Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JQ

Sivuja: 1 ... 43 44 45 [46] 47 48
1351
Polttisautot / diffit
« : 07.11.03 - klo: 10.00 »
TCD=LSD. HoBaon Spider ja Thorsen Diffit eivät ole samanlaisia kuin Kyoshon LSD diffit. Spider ei mene lukkoon, thorsen menee kokonaan lukkoon. LSD on Limited Slip, eli lähempänä spideria kuin thorsenia, mutta kuitenkin aivan erillainen:-) Spiderissa käytetään silikoniöljyä joka jäykentää diffiä, kun taas LSD:ssä käytetään erityis rasvaa joka tekee diffistä todella herkän, ja mahdollistaa jäykistymisen pyörien pyörimisnopeuksien eron kasvaessa.

Toi ohjauslinkin paikka pitää itse kokeilla. HoBaossa takimmainen reikä lisää kääntyvyyttä mutkaan sisään, eli se on nopeampi ajettava koska se kääntyy nopeammin. Etummainen reikä vähentää auton reagoimista ja kääntyvyyttä mutkaan sisään.

1352
Polttisautot / auraus
« : 02.10.03 - klo: 15.28 »
etu aurausta ei yleensä huomaa polttiscrossissa ellei sitä ole todella paljon. Eli renkaat suoriksi vaan. Toisaalta ohjauslinkin asentoa kannattaa säätää, se vaikuttaaa aika paljon. Kyoshon siniset jouset eteen ja taakse. Ne toimii varmasti

1353
Sähköautot / Asso Talk
« : 02.10.03 - klo: 14.45 »

1355
Polttisautot / ..
« : 02.10.03 - klo: 14.03 »
yleensä mutkiin pitää hellittää kaasua, muuten auto ei käänny!:-)
Mutta lisää kääntyvyyttä saat löysentämällä etudiffiä (5000 on hyvä), vähentämällä taka aurausta, lisäämällä etuylätukivarren kulmaa pudottamalla sitä sisäpäästä, ottamalla etuvakaaja pois jos sellainen on asennettu, säätämällä enemmän jarrua taakse jolloin se toimii kuin käsijarru.

1356
Polttisautot / spider
« : 01.10.03 - klo: 08.24 »
Spiderissa on mahdollista käyttää löysempää öljyä kuin normaalissa diffissä sen takia että välykset diiffin sisällä on niin pienet. Tämä tarkoittaa sitä että auto kääntyy paremmin mutkaan sisään löysemmän öljyn takia, mutta veto päällä, eli mutkasta ulos diffi on yhtä jäykkä kun normaali diffi hieman jäykemmällä öljyllä. Eli kääntyy myös hyvin ulos, ja kiihty hyvin. Edessä käytetään normaalisti 3000-5000 oljyä ja keskellä 7000. Takana olen aina käyttänyt normaalia diffiä, tällä hetkellä 2000. polttiscrossareissa ei tarvii käyttää yli 10000 öljyjä

1357
Vapaa keskustelu / huomasko muut????
« : 05.09.03 - klo: 10.30 »
siis se oli FG 1/5 polttiscrossari. Perusauto johon oli viritetty keihäille kannattimet ja moukarille perävaunu. Vapaaehtoisia kuskeja oli varmaan paljon

1358
Tulokset / ;-))))))))
« : 24.07.03 - klo: 09.10 »
Tollasta määrää ei ole ennen ollutkaan. Kannattaa ottaa pöydät, tuolit ja teltat mukaan. (teltat auringon takia:-))

1359
Polttisautot / ??
« : 23.07.03 - klo: 09.07 »
sillä ei ole mitään merkitystä paljonko se ruuvi on auki. Aivan sama onko se puoli kierrosta tai 1,5 kierrosta, kunhan mylly on säädöissä ja se ei käy liian kuumana.
Jos myllyyn ilmaantuu jotain ongelmia niin se on lähes poikkeuksetta tulppa, ilmansuodatin tai kytkin. Myllyn purkaminen ei kannata ennen kuin nämä kolme asiaa on tarkistettu. Ja ei kannata tarkistaa miten monta kierrosta mikäkin ruuvi on auki. Säätää vaan tilanteen mukaan.

1360
Tulokset / treenit
« : 22.07.03 - klo: 09.09 »
joka päivä: 10.00-21.00.
Eniten tietenkin iltaisin ja viikonloppuisin

1361
Tulokset / KILPAILUKUTSU M8 SM-KISOIHIN 26-27.7.2003 VAU
« : 21.07.03 - klo: 07.58 »
taisi olla 34 tässä vaiheessa.
Eilen oli 13-15 kuskia treenaamassa. Ihan hyvä treeni ilta!

