Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rcoss

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8
181
Polttisautot / kyosho FW-05T?
« : 08.06.06 - klo: 21.05 »
Mutta multa löytyy toi alunperin kysytty auto ja on sikahyvä. Varaosat löytyy ja virittää pystyy kunnolla. Munkin auto alkaa olemaan aika lailla FW05-RR jo.

182
Polttisautot / Moottori liian lämmin ?
« : 07.06.06 - klo: 14.12 »
Ajelen touring-pelillä ja säädöt saattavat olla vielä hieman hakusessa. Auto tosin kulkee hyvin ja alkaa myös pysymään käynnissä vaikka olisi tyhjäkäynnillä jonkin aikaa (about 30 sek). Savua tulee pakoputkesta kunnolla ja pääruuvin olen säätänyt niin, että on optimikohtaa selvästi rikkaammalla. Siis kun pääruuvi on optimissaan, tarkoitan että kulkee niin perhanasti mutta lienee silloin voitelu huonoa. Tästä on siis menty selvästi rikkaammalle ja auto ei enää kuljekaan niin pirteästi mutta ihan hyvin kuitenkin. Mittasin äsken maksimilämmöt usean kovan kierroksen jälkeen 155C. Lienee hieman korkea (?) Mutta toisaalta esim. Kyoshon ohjeissa sanotaan, että kun on löytänyt pääneulan optimikohdan niin sitten säädetään moottoria 1/8 kierrosta rikkaammalle. Itse olen säätänyt enemmän kuin tuo ohje.

Mitä mieltä ?

183
Polttisautot / Ilman suodattimen vaihto
« : 06.06.06 - klo: 16.46 »
Asiaa mutkistaa vielä se että asfaltilla ei käytetä kuin yhtä suodatinta...

eli jos tuosta ylläolevasta pitäisi päätellä niin silloin kun suodattimen sisäpinnalla näkyy likaa, on vähän liian myöhäistä. Eli niin pitkälle ei kaiketi sitten pitäisi asfaltilla antaa sen yhden ainoan suodattimen mennä.

184
Polttisautot / Ilman suodattimen vaihto
« : 06.06.06 - klo: 10.47 »
Oikeastaan tuo on juuri minun kysymykseni: milloin ilmansuodatin ON likainen ? Silloin kun se on pinnalta skeidassa vai voiko vaihtaa vasta kun on jo syvemmältä likainen ?

Asialla on merkitystä ratahommissa jossa likaa ei tule ollenkaan samaan tahtiin kuin krossipuolella.

185
Polttisautot / Ilman suodattimen vaihto
« : 06.06.06 - klo: 09.13 »
Kuinka usein vaihdatte ilmansuodattimen ratahommissa ? Nyt on ajettu kerran noin 4 tankillista ja onhan se pinnalta ihan likainen mutta tuskin sisältä kovinkaan likainen.

Miten porukka vaihtaa ilmansuodattimia, joka ajokerran jälkeen vaikka ajaisi vain tankillisen, 10 tankillisen jälkeen, 3 ajokerran jälkeen ja gallonan jälkeen... ??

186
Polttisautot / Uusi ohjausservo rata-autoon, mikä ??
« : 12.05.06 - klo: 10.48 »
Sopiikos toi Hitec MG-625   1/10-polttikseen ?

187
Polttisautot / Uusi ohjausservo rata-autoon, mikä ??
« : 12.05.06 - klo: 10.28 »
Meni juuri karvalakki-ohjausservo hajalle rata-autossa ja nyt tarttee hankkia uusi. Ostanko samanlaisen (hinta jotain about 15€) vai voimakkaamman (hinta jotain 40-50€) ?

Onko tuolla lisävoimalla ja ehkäpä hieman nopeammalla servolla selvä merkitys rata-ajossa ? En aja kilpaa enkä (vielä) erityisen kovia kierrosaikoja...

Toi kalliimpi ei käsittääkseni ole kuitenkaan mekaanisesti kestävämpi eli mällissä hajoaa samalla lailla kai.

