Tiistaina 8.12.2009 klo 17:00 siivoustalkoot ja ensimmäinen tuumauspläjäys, "lakaisulaitteet" mukaan.
Tuon itse töistä työnnettävän "lakaisulakaisu" koneen jolla homma hoituu jossain järjellisessä ajassa. Loppuviikon aikana roudataan rakennusmateriaalia, minä tai Mikko ilmoittelee niistä erikseen milloin kantamisapua tarvitaan.
Se on hyvä että intoa ratasuunnitteluun riittää mutta toivon että asioissa mentäisiin oikeassa järjestyksessä, tilan jakoa ei ole vielä edes päätetty joten tähän mennessä ilmestyneet versiot eivät ole millään muotoa virallisia, HL haluaa hallin toisesta päästä pidättää osan lattianeliöistä. Tarkoitus on valita esim: ratamestarit jotka jatkossa hoitaa ratojen layout-asiat, jotta vältytään huutoäänestykseltä. Tiistain jälkeen hallin jako tulee olemaan selvillä, tämä sovitaan paikalla olevien kesken, myös Mikko HL:stä paikalla.
Tilajaossa on ollut kaksi ajatusmallia...
1. Kaksi rataa, kaksi koroketta. Pääpaino krossiradassa jolla korkeampi koroke, silobaana pääasiassa leppoisaan harrasteluun.
Perustelut: Lattiamateriaali ei kuitenkaan pysty tarjoamaa "kisatason" silobaanaa joten tähän ei kannata edes pyrkiä (ja Raisiossa on kovatasoista silobaanaa tarjolla, jonka tahtotila on pysyä Raisiossa). Krossi ei ole kovinkaan nuuka lattiamateriaalista ja tarkoitus olisi saada myös M8e kokoiset autot viihtymään.
2. Kaksi rataa, yksi koroke. Tässä mallissa lennokki/kopukka harrastaja jää ulkopuolelle koska tilan katkaisee "massiivinen" korokerakennelma. Toistaalta taas radoille jää hieman enemmän tilaa.
Lisäksi hallin layout suunnittelussa pitää ottaa huomioon se että kilpailupäivänä on tilaa myös varikolle. Lassen pohja on ihan hyvä mutta itse huomaan siinä muutaman parannuskohteen, toisaalta tämä mallinen se tulee hyvin todennäköisesti olemaan. Pienin viilauksin.