Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Piedro

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Kyseinen merkintä tarkoittaa, että SC-autot ajetaan yhtenä luokkana.
Ahaa, kiitos tiedosta :smiley:
Ei taida tähän kisaan vielä uskaltautua mukaan vaikkakin Asso ois tikissään
tällä hetkellä mutta pitää kyllä ensin vähän reenata jossakin että pysyy
edes auto suunnilleen radalla. Ehkä sitten seuraaviin...

62
Anteeksi tyhmä kysymykseni mutta onko tuo SC10 niinku tuuppi vai nelkku eli SC10-2 vai SC10-4?
En tiedä näistä luokista yhtään mitään niin oli pakko kysyä.

63
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 17.03.12 - klo: 12.19 »
Tossa kuva auton leiskasta kun auto on kasassa ja ajo valmiina.
http://kuvablogi.com/nayta/3457814/
Voimaa tuntuu olevan koneessa jonkun verran mitä sillä tässä leikkiny.

EDIT:
Tuli pieni tenkkapoo auton kanssa, oikea taka-iskari vuotaa öljyjä pöydälle
aika reilusti enkä löydä että mistä välistä öljy tulee, iskarinvarret on uudet
samoteku o-renkaat. Iskarit on emulsioiksi kasattu, ilmattu monta kertaa että
sisällä ei varmasti ole painetta mutta silti itkee vaan jatkuvasti.
Pitää varmaan purkaa vielä kerran koko iskari ja käydä se läpi....

64
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.03.12 - klo: 16.19 »
Ny on auto kokonaisuudessaan valmis radalle :wink:
Noppariin on tuupattu karkeat asetukset Tekinille, kulmat on säädetty suunnilleen kun ei ole
setup pöytää ja kaiken pitäis olla ready to race... :smiley:
Kulma painot näytti ilman koppaa seuraavilta:
Etu vasen: 566g ------ Etu oikea 565g
Taka vasen 669g --- Taka oikea 667g
Kokonais painoksi muodostuu 2467g
Joten näyttää aika hyvältä... kait... vähän on vieläkin takapainonen mutta sille ei voi mitään.
Taka vasemman ja etu oikean erokaan auton puolikkaaseen painoon ei ole kun 0.5g eli aika
lähelle 50% auton painosta.

65
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 14.03.12 - klo: 19.28 »
Nyt ois auto suunnilleen kasassa, äsken juottelin nopparin ja moottorin piuhat kiinni.
Pyörän kulmat pitää säätää vielä, noppari laittaa kunnolla kiinni ja sitten punnita kulmapainot
mutta kokonaispainon sain jo punnittua ja sen verran kokeilin pihassa että kaikki toimii niinkun pitää :smiley:

Auto painaa tällä hetkellä ilman koria 2472g ja teipatulla kopalla 2685g, tuon kevyemmäksi
en kyllä autoa saa millään eväillä. Autossa on kiinni Tekin Pro4 kone, MMP noppari,
B44.1 lipo konversio saddleille ja MTK:n slipperli kello missä on sisäpuolella
HT padi ja kellossa 2x norm. padit. jne... sekä paljon Faktory osia.

Osat istu autoon tosi siististi, otan joku päivä kuvan valmiista konstruktiosta.
Katotaan millon kerkiäis testaamaan autoa oikein kunnolla.
Vaikuttaa kaikin puolin tosi hyvältä tällä hetkellä :smiley:

66
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.03.12 - klo: 17.53 »
Nyt kun SC10 4x4 on ollut markkinoilla vuoden verran ja siitä on ehtinyt kerääntyä kokemusta, niin minkälainen tuomio tuolle hihnaveto/luistokytkin/yms -voimansiirtokonseptille annetaan? Onko kilpailijoiden käyttämä kardaaniveto + keskidiffi -konstruktio parempi?
Tuo muakin kiinnostaisi tietää mutta aika nihkeästi on tietoa tarjolla niiltä jotka on molemman mallisilla autoilla ajanu.

Sen ainakin tänään huomasin kun Tekiniä runnoin autoon että on todella kettumainen laittaa
kone ja pinjoni paikalleen kun 15 piikkinen pinjoni ei mahdu koneen kiinnityslevyn reijästä läpi.
En tiedä pitäiskö pohjalevyyn tehdä pinjonin top-ruuvin kohdalle reikä niinkun jotkut on tehny.

