Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 405 406 407 [408] 409 410 411 412
12211
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 01.09.04 - klo: 13.55 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Jaa-a, mutta tämä nyt vain sattuu olemaan oma mielipiteeni ja omalla kohdallani se on toiminut piste.

Ja itse olen käyttänyt muissa auton metalli-metalli liitoksissa ruuvilukitetta ja hyvin on kestänyt. Kesti se tosin vuoden ilman lukitetta, mutta kun perä levisi kesken hypyn päätin alkaa käyttämään sitä lukitetta. Mutta moottoriini en sitä tunge vaikka kuinka haluaisitte.

Ja kytkimeen en varmaankaan tunge ruuvilukitetta kuten et sinäkään jos tavallista keskipakoiskytkintä käytät.


Täh? Kytkimeen tunge?
Kyllä ihan normaali keskipakokytkin.
En tietenkään tunge ruuvilukitetta mihinkään kytkinpaloihin vaan kiinnitys mutteriin/ruuviin.

En halua että tunget lukitetta yhtään mihinkään.

On vaan typerää olla aina kaikkien neuvomassa minne ei kannata/saa lukitetta laittaa, ilman että on mitään perusteluita. Muutaku kyllä se on ennenki pysyny. Jokainen varmasti tajuaa että koskaan lisävarmuus ei haittaa.

Näkeehän ton jo F-ykkösissäkin. MC Laren toivoo että auto pysyy nipussa maaliin kun taas Ferrari pistää auton kestämään ja tulee maaliin.

Siinävaiheessa kun joku johtaa esim. polttis crossi kisaa ylivoimasesti kun on rakentanut niin perhanan nopeen auton ei tarvitse paljoa miettiä miten käy jos jostain syystä se mutsku ei pitänytkään vauhtipyörää paikallaan ja ajo jää siihen.
Perässä tullut varmistelija ajaa maaliin ykkösenä ja tulee sanomaan että kannattaisko siitä autosta rakentaa mahdollisimman varmatoiminen...

HAH!

12212
Mikä auto?
Onks noi kuula diffit?
Jos ne on kuula diffit niin niihin tarvitaan diffirasvaa.

Kun liuku laakerit vaihdetaan kuulalaakereihin niin usein jää klappia koska akseli on yleensä myös kulunut.
Klapin saat pois/ vähenemään kun vaihdat kuluneet osat uusiin.

12213
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 01.09.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Kukin tallaa tavallaan. Aina on ollut niitä, jotka tykkäävät keräillä irronneita ruuveja ja osia pitkin ajopaikkaa. Osa näistä kyllästyy keräilyyn ja iskee kierteisiin kaiken kestävää ruuvilukitetta ja ihmettelee, kun ruuvit eivät enää aukene. Sitten on niitä, jotka ovat tässä välimaastossa mediumlukitteidensa ja maltin kanssa.

Olen kuullut vain yhden seikan, joka estäisi lukitteen käytön vauhtipyörää kiristettäessä. Monet ruuvilukitteet antavat periksi lämmössä, ja kampiakseli voi lämmetä reilustikin moottorin käydessä. Tästä huolimatta olen käyttänyt ruuvilukitetta, joka ei ole ainakaan vielä antanut periksi itsekseen.


Juuri näin.
Olen kokoajan tarkoittanut medium lukitetta.
Vaikka lukite antaisikin periksi lämmössä (mitä oma Biltema versio ei ole tehnyt) niin mitä se haittaa.
Jos sen lukitteen pettämisen jälkeen mutsku irtoaa itsekseen niin oishan se sillon irronnu ilman lukitettakin.

Eli miksi niin moni neuvoo laittamaan kytkimen/vauhtipyörän ilman lukitetta?

12214
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 01.09.04 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kuulakärkikynän jouset ovat mulla toimineet ihan hyvin PTA:ssa. Siinä siksi, koska siitä autosta löytyy paikka kiinnittää se toisesta päästäänkin.

Monsterissa ja muissa autoissa olen käyttänyt joko O-rengasta (luistikaasarissa) tai sitä kuminauhaa (rotary) vetämään kaasaria kiinni. Mutta voimaservoja käyttävien kannattaa huomioida, että aina tavallinen kuminauha ei jaksa vetää kaasaria kiinni jos servo vääntää liikaa vastaan radioiden sammuttuakin.


