Kirjoittaja Aihe: Team Losi Mini-T keskustelua  (Luettu 27510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teepee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #90 : 03.09.07 - klo: 20.12 »
Ja kysymys liittyen vanhaan klassikkoon:
Kuuluuko Mini-T:n (orkkis) slipperissä olla jonkinlaiset "kytkinlevyt" spurrin ja puristavien levyjen välissä...? Vai luotetaanko tuossa kitkaan noiden muoviosien välillä?

Minin räjäytyskuvassa ei näy "levyjä"

-tommi-
*** Team Losi Mini-T ***

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #91 : 11.09.07 - klo: 18.20 »
Jees!

Saako mistä "blingiä" :cool: mini-t:hen hyvin?
Saako mistään suomesta?
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa herbu_91

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #92 : 11.09.07 - klo: 18.32 »
http://www.rcmart.com/catalog/default.php?cPath=144_1032_521
Tuolla on jos jonkin näköistä viriosaa. Ei tosin ole Suomessa.
Traxxas Slash Brushless
Firelap Nano Dragon II

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #93 : 11.09.07 - klo: 18.34 »
Kiitos ja kumarrus!

http://www.rcmart.com/catalog/default.php?cPath=144_1032_521
Tuolla on jos jonkin näköistä viriosaa. Ei tosin ole Suomessa.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa teepee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #94 : 11.09.07 - klo: 22.09 »
Jees!

Saako mistä "blingiä" :cool: mini-t:hen hyvin?
Saako mistään suomesta?

Ja voin suositella myös www.liquidrc.com:ia... hulvattoman halpa toimitus (0.99 $) ja homma toimii...

-tommi-
*** Team Losi Mini-T ***

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #95 : 12.09.07 - klo: 08.21 »
Kiitos ja kumarrus sinullekkin   :angel:

Jees!

Saako mistä "blingiä" :cool: mini-t:hen hyvin?
Saako mistään suomesta?

Ja voin suositella myös www.liquidrc.com:ia... hulvattoman halpa toimitus (0.99 $) ja homma toimii...

-tommi-
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa teepee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #96 : 23.09.07 - klo: 21.09 »
Tere!

Lyhyestä virsi kaunis: Käykö Losin vakio vastarin kide Futaban Am-vastariin ?

*EDIT*:  Vastaan itse:Kokeiltu jo on ja käy...

-Teepee-
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo: 15.05 kirjoittanut teepee »
*** Team Losi Mini-T ***

Poissa lolokoklok

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #97 : 17.11.07 - klo: 22.28 »
Olen alkanut miettimään tuollaisen mini-t pro:n hankintaa koska sharkkini on kulunut kasaan ja osat ovat kalliita.Omistan sharkissa toimineita vtec lipoja ja haluaisin tietää miten ne menisivät tuohon autoon eli joutuuko säätämään paljon?
Sitten vielä että pystyykö tuota edes ajamaan jos lyön kiinni nuke z400 koneen
ja millaiset mahdollisuudet on pärjätä kisoissa nelivetoisia pikkuautoja vastaan?
LRP Shark FT brushless

Poissa lolokoklok

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #98 : 18.11.07 - klo: 10.55 »
Kysyisin vielä että että käykö tuo nuken z400 kone pro mallin moottoripukkiin suoraan?
LRP Shark FT brushless

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #99 : 20.11.07 - klo: 00.40 »
Millaisia lipo-akkuja olette saaneet mahtumaan Mini-T:n kyytiin?
Mini-T Pro on jo matkalla jenkeistä Suomeen päin ja siihen pitäisi hommata mahdollisimman suuren kapasiteetin lipoja.

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #100 : 21.11.07 - klo: 11.34 »
...väärä...muistaakseni 1250 etecci ainakin mahtu sinne patterikoteloon
« Viimeksi muokattu: 21.11.07 - klo: 11.37 kirjoittanut Korpse »

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #101 : 21.11.07 - klo: 11.37 »
Mulle on tulossa 200mAh hextronkin irtokennoja joskus (toivottavasti pian). mittojen mukaan pitäisi mahtua kyytiin, saas nährä. JiriK muistaakseni istutti 180mAh lipot siihen ja kuuleman mukaan mieletön vauhti.

