Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JuhaS14

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7
121
40-60€ perusäätimellä pärjättäisiin ihan hyvin jos kaikilla samanlainen olisi. Tämän säätimen voisi vaikka vuokrata tarpeen tullen kisajärjestäjältä, jos omaa ei halua ostaa.

Tämä on hyvä pointti. Lisänä tuohon voisi laittaa myös moottorin vuokrausmahdollisuuden.

Kysymys tietysti on, että kuka on se kilpailunjärjestäjä, joka hankkii ko. laitteet? Meillä kun se järjestäjä vaihtuu kilpailusta toiseen, toisin kuin esim. ETS:ssä.

Pitäisikö esim. AKK:n olla tuossa hommassa mukana?

Eikö kaikilla ole samat FinTrackin mittauskalutkin käytössä?

122
Ja mitä tulee nimenomaan Hoken kustannusaspektiin, niin tämähän nimenomaan säästää kustannuksia- Samoin kuin maksimivälitys (koneita ei polteta) uusilta harrastajilta. Niille jotka kiertää kaikki kisat tai yleensäkin FTT:tä 40-60€ lisäkustannus tuskin kaataa keneltäkään koko hommaa, varsinkin kun vanhoista säätimistä saa varmasti sen rahan pois myydessä.

123

Ilmeisesti nuo kalliit, mutta parhaat säätimet ovat niitä Tekinin vekottimia? Ei kai tämä mikään salaisuus ole, kun kilpailijoiden kamoista on kerätty julkisia listojakin. Tosi mielelläni kuulisin, miten se säädin vaikuttaa moottorin välityksiin? Ylikuumeneeko muut säätimet vai mitä siinä tapahtuu?

Onhan se hiukan hullua touhua ylivälittää niitä koneita noin paljon.. ehkä maksimivälitys olisi asiallinen. Mutta olisi se varmaan aika vaikeaa katsastaa.

Oikeastaan ainoa asia, johon haluaisin ottaa kantaa on, että jos mennään yhteen säätimeen, niin sen olisi todella hyvä olla säädin, johon saa pakin. Ei tietenkään kisoissa, mutta harjoittelu olisi paljon mukavampaa, jos auton saisi irti mattovallista ilman korokkeelta alas tulemista. Ja, huom. tämä nimenomaan aloittelijoille, jotka eivät vielä ole edes FTT kisoihin kehdanneet tulla.

Lämmöt olivat ainakin viime kaudella huomattavasti korkeammat muilla säätimillä koneissa. Käytännössä siis konetta ei pystynyt välittämään samaan tapaa kun Tekinillä.

Muutenkin noissa 0-ennakkosoftissa on eroa, mikä estää sen, ettei tehdas lataa jotain sellaista 0-ennakkosoftaa jossa valot vilkkuvat, mutta softa ei todellakaan ole 0-ennakkoinen? Näinhän jenkeissä jo tapahtui: ORCA (muistaakseni?) veti 0-ennakkosoftan, joka ei todellakaan sellainen ollut....

Muutenkin voi miettiä onko järkevää, että säätimillä joissa on pirusti ominaisuuksia (LRP SSX, Speedpassion/Hobbywing, Tekin), mutta näistä ominaisuuksista ei ole kun murto-osa käytössä. Eli maksetaan ns. turhista ominaisuuksista ~150-200€ kun jollain 40-60€ perusäätimellä pärjättäisiin ihan hyvin jos kaikilla samanlainen olisi. Tämän säätimen voisi vaikka vuokrata tarpeen tullen kisajärjestäjältä, jos omaa ei halua ostaa.

Tuolla on iso topic asiasta: http://www.rctech.net/forum/electric-road/558857-fastest-spec-blinky-mode-esc.html

124


Lisäisin vielä listaan sen, että otettaisiin käyttöön autojen ennakkokatsastus, eli autot ensi katsastukseen ja sieltä viivalle. Tämäkin helpottaisi käytännön tekemistä.

Tässä olis kyllä iso joukko todellakin kehityskelpoisia ideoita.

Kannatan. Ei tulis mitään turhia siipihylkäyksiä.

