RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: HVoltage - 11.06.09 - klo: 22.35
-
Tällainen kikotin tupsahti jalkoihin pyörimään niin ajattelin sitten ihan laittaa stooria tänne. Osapusseja pyöritellessä paketin väite "authentic true ten scale" tulee kyllä ilmi. Koriin on hienot kromatut somisteet, valoumpioita led valoja varten unohtamatta, siis eteen sekä taakse. Komeat tarra-arkit useilla vaihtoehdoilla yms.
Auto on mittasuhteiltaan hyvin lähellä esikuvaa ja sijoittuukin kokonsa puolesta minin ja täysverisen sähkörataturistin välimaastoon ollen vain noin 2 cm lyhyempi akseliväliltään jälkimmäistä. Akseliväliä, raideleveyttä ja koritolppeja pystyy säätämään moneen muotoon joten skaalakorit saa istumaan kaikki ilman lisäkikkailuja.
Laitan stooria lisää kun saan autoa koottua...
Pari kuvaa, malleja on muitakin mm. Datsun 240Z ja drifteri...
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacer%20001.jpg)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacer%20002.jpg)
-
ihan nätti peli, mut on kooltaan hiukan erikoinen? :shocked:
http://www.hpiracing.com/kitinfo/100594/ (http://www.hpiracing.com/kitinfo/100594/)
-
Noissa RetroRacinging vintage koreissa on ollut ongelmana saada puskuri mahtumaan korin alle. Näyttää että näissä etupuskuri on tosi pieni muutenkin, mutta silti näyttää että tiukkaa tekee Datsunin keulan kanssa. Mutta eiköhän HPI ole tuohon varautunut. Kiinnostaa vaan nähdä miten tiukkaa tekee ja onko puskuri vielä pienennetty versio noista mitä HPIn sivulla kuvissa on.
-
No johan on Jeppelle taas kivan tapainen laite löytynyt ... ;)
Ilmeisesti aika pian tuon näkee Raision radalla ?
Samalla kun kokoat tuota kaunokaista niin tarkista saako
tuon hammas diffin sopimaan myös taakse.
No Hpi sivujen lopussa oli vielä hauska texti :
More versions to follow soon...
Joten jäädään odottelemaan.
-
Samalla kun kokoat tuota kaunokaista niin tarkista saako
tuon hammas diffin sopimaan myös taakse.
Juu, kävi kanssa heti mielessä. Huoltovapaa tuo joka tapauksessa on verrattuna kisaturistiin... ...mutta jatkan lisää tarinaa kun pääsen oikeasti tota rakentamaan.
-
Pahus , alko poltteleen.. :evil:
Pitääkös nyt sitten tommostakin harkita kaluston jatkeeksi
-
Makustelua... (Tarinaa tulee kun saan asiat jäsenneltyä... ...kuitenkin kärry on taattua HPI laatua...)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_1.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_2.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_3.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_4.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_5.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_6.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_7.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_8.JPG)
(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CupRacer/CupRacerDatsun1600SSS_9.JPG)
-
Melko hieno ja aidonnäköinen peli!
-
Otin tästä mallia...
(http://px6.streetfire.net/0001/02/33/1132033_600.jpg)
-
Siisti ja esikuvan näköinen laite. Renkaat ja vanteet vois olla passelit myös VTR-luokkaan, jos vaan säännöt sallivat.
-
Saakelin saakeli, Honkkarin kaupois ei ollut tota CupRaaserii... :angry:
No ei ihan tyhjin kasin kuitenkaan palata :roll:
Stinde
-
Oletko jo saanut tuon Datsunin liikenteeseen ja jos olet, niin millaisella koneella ja millaisilla välityksillä?
Itse ostin Toyotan Drifteri version, joka on renkaita/koria lukuunottamatta samanlainen auto. Ahneuksissani ostin siihen HPI Flux Brushless setin kun kokemusta löytyi lähinnä vakio ministä. Auto kulki aivan liian lujaa vakiorattailla, ajaa pystyi lähinnä pintakaasulla. Tilasin maailmalta Xenon Racing Products firman valmistamia spurreja, joista 68 hampainen on isoin, joka mahtui paikoilleen (spurrit ovat muuten ihan samannäköisiä kuin auton mukana tullut). Tämä lisäksi vaihdoin 24 hampaisen pinjonin. Tämä oli pienin, jolla hampaat vielä ottivat spurriin kiinni. Nyt autolla voi ainakin painaa kaasun pohjaan, mutta vieläkin tuntuu olevan tehoa vähintäänkin "tarpeeksi". Saas nähdä joutuuko ostamaan tehottomamman moottorin.