Juu toi on kyllä tiedossa että Micro-T:n menee 200mAh lipokennot, mutta tämä on Mini-T kesksuteluketju :grin:

EDIT: Monen korjauksen jälkeen puolin ja toisin ollaan oikeassa asiassa :wink:

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #102 : 21.11.07 - klo: 11.38 »
samaa kakkaa eri koossa :P editoin

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #103 : 24.11.07 - klo: 10.14 »
Pääsin vihdoin itse sovittelemaan lipoja autoon.
Tällainen mahtuu hyvin ja tilaa jää vielä reilusti painopisteen säätöön:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5264

Poissa JiriK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #104 : 14.12.07 - klo: 21.04 »
Hankin tuommoisen vähän isomman pikkuauton kun se Micro-T alkoi tuntumaan turhankin pieneltä..
Minimibudjetilla mennään, joten vakiokamoja ja kotoa jo löytyviä koitetaan käyttää.
Ohjausservoksi piti kolvailla Hitec HS-55 (ts. spektrumin 75 tjsp) kun alkuperäisestä oli rattaat ja moottori rikki.
Pelittää ihan hyvin, 55:stä vain piirilevy pois ja losin oma johto tilalle.

Senverran blingiä tosin piti hommata, että kuulalaakerit löytyy nyt joka nurkasta ja iskarit on öljytäytteiset.

Loooong max 3S/1000mAh Lipo + vakiomottori -> ei hyvä. Hiilet hitsautui kollektoriin kiinni reilun akullisen jälkeen :)
3S Lipo + GWS 350 motti -> ei hyvä. Pinjoni irtos ja ravisti moottorin etulaakerin reiän soikeaksi.
2S A123 + Graupner Speed 300.. Ok, Sais kulkea kovempaa..

Mikä tämän auton vakiospurri on? Tuossa oli paikalla 60t, mutta kaupan varaosapussissa oli 50t ja 54t rattaat.
Ooppeli ja kolme kopterii

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #105 : 15.12.07 - klo: 16.26 »
koititko tota graupneria 2S lipolla? siellä ajoplazalla on ihan riittävät tehot omaan setuppiin...toki lisää löylyä ei olisi pahitteeksi.

Poissa JiriK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #106 : 15.12.07 - klo: 16.31 »
koititko tota graupneria 2S lipolla? siellä ajoplazalla on ihan riittävät tehot omaan setuppiin...toki lisää löylyä ei olisi pahitteeksi.

Mulla ei ole auton kyytiin sopivaa 2S lipoa...
Ooppeli ja kolme kopterii

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #107 : 24.05.08 - klo: 19.50 »
Saakos tähän mistäänpäin Suomea 3S lipoa joka pelittäisi mamba setin kanssa?


Edittii.

Käviskös tällainen

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_43_44&products_id=15844
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo: 19.57 kirjoittanut RC-fan »

Poissa Osku97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #108 : 24.08.09 - klo: 21.25 »
Onkos enää porukoilla mini-teetä? kauan on ollut hiljasta. Siitä on tullut limited editionki... rupes vaan yhtä äkkiä himottaan tuo peli... siis ehkä. huomenna oon kai taas eri mieltä :mrgreen: mutta asiaan: minkälaiset nuo mukana tulevat syntikat on? onko mahdollista virittää 40mhz taajuudelle?
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdId=LOSB0200LE
|Ansmann racing Royal Flash|

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #109 : 24.05.10 - klo: 18.53 »
Otetaanpa pieni nosto tästä autosta, jos joku vaikka on erehtynyt hankkimaan :grin:

Oman Mini Desert Truckin hommasin foorumin kautta, auto oli kuin uusi ja paikallaan oli ezrun 18A säädin ja 5200 motti. Liikahti melko vikkelään.