125
Miksi joutuu testaamaan tuhatta eri välitystä??????

Tarkoitan tuolla koko välitys asialla sitä että eri autoissa on kuitenkin eri sisäiset välitykset jne.
Eli ei voida määrätä helposti jotain tietyn kokoista pinionia ja spurria...
Vielä kun on kaksi eri hammasjakoakin...
Ja siihen päälle näiden välitysten katsastaminen... huh.

Eli siis sääntö joka tekee vain hankalammaksi aloittelevan tulla kisaamaan kalustolla minkä omistaa.

Moni kuitenkin ajelee sitten vaikka alimittaisella välityksellä mielummin kuin alkaa käymään niitä tuhansia rattaita läpi.
He toteavat jo tutuksi tulleeseen tapaansa... (ihan sama... ajetaan näillä mitä on)

Entäs mitenkä tämä kiinteä välitys sitten keksittäisiin toteuttaa...

Syheröimmät sisäradat verrattuna laakeimpiin FTT ratoihin, ovat kuitenkin aika eri planeetoilta.
Eli poltettaisko sit syheröradoilla moottoreita ylipitkän välityksen johdosta, vai mennäänkö laakeilla radoilla koneet huutaen täysillä kierroksilla lähes koko rata ympäri.
Ja tästäkin tultaisiin tilanteeseen että olisi pakko laittaa yksityyppiakku.
Stocki luokissa kun akuillakin alkaa olemaan melkoinen merkitys siihen huippunopeuteen.
Varsinkin parin minuutin ajon jälkeen alkaa ne erot tulla esiin.

Koko touhu ajais homman mielenkiintoiseen patti tilanteeseen, kun stanussa olis hommattava ne parhaiksi todetut akut, ettei tartte katsella kun kaverit tulee suoralla molemmin puolin ohi.


Eli kaikenlaista sääntöjen kiristystä haluttais luokkaan minkä pitäis olla se aloittelevien turisti kuskien luokka...
Jotenkin sotii koko luokan periaatteita vastaan.

ETS:ssä homma toimii hyvin kun on maksimivälitys.

126


Senverran pieniä ne erot nollaennakoilla on että näillä eroilla ei ole ratkaistu yhtäkään sijoitusta stocki luokissa.
Ei mitään monopoli kikkailua tähän, kun ei ole mitään oikeaa ongelmaakaan olemassa.

En nyt puhu prostockista, vaan stockista. Voin sanoa, että ainakin viime kaudella erot olivat aika isoja ainakin ulkona riippuen siitä millä säätimellä ajoi. Kauppiaana tuo kyllä sopii meille varsin hyvin, kun meidän säädin kuitenkin oli viime vuonna stanuluokassa menestynein, sen kuitenkin voin sanoa, että onko ideaa ajaa 200€ säätimillä stanussa kun 40€ stanusäätimillä pärjäisi? Nyt tilanne oli kuitenkin se, että muilla säätimillä konetta ei pystynyt välittämään samalla tapaa.

Ja onko mitään järkeä, että koneita välitellään 2.5-3 kun autot eivät ole suunniteltu sellaiseen ja moottoritkin pahimmassa tapauksessa palavat. Tämä ei ainakaan lisää "harrastelijaystävällisyyttä".

Enkä itsekään kannata monopolikikkailua, vaan halpaa kiinalaista perussäädintä (hinta about 40€).

Vime vuoden tilanteen voi tarkastaa tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=59277.0


Eli lisää tiukkoja sääntöjä luokkaan jonka pitäisi olla nimenomaan aloitteleville kuskeille helppo aloittaa???

Öh, nyt en kyllä ymmärrä? Millä tavalla kiinteä välitys on vaikeuttava sääntö? Eikö se nimenomaan helpota kun ei tartte testata 1000 eri välitystä.

Miksi ihmeessä???
Tuota käytetään ainoastaan kilpailuissa missä on mahdotonta tietää kuskejen tasoja etukäteen...
Eli kansainväliset kisat jne.
FTT kisoissa on sentään erittäin helppoa katsella kuskeja omantasoisiin hiitteihin nykyisellä tyylillä.
Harvassa kuitenkin ne tapaukset että joku olisi hiitissä mikä ei mitenkään vastaa hänen tasoaan.

