Nokian kisan setuppia: (meni se ainakin yhden läpin lujaa..)
ETUPÄÄ
jouset: valkoiset
öljyt: 35 wt (UR)
männät: vakio 3 reikää, porattu 1,3mm
iskarin asento: ylhäällä keskellä, alhaalla ulkona, pitkä kuppi, tutti leikattu auki
vakaaja: ei
diffi: ylhäällä
diffin kireys: 45 astetta auki
caster: 7,5 astetta alumiiniyoke
Kickup: 7,5 astetta
camberlinkin ulkopää ilman prikkoja, sisempi reikä, sisällä 1mm prikka
accermanlinkki: 8 mm (pallokuppien välissä)
auraus: 2mm, siis aurauksella
raideleveys: 2 mm prikat
renkaat: mini pin, ennen kisapäivää ajettu sisään 6*5min
TAKAPÄÄ
Jouset: keltaiset
öljyt: 30 wt (UR)
männät: vakio 2 reikää
iskarin asento: ylhäällä sisällä, alhaalla sisällä ja alapäähän vaihdettu pidempi pallokuppi ulosjouston lisäämiseksi, tutti leikattu auki
vakaaja: ei
diffi: alhaalla
diffin kireys: 90 astetta auki
camberlinkki: sisäpää 43mm leveällä, ulkopää keskimmäinen reikä
auraus: edessä 0,5mm, takana 2,5mm, eli 2mm eroa -> 2,6 astetta
anti-squat: edessä puoli, takana 1mm -> 0,65 astetta
akseliväli: lyhyt, siis se akselivälimodi kiinni, jossa tukivarret takana käännetään
renkaat: mini pin, ennen kisapäivää ajettu sisään 6*5min
Asson spurrimodi, välitys 18/78
One-way pulley
Auto näin tosi pehmeä, mutta ei kaadu läheskään niin herkästi kuin vakaajien kanssa. Renkaista ei tällä modilla tarvi leikata kuin edestä ulkoa yksi rivi. Sisäriviä ei edestä kannata leikata, sillä sisärivi pitää autoa tiessä ja matalana mutkissa pidempään kuin ilman sitä.
Tällä setillä autoa voi viedä tasaisella vedolla hämmästyttävän kovaa mutkat läpi. Jousia kannattaa hiukan oman ajotyylin mukaan ehkä jäykistää, itse ajelen mummoilemalla. Eli jos räväkämpi tyyli ja haluat auton reagoivan nopeammin niin jäykempää vaan..
Tuo takapään lyhennys toimi ainakin Nokian radalla todella hyvin, auto ottaa hyvin pidon kun lähtee melkein keulimalla ulos mutkista. Eli paino siirtyy hyvin voimakkaasti tällaisella autolla.
Rengashomma vieläkin mietityttää, melkolailla kuluneilla renkailla pääsee meidän astrolla todella lujaa liukkaista puhumattakaan, ja autoa hyvin vaikea kaataa vaikka kääntää "liiankin" aikaisin ja rajusti mutkaan.