Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 403 404 405 [406] 407 408 409 ... 412
12151
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 13.09.04 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
No jos otettais Banditin kanssa kiihdytyskilpailu, niin varmaan voittas! Vai mitä sanoo m@sse tähän?

En tiedä, jos on yhtä nopee kiihtymään kuin banditin vakio? Olen tottunut nopeempaan lähtöön kylläkin, nimittäin nikollani. Oikeesti!!!


No on sitten M@ssella aika Mosse vehe.

Laitat Assoon vaikka 18x2 mosan niin kyllä jää Nikko ku p*ska pönttöön.

12152
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 13.09.04 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
En nyt kyllä ihan heti rupee kilpailemaan, sillä ei oo ensinnäkään autoo, eikä seuraakaan :roll:

Tuo sevlvensi paljon, ehkä semmonen mihin oon tottunu on x*1, koska en tiedä nikkoni lankamäärää, ärhäkkä kuitenkin on :wink:


Nikko... ARHÄKKÄ :mrgreen:  :mrgreen:  :lol:  :lol:

Ehhehehhee...
Sori lipsahti.

Krossareissa hyvä lanka määrä on x1 tai x2. Ehkä eniten käytetty x2 vois varmaankin sulle hyvä. Vähän helpompi ajettava kun ei revi niin perhanasti. Pysyy tuo pehva pikkusen paremmin hallinnassa.

12153
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 13.09.04 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Tiesin tuon lanka homman :mrgreen:
Tietenkin huomasin, muttajos huomaat, molemmat on lähetetty samalla minuutilla. Joten vastasit ennen kuin itse tajusin vastauksen :)
Tarkoitin ettei tarvitse välittää kuinka monta lankaa menee vierekkäin...
Mitens ton noparin suhteen, mistä sais PERUUTTAVIA halvalla, jotka ylittäisivät tuon kyseisen 12t :roll:


Joo sillä mä vaan meinasin että jos et huomannu viestiä kun lähetin sen just samaan aikaan.

Joo ei niitä lankojen määriä tarvii hirveesti kattella.
Mutta kerrotaan nyt sitten niidenkin erot.
Eli vähemmän lankoja vierekkäin tuo lisää vääntöä alakierroksille ja taas vastaavasti enemmän lankoja tuo vääntöä yläkierroksille. Vähemmän lankoja vie jossain suhteessa enemmän virtaa, eli ajoaika on lyhyempi. Huom. erot virrankulutus erot ovat hyvin pieniä.
Monesti krossareissa tykätään käyttää vähemmän lankoja koska radat vaativat usein enemmän kiihtyvyyttä hitaasta nopeudesta kuin esim. touring autot joilla yleensä on sulavat ajolinjat ja nopeutta pidetään kokoajan yllä korkeilla kierroksilla.
Itse tykkään esim. touringissa käyttää kolmea tai useampaa lankaa jolloin mutkassa on helpompi kontrolloida kaasulla pehmeämmän alaväännön takia ja suorilla on nopeus hiukan suurempi kuin pienemmällä lanka määrällä.

12154
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 13.09.04 - klo: 17.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Suunnilleen samaa tasoa.


Kiitos infosta.

12155
Polttisautot / pure alpha 3
« : 13.09.04 - klo: 17.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.


En kyllä suosittele laittamaan noin lähelle jarruja koska pienikin roska saattaa jättää jarrun päälle.
Pikkuhiljaa kiristämällä se oikee kireys löytyy.

12156
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 13.09.04 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
HoBaossa on vakiona 2x 1,4mm reiät männissä. Itse porasin taakse 2x 1,5mm ja vaihdoin öljyt 35 -> 40


Oliko ton operaation jälkeen kun noin vähän muuttu viskositeetti niin vaimennus mielestäsi samaa tasoa kuin aikaisemmin?

PS: Kävin äsken Lavangossa vilkasemassa että kuinka märkä rata on niin näky olevan jatkojohto pöydällä missä luki Matias V pohjassa. En tyhmyyksissäni älynny korjata talteen vaan jätin siihen.

12157
Vapaa keskustelu / Formula-1
« : 12.09.04 - klo: 22.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Kimin moottori paukahtaa kierroksella 18 kakkospaikalta.