No stanussa näitä kyllä sattuu, lue. juuri aloittaneet kilpailijat, jotka ovat kuitenkin pitkään ajaneet treeniä.


Kuskit jotka tuhoavat muiden ajon, ajavat yleensä nimenomaan niissä hitaimmissa alkuerissä... Eikövain???
Eli tuhoavat lähinnä vain keskenään toistensa ajoa.

Nousupistejärjestelmässä on toki joitain hyviäkin puolia, mutta eikös koko systeemistä ole luovuttu niiden huonojen puolien takia.

Se että putoaisi vielä hitaampaan luokkaan, olisi jo totaalisen kahjoa.
Monikohan kohtalaisen kovatasoinen kuski ajelisi stanuluokassa koska on pitänyt luokasta taukoa jne.

Jokaisella täytyy kuitenkin olla oikeus valita oma harastusluokkansa vapaasti.
Mikäli näitä kaikkia aletaan rajoittamaan niin sillä ei niitä uusia kisaajia todellakaan saada mukaan, vaan karkoitetaan jopa osa nykyisistä harrastajista.

Omalla kohdalla voisin sanoa esimerkkinä heti että mikäli minut nostettaisiin pakolla viriin niin saattaisi jäädä koko luokka välittömästi ajamatta... (eikä todellakaan siksi että olis pakko pärjätä...
Ja taas jos tulis syystä tai toisesta katkoksia sarjan ajamisen kanssa ja mut tiputettais stanuun niin... tartteeko edes sanoa tähän yhtään enempää???

Eikö tuossa voisi soveltaa jotain formulatyyppistälisenssisysteemiä? Eli ajettaisiin vaikka tietty määrä läppejä ja katsottaisiin aikoja ja katsottaisiin minkä tyyppinen Ftt-lisenssi myönnettäisiin.

EI formuloissakaan pääse kisaan mukaan jos on reilusti muita hitaampi. Virissä erot on parhaimmillaan 3-4 kierrosta. Lisäksi siellä on välillä kavereita, jotka ajavat virikoneilla, mutta ajat ovat hitaampia kun stanulla ajavien huippujen. Mitä järkeä? Musta virillä pitäisi olla jonkunlainen arvostus, ettei sinne vaan "voitaisi" mennä ajamaan.

127
Kilpailijoiden kanava / Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« : 08.01.12 - klo: 01.48 »
Moi,

Itselle tullut muutama juttu mieleen:

1) Stockkiin A-finaali 10 kuskilla - Kärkipään kuskit ajavat nätisti, näin saadaan myös lisää tilaa alempiin finaaleihin, jolloin ajaminen helpottuu.

2) Stockkiin ykstyyppisäädin - Mielellään sellainen, jossa ei ole mitään "turhia" säätöjä. Vaikka nollaprofiilit käytössä on säätimien välillä edelleen aikamoisia eroja.

3) Stockkiin sama välitys kaikille - Näin jengi opettelee säätämään autoja ja ajamaan välityskikkailujen sijasta ja koneitakaan ei polteta. Kaikkien energia säästyy siihen mihin luokka on tehtykin, eli ajamisen opetteluun.

4) Reseedit käyttöön - vapaiden treenien jälkeen tehtäisiin vasta erälistat tuloksien mukaan.

Sitten yleisesti:

Mielestäni nousupistejärjestelmä pitäisi ottaa takaisin, esimerkiksi prostockkia ja viriä ajaa sellaisetkin kaverit, jotka tuskin olisivat kärkipäätä edes stanussa. Mielestäni hommassa ei ole mitään järkeä, jos ei pysytä tolppien välissä edes auttavasti. Se, että on enemmän tehoa, ei tarkoita että ajaa kovempaa. Kuskit jotka eivät pysy tolppien välissä nopeissa luokissa tuhoavat helposti muiden ajon.