Jos radiot sammuu niin mikä sitä servoa käskee siinä tapauksessa kääntämään vastaan?
Vielä jos kaasussa on joku laadukas kuulalaakeroitu servo niin se yleensä pistää vähemmän vastaan kuin vakio servo.

Eri asia tietysti on jos tulee radio häiriö missä servo saa virheellistä käskyä vääntää lisää kaasua, mutta sitä ei kyllä yleensä esiinny ellei joku laita radioitaan päälle samalla taajuudella. Silloin ei kyllä auta vieteri, kuminauha eikä failsafe. Silloin auttaa ainoastaan kova ääni joka käskee SAMMUTTAMAAN SEN PER¤¤#&*n OHJAIMEN :!:

12215
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 01.09.04 - klo: 12.54 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Itse en ole koskaan käyttänyt moottorin osissa ruuvilukitetta ja hyvin ovat kiinni pysyneet aina. Ja ne saa vieläpä purettua aivan kohtuullisella vaivalla. Koskaan ei ole tarvinnut moottoria lähteä irroittamaan moottorin vauhtipyörän pultin irtoamisen takia.

Ainoat asiat ovat olleet kytkinkellon vaihto, kytkinjousen katkeaminen tai muuten sisuskalujen vaihto/putsaus.

Ja vieläpä jossain Pienoismalli-lehden krossiartikkelissa mainittiin erään kisakuskin toimesta, että vauhtipyörän pultti kiinnitetään voimalla eikä ruuvilukitteella.


Seli seli.
Mitäs jos onnistuu vääntämään kierteen soossiks tai akselin päässä oleva pultti poikkeaa sisään.
Mielummin kiristän kunnolla ja varmistan lukitteella kuin väännän asenteella, enkä silti ole varma pysyykö.
Moottorissa/kytkimessä tapahtuvat lämpötilojen vaihtelusta johtuvat tekijät saavat mutterit erittäin helposti löystymään vaikka kuinka vääntäisi.
Eikö jokainen hae autoonsa varmuutta joka tilanteeseen.

Kun jo niin moni selittää kaikkialla että lukitetta ei käytetä niin voisko joku perustella miksi varmistus on huono idea.
Kun käyttää oikeaa lukitetta niin kyllä se irti lähtee.
Lukitetta käytettäessä ei pultti/mutteri kuitenkaan liimaudu kiinni vaan se on vähän sama asia kuin käyttäisi jossain nyloc mutskua tai tavallista.

Nyt vois joku oikeesti sanoa miks ei lukitetta käytetä, tai lopettaa sen turhan jankuttamisen lopullisesti.

12216
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 01.09.04 - klo: 12.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
paras failsafe on se kaasarin kuminauhavitirys


Jep. :wink:
Paras ja halvin.

12217
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Ku mul oli yhteen aikaan madi ja siin oli samat servot kun tossa kyöstin sportissa ja jakso kääntää madin pyörät paikallaan linkkuun.Ja hobaos kans ja noi mitkä tulee hobaon mukana niin ne  on jotku futaba101.Jarrus ja kaasus se on ihan hyvä servo mut ihan avuton edessä.


Mikä servo on Futaban 101? En oo kuullukkaan.
Kirkastakaas muistia mikä servo tossa Kyostin RTR autossa tulee ohjaukseen, enkä kyllä muista varmaks mikä malli tohon Hyper RTR malliin tulee.

Laittakaa joku mallit näkyviin.

12218
Polttisautot / pure alpha 3
« : 31.08.04 - klo: 23.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
voi olla.... mut jos se on löysällä ni moottorin kuuluis sammuu heti.. en tiiä miten toi on mahollista. mut aikamoiset naurut sain. :lol:


No kyllä se on täysin mahdollista.
monesti kun ensinmäistä kertaa uutta konetta käynnistää niin pitää tulpan olla löysällä että ei jää niin herkästi yläkuolokohtaan jumiin.
Sit kun kone pärähtää käyntiin niin tietysti se tulppa kiristetään.