Hommasin taakse sand pawit ja eteen 'ura' renkaat monttuajoa varten. Tuo menee melko hyvin ihan pehmeässäkin ja hienossa hiekassa, kunhan edes vähän on vauhtia. Kovemmalla vauhdilla menee siinä missä Slash isoilla sand paweilla.

Jopa tässä kokoluokassa meinaa kovemmin kiertävät motit lämmetä liikaa. Hommasin Hobbycitystä 6200 motin ja L kokoisen 4200 motin testiin. Tein autoon uuden motor platen teräksestä, johon uudet motit saa kiinni. Ensimmäinen meni aika kuumaksi jo yhden 1300mAh lipon jälkeen. Heitin paikalleen L kokoisen motin ja sillä pelaa todella mukavasti. Ei lämpene ja keulii 'komennosta' nätisti. Edessä on lyijyä painona, että ei koko ajan ole renkaat irti maasta.

Auto on melkoisen haastava ajettava pienen koon takia. Mutta esim. pihasuttauksessa paljon kätevämpi, kun esim. Slashilla ei tunnu mikään tila riittävän :grin:





EDIT: Korjattu motin kv luku.
« Viimeksi muokattu: 24.05.10 - klo: 22.36 kirjoittanut apophis »
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #110 : 24.05.10 - klo: 21.56 »
Erehdyin hankkimaan omani jo jokunen vuosi sitten. Harvalla autolla saa pienellä hinnalla niin paljon huvia kuin Mini-T:llä, puhumattakaan takavedon pienemmästä huollontarpeesta. En tiedä kuinka monta saataa akullista olen autolla ajanut, mutta kovin vähällä huollolla olen selvinnyt. Auto oli uutena pro-malli, eli valmiiksi mukana olivat MIP:n teräksiset cvd vetarit ja Losin öljyiskarit. Molemmat viritysosat ovat olleet autossa alusta asti, eikä vetareihin ole tarvinnut edes niveliä vaihtaa. MIP:n kuuladiffin olen purkanut ja kasannut uusilla sisuskaluilla tasan kerran. Alkuperäisistä titaanivanteista on katkennut yksi. Pohjalevyjä katkennut yksi. Siinä kaikki "murheet" n. 3 vuoden kovan ajon jälkeen.

Itse olen ajellut enimmäkseen 7800kv eZRun motilla, 35A eZrun säätimellä ja 2S lipolla. Muutaman akullisen on käytössä ollut myös 8900kv 20x30mm motti, mutta en nyt tähän hätään löytänyt muuta linkkiä kyseiseen moottoriin kuin eBayn myynti-ilmoituksen jossa kaupataan motti+esc komboa. Vauhtia tuolla kyllä riitti, eikä lämpöongelmia juurikaan ollut. Jotain isoa hiekkakenttää tuollaisella motilla kiertelee mukavasti ja varmasti hiekkamontulle sopisi myös.

Nyt kun keväällä rupesin etsimään auton kyytiin mahtuvaa 1450mAh 2S tai vastaavaa lipoa, kävi ilmi ettei Hobbyking enää myykään samanlaisia akkuja joita olen ennen autossa käyttänyt. Koska en halunnut tinkiä ajoajasta enkä tehoista, päätin kokeilla seuraavanlaista yhdistelmää: 5200kv eZRun motti ja 1300mAh 3S lipo. Tuosta kun alkaa laskeskelemaan, päätyy ennen pitkää tulokseen, että teoriassa 5200kv motti 3S lipolla vastaa kierrosnopeudeltaan 7800kv mottia 2S lipolla.
Käytännössä tehoa on molemmilla yhdistelmillä käytössä aivan tarpeeksi. Ajoaikaa tuli 3-kennoisen lipon myötä reilusti lisää, koska 1300mAh 3S lipossa on energiaa vastaava määrä kuin 1950mAh 2S lipossa, eikä tässä tapauksessa moottorin ottama teho muuttunut merkittävästi, joten koko lisäenergia näkyy pidempänä ajoaikana.