Lisäksi sarjassa pitäisi ajaa tietty määrä pisteitä, muuten tulisi tippuminen hitaampaan luokkaan - Tällä saataisiin enemmän jengiä ajamaan aktiivisesti kisat.

Stockista pitäisi tehdä niin helppo luokka, että hommaa keskittyy auton perussäätöihin ja ajamisen opetteluun, ei tuunaamiseen.

128
Ei hätää, avasin kauden tänään  :grin:

129
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.10.11 - klo: 23.11 »
Käyttöauto:





~400hp.

Kesäks sitten Ferrari 360 Modena / 430 tai Aston Martin DB9 jos sopiva löytyy ja fyrkkaa sattuu olemaan sopivasti tilillä ylimääräistä.

Tai sit kerätään koko sarja:




130
Liput ostettu Juhan kanssa
Loistavaa! Nyt vielä papoille rossiautot alle niin johan on säpinät :)

Ainakin kaksi tuuppia ja yksi nelkku löytyy kasattuna halukkaille. Servot, moottorit ja säätimet on ja Sanwan vastarit. Eli käsiä pystyyn halukkaat.

131
Kaikki "mukana hengailevat papat" niinkuin allekirjoittanut, voisivat osallistua krossailuun  :cool:
Turistibaana on stock-luokassakin aika vaativa "pappaluokkalaisille".

Loppukevennyksenä:
Jospa vaikka EuroRC polkaisisi liikkeelle TeamC-pohjaisen "pappatiimin" DHI-Cupin uutta luokkaa värittämään. Jotkut tyylikkäät kisa-asut pitäisi luonnollisesti olla kans.

Sillä aikaa kun tosikuskit vääntää turistilla huippuvauhtia, niin papat voisivat vastata TYYLITASOSTA toisella radalla. Miten olisi, arvon herrat Niinivirta, Lukkari ja muut turistikuskien tukitahot?

Autoja löytyy kyllä halukkaille papoille :)

132
Eurorc.com / Vs: Huiput luottivat TSS-10:ssä Tekiniin
« : 13.09.11 - klo: 18.04 »
Myös Maliset liittyneet Team Tekin Finlandiin, ensi vuonna viellä enemmän Tekin-kuskeja TOP10:ssä? :)

133
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.05.11 - klo: 22.42 »
no sit sä voit siinä tapauksessa palauttaa ne mun kaksi prikkaa jotka laitoit sun moottorin vauhtipyörän taakse..  :wink:

no pidä ne nyt toistaseks kuitenkin..

Vahvalta vaikuttaa tää mun nitro-ura :D

134
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.05.11 - klo: 21.32 »
Tänään testailua ja MELKEEN pääsin jo ajamaan. Kannattaakohan sitä sunnuntain kisaa edes ajaa vai pitäisikö pokaali jakaa jo suoraan mulle? :D

135
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 25.05.11 - klo: 16.14 »
Onko jollain ylimääräisenä semmoista laipallista moottorin ruuvia pohjaan? Korkkasin yhden ja tarvisi saada uusi. Mielellään pk-seudun läheisyydestä :D

136
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.05.11 - klo: 00.01 »
Tulee siinä uudessa ohje mukana, mullakin on sellanen vielä  :afro:

Paitsi jos ostit eBaysta niin sit ei ehkä, heh

Amain ja ohjeita ei tosiaan pussissa ollut. Viittiskö joku skannata?

137
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.11 - klo: 21.44 »
Holkki ei kuulu IGW008 vaihteeseen, jota säädetään niistä rei'istä kahta säätöruuvia säätämällä. Vain siihen vanhanmalliseen.

Nyt vähän keskittymistä hyvä mies

Tämä just oli se kysymys - Katsos kun tuossa uudessa vaihteistossa ei mitään ohjetta tullut mukana.

138
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.11 - klo: 21.02 »
no on se sillä tavalla oleellinen että se pitää rattaat paikoillaan. vaihdetta nimittäin säädetään ottamalla se klipsi pois ja siirtämällä rattaita eteenpäin vaihtajan tieltä.

akselissa on myös reikä johon voit laittaa korisokan, se ajaa saman asian.

