Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 330640 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #300 : 21.09.12 - klo: 20.56 »
Tämähän meinaa mennä yksinpuheluksi  :angry:

Liitteenä käppyrä DDM CY 30,5 motista Samban putkella ja WT-990 kaasarilla. Eli tämä moottori jossa "on" 5,5+hp putken kanssa.

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4518/.f


Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #301 : 21.09.12 - klo: 21.01 »
Vielä myös se kalibrointimoottori. Eli Zenoah G260 ilman putkea sekä Samban putken kanssa. Kaasutin molemmissa WT-990. Huom. käytetty moottori jonka ajomäärästä ei tarkkaa tietoa. Uusi sisäänajettu voisi antaa vähän enemmän.


Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #302 : 21.09.12 - klo: 22.39 »
Mielen kiintodta  :laugh: tekis mieli antaa oma kone sulle penkkiin talven aikana mutaa mutaa..
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #303 : 21.09.12 - klo: 23.24 »
Ei ku vain, nähtäisi paljon toi 50cc oikeesti tuottaa :tongue:

Poissa yazca

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #304 : 22.09.12 - klo: 09.56 »
Mielen kiintodta  :laugh: tekis mieli antaa oma kone sulle penkkiin talven aikana mutaa mutaa..

Ota Pekkaan yhteys, hänellä myös Dyno ja Mäntsälässä, mittaa pyöristä
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #305 : 22.09.12 - klo: 11.25 »
Vielä myös se kalibrointimoottori. Eli Zenoah G260 ilman putkea sekä Samban putken kanssa. Kaasutin molemmissa WT-990. Huom. käytetty moottori jonka ajomäärästä ei tarkkaa tietoa. Uusi sisäänajettu voisi antaa vähän enemmän.
En tiedä sen sisään ajonmerkitystä kun Pekka puhui oman koneen sisäänajon hoitunen dynossa...
Mietin että kuinka suuri ero  sillä sitten oikeasti on koneen kestävyyteen ja tehoihin!?
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #306 : 22.09.12 - klo: 11.51 »
Tarkennetaas hieman. Eli tarkoitin että jos moottorilla on ajettu enemmän kuin "sisäänajo" niin kaikki teho ei välttämättä ole tallella. Ja ei näillä moottoreilla yleensäkään kannata kummoisia sisäänajoja tehdä. Liikaa jos röpöttelee niin männänrengas ei hioudu kunnolla paikalleen jne.

Kunnolla jos haluaa tehdä niin pytty otetaan ylös ekan käynnistyksen jälkeen ja tsekataan hotspotit ym.

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #307 : 22.09.12 - klo: 12.17 »
alaa: Oliko tuo penkittämäsi Modelsportin kone aivan uusi?

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #308 : 22.09.12 - klo: 12.34 »
Ei. Eikä myöskään 30,5 CY. Tämä unohtui noissa mainaita. Kaikki kuitenkin silmällä katsottuna ja ajettuna täysin kunnossa. Kyllä ne luonteensa näyttävät vaikka eivät aivan tuliteriä olisikaan :)

Edit: Kiitos vielä kaikille moottoreita lainanneille!
« Viimeksi muokattu: 22.09.12 - klo: 12.42 kirjoittanut alaa »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #309 : 22.09.12 - klo: 17.45 »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #310 : 22.09.12 - klo: 17.51 »
Tämän koneen kohdalla voin sanoa vahvan epäilyn koneen pommin varmuudesta.
Off road käytössä tuo ei takuulla ole pomminvarma kone, kun ainuttakaan öljy stefaa ei ole kampien päissä, laakerit ei kestä kovin kauaa ja sit menee pyttyä kuin voita...
Koettu ja nähty juttu.
Ihmetyttää vaan toi liikkeen kova mainosta asiasta. :shocked:
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Poissa pertsaaja

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #311 : 23.09.12 - klo: 18.00 »
Mitäs hyötyä on noista "stuffed" kampiakseleista?
esim tuo --> http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1290/.f
Kumpi on tehokkaampi, stuffed vaiko tuo "turbo-mod"?