EDIT:
Nyt on moottorilevyn reikää tasoteltu vähän dremelillä niin 15 piikkinen menee siitä läpi,
helpottaa hitosti moottorin asennusta eikä tarvinnu tehdä pohjalevyyn pinjonin top-ruuvin reikää.

Minkalaisilla välityksillä porukka ajelee?
Mulla on nyt tolle Tekin Pro4 4000kv koneelle välit 15/60 onko liian pitkät?

67
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.03.12 - klo: 18.16 »
Tuli nyt sitten ostettua kuitenkin Tekin Pro4 4000kv kone, toivottavasti siinä riittää löyly tohon autoon.
Noppari on vielä matkalla lätäkön takaa eikä kerenny viikonlopuksi kotia mutta eiköhän se alkuviikosta
tule niin saa auton ajokuntoon asti.

68
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 03.03.12 - klo: 09.11 »
2$ posteilla tuli taas n. viikossa... Pari kertaa on kestänyt kauemmin, parikin viikkoa, normi ollut 8 päivää.
Kuulostaa aika normaalilta, ite käytän kanssa tota 2$ postitusta jos mahdollista,
eilen illalla tilasin taas osia aika mittavan paketin ja nyt oli jo tullu postia että
paketti lähetetty. Tuolla kyllä palvelu pelaa tosi hyvin :smiley:

69
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 25.02.12 - klo: 15.51 »
Nyt on autosta otettu muutama kuvakin: http://kuvablogi.com/blog/13116/10/
Sisäkoppa on vielä leikkaamatta ja tota isoa koppaa vois vielä vähän somistaa
niin homma alkaa olemaan paketissa, sähköjä vaille etten sanos :smiley:

70
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 24.02.12 - klo: 18.15 »
Puntaroin auton rullaavana ilman koria ja renkaita mutta ohjaus servo oli paikallaan,
auto paino 1476g nyt kun vaihtaa vähän osia siihen samalla kun huoltaa diffit ja iskarit
niin näkee suoraan paljonko rungon paino tippuu optio osilla ilman muita muuttujia.
Vähän päivitystä auto on nyt kasassa samalla tavalla mitä oli ekassa puntaroinnissa
niin otin taas painon talteen, auto painaa tällä hetkellä todella mittavilla muutoksilla
1419g eli painon kevennystä tapahtu 57g ja samalla painopiste siirty jonkun verran
eteenpäin ja keskemmälle autoa eli näyttää aikasta hyvälle tällä hetkellä.
Se että onko tuo järkevää niin väittäsin että ei, hintaa tuli kaikille muutoksille
lähemmäksi 140,- eli 2.45,- / 1g eli aika kalliita grammoja :laugh: tosin hinnassa on muitakin
muutoksia mukana mitkä ei varsinaisesti puottanu painoa, päin vastoin mutta uskosin
että muutti autoa parempaan suuntaan jokatapauksessa :wink:

71
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 18.02.12 - klo: 22.14 »
Miten on, jos on 4000kv kone ja 4600kv kone, pinjoni lasketaan molemmille koneille niin
että huippunopeus on autolla sama kun käytetään 2S lipoa niin miten koneiden käyttäytyminen
eroaa toisistaan käytännössä? ilmeisesti matala kv ja isonpi pinjoni käy viileämpänäkö?
onko kiihtyvyydessä tai alaväännössä eroa?

Kysymys juontaa siitä että rakentelen tässä ajan kulukseni SC10 4x4 ja päädyin ostamaan
siihen Tekinin Pro4 koneen mutta en osaa päättää kuuman niistä ostaa 4000 vai 4600 :smiley:

72
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 11.02.12 - klo: 19.41 »
Mikseiköhän Turnigy Nano-Tech akkut ei oo päässy noille listoille,
tai en ainakaan nopealla selauksella huomannu niitä siellä.

73
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 05.02.12 - klo: 14.37 »
Nyt on iskarit pöydällä vuorostaan levällään :smiley:
Päädyin kokeilemaan iskareita emulsio tyyppisinä.
Onko porukka rajottanu ulosjoustoa iskareista?
Kun purin nuo vanhat niin siellä oli sisällä 2mm klikkerit rajottamassa
ulosjoustoa, mutta niitä ei ollu kun 3:ssa iskarissa sisällä ja yksi oli ilman,
oisko sattunu unohdus tai jotain mutta mietin että tarviiko niitä sinne laittaa ollenkaan.

