RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: cen-mies - 01.05.07 - klo: 13.28
-
Onko GS21 moottorissa jotain käynnistysvinkeitä :huh:
Jos on niin kertokaa... pliis. mulla on sellanen mut ei lähde käymään, vaikka oon puolituntia startterilla yrittäny :cry:. bensat on uudet ja niin on tulppa ja bensansuodatin.
-
hehku tyhjä
-
Laita ensin ryyppyä paineletkusta tai kaada kaasariin löpöä ja kaasuttele samalla kun startteri sitä pyörittää. :wink:
Tietenkin hehku tarvii olla täynnä.
-
älä kaada löpöä kaasariin... tämä tarkoittaa että otat ilmansuodattimen irti ja sitä ei todellakaan tarvi tehdä. puristat paineletkun ensin kiinni, starttaat sen verran että näet kun bensaa menee kaasuttimeen. hehku kiinni ja auto käyntiin. jos ei vieläkään toimi niin lataa ehhku, vaihda vielä uusi tulppa ja uudet polttoaineletkut.
-
Ja kannattaa löysätä tulppaa.Ja jos ei lähde aikasempien ohjeiden avulla hae ohjekirja ja katso sieltä perussäädöt.
-
Tuo pätee uusiin moottoreihin, joissa moottorin puristukset estävät sen pyörimisen.
-
älä kaada löpöä kaasariin... tämä tarkoittaa että otat ilmansuodattimen irti ja sitä ei todellakaan tarvi tehdä. puristat paineletkun ensin kiinni, starttaat sen verran että näet kun bensaa menee kaasuttimeen. hehku kiinni ja auto käyntiin. jos ei vieläkään toimi niin lataa ehhku, vaihda vielä uusi tulppa ja uudet polttoaineletkut.
Niin tai onhan niitä tapoja monia, esim putken päähän ku laittaa sormen ja starttaa niin menee bensaa kaasariin. Itse käytän ruiskua jolla laitan painetta paineletkusta. No joo onhan se hieman riskiä kaataa löpöä kaasariin koska sieltä voi lentää sitä löpöä kun starttaa ja tietysti voi tippua likaa kaasariin :undecided:
-
Ja miksi ei saisi ottaa ilmansuodatinta irti itellä lähtee joka ajon jälkeen. :huh:
-
PISTÄ PAREMMIN KIINNI ETTEI LÄHDE. Ihan sitä varten varoitellaan, ettei kaasariin päässyt roska riko moottoria.
-
Tarkoitin,että irroitan ilmansuodattimen joka ajon jälkeen.Ja onko väärä tapa kun puhallan sinne letkuun kun muut kayttävät ruiskuja.
-
Miksi sä irroitat sen joka ajon jälkeen? Ei se ole väärä tapa puhallella mutta oman turvallisuuden vuoks kannattais hommata jotkut muut konstit millä saat kaasariin bensaa, kun puhallat ja vedät happee nenän kautta ja puhallat taas niin vahingossa voit vetää happee letkusta :afro:
-
Irroitan koska filtteri on helpompi ottaa pois.Ei sinne niin paljoa tarvitse puhaltaa,että happi loppuis kesken.
-
oon kokeillu kaikkee mut kone ei haluu etes yrittää. vaikuttaako pakoputken kiinnitys asiaan :huh: meinaan et pakoputki siinä koneessa on 2-osainen, pitääkö putken olla tiivis että auto lähtee käymään :huh: :undecided:
-
Ei oikeastaan kuulu topicin aiheeseen mutta on hyvä muistuttaa bensan vaaroista...
Lukekaan ja sisäistäkää (http://rc10.fi/index.php?topic=7572.0)
-
Onko kellään tämän pannun tehdasasetukset tiedos?
-
Ei oikeastaan kuulu topicin aiheeseen mutta on hyvä muistuttaa bensan vaaroista...
Lukekaan ja sisäistäkää (http://rc10.fi/index.php?topic=7572.0)
Olipas mukava lueskella.(Luin koko aiheen.)
-
onko kone lähtenyt käyntiin?
-
Onko kellään tämän pannun tehdasasetukset tiedos?
Pääruuvi täysin kiinni ja avaat 2 ja 1/2 kierrosta.
Alaruuvi täysin kiinni ja avaat 2 ja 3/4 kierrosta.
Kaasarin kurkku 0,7-1mm auki.
-
moi. tietääkö kukaa mikä liike myy ton gs 21 motin osia??
-
Mun villi arvaus on että liikkeestä josta saa kyosho autoja, saa myös varaosia niihin....
-
Kannattaa myös miettiä koneen vaihtoa paremman merkkiseen, niin toimiivuden, kestävyyden kun tehonkin takia. Jos varaosien hinta lähenee sataa euroa, niin uusi kone on parempi vaihtoehto. Ja tosiaan, Helsingissa esimerkiksi hobbypoint, prohobby ja kyosho pro shop.