1362
Tulokset / JQ
« : 18.07.03 - klo: 09.21 »
Niin, mutta vantaalta tulee kierroslaskenta ja järjestäjiä, niin kuin imatrallekin.

Maanantainakin saa vielä ilmoittautua, eli nyt ei ole tekosyitä:
en/huomannut/ehtinyt/viitsinyt ilmoittautua, ja nyt se on liian kallista.

1363
Tulokset / SM
« : 17.07.03 - klo: 15.47 »
Huomatkaa että SM kisat ovat tasoltaan aivan samanlaiset kun muutkin Cup kisat. Samat kuskit ajamassa. Ainoa ero on että ne ovat kaksipäiväiset

Kaikki mukaan niin tehdään uusi ennätys: 40 kuskin raja rikki!

1364
Vapaa keskustelu / jarru
« : 16.07.03 - klo: 09.14 »
Molemmat radiot ovat hyviä, molemmilla pystyy ajamaan yhtä kovaa. kuskistahan se on kiinni.
yksi asia on kuitenkin fakta: Jarruttaminen on vaikeampaa. Tämä vaikeuttaa crossi auton hallintaa etenkin ilmassa.
Yleensä tullaan kaasu pohjassa hyndään, ja sitten ilmassa pitää usein kytkeä jarrua, tilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän. Silloin tikun liike on iso verrattuna rattiradion kaasuvivun liikettä.
Tätä asiaa spekuloin Deganin kanssa EM warm upissa kun niin monet eivät osanneet jarruttaa ilmassa nopeassa hyndässä. Käytiin haastattelemassa tiukkuradiokuskeja, ja he myönsivät ettei meinaa ehtiä jarruttaa.

1365
Tulokset / joo
« : 01.07.03 - klo: 09.18 »
Ekassa kisassa oli saman verran. Ilmoittautuneita oli 36. Hyvältä näyttää

1366
Tulokset / ??
« : 30.06.03 - klo: 14.06 »
Cai, älä kirjoita sellaisista asioista joista et tiedä mitään. Ei ne koneet ole alitehoisia. Ne ei vaan rasitu samalla tavalla kuin ratakoneet. Ja ratakoneista otetaan yleensä kaikki tehot irti mitä niistä saa, joka tietenkin lyhentää niiden ikää.

1367
Tulokset / kallista
« : 30.06.03 - klo: 12.58 »
Kyllä se sähköautoilun kalleus vaikuttaa harrastajamääriin muuallakin. Jenkeissäkin käydään keskustelua siitä miksi niin monet sähköautoilijat siirtyvät polttiksiin. No HINTAhan siinä ratkaisee. Sähkökisailu on mennyt siellä liian hintapäälikkö touhuksi.

1368
Tulokset / kunnon kisa
« : 30.06.03 - klo: 12.54 »
Huomatkaa että vaikka kyseessä on kerhokisa, se ajetaan kuitenkin niin kuin kansallinen kisa, eli 3 alkuerä kierrosta ja nousufinaalit. Alkuerät ovat mahdollisesti 10min.
Nyt on hyvä tulla treenaamaan ja kyselemään säätövinkkejä SM-kisoja varten. Kannattaa tulla kauempaakin!

1369
Polttisautot / HALOOO
« : 18.06.03 - klo: 14.16 »
T2M on tod.näk. sama auto mitä sä tarkoitat eri nimellä. T2M ei ole merkki, vaan se on sama ku Graupner ja Ofna, jälleenmyyjä.

1370
Polttisautot / kopio
« : 11.06.03 - klo: 14.18 »
voi olla et Hong nor on tällä kertaa kopioinut vähän paremmin. Sen näkee siten kun uusi auto tulee.

1371
Polttisautot / joo
« : 11.06.03 - klo: 14.16 »
Tämä ei ole mikään mainos, mutta Hong Nor ei todellakaan ole yhtä hyvä auto kun HoBao. Kokonaan eri planeetalta. Tiedän ainoastaan yhden kuljettajan maailmassa joka ajaa sillä kovaa: Magnus Amilon. Tosin silloinkin auto on viritetty aika paljon. Sopii paremmin pihasuditteluun.

1372
Kilpailijoiden kanava / selvyys
« : 02.06.03 - klo: 13.17 »
Ehkä se profiili ei näkynyt sinne varikolle mutta kyllä se näkyy korokkeelle. Ei se mikään ongelma ollut. Ajoin ekan kerran radalla kisoissa, ja ajoin väärin ainoastaan kerran, ensimmäisellä kierroksella.