74
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 03.02.12 - klo: 16.22 »
Mitenhän se etu hihnapyörän klikkeri, kun ootte lukinnu niitä niin ootteko
laittanu ohjekirjan n.3mm mittaan sen mutterin akselin päästä vai vetäneet
kevyesti kiinni asti, sillon mitta näyttäis olevan n.3.6mm?

75
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 01.02.12 - klo: 20.21 »
Nyt on perät kasassa ja diffeissä uudet öljyt. Vedin niihin rattaisiin kuiva teflonia
niin ei ihan ilman voitelua pyöri, tuntuu ainakin kohtuu herkiltä eikä tahmaa yhtään.

Sitten sain keulaakin sen verran kasaan että kasasin servo saverin ja laitoin servon
paikalleen, ei vaan ollu sitä palikkaa millä servon paikka katsotaan mutta luulisin että
sain sen aika hyvin kohdalleen, katotaan kun saa etupohjalevyn paikalleen että ottaako
mikään mihinkään kiinni kun rattia pyörittelee.

76
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 01.02.12 - klo: 17.46 »
Stealttirasvaa kehiin.
Ei oo, sitä oli kyllä tilauslistassa mutta tuli tavallista kirkasta silikonirasvaa tuubi.
Siks mietinkin että mitä niihin pistää.

77
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 01.02.12 - klo: 17.31 »
Aloin tässä kasailemaan pikkuhiljaa noita etu ja taka periä uudelleen.
Miten on kannattaako ne perien muovirattaat rasvata jollakin vai pitäiskö kasata
kuivana? nehän on muovia joten periaatteessahan se toimii myös kuivana,
mietin vaan että jos niihin vetää vaseliiniakin niin laatokoistahan tulee tahmeemmat pyörimään.

78
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 01.02.12 - klo: 11.51 »
Mää suunnittelin homman niin että nyt kun auto on osissa niin keventää
sitä Factory osilla että saa pyöriviä massoja pienemmäksi ja kokonaispainoa
pudotettua niin paljon kun pystyy, sit kun auto on mahdollisimman kevyt
niin on helppo hakea erillisillä lisäpainoilla auton balanssi kohdalleen niin
ettei kokonaispaino karkaa käsistä. Sitä en tiedä onko tuo viisasta tai onko siitä
mitään hyötyä muutakun että saa itelleen rassattavaa ja autosta omasta mielestään hyvän :smiley:

Ulkomaan foorumeilla on juttua tosta Exotekin pohjalevystä ja sitä on kehuttu aika paljon
koska siirtää painopistettä alemmaksi aika reilusti mutta on se liian kallis :wink:

Ton uuden Faktory RC10 4x4:n pohjalevy ois ollu järkevämpi kun siinä on saddle muutos suoraan
mutta kerkesin jo tilaamaan Saddlen konversio osat ennenkun huomasin ton uuden auton
tulleen myyntiin, tosin se ois varmaan menny jokatapauksessa kevääseen enenkun sen vara-osat
on myynnissä että ois pystyny tilaamaan sen pohjan.