12219
Polttisautot / MADFORCE VAI SVAGE25
« : 31.08.04 - klo: 23.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "aatu"
En ottas savagea koska siinä on erillisjousitus eli on henkiloauto isoilla pyörillä en tykkää yhtään, tuon on siis minun mielipiteeni
Jäykät akselit kuuluu mosteriin :?


Joo määkin oon tota mieltä että jäykät pitää olla ja isot renkaat. Ja mielellään 3 vaihetta. ;)


Sii WHAATTAFAAAK :?:  :?:
Miks ihmeessä PITÄÄ olla jäykkä?
Pistäkää nyt molemmat jotain perustelua.

Nii ja sit kaikki crossarit, tourinkit ja muut erillis jousitetutkin on ihan kakkoja kun niis on se huono erillis jousitus joka pitää pyörät maassa. :shock:  :shock:

Jos kaikissa oikeissakin autoissa ois jäykät akselit niin kolareita tapahtuis puolet vähemmän, mutku niis käytetään sitä ihmeellistä ja huonoo erillis jousitusta niin kokoajan sattuu niitä hirveitä kolareita. :mrgreen:  :D  :D  :lol:  :cry:  :cry:

12220
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 31.08.04 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Rahtimies"
Niin, ja tuossa tilanteessa ei Fail-safe edes olisi auttanut. Se kun myöskin tarvitsee virtaa toimiakseen,ja ottaa sen vastarinakusta. Eli se kyllä auttaa jos lähettimen ja vastaanottimen väliltä katoaa signaali,mutta ei jos esim akun liitin lähtee irti.


Aika hyvä pointti  :wink:

12221
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Ois hyvä, jos kestäs mahollisimman hyvin hyppyjä eikä hajoo ihan heti. Nopeuttakin saa löytyä.  :wink:


Kyllä se Hyperi kestää.
Ainakin toi PCR versio.

12222
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Se on ehdottomasti hobao tässä perusteluita ton sportin kytkin hajoo maks 2L päästä siis se jousi.Diffi ei kestä ku on vaa kaks pikkuratasta.Tos on muovinen päärätas ei oo rungonjäykistimiä ja tehoton moottori eikä oo yhtäkään kallistuksen vakaajaa ja kalliit varaosat.Ja viel toi auto maksaa noin 50-60e enemmän ku hobaon rtr tost autosta ei voi muuta hyvää sanoo ku et siinä on paremmat servot kun hobaos :twisted: .


En nyt oikein tiedä miten ton servo jutun ottais.
Melkein sanoisin toisin päin, mut en sano mitään.

Millä muuten perustelet tuon servo väittämän?

12223
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Se on ehdottomasti hobao tässä perusteluita ton sportin kytkin hajoo maks 2L päästä siis se jousi.Diffi ei kestä ku on vaa kaks pikkuratasta.Tos on muovinen päärätas ei oo rungonjäykistimiä ja tehoton moottori eikä oo yhtäkään kallistuksen vakaajaa ja kalliit varaosat.Ja viel toi auto maksaa noin 50-60e enemmän ku hobaon rtr tost autosta ei voi muuta hyvää sanoo ku et siinä on paremmat servot kun hobaos :twisted: .

ÄLÄ puhu jos ei ole kokemusta.
Sekä Sport:ini että Sports RTR:ni kytkinjouset täydellisen ehjiä. Kelloja on kyllä vaihdettu (oma moka kun en tiennyt jotta on parempia saatavilla ja ostin halvimpia). Diffien rattaan vastaavat uusia, kun laitoin hyvissä ajoi öljyt niille. Takaa meni pinjoni ja se isoratas perästä, kun en hokannu kattoo ajoissa rasvoja kondikseen. No, ne on uusittu ja vastaavat uusia pitkän ajon jälkeenkin. Rungon jäykistimiä ei joka jätkä etes tarvii (itse ne olen ostanut kun olen opetellu jo hiukka loikkimaan - varmuuten vuoks). Moottorin teho riittää loistavasti ensi ajeluihin, eikä se kummoinen ole hommata myöhemmin hiukka timmimpi (kun kaikki muut osat on "päivitetty parempiin"). Servoista entiä mittää - ne toimii. Mutta tässa omakokemusfaktaa Kyosho Inferno MP-7.5 RTR mallista.
- tämä oli vain faktana virheellisen tiedon paikkausta -


