RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: zette - 31.05.09 - klo: 21.56
-
mulla on 1:10 cen racing mg 10 tr poltis ja sen kanssa nyt semmonen ongelmat et ku auton laittaa käymään niin radio laitteet sekoo. kun taas auto ei käy niin toimivat normaalisti
missä vika ??
-
Ottaa häiriötä, onko kaikki piuhat tiukkaa kiinni?
Onko ajopaikalla mitään sähkötolppia?
Kun auto käy niin tärinä tekee häiriötä.
-Antti
-
kaikki piuhat pitäs olla kii ja ei ole sähkötolppia mist ottais häiriöö
-
kaikki piuhat pitäs olla kii ja ei ole sähkötolppia mist ottais häiriöö
1. Patterikotelo pois ja vastariakku tilalle
2. virtakatkaisija pois ja tukeva virtaliitin tilalle
3. Lipo ja regulaattori pois ja NiMh tilalle
4. vastarin kiinnitys pitää olla "pehmeä", ts. niin että rungon tärinä ei välity siihen
5. Tee "massavaimennus" esim sinitarralla tai "powerputyllä" vastarin liittimille ja erityisesti kiteelle.
6. keksi itse lisää
-A-
-
Minulla oli omassa polttiksessani kesän alussa pientä häikkää radiolaitteissa ja korjaantui sillä että varmistin jotta antennijohto menee vastarista suoraan antenniputkeen eikä ole kiepissä muiden piuhojen kanssa, eli yksinkertainen korjaus oli.
-
Ollimäki kirjoitti.
3. Lipo ja regulaattori pois ja NiMh tilalle
Tarkoititkos Antti että toisin päin vai siten miten kirjoitit :huh:
Jerzi
-
3. Lipo ja regulaattori pois ja NiMh tilalle
Kiteellisen 27 MHz vastarin kanssa ja kun regu ja vastari olivat vierekkäin niin
antoi häiriötä. Sanwan 2,4 G taas ei ollut häiriötä. NiMH:lla toimivat molemmat vastarit.
-
Ollimäki kirjoitti.
3. Lipo ja regulaattori pois ja NiMh tilalle
Tarkoititkos Antti että toisin päin vai siten miten kirjoitit :huh:
Jerzi
Nimenomaan niin kuin kirjoitin, Lipo pois ja Nimh tilalle.
Ainoa järkevä syy laittaa LiPo-akku polttisauton kyytiin on painonsäästö kilpa-autossa. Harrasteautoihin, joilla vain ajellaan, ei ole mitään perustetta käyttää LiPo-akkua.
Sähkömoottorilla kulkevat autot ovat sitten oma lukunsa.
-A-
-
Noniin mulla tuli sama ongelma. :undecided:
kun auto on käynnissä ja liikuttaa kaasu/jarru servoa (kanava 2), niin kaasu/jarru servo sekoaa täysin (alkaa heilumaan hulluna) ja samalla sekottaa ohjaus servokin (kanava 1).
Kun taas liikuttaa pelkkää ohjausta, niin se toimii ihan normaalisti.
Ja sillon kun auto on pois päältä servot toimii ihan normaalisti.
Missähän vika?? :shock:
Voin ottaa videonkin jos auttaa.
edit: Ni-MH akku on vastarin akkuna ja vastari on pehmeästi kotelossa.
-
Akku varmasti täynnä?
Jos on niin mahdollisest kaasuservo on rikki.
Irrota kaasuservon johto ja kokeile sekoaako sillon.
Jos ei niin kokeile vielä laittaa ohjausservo kaasun paikalle ja testaa.
-
Syypää löytyi: vastari ei oikein toimi. välillä laittaa virran kokonaan poikki ja välillä taas sekottaa servot.
Pystyisiköhän vastaria enään korjaamaan? :shock:
edit: joo, sori se olikin vastari akku joka sekoilee :undecided: