Kirjoittaja Aihe: Ilmanputsari  (Luettu 4560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ilmanputsari
« : 05.04.04 - klo: 19.06 »
Asiasta oli mielestäni jossain topicissa, mutta nyt en löytänyt sitä. Siispä minkä mallinen ilmanputsari on parempi .15 koneelle ja yleensäkin? Pitkänmallinen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDTN0&P=7 vaiko lyhyehkömpi varrellisempi http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBZ80&P=7 ? Eräs kauppias sanoi, että tuollainen kyoshon rally-putsari olisi "paras", onko asia näin!?  :?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #1 : 05.04.04 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
kyllähän se rally putsari on hyvä,itse olen kaverin kans käyttäny sitä vakio suodatinta,mutta siinä on ollu sellanen hanhenkaula juttu:S kuvat ei näy..


Joo eli ostat tohon tavalliseen putsariin vaan sellasen ison putsarin päälle. On todella hyvä eikä mene tukkoon vaikka mikä olis verrattuna normi putsariin. Maksaa joku 3-5€ 2kpl.
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #2 : 05.04.04 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
kyllähän se rally putsari on hyvä,itse olen kaverin kans käyttäny sitä vakio suodatinta,mutta siinä on ollu sellanen hanhenkaula juttu:S kuvat ei näy..


Joo eli ostat tohon tavalliseen putsariin vaan sellasen ison putsarin päälle. On todella hyvä eikä mene tukkoon vaikka mikä olis verrattuna normi putsariin. Maksaa joku 3-5€ 2kpl.


Me sanotaan noit ihan vaa rallisuodattimiks. :P
Ja ei kyllä roskat kovin helposti pääse koneesee :!:

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #3 : 05.04.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
kyllähän se rally putsari on hyvä,itse olen kaverin kans käyttäny sitä vakio suodatinta,mutta siinä on ollu sellanen hanhenkaula juttu:S kuvat ei näy..


Joo eli ostat tohon tavalliseen putsariin vaan sellasen ison putsarin päälle. On todella hyvä eikä mene tukkoon vaikka mikä olis verrattuna normi putsariin. Maksaa joku 3-5€ 2kpl.


Me sanotaan noit ihan vaa rallisuodattimiks. :P
Ja ei kyllä roskat kovin helposti pääse koneesee :!:


joo joo totta totta. ei roskia ei mitään
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #4 : 05.04.04 - klo: 21.54 »
Eikä tota tarvii kovin usein vaihtaa. Pesee usein, ni ei tarvii uusia vaihtaa ku aina joskus harvoin.

Ja mä oon yleensä tehny sillee, et laittanu niihin alempii suodattimiin reilusti öljyä ja sit siihen rallisuodattimeen ei juur. ollenkaa. En tiiä hyvä, mut käytännössä on ainaki toiminu hyvin. Se rallisuodatin ei likaannu helposti jos siin ei oo öljyä sitä likaa keräämässä. :D

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #5 : 05.04.04 - klo: 22.03 »
Jep jep
-EhtoollisWeli

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #6 : 05.04.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Eikä tota tarvii kovin usein vaihtaa. Pesee usein, ni ei tarvii uusia vaihtaa ku aina joskus harvoin.

Pesee? eikös siinä mene ikuisus kun se kuivuu?  :?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #7 : 05.04.04 - klo: 22.09 »
itsekin aina pesen ilmanputsarin. Kesällä joka ajokerran jälkeen. Se voi kato puristaa kuivax pyyhkeen sisällä. Sit ku on kuiva, ni minigrip pussiin ja öljyä mukaan ja puristelemaan  :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #8 : 05.04.04 - klo: 22.12 »
Ei se kauaa todellakaan kuivu, siitä ei tule ongelma :!:

Vaikka paperiin tai juuri tohon pyyhkeeseen rutistaa oikein kunnolla, ni kuivuu melkeen kokonaa jo siinäki ja sit antaa vähä kuivuu ja sit menoks :mrgreen:

edit. ainii, öljytki vois laittaa :wink:  :mrgreen:

edit2. nii ja me tarkotettii, et kaikki ilmanputsarit kuuluu aina pestä eikä joka kerran vaihtaa uusiin eikä vaan rallisuodattimet.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #9 : 05.04.04 - klo: 22.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Eikä tota tarvii kovin usein vaihtaa. Pesee usein, ni ei tarvii uusia vaihtaa ku aina joskus harvoin.

Pesee? eikös siinä mene ikuisus kun se kuivuu?  :?


