Oma kantani asiaa; Itse ajan Hobaolla, koska varaosat ovat edullisia ja niillä ajaa yhtä kauan.
Jos Timppa ei ole tavoitettavissa, voin lainata/ostaa/pummia Joselta varaosia. Jose kun on lähes aina radalla, niin ei tarvitse etukäteen ostaa toista autoa varaosiksi.
TÄMÄ ON VAIN JA AINOSTAAN HARRASTUS :!:
Viime vuosina RC-autoilun pariin on ilmestynyt paljon uutta verta, ja kuskeja on varsinki Touring, ja polttiscrossi luoksissa paljon enemmän kun viime vuosina. M8 luokissa kisaajamäärä on tuplaantunut kolmessa vuodessa.
Tilanne alkoi näyttää niin hyvältä että AKK päätti rauhoittaa hieman tilannetta. Tässä muutama hyvä pointti mitkä paikalliset Einsteinit ovat keksineet (?parantaakseen? Eikö se ole AKK:n tavoite, ei ilmeisesti), vaikeuttaakseen uusien kuljettajien harrastusmahdollisuuksia:
Pannan raha haisemaan:
SM sarja on hyvä, 25e maksu joka kisasta EI! Kyllä poikaa itkettää kun äiti tai isi ei maksa. Ja jos joku sanoo et voi ajaa kerhokisoja niin kertokaa missä niitä ajetaan?
Lisenssi pakollinen myös huoltajalle
4 kideparia.
Ei kato sulla on neljä paria mut toi yks on laiton, et voi ajaa nyt...
Jooo, miten ne pystyy duunaa erät Em skaboissa jossa ajaa 180 kuskia? Siellä 3 kidettä riittää? Joissain isoissa kisoissa 2 riittää
Kaikki muut pilkunviilaus säännöt: tarrat radiossa, kilpailukiellot väärästä laakerista jne
EIKÖ SUOMALAISET OSAA JOUSTAA MISSÄÄN? EI KAI KUN AKANKANTOKISATKIN OTETAAN NIIN VAKAVASTI ET NIIHIN IHAN TREENATAAN!
Tämä on mukava, palkitseva, todella opettavainen HARRASTUS jossa kaikilla pitäisi olla hauskaa. Ulkomailla kisoissa pyörii jo ihan palkintorahoja, eli siellä ymmärrän jos asiat otetaan vakavasti, mutta Suomessa voitosta saa munakupin. Eli ei ole mitään syytä ottaa kaikkea niin vakavasti.
Olis hyvä jos kaikki vois puhaltaa samaan hiileen niin että uudet lupaukset pääsisivät harrastamaan mahdollisimman halvalla ja helposti, niin että tulevaisuudessakin on Steenareita ja Leinoja ulkomaan kisojen tulosluetteloissa.
Tänä päivänä ei pääse harrastukseen mukaan yhtä pienellä budjetilla kun 4 vuotta sitten kun itse aloitin. Ei millään. Silloin riitti kun radiossa ja autossa oli sama taajuus ja lisenssi oli maksettu. Muut asiat hoitui kyllä sitten kavereiden avustuksella hyvin.
Ja kukan ei itkenyt jos radiosta puuttui lupatarra tai lippis oli vinossa
Siinä asiaa toisesta, jo lukitusta topicista. Siellä oli samanlainen juttu, mutta asia ratkaistiin tällä
Toivottavasti täällä ei tarvita moista, joten TURVAT TUKKOON ja kyösti keskustelua...
Ei tarvi jaksaa kattoo tällästä sotaa kyössö vs hobao. Molemmilla kerkee, mutta kuski ratkaisee _edelleenkin_ sen 60% suorituksesta ja 30% kestävyydestä ja loput ovat sattumatekijöitä.