Listasit tossa aika hyvin miks Kyoshon RTR mallia ei kannata ostaa.
Noi kaikki on kunnossa tossa Hobaossa. Ja vaikka noi kaikki joutuis uusimaan myös Hyperistä niin pääsis puolet halvemmalla ja erotuksella vois hommata vaikka viri palikoita (esim. sika hyvän servon ohjaukseen) tai bensaa.

Eli vastauksesi oli luokkaa: Kyllä tää Kyösti on parempi kun ensin vaan vaihdat ison kasan osia ja oot maksanu ittes kipeeks.

Hohhoijaa. :?

12224
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 31.08.04 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ei niitä koskaan laiteta ruuvilukitteella kiinni vaan itse olen vääntänyt raa-alla voimalla vauhtipyörän pultin kiinni. Ja hyvin on pysynyt. Hyvä konsti on laittaa se semmoiseen ruuvipenkkiin kiinni varovasti ja sen jälkeen vääntää kunnon avaimella se pultti kiinni.


Tää on tää mielenkiintonen väite mille ei löydy mitään perusteita.
Viimeksi eilen nettiä selaillessani törmäsin jonkun auton/moottorin ohjeisiin jossa neuvottiin käyttämään lukitetta.

Kerroppas mitä haittaa siitä on, eli mille perustat tuon väitteen että ei lukitetta koskaan käytetä.
Itse varmistan lukitteella ja hyvin olen irti saanut.
Kaveri joka ei käytä lukitetta on jo neljä kertaa joutunut purkamaan kytkimen kun on mutsku löystynyt ja jumittanut koko kytkimen kerta laakista.
Itsellä oli eka kerta kun kytkimen kasasin enkä uskaltanut hampaat irvessä kiristää, ainut jonka jälkeen tuo mutteri oli löystynyt vaikka oli lukitteella varmistettu. Tuolloin vauhtipyörä oli luistanut niin vähän että sitä luistoa ei kukaan huomannut ennenkuin olin ajanut luistavalla vauhtipyörällä 5 litraa.
Silloin yksi kytkimen jousista oli kulunut kiinnitys mutteria vasten sen verran että se oli muljahtanut yli, jolloin yksi pala jäi hieman kantamaan. Jos ois ollu kisatilanne kun tuo löystyminen tapahtui niin autolla olisi ajettu erittäin helposti vielä maaliin ja myöhemmin kotona ruvettu ihmettelemään auton erilaista käyttäytymistä lopussa. Kun kaveri ei ole käyttänyt lukitetta on kytkin narahtanut totaalisen jumiin heti kun mutsku on edes vähän päässyt löystymään.
Sellasella kytkimellä ei voi ajaa kierrostakaan.

Eli lukitetta kannattaa käyttää ihan vaan varmuuden vuoks ja hyvin vähän, niinkuin lukitetta muutenkin pitäisi annostella. Mutta huom. sen kannattaa olla sitä normaalia irtoovaa mallia.

12225
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 31.08.04 - klo: 22.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Kai tuota vauhtipyörää saa putkipihdeillä puristettyä halkaisijan molemminpuolin, että saa mutterin kiristettyä.


Juuri noin tarkoitin että papukaija pihdeillä kiinni ja kiristät sen kiinnitys mutterin.
Putkipihdeillä voit toki myös pitää kiinni, mutta muista että et purista liian lujaa ettei oo entinen vauhtipyörä.
Ja myös se akselin päässä oleva ruuvi kunnolla kiinni.

12226
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 31.08.04 - klo: 17.39 »
Ota pakokäyrä irti ja etsi isoin nippuside mitä löydät. Työnnä pää männän päälle niin että nippuside estää männä ylös asti nousemisen ja käännä ruuvi auki. :wink:

tarkasta tämän jälkeen että kytkimen jouset ovat täysin kunnossa, eikä ole kulunut lyhyemmästä päästä.
Puhdista akseli ja kartio huolellisesti.
Ota papukaija pihdeillä hyvä ot vauhti pyörästä ja kiristä se kunnolla kiinni. Vauhtipyörän kiinnitys mutterissa voi käyttää pientä tippaa (helposti irtoavaa) ruuvilukitetta.

