Kaverilla oli tollanen, tai no on edelleen mutta aika monessa palasessa, ja kokemusta on vähän liikaakin..
Auto on sinänsä "pahvilaatikko pyörillä", naurettavat ajoominaisuudet ja ylipäätänsä koko vessan suunnittelu, mutta ensimmäisenä autona se ainakin opettaa hyvin, sillä ei nimittäin montaa kertaa ajeta ilman mekkaamista. On myös hyvin yksinkertaisesti rakennettu, eli on helppo tajuta miten homma toimii, ja mikä osa kuuluu minnekkin. Yksinkertaisuudella on myös haittansa, suurin osa ruuveista pureutuu siihen ämpärimuoviin mistä kaikki muoviosat on tehty, ja jengat kuluu nopeesti väljiksi.
Kannattaa ostaa joku halpa max .18 kokoinen pata, ja ajaa auto loppuun. Kunnostaminen tulee nimittäin sitten kalliiksi, esimerkkinä teräksiset diffinrattaat yhteen diffiin 70e, kaikki osat aivan älyttömän ylihinnoteltuja. Paitsi sitten pari poikkeusta, eli esimerkiksi sylkkäputki+mäntä koneeseen tais olla 25e, eli jos vielä saat sellaisen jostain, niin vakiokoneen kunnostaminen ei ole huono idea. Saatavuus oli pari vuotta sitten ainakin huono, hobbypointissa oli 1 satsi hyllyssä eikä ne ilmeisesti saanu tilattua lisää.
Niin ja jos päädyt uuteen koneeseen, joka ei ole kössön valmistama, niin tarvitset erillisen moottoripukin. Noi alkuperäset koneet (gs11, ja myöhemmin gs15r) kun pultataan suoraan pohjalevyyn kiinni, ja tavallinen kiinnitystapa on pukeilla. Kysyt sitä pukkia liikkeestä, se on ihan bolttis, eli pukki kiinni pohjalevyn reikiin, ja kone pukkiin. Ei siis ole tavallinen moottoripukki, vaan nimenomaan kössön valmistama tota tarkotusta varten.
Voimansiirto tossa autossa ei kestä edes vakiopataa kunnolla, joten isomman kanssa saat varautua diffien totaaliseen hajoamiseen, sieltä menee sekä rattaat sisältä, että planeettaratas ja pinioni. Öljyjä diffeihin ei kannata laittaa, ne ei kuitenkaan pysy sisällä edes yhtä ajokertaa, eli jonkinlaiset rasvat vaan sinne.
QRC loota hajoaa varmasti ennemmin tai myöhemmin, ainakin se pieni pakkiratas, jonka kyllä saa liikkeestä jos ostaa kaikki laatikon rattaat, mutta sitä erikoista tappia mikä pitää sitä kiinni ei saa kun ostamalla koko lootan. Joka taas tulee niin kalliiksi että kannattaa tyytyä eteenpäin ajamiseen.
Linkistöissä on alunperin väljää, laatikon "vaihteensiirrin" jumittelee aina välillä, mutta se kaasuhärpäke joka hoitaa sen että kaasuttaa myös pakilla toimii yllättävän hyvin. Servoiksi kelpaa ihan perusservot, ei se kuitenkaan mihinkään käänny. Suosittelen vastariakkua, ja vastarikotelossa olevan kytkimen poistamista, se aiheuttaa häikkää. Tankissa oleva ryyppy kannattaa myös irroittaa ja tukkia se reikä huolella, se ryyppy aiheuttaa nimittäin ennemmin tai myöhemmin ilmavuotoja. Vakioputki on paras tolle vakiokoneelle, ja kannattaa sitten myös ostaa samalla fuilisuodatin.
Fuiliksi sitten jotain kunnon tavaraa, noi vakiopadatkin käy huomattavasti paremmin esim byronilla, kun 10% tai 16% modeltechnicsillä. Hyviä löytyy suht paljon, en nyt luettele kun pari, mutta varmoja valintoja on ainakin Byron, Werks ja PSR.