Ei veikkaus kovin pieleen mennyt. Jos olisi jatkanut radalla niin savut olisi varmaan nähty juuri tuossa kierroksen 18 kieppeillä...


Jos ja jos...
Jos olis jatkanu niin varmaan ois kestäny vaan puolkierrosta.

Jos lehmällä ois renkaat niin se ois maitoauto.

12158
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 12.09.04 - klo: 22.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Itellä 40wt öljyt ja ne milliset männät. Hyvin toimii, alusta on jäykkä = vaikee ajaa, mutta nopea, kun sen kanssa pääsee sujut.


Ei helpottanu mun ongelmaa yhtään.
Autossani on edessä 30oz ja takana 25oz. Molemmat iskarit ovat alapäästään kiinnitetty olompiin reikiin ja vaimennus on liian jäykkä minun makuun. Tietysti jos vaihdan oljyjä vielä ohuemmaks niin meneehän se löysemmäks, mutta on haluais käyttää niin perhanan ohutta lirua kun pääsee ajanmuukaan helpommin pihalle.
Jos siirrän vaimentimet alapäästä sisempiin reikiin niin vaimennus tietysti pehmenee mutta niin pehmenee myös jousitus jota en halua pehmeemmäks.

Eli kertokaa joku joka on porannu reiät isommiks että minkä verran suunnilleen vaimennus pehmenee. Paras ois jos joku osais vähän suhteuttaa noihin Asson öljyihin että pehmeneekö esim. noin 10oz vai 20oz.

12159
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 12.09.04 - klo: 22.14 »
Oon tullu siihen tulokseen että poraan noi iskarin männäreiät isommiksi niin kysymys kuuluu että jos poraa reiät 1,5 millisiks niin paljonko täytyy öljyn viskositeettiä nostaa että saa saman vastuksen?
Tällä hetkellä minulla on esim. takana Asson 25 öljyt ja iskarit on kiinnitetty alhaalta ulompiin reikiin. Vaimennus on tällöin mielestäni liian tuhti.
Eli kun poraan reiät 1,5 millisiks niin millä Asson öljyllä vaimennus olisi mahdollisimman lähellä samaa?
Ei jaksais porauksen jälkeen lähtee ihan hatusta vetelemään öljyjä vaan ois kiva kun ois ees joku suunta mistä lähtee liikenteeseen.

12160
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 12.09.04 - klo: 21.51 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
En nyt tajunnut. Siis mitä eroa on käämityksellä ja kierroksilla ja jos rajoitus on 17, mutta kestää 27 kierrosta, mutta ei 12 kierroksista...


Mitä vähemmän on kierroksia käämissä, sitä "kireempi" kone on.
Jos on merkitty esim 16x2 tarkoittaa se sitä että koneen käämeissä mene kaksi lankaa vierekkäin ja kiertää 16 kierrosta per käämi.


Kai Jasu huomasit tän viestin jonka kirjotin aikasemmin?

12161
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 12.09.04 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Jaah, nyt tajusin, ehkä. :roll: Siis käämitys ja kiekat ei eroo toisistaan oikeestaan mitenkään, vai?

Siis nopari kestää korkeintaan 17 kiekkasen moottorin, joten se ei kestä 12 kiekkasta mottia, mutta taas 27 kiekkasen se kestää, niinkö :?

Mun ei varmaan tarvii vielä välittää noista langoista :mrgreen:


Oikein olet tajunnut...

Käämikierroksia kutsutaan myös "langoiksi". Esim 17 lankanen kone.
Kerroin vain epäselvyyksien välttämiseksi, joskus olisi kuitenkin kuullut tollasseen nimityksen. :wink:


Tota ilmasu tapaa mä oon ihmetelly kauan. Kun jos sanotaan että kone on 17 lankanen niin kyllä vois luulla että siinä on 17 lankaa... vaan kun ei ole vaan siinä on 17 kierrosta.

Aiheutti ihmetystä kun usean vuoden tauon jälkeen taas alotin harrastuksen ja kuulin ku joku sano Rajatorpassa ajavansa 8 lankasella koneella. Ihmettelin että johan on ohkasista langoista käämitty kun mahtuu menemään 8 vierekkäin. Ihmettelin että onpas siinä oikein kierroskone joka ei paljoa alhaalta vedä kunnes samainen kaveri totes että kyllä tää ihan hyvin vetää kun on 8x1...  :shock: Mulla oli varmaan mielenkiintonen ilme naamalla kunnes sain vetästyä henkee ja sanottua että tarkotit varmaan että on kaheksan kiekkanen ja yks lankanen kone... siihen kaveri että niinhän mä just sanoin...