Ja toiseksi, sopiiko periaatteessa kaikki 2 pulttiset sylinterit kaikkiin 2 pulttisiin lohkoihin?
Itsellä tuollanen ShengQi auton mukana tullut 23cc kiinakopiomoottori ja mietin joskos siihen hommais vaikka tuollaisen setin --> http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4754/.f
Pääsis vaan aika paljon halvemmalla kuin jos koko koneen uusisi.
Giga Crusher 2x GXR-28, Cen gst 7.7, Spektrum DX3S

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #312 : 23.09.12 - klo: 18.12 »
Täytetyn etu on parempi huuhtelu kuin avonaisella mallilla, bensa menee kanaviin nopeammin jne..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #313 : 23.09.12 - klo: 19.35 »
Vahvasti kyllä epäilen tuota gizmotorin 7,5 heppaa... Omasta mielestä tuo ei kyllä liiku liukkaasti. Eikös bajan pitäisi keulia helposti noilla tehoilla?

Täytetty kampura tosiaan lisää kampikammion puristussuhdetta. Tässäkin asiassa liika on liikaa ja siitä seuraa omat ongelmansa. Mutta tuo täytetty kampura on ok.

Dynokäppyröihin voisi lisätä vielä yhden arvon, eli kiihdytysaika. Se tosin on vertailukelpoinen vain samassa dynossa ajetuissa. Kertokaampa kokeneemmat mikä olisi hyvä kierroslukuväli? 8000-15000?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #314 : 23.09.12 - klo: 20.02 »
10-16T.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #315 : 23.09.12 - klo: 20.07 »
Joo, epäilen itsekkin tuota 7.5heppaa, ja kun hintakin on tuo, ja ei ole edes läppökone..
Tosin tuo firma on jo aikaisemminkin kusettanut noilla mainostehoilaan, joita sitten joutunut perumaan.
Tosin tuo rcmk:n pytty on kuulema parempi aihio viritykseen kuin zenoahin tai cy:n.

Mut mitä sanoo alaa, onko toi miten kinkkinen huutelukanavien osalta myös sit viilata??

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #316 : 23.09.12 - klo: 20.52 »
Aikoja 10000-16000:
Zenoah 26cc vakio samballa, 1,94s
30,5 CY DDM samballa, 1,78s
Modellsport 26cc S1, samballa, 1,69s
Oma 30,5cc porttaus versio 1, oma putki, 1,44s

Samba kaikissa tämä: Samba 4 Power Ultimate Pipe, Malli: 4410

Ihmetyttää että miten Gizmolla on vakio RCMK CR290F moottori kalliimpi kuin tuo 7,5hp kone. Tuosta Gizmosta on itsellä hyviä kokemuksia, tosin vain osien oston muodossa. Ei tuon RCMK:n pytyn kanavat kyllä kovin hyvin suunnitelluilta näytä. En ole tuollaista kyllä ikinä kädessä pitänyt niin en osaa sanoa onko parempi lähtökohta kuin Zenoah.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #317 : 24.09.12 - klo: 08.38 »
Näin kuvien perusteella näyttää siltä jotta tuota rcmk:n kanavia on jo tehtaalla avarrettu, kun vertaa vakio zenohin kanaviin.

Briteissä ja jenkeissä olen kuullut, tai lukenut että tuon rcmk:n kromaus olisi paksumpi ja kestävämpi kuin zenoahin pytyissä..
Tiedä sitten todellisuudessa.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #318 : 26.09.12 - klo: 13.17 »
Nyt ois filmiä bajasta niistä muutoksista mitä tein..
Kele hajosi killerin katkaisin kesken ajon :angry:
Mut kone laulaa nätisti...
HPI baja 5t with esp championship ported 29cc kit with 29mm stuffer crankshaft
Toi kenttä on vaan kele paikkaa ajaa kun on märkää toi hiekka.
Heti on vanteet täynnä sontaa ja vaikuttaa heti suorituskykyyn...

Käyköhän tohon killeriin normi katkaisija??
Tuo orkkis killerin katkaisija on ihan p*ska, kovaa muovia kauttaaltaan..

