit" sitten kuumeni viimosen kerran:
ne suli
- Maapiuha monsterin "deans"-urokselle suli kupariseostinauksestaan irti.
- Liitin meni lintaksi (ei oikokytkevään asti) ja irti nyhtäessä piikki jäi Y:n liittimeen.
- Vastaavat Y-haaran liittimet sulatti muovi päältään. Muuten muodoissaan.
- Akun1 molemmat johdot suli kupariseos-tinauksistaan.
- Akun2 maajohto suli tinauiksestaan.
- koneen siili oli töyssyssä kallistunut huoniosti lämpöä imeväksi, ja puhallinpiuha poikki.
- kone on vissiin kuumentunut vainaaksi. :mrgreen:
--- En ainakaan maalistaan tummentunutta kokeile tolla noparilla. :mrgreen:
- Monsteri ei katsonut aiheelliseksi puhaltaa. Testatessa ilman lähettimenvirtaa puhallin ok. (V3 joka antaa näytteen ). Se ei tuntunut muihin osiin nähden edes lämpöseltä.
Tätäkin vissiin pitäs jotenkin väittää ton castletuotteen syyksi?
Eikö niissä vieläkään ole mänttisuodinta?