Tein ek-4 projektia eteenpäin. Pääsin vaiheeseen, jossa asensin harjattomat patentilla autoon. Käytin e-maxxin isoratasta ja normaalia moottoriin kuuluvaa 32dp pinjonia. Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, että pinjoni ja isoratas on melko tiukasti kiinni toisissaan. Onko tästä haittaa? Jostain olen saanut käsityksen että se rasittas moottorin laakereita ja auton akselistoja.
Toinen ongelma tuli vastaan, kun yritin ohjelmoida säädintä uudelleen (warrior 12020). Jostain syystä se piippaa vain 2 kertaa (oranssin palan irrottamisen jälkeen) ja muuttuu mykäksi sen jälkeen. En pysty säätämään autoon pelkkää kaas/jarru -toimintoa. Mikä neuvoksi?
Akut on normaaleja sub-c kennoilla varustettuja NiMH-akkuja. Moottorissa yksi johto on patentilla kiinni ja toistaiseksi kolvaamatta. Moottori on BK Wanderer 20XL6. Teen kolvausprosessin huomenna.