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #319 : 26.09.12 - klo: 13.34 »
Itejätin alkuperäisen paikoilleen enkä laittanu mukana tullutta katkasijaa. Hyvin laulaa sun baja nytten  :azn:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #320 : 26.09.12 - klo: 14.27 »
Beast, oletko mitannut moottorisi pakoasteet? Paljon oli?
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #321 : 26.09.12 - klo: 14.47 »
Joo, nyt laulaa ihan mukavasti baja, ja uusi putkikin on jo postissa..
Maanantaina lähti Englannista ultimate-rc.netin Chadilta paketti ja tänään oli jo 7.52 oli Joensuun postissa..
Pitääkin tästä lähtee kohti postiin :tongue:
Onneksi löyty miljoonaboksista yksi zenoahin katkasin, kattoo jos se toimii niin vaihtaa paikalleen.
Killerille laitoin viestiä tosta katkasijasta, niin tokaisi vain että vaihda parempi paikalleen :laugh:

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #322 : 26.09.12 - klo: 20.09 »
Beast, oletko mitannut moottorisi pakoasteet? Paljon oli?
papatatko pakokaasun lämmöstä vai kanavan asteista? :smiley:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #323 : 26.09.12 - klo: 20.45 »
Pakokanavan aukioloasteista.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #324 : 26.09.12 - klo: 21.25 »
Ei oo tullu mitattua  :smiley:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #325 : 26.09.12 - klo: 21.38 »
Iso apu sustaki o...  :grin:

Mikset oo?  :wink:
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #326 : 26.09.12 - klo: 22.10 »
Onks sun motti Standard vai Super -versio?
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #327 : 26.09.12 - klo: 22.52 »
 :grin: standardien mukanen se on ku ajattelin että runtuu on ihan tarpeeks ja niillä ei ollu superii varastos.. mä ku en jaksa venailla mitään  :embarrassed: eikä kyllä hattaakkaan mitään  :azn: ei oo tarvinnu mittailla  :azn:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #328 : 28.09.12 - klo: 08.30 »
Kyllä se vaan niin on, jotta voisi seuraavan koneen tuolta gizmolta tilata..
Laitoin eilen viestiä ja yöllä ol tullu vastaus.
Kyselin koneista ja miten ne on dynottu jne..
Tälleen vastasi Bruce.

Hello thanks for the email. lets say that my dyno is on the front page of the website at there bottom it cost me $9000,00 all the engines you are looking at come as you see in the pictures .I know 100% you will love my engines no one in the world can produce engines like us with a cnc machine it took 2 years of testing to get my engines 100% before i put them up for sale. i have 3 records in the boats and 2 in the drag 1/4 gas.
The webste will give you shipping cost depending on how fast you what it. if you need any more imfo please email.
 
Thanks Bruce

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #329 : 29.09.12 - klo: 22.38 »
Ajattelin tämän koneen seuraavaksi ostaa...
Bruce, tuon gizmon omistaja lupasi mulle uuden koneen jos saan ton rikki, niin kuin se v..n
zenoah teki mulle v....t......
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56
Eli tossa on kampiakselin pitopinnat laitettu laakereille, ei esim kuten cy:ssä on kaksi avointa laakeria ja sitten öljy stefat, tai kuten zenoahissa on, vauhtipyörän kohdalla on öljy stefa ja laakeri, ja kytkinpuolella avoin laakeri ja sitten suljettu, joka mullakin oli, joka sitten v..u hajotti
kaksi pyttyä p.....i kun se kytkinpuolen laaleri hajosi ja vuoti kamat pyttyyn :angry:
No, annetaan gizmolle tilaisuus, kattoo miten se kone kestää mun rääkin...
Tosin, talvi on tulossa ja pölyiset paikat on nollassa, talvellahan tuollainen rakenne kestää mitä vain, mutta kesälle, en usko.
No, Bruce sano jotta se on sanojensa takana ja että jos se menee p...i niin saan uuden..
Eipä tollaista palvelua ole muualla :azn:

Also with the CR-F style engine with finned flywheel and fan cover you will never have a heating issue. We guarantee it 100 % if not happy with this setup please call us and return it. That shows you we are 100% for our customers.