Eikä mene! ite pesen suodattimet useesti ja kuivaan kuivaus rummussa ja puristelen pyyhkeen sisällä. Ja sit oilia.
-EhtoollisWeli

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #10 : 05.04.04 - klo: 22.23 »
Ai pistät isoon kuivasrumpuun yhden pienen yksinäisen vaahtomuovipalleron pyörimään  :mrgreen:  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #11 : 05.04.04 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ai pistät isoon kuivasrumpuun yhden pienen yksinäisen vaahtomuovipalleron pyörimään  :mrgreen:  :shock:


joo joo mut yleensä vaan 2 min annan pyörii. Hyvää jälkee tulee ja on ruti kuiva :mrgreen:
-EhtoollisWeli

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #12 : 05.04.04 - klo: 23.39 »
Eli loppupeleis kummasta te ootte kokoajan puhunu vai molemmista!?  :oops:  Hehe...  :mrgreen:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #13 : 06.04.04 - klo: 07.39 »
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ai pistät isoon kuivasrumpuun yhden pienen yksinäisen vaahtomuovipalleron pyörimään  :mrgreen:  :shock:


joo joo mut yleensä vaan 2 min annan pyörii. Hyvää jälkee tulee ja on ruti kuiva :mrgreen:

Eikö se olisi sama että heittäisit se mikroon pariksi senkuntiksi :D tai uuniin, tai takkaan...  :mrgreen:

Poissa Jeedeuz

  • Jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #14 : 06.04.04 - klo: 12.11 »
Blenheimin kanssa tilattiin isohepasta (ei tälläisia taivutuksia voi osata) hobaon "levyt" joissa on 10kpl 3 kerroksisia suodattimia.
Life is so hollow.... without RC.....!
 http://koti.mbnet.fi/justus15/

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #15 : 25.04.08 - klo: 11.09 »
Kertokaas mistä saa .12 koneeseen sopivan ilmanputsarin, joka olisi yhtä kappaletta eli ns. kertakäyttöinen ?

Minulla tuli tuollainen koneen mukana ja on ollut aika hyvän oloinen kapistus. Eli siinä muovisukka (joka vedetään kaasarin yli) on kiinteästi kiinni isohkossa (mustassa) vaahtomuovi palassa.

Tietysti jos joku on sitä mieltä, että joku muu ratkaisu on parempi niin saa antaa vinkkejä.

Mutta ainakin sellainen Kyoshon Inferno putsari on liian iso ja toisaalta sellainen FW-05T tyylinen putsari taas hieman läpipasko eli saattaa päästä hiekkaa läpi...

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #17 : 25.04.08 - klo: 13.01 »
Nuo edelliset ei ainakaan yksi osaisia olleet...Power Racing:stä löytyy ainakin tällaisia tatti mallisia yksi osaisia, rata autoon tarkoitettuja.
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=R03085
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=B0115

..tossa vielä ns.ins-box putsari...pitäisi imu ääniä laskea, itse en ole äänessä eroa huomannut verrattuna yllä oleviin.
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1629
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #18 : 25.04.08 - klo: 14.47 »
No niin, nyt alkaa olemaan sellaista kuin etsin !

BTW, onko kisoissa pakollista käyttää tuollaista äänen vaimenninta ?


Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #19 : 25.04.08 - klo: 15.10 »
Nuo edelliset ei ainakaan yksi osaisia olleet...Power Racing:stä löytyy ainakin tällaisia tatti mallisia yksi osaisia, rata autoon tarkoitettuja.
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=R03085
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=B0115

..tossa vielä ns.ins-box putsari...pitäisi imu ääniä laskea, itse en ole äänessä eroa huomannut verrattuna yllä oleviin.
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1629


Ei kyllä. Mutta minä olin se joka on sitä mieltä että muu ratkasu on parempi.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #20 : 25.04.08 - klo: 15.37 »
No niin, nyt alkaa olemaan sellaista kuin etsin !

BTW, onko kisoissa pakollista käyttää tuollaista äänen vaimenninta ?



TP-10 luokassa on

Poissa samvais

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #21 : 07.07.08 - klo: 23.06 »
mulla oli savagessa käynnissä pysymis ongelmi niin hoksasin etta vika voi olla että se ei saa ilmaa nii otin ilman putsarin irti ja vika löytyi sieltä. kaasarin kurkussa oli muovinen lätkä eittei sinne mene likaa kokoamis vaiheessa. auto on HPI savage x 4.6 rtr
HPI savage x 4.6

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #22 : 10.08.08 - klo: 22.13 »
Rally suodatin on aivan paras. Ei tarvitse lisätä minkäänlaisia ilmanpuhdistin öljyjä, sillä rallysuodatin ei laske mitään läpi. Suosittelen. Kyosho myyjän kanssa samaa mieltä. :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #23 : 10.08.08 - klo: 22.27 »
Rally suodatin on aivan paras. Ei tarvitse lisätä minkäänlaisia ilmanpuhdistin öljyjä, sillä rallysuodatin ei laske mitään läpi. Suosittelen. Kyosho myyjän kanssa samaa mieltä. :afro:

Ilmiselvästi huipputuote! Kumma kun ei kisamiehet ole vielä hoksannu....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmanputsari
« Vastaus #24 : 10.08.08 - klo: 23.11 »
Jep. Hyvä Neuvo: Älä pese Ilmanpuhdistinta, älä pese edes Rally suodatinta vaan vaihda vanha pölyyntynyt suodatin uuteen, sillä, vaikka saisit vanahan pestyä pienimmät pöly-hiukkaset eivät lähde ikinä irti. Joten se on itseasiassa aivan sama pesitkö tai et. Ja jos Putsari on kostea etkä huomaa sitä niin veden pääsy moottoriin aiheuttaa moottorille ikäviä tuhoja. :huh: :shocked: :sad:
Os, Kyosho, gws ja great planes