188
Polttisautot / Minkä kovuiset foam-renkaat ??
« : 11.05.06 - klo: 13.01 »
Kuinkas kauan (tai montako tankillista) noin suunnilleen ajaa yksillä (foam) renkailla ?

189
Polttisautot / Minkä kovuiset foam-renkaat ??
« : 11.05.06 - klo: 10.38 »
Vau, tietoa rupes tulemaan. Ja mielenkiintoista sellaista. Esim. tuo että pehmeämmät renkaat ei välttämättä kulukaan nopeammin kuin kovemmat on mielenkiintoista.

Olen näköjään ajellut vähän liian kovilla nakeilla (edessä 42.5, takana 40) .... ei siis ihme että tuntuu perä olevan hieman irtonainen ja mutkan alussa kääntyvyys voisi olla parempikin. Säädöt pitäisi muuten olla about ok (siis esim. pyöräkulmat).

.

190
Polttisautot / Minkä kovuiset foam-renkaat ??
« : 11.05.06 - klo: 10.14 »
Itse taas luulen, että täällä on nössöjä jotka salailee tietoaan eivätkä siis halua paljastaa tämmöistä asiaa. Nimittäin pakkohan tätä tietoa on olla olemassa kun puhutaan näin perusasiasta. Kyselin tätä asiaa nimittäin joskus aikaisemminkin eikä vastauksia tullut silloinkaan.

191
Polttisautot / Minkä kovuiset foam-renkaat ??
« : 10.05.06 - klo: 16.29 »
No eikös täällä kukaan muka osaa antaa vastausta tälläiseen rata-autoilijan perusasiaan  :shock:

192
Polttisautot / Minkä kovuiset foam-renkaat ??
« : 10.05.06 - klo: 11.57 »
Minkäs kovuisilla foam-renkailla ajelette ?

193
Polttisautot / Kallistuksenvaimentimet
« : 09.05.06 - klo: 12.40 »
Kiitti

194
Polttisautot / Kallistuksenvaimentimet
« : 09.05.06 - klo: 11.59 »
Eiks täällä muka kukaan tiedä näin basic juttuu ?

195
Polttisautot / Kallistuksenvaimentimet
« : 08.05.06 - klo: 12.55 »
Onko käsitystä minkälaisia ominaisuuksia kallistuksenvaimentimien asentaminen autoon tuo mukanaan ?

Siis mikä saattaa parantua tai huononeeko jokin asia mahdollisesti tms ? Mutkapito ? Kääntyvyys mutkassa ? Muuta ?

196
Polttisautot / Moottori sammuu välillä lähdössä
« : 24.04.06 - klo: 12.57 »
Jep. Luettu on. Ei tosin auta...

197
Polttisautot / Moottori sammuu välillä lähdössä
« : 24.04.06 - klo: 12.03 »
Auto kulkee ihan hyvin; pääruuvi tuntuu olevan aika lailla kohillaan (tosin lämmöt hieman liian suuret, ehkä). Moottori on aika uusi ja ajettu alle 1 gallona.

Pieni ongelma on lähdöissä kun välillä sammuu jos on ollut tyhjäkäynnillä 15-30 s. Välillä taas pysyy käynnissä kun on ollut tyhjäkäynnillä tuon 30s. Sammuminen tapahtuu yleensä todella nopeasti eli pakoputkesta ei ehdi tulla oikein mitään usvaa vielä, eikä auto liikkua, kun jo sammahtaa.

Mitähän pitäisi kokeilla säätää ? Seosruuvia ? Pääruuvia ? Mihin suuntaan ?

198
Polttisautot / Lämpötilan vaikutus moottorin toimintaan
« : 21.04.06 - klo: 10.34 »
Mikäs peli tämä tällainen kuumailmapuhallin on ? Ei varmaan hiusten kuivain kuitenkaan...

199
Polttisautot / Lämpötilan vaikutus moottorin toimintaan
« : 21.04.06 - klo: 09.33 »
Kokeilin käynnistää eilen mottia (ulkolämpötila +5C). Auto oli ollut ulkona muutaman tunnin joten se oli ulkoilman lämpöinen. Ei toivoakaan saada käyntiin. Ei edes luvannut. Vein auton sisään ja annoin lämmetä pari tuntia. Koitin käynnistää sisällä ja lähti heti.