12227
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Okei!
Kenties Hobao on parempi ja Kyosho huonompi ja päin vastoin.
(tuo lause ole mikään helkatin fightiksen aloitus lause)

Mutta yleinsä se on varmaan käyttäjän mielipide kumpi on sitte loppujen lopuksi parempi.

Toinen voi tykätä toisesta ja toinen toisesta.

Ominaisuuksia voidaan aina vertailla mutta täällä tuskin kukaan on rakentanut Inferno ja Hobao RTR autoja vierekkäin. Epäilen.

Että ei voi olla aivan varma kumpi on parempi.

Ja se mistä tykkää on parempi.  =)

Toivottavasti ymmärsitte pointtini.


Heep!
Minä olen räplännyt molempia RTR autoja ja voin sanoa että RTR autoista ylivoimanen noista on RTR mallina HoBaon PCR.
Käyttäjän mielipide se tosiaan loppupeleissä on mutta kuten jo alunperin sanoin niin ominaisuuksiltaan Hyper 7 PCR RTR on lähempänä täysiveristä kilpuria kuin mikään muu merkki tai malli.

Eri asia on sitten siinä vaiheessa kun on molemmat rakennettu kisa vehkeiks niin on kyllä niin pienet erot, ainut vaan että reilusti halvemmalla olet Hobaosta rakentanut nopeen auton.
Jos hinta puoli unohdetaan niin jokainen kilpuri on kisa tilanteessa samalla lähtöviivalla. Vain kuski merkitsee.

12228
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
OK!

Eli siinä on noi pivot/pillow ballit ja laydown ohjausservo? Jos niistä tykkää niin mikä ettei.


Ne ovat loistavat.
Ainoa heikko puoli niissä on että edessä alhaalla pivotit vääntyy turhan herkästi Lavangon radalla.
Mutta kuten olen jo aikaisemmin olen mainostanut, niin minulta on mahdollisuus saada kunnon matskusta tehdyt varret.
Niissä on vaan tullut pientä viivytystä, mutta nyt ne ovat valmistumassa ja ensinmäiset lähtevät parille Hyperin omistajalle toivottavasti ensiviikolla ("koputtaa puuta").
Pivotin paremmuudesta olen maininnut asioita tuolla Hyper 2.0 osiolla.

12229
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli siis onko Sanwa ja Airtronics Multiplexin valmistamia?


Ei todellakaan!

Itseasiassa Hitec osti joku aika sitten Multiplexin.


No tätä mä vähän ihmettelinkin.
Mitähän toi Juhana oikein tarkotti?

12230
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Eiköhän tässä sitten vastaus tullut eli Hyper seiska rtr.


Huom. Hyper 7 PCR RTR

12231
HoBaon PCR RTR auto on mielestäni ylivoimainen noista RTR autoista. Säädettävyydeltään on tasoltaan aivan samaa kuin Pro mallikin. Ainoat erot tulevat materiaali eroista. Esim. radiolevy sekä keulassa oleva tuki ovat eri matskua kuin Prossa. Iskarintuet ovat myös hieman hepposempaa tekoa mutta silti kestävät. Radiot ovat käytännössä Futabat.
Eli kuten aiemmin sanoin on täysveriseks kilpuriks virittäminen naurettavan helppoa/halpaa.
Pari kuukautta sitten kun ensinmäiset PCR RTR autot tulivat oli sen hinta 470€ Sanderssonassa.

12232
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
No tä juttu menee aina näin:

"Kyllä kyosho on paras, plaa plaa.....! Hobao on ihan huono, plaa plaa!", Sanoo kyösti kuski!

"kyllä se hobao on niin halpa ja hyvä, plaa plaa! Kysoho on kallis ja plaa plaa", Sanoo rakas hubbabubba kuski!

Minä itse kallistuisin tohon kyötiin....
Siinä saa ainakin rahalle vastinetta.
Se kyoshon orkkis pannu ei ole mikään kovin erikoinen, mutta ajaa asiansa.