80
Piti ostaa Assoon pari vara-osaa ja muutama Factory Team palikka.
Eli tommonen setti siitä sitten tuli :wink:

1 x     ASC91170    Team Associated Factory Team High Torque Slipper Pad Set (2)
1 x     ASC91171    Team Associated Factory Team 4x4 Aluminum Wheel Hexes
1 x     ASC91131    Team Associated Factory Team Lightweight Rear Top Shaft
1 x     ASC91130    Team Associated Factory Team Lightweight Front Top Shaft
1 x     ASC91172    Team Associated Factory Team SC10 4X4 Lightweight Blue Aluminum Screw Set
1 x     ASC91117    Team Associated Factory Team Heavy Duty Titanium Turnbuckle Set (6)
2 x     ASC91139    Team Associated Factory Team Titanium Shock Mount Set (2)
1 x     ASC91134    Team Associated Factory Team Aluminum Shock Mount Pin Set (4)
2 x     ASC91129    Team Associated Factory Team Lightweight Gear Differential Outdrive Set (2)
1 x     ASC1105      Team Associated Factory Team Green Slime
1 x     ASC6636      Team Associated Differential Silicone Grease
1 x     ASC91137    Team Associated Factory Team Aluminum CVA Pin Retainer Set (2)
1 x     ASC7486      Team Associated Factory Team "V2" Slipper Spring & Washer Set
1 x     ASC7495      Team Associated Factory Team Vented "V2" Slipper Hub Set
1 x     ASC89229    Team Associated Blue Countersunk Washer (10)
1 x     DER-111-A    DE Racing Mud Guard Set (SC10 4x4)
1 x     ASC91088    Team Associated Belt Cover Set
1 x     ASC91093    Team Associated Drive Belt
1 x     ASC91083    Team Associated SC10 4x4 Chassis
1 x     ASC1112      Team Associated Factory Team 4mm Turnbuckle Wrench
1 x     ASC91152    Team Associated ESC Tray & Battery Wall Set
1 x     SPMA3008    Spektrum Heavy Duty Y-Harness
1 x     ASC91076    Team Associated 13mm Front Shock Spring (Yellow - 4.8lb) (2)
1 x     ASC91080    Team Associated 13mm Rear Shock Spring (Yellow - 3.1lb) (2)
1 x     ASC91081    Team Associated 13mm Rear Shock Spring (Red - 3.4lb) (2)
2 x     ASC1787      Team Associated Factory Team Battery Strap Thumbscrew
2 x     ASC9706      Team Associated Battery Post (B44)
1 x     ASC9786      Team Associated Carbon Battery Strap (B44)
1 x     ASC9775      Team Associated Factory Team Lipo Battery Tray (B44.1)
1 x     ASC91019    Team Associated Rear Chassis Plate/Brace Set
1 x     ASC91112    Team Associated Factory Team 26mm Ti-Nitride Front Shock Shaft Set (2)
1 x     ASC91113    Team Associated Factory Team 30mm Ti-Nitride Shock Shaft Set (2)
1 x     ASC1719      Team Associated Factory Team 1/10 Camber Gauge
1 x     ASC91094    Team Associated 32P Spur Gear (62T)
1 x     ASC91163    Team Associated 5mm Bore 32P Pinion Gear (12T)
1 x     ASC91161    Team Associated 5mm To 1/8 Pinion Adapter

Toivottavasti ei unohtunu mitään :wink:

81
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 31.01.12 - klo: 14.55 »
Tuli tilattua 3 settiä 2s saddle akkuja ja aloin mietiskellä että miten ne ois järkevää
ladata, eli tavan balansoivalla laturilla (mulla on B6AC) vai kannattaisko hommata
joku lipo duo laturi että pystyis lataamaan jokaisen akun erikseen 1S:n mutta sais kuitenkin aina
saddlen molemmat akut yhtäaikaa lataukseen, sillonhan ei tarviis erikseen balansoida akkuja.

82
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 30.01.12 - klo: 03.49 »
Nyt ois setupit päätetty millä auton kasaan ja mistä lähteä sitten hienosäätämään niitä.
Pitää pistää kuvia autosta sitte tulemaan sitä mukaan kun saan FT:n osia autoon paikalleen.
Veikkaan että tulee kohtuu siisti kisapeli :wink: kuhan vaan se A Main:n paketti tulis äkkiä...

83
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 29.01.12 - klo: 09.08 »
Olis hankinnassa tuommoinen corri. mutta en oikein tiedä mikä olis paras? Neliveto corri olis hakussessa.
Hyviä merkkejä taitaa olla Losi, Durango, Asso ja Traxxas ainakin ja varmaan muitakin mutta nuo nyt tuli äkkiä mieleen.

onkos noissa kisa hommissa, joku moottori raja? ja myös akut, saako olla ihan hobbykingistä ostettuja akkuja?
Tarkotat varmaan SC sääntöjä kun semmosta autoa olet ilmeisesti etsimässä eli
Säänöt taitaa sanoa seuraavanlaisesti:
Moottorina mikä tahansa 540 tai 550 kokoluokan kone
Akku vapaa kovakuorinen akku jonka maksimi nimellisjännite 8,4V (eli Hobbykingin kovakuoriset 2S käy)
Autonpainon minimiraja on 4wd 2500g ja 2wd 2000g