Jälkeenpäin huomasin että porukka on ruvennu käyttämään tuota kummallista ilmaisutapaa ihan yleisesti.

12162
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 12.09.04 - klo: 21.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
En nyt tajunnut. Siis mitä eroa on käämityksellä ja kierroksilla ja jos rajoitus on 17, mutta kestää 27 kierrosta, mutta ei 12 kierroksista...


Mitä vähemmän on kierroksia käämissä, sitä "kireempi" kone on.
Jos on merkitty esim 16x2 tarkoittaa se sitä että koneen käämeissä mene kaksi lankaa vierekkäin ja kiertää 16 kierrosta per käämi.

12163
Polttisautot / Kytkin luistaa
« : 12.09.04 - klo: 16.05 »
My pleasure.

12164
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
No, johan alettiin liikkumaan oikeissa piireissä. Suunnilleen yhtä iso ero kuin nelarikrossin ja kakstahtikrossin välillä. Ja tossa nelarissa on tehoa silleen tasasemmin kuin kakstahdissa. Mutta kierroskoneeksi siitä ei ole. Ryömintään erinomainen. Kakstahti kuulostaa formulalta ja toimiikin vähän paremmin formulatarkoituksessa eli kaahaamisessa :)!


Mahtavaa!! Nyt sain edes jonkin näkösen kuvan.
Tuli vaan just mieleen että vois olla mielenkiintonen mönkiäinen se monsteri jossa on kaks konetta. Siihen ku laittais pari nelari konetta niin vois olla äänet ja voima jotain hillitöntä.

12165
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Jos niin haluaa verrata niin senkun. En kyllä muista minkälaiset äänierot pv:ssä ja monkeyssä on. Viime aikoina vaan kevareiden kanssa leikkinyt :).


No kai ny jotain muistat jos oot joskus kuullu. Muistanhan minäkin vaikka on jo reilu kymmenen vuotta mopo iästä.
No jos verrataan vaikka krossi pyörissä nelariin ja kakstahtiin niin onko äänissä samanlaiset erot?
Oon vaan kiinnostunu kun en oo koskaan tommosta RC härvelin nelaria kuullu.

12166
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Äänet eivät ole yhtä korkeat ja huutavat kuin kakstahdissa. Nelari antaa pientä aitouden tunnetta harrastukseen. Kerrassaan kaunis ääni ;)!


Joo toi nyt oli selvää että ei huuda yhtä korkeelta kun kerta ei kierrä lähellekkään samaa ku kakstahti.
Mut onks ne äänet verrattavissa vähän niinku mopoissa on Monkey ja PV.

12167
Vapaa keskustelu / P*mp my ride
« : 12.09.04 - klo: 11.44 »
Kyllä tuo tuli eilen klo.19.00
Kaveri oli kattonu ja hehkutti taas miten äreitä härveleitä siellä tehdään.
Jos muistais itekki kattoo seuraavalla kerralla.

12168
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mutta se väääntää paljon enemmän. ;) Jos haluaa möyrii niin laittaa tollasen ja jos kaahata niin 2t:n. Tohon ei taida välityksiäkään saada muutettua.

Saisko noita jotain lentsikoitten motteja noihin jos ois joku parempi jäähdytys kansi?


Joo möyrimiseen tietty mahtava masiina. Ei pitäis ihan pienestä hyytyä.
Mimmosetkohan äänet nelarista lähtee? En oo ikinä kuullu.

12169
Polttisautot / Kytkin luistaa
« : 12.09.04 - klo: 11.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"
HOKE - ihan varmasti kun palat ottaa "vastakarvaan", ihan kokeilemisen arvoinen juttu jos karhentaminen ei auta - tuskin se siitä hajoaakaan..

kukkalapio - se toimii kyllä, jos jousi olisi katki niin se ei palautuisi vapaalle.. Ongelma on toi pito.