Ps. Pliis, älkää kommentoika tätä minun mielipedettäni mitenkään! (jos vältyttäisi kyosho - hobao matsilta)


No mitäs sitten kirjottelet tommosta.
Tästähän tulee tietysti matsi jos vastaukset on tasoa: Kyosho antaa rahalle vastinetta.

Eli kun vauhtiin päästään niin ruvetaan sitten lietsomaan pientä väittelyn poikasta.
Hobao antaa enemmän rahallse vastinetta koska siinä on paremmat radiot, halvemmat varaosat, kestää yhtä hyvin kuin Kyösti ja on vähintään yhtä nopee radalla.
Myös yli puolet halvempi virittää täys veriseks kilpuriks.
Siinä sulle vastinetta rahoille.

Ps: Kyllä, tämä oli provoa, mutta tätähän tuo viestisi oikein kerjää. :twisted:

Pps: Kukahan tällä kertaa vetäsee jonkun palkokasvin kärsäänsä. :mrgreen:

Jatkakaa :!:

12233
Lainaus käyttäjältä: "Juhana"
Merkki on MULTIPLEX


Eli siis onko Sanwa ja Airtronics Multiplexin valmistamia?

12234
Yleinen keskustelu / Ohjeita/oppaita/muuta aloittelijalle?
« : 30.08.04 - klo: 13.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ihan samaa mieltä Blennin kanssa; ei kaikki ole kaupallista sontaa, vaan oppia voi hyvinkin paljon. Ehdottomasti kannattaa käydä noita valmistajien saitteja läpi ja vertailla siltä pohjalta tekniikkaa ym

Jenkkilehdet ovat suht hyviä kans, joskus kun vähän suodattaa.

Jopas on hokella ehdottomat mielipiteet


Ei mun mielipiteet oo ehdottomia.
Ajan vaan takaa että kuinka valmistajien esitteistä voi oppia aloittelija jolla ei ole tekniikka tai termit hallussa.
Huom. nyt ei olla hankkimassa autoa, vaan oppimassa yleensäki koko harrastuksesta.

Eli mitä voi vertailla tekniikasta jos ei edes tiedä mistä on kyse ja mitä merkitystä niillä eroilla on.
Näistä asioista ei ole minkään valmistajan sivuilla puolueetonta sepostusta, jos nyt sepustusta on lainkaan.
Lähes jokainen valmistaja kertoo mitä ihmeellistä heidän autossaan on ja kuinka paljon muita parempi se tekniikka on.

Keskustelun aloitti kaveri joka kertoi olevansa täysin aloittelija eikä ymmärrä paljon mitään mistä täällä höpistään.
Kuinka silloin voi kaupallisesta esitteestä oppia.

12235
Sähköautot / Järkevät osat autoon!?
« : 30.08.04 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo, elikä nyt keskustelua :!:

Minua mietityttää kuinka lujaa tollatteella B3 starter paketilla vois huristella??? Ja onko asson B3 ostamisen arvonen alottelialle???


Kovaa.
Riippuu tietysti välityksistä ja kaikista sähköistä.
Aloittelijalle on varmasti ostamisen arvoinen.
Opit sillä ajamaan sekä säätämään.
Auto on kestävä, eli kestää aloittelijan harjoittelut.
Ja vara/viritys osia saa erittäin nopeasti RC-Pisteestä.
Parempi se on aina ostaa kunnon auto niin oppii kerralla kaiken.
Hyvällä autolla on myös usein helpompi ajaa kuin pilipali autolla.

12236
Yleinen keskustelu / Ohjeita/oppaita/muuta aloittelijalle?
« : 30.08.04 - klo: 13.26 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ja eivät ne mainokset kaikki välttämättä ole kaupallista hapatusta. Ja yleensä ainakin autojen speksit pitävät paikkansa valmistajien sivuilla. Joten niitäkin kannattaa lukea, tosin järjellä eikä kaiken sonnan omaksuvana.

Ja tosiaan, kannattaa tutustua Pienoismalliin. Sieltä löytyy melkein pelkästään kisapolttiksia, mutta aina välillä löytyy sporttiautojakin.