Korjatkaa joku jos annoin virheellistä informaatiota.
Säännöt löytyy tuolta kokonaisuudessaan: http://rc10.fi/index.php?topic=44845.0

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 28.01.12 - klo: 10.25 »
Uskosin että jyväskylään saadaan myös porukka kisat järjestämään, M8 kisat meillä joka tapauksessa on niin nehän menis vaikka seuraavalle päivälle.
Eikös M8 kisat ole 1 päiväset vielä ensi kesänä.  Meillä on siis 7.7.2012 M8 kisat, eli su 8.7.2012 vois olla jkl sopiva, pitää vaan keskustella asiasta muiden kanssa.
edit: meidän ratalla voi ajaa myös useaa profiilia, eli on sopiva SC autoille. (isoimmat hypyt pois)
Tuo kuulostaa hyvälle :smiley:
Voin tarvittaessa tulla auttamaan SC kisajärjestelyissä ja eihän sitä tiedä vaikka innostuis ajamaankin
jos kerkiää keväällä/kesällä reenaamaan vähän ensin.

85
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 28.01.12 - klo: 09.14 »
Mitä ootte mieltä noitten alkuperästen iskarien X-rengas tiivisteistä.
Mietin että jos vaihtas o-renkaiksi, tietääkö joku sanoa suoraan
mitkä o-renkaat noitten X-renkaitten tilalle käy?

86
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 26.01.12 - klo: 12.45 »
Taidan jättää nuo iskarit sitten Bladder tyyppisiksi kun ne on hyväksi havaittu.
Onko tietoa onko nuo Hobbylinnan LRP Blue Factory diffi ja iskari öljyt minkalaisia?
Niitä ois hyllyssä valmiina ni ajattelin kokeeksi pistää iskareihin ja diffeihin semmoset.
kuhan saan auton purettua ensin niin paljon että pääsen diffeihin käsiksi.
On aika savotta pistää atomeiksi tää auto :laugh:
Piti oikein kaivaa ohjekirja esiin koska on niin erilailla kasattu kun ne autot
mitä olen yleensä rassaillu. Siksi piti tuosta öljystäkin kysästä kun jos se onkin
täyttä skeidaa niin alkaa sama rumba uudelleen että ne saa vaihdettua pois...

87
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.01.12 - klo: 21.41 »
Mitä eroa on Bladder ja emulsio iskareilla?
Tai siis tiedä mitkä niiden rakenteellinen ero on mutta miten ne vaikuttaa ajaessa kumpaa mallia käyttää?

Tuo emulsiohan ois helpompi ilmeisesti ilmata mutta mitä foorumeita tässä
lueskellu niin tuo bladder tyyppi kuitenkin näyttää vetävän käytössä pitemmän korren.

88
Kyosho / Vs: kyosho mad force
« : 22.01.12 - klo: 18.48 »
Tuolta ketjusta varmaan löytyy säätö apua Madin koneeseen:
http://rc10.fi/index.php?topic=50897.0

89
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.01.12 - klo: 18.41 »
Mikä olis paras vaihtoehto correista, jolla pärjäis kisoissa sekä ihan rata-ajelussa?
hyper 10sc, scrt10 vai slash 4x4? Ite ajattelin hyper 10sc:tä koska siinä on matala painopiste ja varaosia saa suomesta ja ulkomailta. Slashiin saa melkein jokapaikasta varaosia, mutta pärjääkö sillä kisoissa?
Ite kamppailin saman kysymyksen kanssa kanssa jokunen viikko sitten ja päädyin Asson SC10 4x4 autoon.
Sitä en osaa perustella miksi mutta jotenkin se tuntu mulle sopivalta autolta.
Ostin sitten foorumilta käytetyn ja olen tosi tyytyväinen siihen, auto on nyt menossa takasi osiin päin
ja kasailen sen sitten uudelleen kun tilaamani optio osat on tullu.

90
Miksei myös 1:10 SC ois oiva pihasuttailuun, sehän on suunnilleen saman kokonen kun 1:8 buggy
ja valinnanvaraa on enemmän suoraan RTR autoissa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7