Tämä yhtälö ei tietenkään päde ihan tällaisenaan jos autossa on jo ennestään tehokas motti ja pelkkä akku vaihdetaan 3-kennoiseksi. Silloin motin ottama teho kasvaa suuremman jännitteen myötä, eikä akun suurempi energiamäärä vaikuta niin paljon ajoaikaan.

Viitsitkö apophis ystävällisesti mitata tuon desert-mallin pohjalevystä sen akkutilan mittoja? Mini-T:ssä ja Mini-B:ssä akku pitää laittaa autoon poikittan, kun pituussuunnassa akulle ei ole tilaa kuin jotain 50mm paikkeilla. Poikittain tilaa on n. 72mm. Tuossa näyttää ainakin kuvan perusteella olevan aika pitkä tila akulle?
Millaisilla välityksillä olet ajellut jos noilla moteilla on lämmöt korkealla? Mini-T:ssä on muistaakseni 14/57, Mini-T prossa 14/60 ja Mini-B:ssä 17/57 välitykset vakiona. Tuo viimeksimainittu varmasti kuumentaa moottorin jos renkaissa on vähänkään pitoa.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #111 : 24.05.10 - klo: 22.20 »
Tuo linkittämäsi lipo on juuri sama millä itse ajan 2S versiona ja se on aika tarkkaan akkutilan mittainen, eli noin 71mm. Leveyttä on tilassa varmaan tuo 50mm. Se vakio peltikennoakkuhan on sama myös Desert Truckissa ja menee akkutilaan just eikä melkein. Mitat siis on vain toisinpäin.

Tuo 3S olisi kyllä hyvä vaihtoehto nimenomaan energiansa takia. Ehkä jopa 4S, jos olisi vielä alhaisempi motin kv ja säädin, joka kestää?

Autossa on nyt L motilla välit 17/60, kun käytössä on dual disk slipper, joka on hyvä päivitys voimansiirtoon ja siihen kuuluva spurri. 14/60 väleillä kuumeni se 6200 motti pahasti. Mukana ollut 5200 ei kuumene niinkään, kestää jatkuvaa ajoa 14/60 väleillä ainakin viileämmällä kelillä.

Sand paw renkaissa on pitoa niin paljon, että lämpenee sen takia. Myös Slashissa sama 'vika' 5700 Castlen kanssa.

Hyvin on tosiaan auto kestänyt, edestä meni yksi hubi, kun poika ajoi Slashilla päälle :smiley: Ja laation ulostulot kuluu väkisin monttuajossa (autossa on losin kuuladiffi), nyt toiset menossa. Vara ja viriosia löytyy esim. liquidista ihan hyvin. Tosin Desert Truck spesifiset osat on vähän kiven alla.

EDIT: Korjattu motin kv luku. Mulla siis tuo sama 5200 ezrun yhtenä mottina.
« Viimeksi muokattu: 24.05.10 - klo: 22.36 kirjoittanut apophis »
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #112 : 24.05.10 - klo: 22.55 »
No niinpä näyttää olevan sama tila akulle, mutta eri asennosssa. Pro-mallissa onkin tuo mainitsemasi dual disk slipper jo vakiona. Se on toiminnaltaan loistava, mutta siihen ei saa muita spurrikokoja kuin se 60T.

4S lipolla tulee sitten jo vastaan ulkomitat ja paino. Tietty 4S voisi olla esim. 1000mAh jolloin se vastaisi 2000mAh 2S akkua, mutta painoa olisi vielä kohtuullisesti. Akkupanta kaipaakin sitten jo jotain muutoksia tai ainakaan sokalla sitä ei 3S ja 4S akulla saa kiinni. Itse olen ihan tyytyväinen tähän 3S ratkaisuun, varsinkin kun tuo 5200kv motti sopii tarkoitukseen kuin sialle otsatukka.

Unohdinkin äsken mainita, että onhan mulla ollut käytössä sellainenkin akkukytkentä, jossa on ollut rinnankytkettynä 2kpl näitä 800mAh 2S lipoja. Painoa satsille tulee alle 90g, eikä tarvitse viritellä mitään omia kiinnityksiä. Nuo menevät vierekkäin täysin modaamattomaan pohjalevyyn.