Kiitos avusta, lähden kokeilemaan karhentamista ja jos se ei auta niin kokeilen paloja vastakarvaan..


Kokeile ensin vastakarvaan. On helpompi toteuttaa ja vaihtaa takas. Karhentamisella saat vaan hetkellisen hyödyn ja palat kuluu turhaan.

12170
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 12.09.04 - klo: 04.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Blääh... Kävin tänään hakemassa auton Sanderssonalta, nyt jotain 4 tuntia on tullut koottua, eikä vielä edistystä... ripustukset, jouset yms. valmiina... ei taida näillä lomilla ehtiä ajaa sisään.

 -Hount


Minkäs mallin hait?
Onko PCR Pro?
Jos on pivot jousituksella niin saat multa ensviikolla pientä korvausta vastaan eteen pivot pultit jotka on tehty metallista joka kestää mitä vaan. Kävin tänään (lauantaina) Lavangossa testaamassa ja uudet pultit kesti hirveet rysäykset joissa vakiot ois vääntyny mutkalle.
Ne pivot pallojen pultit edessä on ainoa heikko kohta kohta jota tosta PCR Pro autosta löytyy.

12171
Polttisautot / Kytkin luistaa
« : 12.09.04 - klo: 03.19 »
Mimmonen kytkin siinä on?
Jos siinä on samanlainen kytkin ku esim. Hyper 7 kolme palanen, niin käännät ne palat toiseen suuntaan. Sillon purasee kyllä erittäin agressiivisesti.

12172
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Äreet ledit tossa yhessä videossa.
Mut noi moottori ei mielestäni käy koska kierros alue jää alle 10 000rpm. eli tarttis saada melkoset välitykset että nopeutta ois. Vertaa normaaleihin kakastahti myllyihin, ne kiertää yli 30 000rpm


Onhan madissa 3 vaihetta. ;)


 :?
Niin mutta jos se kulkee isoimmalla vaihteella sanotaan nyt vaikka 50kmh sillon kun moottorissa on 30000+rpm niin ei se mee moottorilla joka kiertää -10000rpm samaa vauhtia samalla vaihteella.
(Tietenkään) 8)

12173
Yleinen keskustelu / Re: kokoaminen
« : 12.09.04 - klo: 03.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Onko se vaikeaa, kun en olisi varma viittisikö hankkia. :wink:

Minkä kokoaminen?
Jos autoa tarkoitat niin ei ole.
Jos joskus edes Legoilla oot ohjeiden mukaan jotain kasannut niin ei hirveesti vaikeempaa ole.

12174
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 12.09.04 - klo: 03.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Reijo"
Sanoin jo aikaisemmin, että lopetan keskustelun osaltani ja siinä aijon pysyä....

Voit itse miettiä missä hyökkäsit henkilökohtaisuuksiin... ja tuosta väärän tiedon antamisesta..en ole edelleenkään johdattanut ketään harhaan... kenellekkään ei varmaankaan aiheudu vahinkoa jos ei aja soralla... mutta sen sijaan siitä voi aiheutua jos ajaa, joten katsoppas tuossa asiassa peiliin ja jätä se selittely sikseen...

Nyt en edes viitsi vastata jos jotain kirjoitat...tämän kirjoitin lähinnä vielä selvennykseksi, jos joku ei tajunnut että "väittely" asiasta on OHI minun osaltani.. joten älkää vastatko minulle enää..väitelkää keskenänne jos väittelette, mutta älkää minua niihin sotkeko... PISTE!

EDIT: Täsmennän vielä, etten halua aiheesta tappelua enkä halua mitään muutakaan eripuraa harrastajien välille... joten annetaan asian olla ja pidetään jokainen omat kantamme jos siltä tuntuu ja eletään sovussa keskenämme... ok? :)


 :?
Pistäppäs vaikka YV:nä mulle missä olen henkilökohtaisuuksiin hyökännyt jos et halua yleisesti kertoa.
Jos se on seuraava lause niin kyllä on herkkää.
"Tuntuu siltä kuin sinulla ei olisi kokemusta krossarilla ajosta ollenkaan, ainakaan parempi tasoisten."

Jos se taas on  tämä niin vielä herkempää.
"Älä keksi vaan kerro kokemuksia äläkä satuja."

En tarvitse peiliä yhtään enempää kuin muutkaan.