Muutamia lehtiä (rcca:sta ja rcnitrosta löytyy mukavasti artikkeleita eri autoista)
http://www.rccaraction.com/
http://www.rc-car.com/
http://www.rcnitro.com/


Jos aloittelija haluaa oppia ensin koko harrastuksesta edes perus termit niin esitteet ei neuvo semmosissa yhtään vaan jotta esitteen kehuista edes jotain ymmärtää on tiedettävä edes RC-auton perus asiat.

En ole yhtäkään valmistajan sivua/esitettä vielä tavannut jossa yleisesti kerrottaisiin RC-autojen tekniikasta  muuta kuin mitä kyseinen malli sisältää.
Jos on alottelija niin ei voi ymmärtää mitä ne tarkottaa, eikä silloin kyllä opi koko harrastuksesta hölkäsenpöläystäkään.

Mikä esite esimerkiksi neuvoo mitä laitteita autoon yleiseti tarvitaan, miksi ja kuinka ne asetetaan/säädetään ja miksi.

12237
Yleinen keskustelu / Ohjeita/oppaita/muuta aloittelijalle?
« : 30.08.04 - klo: 02.16 »
Ei nuo esitteet kyllä kerro sulle mitään muuta kun kaupallisen sonnan joissa jokainen kehuu omaa merkkiään.
Mee kirjastoon käymään ja lue siellä vaikka kaikki Pienoismalli nimiset lehdet. Niistä nyt oppii ainakin paremmin kuin mistään valmistajien mainos löpinöistä. Unohda ne heti.

Jollain tän foorumin jäsenistä (vai olikohan se joku mode) oli muistaakseni omilla sivuillaan mieletön määrä tietoa ihan alottelijoille kuin myös pidemmällä harrastuksesa oleville. Vois joku laittlinkin jos muistaa. Lisään sen myös tähän kun vaan löydän, ellei joku ehdi ennemmin.

Ja kysy rohkeesti vaan kaikkea mikä mieleen tulee niin lupaan ainakin itse neuvoa minkä ehdin.
Kannattaa myös pistää sit jonkin sortin sontasuodatin päälle kun luet näitä juttuja netissä, kun täältäkin löytyy näitä pari vuotta ajaneita jotka on kiinni vain samassa merkissä millä on alottaneet ja ylistävät niitä merkkejä liikaa.
Kysy pois niin ainakin itse pyrin vastaamaan puolueettomasti vuosien kokemuksella, ja varmasti tulee myös muita pidemmällä kokemuksella olevia vastaamaan mielellään uusien harrastajien kysymyksiin.
Muista sit että tyhmiä kysymyksiä ei tässäkään lajissa ole.

EDIT: Löytyhän se kun vähän etsi, eli linkistä löytyy kohde hyvä tietää. Siellä on jopa ihan sanastoa niin oppii edes vähän tietämään mistä puhutaan.
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/

12238
Polttisautot / Ohjauksen kalibrointi
« : 29.08.04 - klo: 21.32 »
Jaahas.
Taidat olla alottelija.

Säädä ensin ohjaimesta trimmit keskiasentoon.
Ota servovarret irti, laita radiot päälle.
Servot keskittyvät silloin keskiasentoon ( huom. ne trimmit pitää olla kokoajan keski asennossa).
Laita servovarret kiinni, siihen asentoon kuin ne siinä autossa kuuluu olla ohjauksen tai kaasun keskiasennossa.
Sammuta radiot ja kiristä varret.

Mikäli olet tehnyt neuvojen mukaan ja kaikki linkit ovat ohjeiden neuvomalla tavalla, on homma valmis.
Trimmeillä ainoastaan hienosäädät auton kulkemaan suoraan.
Trimmit ovat siis vain hienosäätöä varten.

12239
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 29.08.04 - klo: 21.20 »
13.12.1977
Eli 26 on ikää tällä hetkellä.

12240
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Täytyy äänittää.....  :mrgreen:


Meinasitko vaan äänittää, etkä ollenkaa tallentaa kuvaa? :lol:

Sivuja: 1 ... 405 406 407 [408] 409 410 411 412