Ohjauksessa käytin aluksi näitä lähes ilmaisia HXT900 perusservoja, mutta joskus innostuin oikein "tuhlaamaan" ja laitoin tilalle Blue Birdin 385DMAX digiservon. Ensinmainittuja meni muutaman kymmenen akullisen välein vaihtoon. Blue Birdistä en tiedä kauanko se kestää, mutta koko viime kesän se oli autossa ja tämän vuoden puolella ajoa on kertynyt ehkä n. 20-25 akullista ja sama servo on käytössä edelleen.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #113 : 24.05.10 - klo: 23.11 »
Sattumia: mulla on myös juuri samoja 800mAh Zippyjä kaksi kappaletta :smiley: Ja samoin olen katsellut että ne mahtuisi akkutilaan vierekkäin. Rinnankytkentäkaapeli vain pitäisi juotella. Aika kauan se kulkee jopa tuolla 800mAh akulla, semmoisen pienen pihasuttaussession ja lataus täyteen on nopeaa kun laittaa 2C virralla, minkä nuo nykyään kestää.

Tuossa oli alunperin Hitecin metallirattainen servo, mutta sen kanssa tuli keskitysongelmaa jonkun osuman jälkeen. Laitoin tilalle tällaisen, ja ilman saveria, kun Savöxin spline oli erilainen. Lisäksi tuossa on nyt 5V regulaattorista tehty ulkoinen BEC, kun tuon 18A säätimen BEC on aika onneton.
« Viimeksi muokattu: 24.05.10 - klo: 23.15 kirjoittanut apophis »
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #114 : 25.05.10 - klo: 01.44 »
Olen itsekin muutaman akullisen ajanut yhdellä 800mAh akulla, mutta ainakin asfaltilla auto muuttuu vaikeaksi ajettavaksi kun akku on yksinään niin kevyt. Kahdellakaan ei päästä vielä ihan samoihin painoihin mihin olen tottunut, eli ~130-140g 2S akulla, mutta lähemmäs kuitenkin. Pihasuditteluun 800mAh akku sopii yksinään ihan hyvin.

18A eZRuneja olen polttanut jo pari Mini-T:n kanssa ja sitten päätin siirtyä seuraavaan kokoluokkaan. Jälkimmäsisestä paloi myös becin regu samalla kun fetit hiiltyivät. Ei 35A eZRun säätimessäkään mikään kovin tehokas BEC ole, mutta tähän asti on toiminut hyvin isommassakin autossa ja isojen servojen kanssa. 60A eZRunissa onkin sitten jo 3kpl lineaarireguja rinnan, eli tehoa riittää hyvin vakiokokoiselle servolle, mutta 60A säädin on jo vähän liioittelua näin pieneen autoon.

Jos kaipaa edullista erillistä bec:ä, niin Turnigyn 3-5A mallin olen todennut toimivaksi. Tuo bec on toteutettu kytkevällä regulaattorilla(jossa on paljon parempi hyötysuhde kuin lineaariregussa), eikä se ole kuumentunut vielä kertaakaan niin paljon että sitä olisi kädellä kokeilemalla huomannut. Tämä bec on mulla käytössä Asso T4:ssa, jossa on tällä hetkellä servo joka ottaa yli 3A piikkejä.

Poissa kekkonen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Losi Mini-T keskustelua
« Vastaus #115 : 26.06.10 - klo: 00.45 »
Moi
Olen tyytyväinen käytetyn mini-t auton käyttäjä.
Ongelmana on, että moottori lämpiää liikaa ja moottorin sisällä oleva "muovi" sulaa hiilien/ankkurin kontaktipinnoille.
Voinko korjata ongelman hankkimalla jonkin Graupner:n uuden moottorin?
Autoon ei juuri nyt ole tarkoitus hankkia paljoa uusia osia jos mahdollista.

Hyvää kesän jatkoa