Tästä tuli vaan mieleen, että lämpötilan vaikutus näyttää olevan todella iso, niinkuin täällä varmaan kokeneet hyvin tietää. Tietysti koneissa on eroja tämänkin asian suhteen. Toiseksi tuli mieleen, että entäs jos olisin todella halunnut saada motin käyntiin tuossa +5C lämpötilassa. Miten se olisi pitänyt tehdä ?

200
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 13.04.06 - klo: 11.29 »
Onkos ollut mitään perinnettä kolata Tattarisuon rataa lumesta keväisin ? Pääsis ajamaan nopeammin...

201
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 03.04.06 - klo: 09.20 »
Tarkoitin oikeastaan enemmänkin, että jos lompakossa riittää massii niin ostanko vain pehmeimpiä foameja mitä kaupasta saa ? Vai onko joitain muita syitä (kuin raha) ostaa kovempia renkaita ?

202
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 02.04.06 - klo: 20.17 »
Eikös tähän ole tosiaan kellään mitään kommenttia ?

203
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 31.03.06 - klo: 12.04 »
Näistä foam-renkaista.

Niitä näyttää olevan kovuuden mukaan Shore 35-45 väliltä missä siis 35 on pehmein.

Yleisesti ottaen on kai niin, että mitä pehmeämpi rengas sitä parempi pito mutta rengas kuluu nopeiten. Jos unohdetaan lompakko, onko mitään syytä ostaa muita kuin Sh 35 foam-renkaita ?

204
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 24.03.06 - klo: 16.32 »
Joo, ei vuoda nykyiset.

Täytyy sitten ilmeisesti keskittyä hankkimaan vaikka kallistuksen vaimentimet eteen ja taakse...

205
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 24.03.06 - klo: 11.41 »
Antakaapas arvio iskareiden vaihtamisen hyödystä. Eli onko vaikutusta jos vaihdan nykyiset muovirunkoiset iskarini parempiin alumiinirunkoisiin ? En osaa sanoa mitä mahdollista eroa tulee uusien iskareiden männistä.

Ja huom, jouset ja iskariöljyt oletetaan siis samoiksi kuin aikaisemmilla iskareilla.

Kandeeko ostaa (60€/2 kpl)...

206
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 20.03.06 - klo: 12.32 »
Kuinkas tcd-diffi täytetään öljyllä ? 100% täyteen vai vähemmän ? (jostain olin lukevinani että laitettaisiin vain 80% täyteen?)

207
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 20.03.06 - klo: 09.50 »
Nyt täytyy todeta, että myyjä ei käyttänyt tuota termiä vaan se on omani. Katsoin tietoa käyttämistäni Model Technics Fire Power tulpista (mm. www.modeltechnics.com ja kyöstin opus) ja niiden kohdalla todettiin, että sopivat suurille nitromäärille (jota itse en käytä) ja sivuilla käytettiin termiä 'contest plug'.

Eli myyjää ei nyt pääse syyttämään mahdollisesti väärästä termistä.

Mutta edelleen omalla kohdallani tulpan vaihto OS:n A3:seen tuotti selvän helpotuksen käynnistämiseen. Mikä oli tässä tapauksessa haluttu lopputulos.

208
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 19.03.06 - klo: 20.13 »
Ei ollu. Oli suoraan paketista (joita mulla on useampia ostettuna.... turhaan).

209
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 19.03.06 - klo: 11.38 »
Ihmeiden aika ei ole ohi...jatkoin tuota tulppatutkimustani ja ostin uuden, mielestäni paremmin sopivan tulpan tuohon GXR15 koneeseen. Aikaisemmin minulla oli myyjän suosittelema kilpatulppa joka ei ikinä käynnistänyt konetta hyvin.

No, nyt uudella tulpalla (O.S. A3) hörähti käyntiin heti !! Mahtava juttu.

210
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 20.13 »
Lucky you ! Mutta mulla ei toimi hyvin. Jotain tarttee tehdä.

Ja kokeilin just noita sun säätöjä: no help. S*it !

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8