Auto tuntuu laadukkaalta. Ehdin ajaa sillä pari akullista ennen noiden rattaiden tilaamista ja mielestäni sillä on aika hyvä ajaa. No, vertauskohteena käytän omaa etuvetoista miniä, jossa ei ole edes öljyiskareita.
-
Oletko jo saanut tuon Datsunin liikenteeseen ja jos olet, niin millaisella koneella ja millaisilla välityksillä?
Itse ostin Toyotan Drifteri version, joka on renkaita/koria lukuunottamatta samanlainen auto. Ahneuksissani ostin siihen HPI Flux Brushless setin kun kokemusta löytyi lähinnä vakio ministä. Auto kulki aivan liian lujaa vakiorattailla, ajaa pystyi lähinnä pintakaasulla. Tilasin maailmalta Xenon Racing Products firman valmistamia spurreja, joista 68 hampainen on isoin, joka mahtui paikoilleen (spurrit ovat muuten ihan samannäköisiä kuin auton mukana tullut). Tämä lisäksi vaihdoin 24 hampaisen pinjonin. Tämä oli pienin, jolla hampaat vielä ottivat spurriin kiinni. Nyt autolla voi ainakin painaa kaasun pohjaan, mutta vieläkin tuntuu olevan tehoa vähintäänkin "tarpeeksi". Saas nähdä joutuuko ostamaan tehottomamman moottorin.
Auto tuntuu laadukkaalta. Ehdin ajaa sillä pari akullista ennen noiden rattaiden tilaamista ja mielestäni sillä on aika hyvä ajaa. No, vertauskohteena käytän omaa etuvetoista miniä, jossa ei ole edes öljyiskareita.
Tuo Flux-setin nopeudensäädin näyttäisi olevan sama kuin Castlen Sidewinder, eli saat PC:llesi Castle Link-ohjelmiston, jolla voit säätää tehoa, jarrua ja kaikkea muutakin. Perussäädöt (esim. tehon säädön) voit tehdä myös ohjaimen kautta. Katso manualista ohjeet...
-
Tuo Flux-setin nopeudensäädin näyttäisi olevan sama kuin Castlen Sidewinder, eli saat PC:llesi Castle Link-ohjelmiston, jolla voit säätää tehoa, jarrua ja kaikkea muutakin. Perussäädöt (esim. tehon säädön) voit tehdä myös ohjaimen kautta. Katso manualista ohjeet...
Kiitos tiedosta. Softan saan Castlen sivuilta, mutta kaapeli vielä uupuu. Tilasin sellaisen viime viikolla eli tulossa on. Jos tuolla noparin säätämisellä saa tehoja alas, niin mikä merkitys välitysten säädöillä tämän jälkeen on? Onko se ainoastaan kiihtyvyyden/huippunopeuden säätäminen?
-
Tuo fluxin setti on kuulemma vaikea ajaa, kaasutuntumaa ei yhtään. Power in nothing without control :smiley:
Joku parempi paketti kehiin, ja koneen tehojaki kannattaa vähän katella, ei toimi koneet niin hyvin jos epalla rajottaa tehoa.
Välityksellä yleensä säädetään koneen lämpöjä ja ajettavuutta.
-
Tuo fluxin setti on kuulemma vaikea ajaa, kaasutuntumaa ei yhtään. Power in nothing without control :smiley:
Tästä olen kyllä ihan eri mieltä. Flux (Sidewinder) on helppo ajaa, kunhan ensin säätää kaasukäyrät ja muut asiat mielensä mukaan. Kuten edellä todettu, asia hoituu näppärästi Castle Link:n avulla.
-
Voihan se olla, täällä päin maailmaa vain saatiin uudet säätimet ennen kuin nuo toimimaan hyvin :grin:
Kai ei vaan osata..