En selittele pätkääkään.
Antaisit itse edes yhden esimerkin millä tavalla sinulla tai vaikka kaverilla on auto kärsinyt sorasta.
Kun asia vaan on niin että soralla ei vahinkoa synny...eikä se selittelyä kaipaa...PISTE

Miksi yleensä vaivaudut yleiselle KESKUSTELUFOORUMILLE jos et ole valmis asioista keskustelemaan alkua pidemmälle?
Heität vaan kommentin etkä millään tavalla suostu sitä perustelemaan.

12175
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 11.09.04 - klo: 14.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Noh, noh, lopettakaas lapsukaiset. Kyllä jo tiedän missä kannataa ja ei kannata ajaa.


"Lapsukaiset"  :mrgreen:  :mrgreen:

12176
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 11.09.04 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Reijo"
Jasu92: On minulla säännöt tiedossa ;)
Jos en mielestäsi jossain kohdassa toiminut niitä noudattaen, niin sano toki...


Säännöistä kopioitu:

tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.

Annat sen käsityksen että krossarilla ei voi ajaa soralla koska se hajoaa heti jopa niin että teräs akselit poikkeavat pienestä kivestä.

12177
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 11.09.04 - klo: 13.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Reijo"
*Hoke*: Kokemusta minulla ON ja varmasti tasokkaistakin autoista, joten ehkä sinun kannattaa kaksi kertaa miettiä ennenkuin hyökkäät henkilökohtaisuuksiin tai möläyttelet mitä sattuu....
Jätetään tämä asiasta väittely nyt tähän...olen mielipiteeni sanonut, enkä sitä muuta vaikka kuinka haluaisit saada sen kumottua... Piste!

Tämä tästä..annetaan asian olla eikä muistella pahalla  :mrgreen:


Missä kohdassa (hyökkään) henkilökohtaisuuksiin?
Tai missä kohdassa möläyttelen mitäsattuu?

Sanoin että tuntuu kuin sinulla ei olisi kokemusta sekä pyysin esimerkkejä mitä on oikeasti käynyt.
En yritä mielipidettäsi muuttaa yhtään koska se ei kiinnosta missä autoillasi ajat. Annoin vain esimerkkejä Jasulle joka ei ole yhtä pitkällä harrastuksessa kuin esim. minä tai luultavasti sinä, että kyllä soralla voi ajaa huoletta.
Tässä mennään taas siihen turhaan mielipiteistä puhumiseen eikä faktoihin. Jos täällä annetaan neuvoja harrastusta aloittaville niin on turha kertoa omia mielipiteitään ohjeina ilman minkään sortin perusteluita. Olet kokoajan ollut sitämieltä että soralla ei kannata ajaa. Kävikö yhtään mielessä että ehkä jotkut aloittelijat voivat vaikka jättää krossarin hankinnan kokonaan koska ajopaikkoja ei muuta ole kuin sora.
Kuten jo edellä mainitsin niin ei ole hirveän montaa vuotta kun suurin osa krossi kisoista ajettiin nimenomaan soralla ja silloiset autot kestivät sen erinomaisesti.

Vielä kerran.
Kun neuvoja annetaan, niin annetaan hyviä neuvoja eikä omia mielipiteitä ilman kunnon perusteluita.

12178
Äreet ledit tossa yhessä videossa.
Mut noi moottori ei mielestäni käy koska kierros alue jää alle 10 000rpm. eli tarttis saada melkoset välitykset että nopeutta ois. Vertaa normaaleihin kakastahti myllyihin, ne kiertää yli 30 000rpm

12179
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 10.09.04 - klo: 21.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Koomikko"
miks ette hanki polttiksia?

No sillä polttiksella ei suditella talojen etupihoilla ilman että naapuri tulee pilliin kiinni.

12180
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 10.09.04 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo, kiitos vaan noista luennosta ton soran suhteen... :lol:


Joo se vähän venähti tommoseks luennoks. :lol:
Se luento oli suunnattu ehkä eniten Reijolle jonka mielestä krossarilla ei kannata ajaa soralla.
Mutta kuten jo aikaisemmin totesin niin toi normaali sora on ihan hyvä alusta ajaa.

Sivuja: 1 ... 403 404 405 [406] 407 408 409 ... 412