Ja henk. koht. mun mielestä oli todella hyvä huono pito:-). En yritä edes selittää tuota.

Tuntuu siltä et tuomarin on vaikea puuttua tilanteisiin. Jokaisella kuskilla pitäisi olla hieman enemmän kunnioitusta toisia vastaan, ja VÄLTTÄÄ peräänajoja, vaikka se tarkoittaisikin ohitustilanteen jättämisen väliin.

1373
Vapaa keskustelu / ei
« : 30.05.03 - klo: 12.37 »
sinne ei tule krossirataa lähiaikoina. Ei välttämätä edes ens vuonna. Sen sijaan lavangossa on kohta uusi krossibaana. Paljon hyndiä ja muuta kivaa. Eiköhän sillä radalla saa kaikki suditteluhimot kuriin.

1374
Kilpailijoiden kanava / talkoot
« : 30.05.03 - klo: 12.21 »
talkoot jatkuu.. perjantaina, eli tänään tuskin voi tehdä mitään sateen takia, yritetään lauantaina uudestaan. Kaikki hyndät on jo laitettu paikoilleen, mutta ne pitää vielä viimeistellä, profiili on jo näkyvissä, mutta reunaputkia ei ole. Mahtava rata tulee...sen voin luvata. Käykää katsomassa

1375
Kilpailijoiden kanava / joo
« : 15.05.03 - klo: 15.45 »
joo

1376
Kilpailijoiden kanava / joo
« : 15.05.03 - klo: 14.06 »
Joo, olisi hyvä jos saatais paljon porukkaa mukaan .Ongelmahan on se että jos rata muutetaan kokonaan pienellä porukalla siinä menee todennäköisesti 2 viikkoa ennen kuin se on ajettavassa kunnossa. (Jalakset, Pedersen ja minä ollaan 21-26.5 MM Warm-upissa) Ja sehän tarkottaa että kukaan ei pääse ajamaan baanalla! Jos lavankoon ilmestyy iso porukka, ja sää suosii, baana voi olla ajokunnossa jo ensi viikolla.

1377
Kilpailijoiden kanava / ilmoittautuminen
« : 07.05.03 - klo: 15.46 »
ilmoittautumaan pääsee kun klikkaa "radiostyrt", ja sit 2 kertaa kisakutsun kuvaa. Nyt ei kellään ole enään tekosyitä. Oletan että ruotsissa ajaa vähintään 15 suomalaista.

1378
Kilpailijoiden kanava / Polttiscrossin PM kisat 2003
« : 07.05.03 - klo: 15.43 »
PM kisat ajetaan ruotsissa, Mjölbyssä, noin 2 tunnin ajomatkan päässä Tukholmasta. kisa on avoin kaikille, iästä ja tasosta riippumatta. Suomen lisenssi kelpaa. Matka ei ole kallis jos lähtee porukassa.

Ilmoittautumiset: http://www.kvarnvingarna.just.nu

Ilmoittautukaa nopeasti. kisa on rajoitettu 70 kuskiin, ja ruotsissa on paljon kuskeja. Ei anneta niille ilmaisia finaalipaikkoja. Tehdään iso tiimi ja vallataan ruotsinlaiva :D

Teppo, lähde sinäkin mukaan! Tai onko sulla hiustenkuivaajakisa?

1379
Kilpailijoiden kanava / Lavanko
« : 17.04.03 - klo: 15.41 »
Näyttää siltä et viikonloppuna pääsee ajamaan. Itseasiassa joku on jo ajanut baanalla. Se on vielä kostea mut lauantaina se on varmaan hyvä.

1380
Tulokset / JQ
« : 08.04.03 - klo: 21.01 »
oli vahan ongelmia, joten sijoitus noin 25.

Matka oli kuitenkin superhyva! Kontakteja, kavereita ja sponsoreita tuli lisaa.  Suomenkieli on unohtunut kun en osaa kirjoittaa...

Faktaa: Ajoin noin 40 litraa polttiscrossia, 150 akkua sahkocrosia, ja vuokra autolla poljin 3500 mailia :shock:

Suosittelen vastaavaa lomaa muille :wink:

Oli "once in a lifetime" elamys!

Rahatkin riitti!!!! Mulla on $15 viela, 1 paiva jaljella, tosin on vahan velkoja :cry:

Sivuja: 1 ... 43 44 45 [46] 47 48