-
Ok. Koetan ensin säätää noparia ja katson mitä tapahtuu. Jonkin HPI:n auton mukana tulleessa FLUXin ohjeessa sanottiin, että välityksen pitäisi olla jotain 9 - 10 riippuen onko onroad vai offroad. Nykyisillä rattailla pääsi johonkin 6.9 tms. Täytyy hieman tarkkailla miten lämmöt nousee, alkuperäisillä välityksillä (5.28 ?) kuumeni aika paljon.
-
Onkos kukaan kokeillut X-30RE mottii CupRaaseriin ?
Onko kokemusta / tietoo millainen tuo kone on esim verrattuna Minin J-moottoriin ?
Tällä hetkellä kiinni tamiyan mabuchi RS-540SH , kun oli ainoo vapaana ollut motti pakin pohjalla.
Välitystä en nyt muista , mutta kone lämpenee kyllä kiitettävästi :evil:
Koriksi löyty Alfan koppa...
-
Tuli sitten tuo HVoltagen datsuni meille, tämän näköisenä se nykyään ulkoilee:
(http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=6777.0;attach=7879;image)
-
Laitoin sulle BB yv:tä. eli mistä tollaista pompannappia saa
-
Ai sori, jäänyt jotenkin väliin multa...
Autoja Hobbylinnasta, täälläkin ilmeisesti yksi kaupan tälläkin hetkellä..
Kori on rc martista joskus tilattu M-alustaiseen mut jäänyt makaamaan kaappiin..
Käy ku nenä päähän ku cup racerin kasaa lyhyemmällä (210mm) wheelbasella.
-
Ai sori, jäänyt jotenkin väliin multa...
Autoja Hobbylinnasta, täälläkin ilmeisesti yksi kaupan tälläkin hetkellä..
Kori on rc martista joskus tilattu M-alustaiseen mut jäänyt makaamaan kaappiin..
Käy ku nenä päähän ku cup racerin kasaa lyhyemmällä (210mm) wheelbasella.
Kiitos tästä. Eli alusta on siis HPI ? Tuo kori ja alusta kiinostaa todellakin
-
Mahtuuko tuohon runkoon muuten ihan normaali hard case lipo?
-
Mahtuu...
-
Onko tästä HPI cup racer:sta touring autoksi vai pitäiskö joku muu alusta hommata ennemmin?
-
Onko tästä HPI cup racer:sta touring autoksi vai pitäiskö joku muu alusta hommata ennemmin?
Ei ole kunnon kisaautoksi soveltuva. Mutta VTR luokkaan pääsee tuolla kyllä ajelemaan.
Jerzi
-
Kunhan laittaa vintage renkaat ja -vanteet.
-
tuli cup racer hommattua ja kamteciltä ankan kori. mukava vempain ajella
saakohan ex hobbylinnasta osia tuohon keksintoon on etu hubit aika kovilla...
seuraavaksi kokeilla driftingiä ...
-
Ajattelin kysyä täältä, niin en tee uutta keskustelua.
Cup racer kiinnostus on alkanut polttelemaan, touringia/rallia ei ole tullut elämässä kokeiltua, ja tämä näyttäisi olevan hyvä kapistus siihen. Kilpa-ajoon en autoa ole laittamassa, vaan satunnaisiin ralli/touring/drift käyttöihin kokeilu mielessä.
Saako autoon osia mistään Suomesta, ja kuinka kovaa kyytiä auto kestää?
Vaikkapa 4000kv moottori ja 2-3s akku?
Sitten kori puoli, onko tämä auto ''universaali'' toisin sanoen, sopiiko vaikka tamiyan mini kori, tai tamiyan kupla auton päälle?
PS. jos jollain on myydä niin saa tarjota :wink:
-
Tuli Cup racer talliin. :azn: Hauska peli, tänään tuli matolla testit ajettua.
VTR -luokka oli alunperin mielessä, mutta tuo rengaskoko saattaa tulla ongelmaksi.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3329643.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3326237.jpg)
Civicin kori ei tietty ole ihan VTR -kamaa mutta BMW2002 olis. :tongue:
Tässä nyt alla 54mm renkulat..