Kirjoittaja Aihe: Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!  (Luettu 1965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« : 15.09.06 - klo: 21.38 »
Tein ek-4 projektia eteenpäin. Pääsin vaiheeseen, jossa asensin harjattomat patentilla autoon. Käytin e-maxxin isoratasta ja normaalia moottoriin kuuluvaa 32dp pinjonia. Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, että pinjoni ja isoratas on melko tiukasti kiinni toisissaan. Onko tästä haittaa? Jostain olen saanut käsityksen että se rasittas moottorin laakereita ja auton akselistoja.

Toinen ongelma tuli vastaan, kun yritin ohjelmoida säädintä uudelleen (warrior 12020). Jostain syystä se piippaa vain 2 kertaa (oranssin palan irrottamisen jälkeen) ja muuttuu mykäksi sen jälkeen. En pysty säätämään autoon pelkkää kaas/jarru -toimintoa. Mikä neuvoksi?

Akut on normaaleja sub-c kennoilla varustettuja NiMH-akkuja. Moottorissa yksi johto on patentilla kiinni ja toistaiseksi kolvaamatta. Moottori on BK Wanderer 20XL6. Teen kolvausprosessin huomenna.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #1 : 16.09.06 - klo: 22.56 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, että pinjoni ja isoratas on melko tiukasti kiinni toisissaan. Onko tästä haittaa? Jostain olen saanut käsityksen että se rasittas moottorin laakereita ja auton akselistoja.

On haittaa, pinjonin ja isonrattaan välillä pitää tosiaan olla pieni välys. Jos välys on liian pieni, niin ainakin rattaat kuluu nopeammin ja niistä kuuluu kauhea ääni.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Jetman

  • Jäsen
    • Profiili
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #2 : 16.09.06 - klo: 23.27 »
Koitappa kääntää radion servon suunta toisinpäin, tai vaihtoehtoisesti ohjelmoi päinvastaisesti..
Traxxas Rustler & Mamba Max ESC, 7700 KV

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #3 : 16.09.06 - klo: 23.29 »
Sain säädettyä säätimen. Autoon se ei soveltunut vaan kovin hyvin nykysillä menetelmillä. Ongelmaksi muodostui nyt moottorin paikka. Sitä asiaa pitää vielä hioo kuntoon. Kiitos avusta.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #4 : 19.09.06 - klo: 12.32 »
Laitetaan ny tääki kysymys sitten tänne: Eli mulla on 1:18 acme leopard monsteri ja ku laitan sähköt päälle ni mitään ei tapahdu :roll:  
Oon kokeillu vaihtaa radiot ja akut mut mitään ei oo auttanu.Ite epäilsin noparia koska viimeks ku ajoin ni ajoin kuralätäköstä jonka jälkeen on tehny tätä :|  Mitäs te sanotte missä on vika?
liittimet on kunnossa. :wink:

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #5 : 19.09.06 - klo: 13.00 »
Todennäköisesti nopeudensäädin on mennyt rikki.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #6 : 19.09.06 - klo: 21.42 »
Muistakaa lapset ajaa niissä kuralätäköissä ilman kostessuojauksia sähköosille.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Säätimessä häikkää? Prjoekti jumiutui!
« Vastaus #7 : 19.09.06 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Muistakaa lapset ajaa niissä kuralätäköissä ilman kostessuojauksia sähköosille.


Kyllähän mulla ny suojat oli. :|