Moi,

Kun tuossa 008 vaiheistossa ei semmoista ole, alkuperäisessä kyllä tuo reikä oli. Eli tartteeko tuota holkkia myös tuon 008:n kanssa?

T: JUha

139
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.11 - klo: 19.37 »
Mitkäs on semmoset hyvät "perussetupit" autoon?

Iskariöljyt, männät, diffiöljyt yms?

140
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.05.11 - klo: 16.56 »
Tietääkö joku mistä saa 1/8 renkaanlämppäreitä? Pelkät kupit riittäis oivasti, mulla on Muchmoren masiina jo olemassa.

141
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.11 - klo: 16.55 »
Mikä sen "avomuoviholkin" tarkoitus on joka tulee vaihteiston akselin toiselle puolelle? Mä meinaan hajotin sen ja mietin tässä onko kovinkin oleellinen.....

142
Eurorc.com / Vs: Team C T2C - Factory Team
« : 24.04.11 - klo: 14.02 »
Titaanivantit.

143
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 20.03.11 - klo: 05.00 »
Mikäs noiden vakaajasarjojen osakoodi on?

MItäs pohjalevyjä on tarjolla? AMainista en ainakaan löytänyt mitään "parempaa" kuin alkuperäinen.

Lisää tyhmiä kysymyksiä: Paljonko ohjausservon pitäisi vääntää?

144
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 19.03.11 - klo: 20.33 »
Mites jarru & kytkin puolelle? Kaipaako upgreidiä?

Aurauspaloja tarvis?

145
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 18.03.11 - klo: 15.48 »
Moikka,

Nyt on itselle hommattu myös GT2 ensi kesän karkeloihin, nyt onkin aika repiä se palasiksi ja hommata seuraavat:

-Vaihteisto
-Alumiini-iskarit
-Hiilikuitua

Kertoisitteko osanumeroita yo. ja mitkä on parhaat vaihtoehdot?

Sitten jousia - mitkä kaikki jouset tarvitsen?

Ja mitä muuta kannattaa ko. autosta vaihtaa? Mitä menee useiten rikki, eli mitä kannattaa varata pakkiin?

146
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kalustotiedot FTT
« : 13.03.11 - klo: 18.53 »
Moi,

Voisiko tämän ottaa ohjelmaan pysyvästi FTT & miksei myös maastosarjan kilpailuissa. Maahantuojia / jälleenmyyjiä kiinnostaa saada tuotteilleen näkyvyyttä (varsinkin kun joukossa on varsin paljon ainakin osittain sponsoroituja kuskeja).

Samoin nämä listat varmasti kiinnostavat myös ihmisiä ja varsinkin harrastusta aloittelevia.

147
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kalustotiedot FTT
« : 13.03.11 - klo: 17.18 »
Saisiko FTT3 kilpailusta myös listat?

148
Eurorc.com / Sworkzin polttiskoneet nyt ennakkotilauksena
« : 27.02.11 - klo: 19.51 »
Tutustu huippu-uutuksiin:

http://fi.eurorc.com/category/41/polttomoottorit

Moottorit ovat Japanissa tehtyjä ja laatu on parasta mitä markkinoilla on saatavilla.

OS:n 2060 pilli sopii loistavasti moottorille sekä Sworkzin oma pilli, joka julkaistaan lähitulevaisuudessa.

149
Kilpailijoiden kanava / Kalustotiedot FTT
« : 20.02.11 - klo: 18.06 »
Olisiko mahdotonta kerätä auto/säädin/akku/moottoritiedot  Fintrack-luokkien a-finalisteilta jokaisesta kisasta?

150
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 28.01.11 - klo: 20.01 »
No ei kyllä ole yhtään tuumaisia ruuveja tässä.

No johan on, missähän kohtaa meni faktat ristiin, kun tuumasia ymmärsin olevan alunperin. Aina vaan paranee, jos kerran milliset vakiona! Tästähän pian innostuu...!  :wink:

Joo, ei ole tuumaisia ruuveja. :-) Söderholm vaan oli pihalla vastatessa puhelimeen :)

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7