Kirjoittaja Aihe: Käämitykset  (Luettu 1957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Käämitykset
« : 27.08.04 - klo: 23.07 »
Otti, ja irtos tossa Kyoshon koneesta käämilangan pää, eikä mootori suostunut pyörimään. Revin siitä koko lopun langan irti, ja kokeilin sitä kaverin kanssa pelkällä akulla. Toimi. Eli lankaa lähti noi 5cm, ja kone on 23-lankanen. Moniko lankanen se nyt on, ja miten sen saisi laskettua.

Kiitos vastauksesta.
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Re: Käämitykset
« Vastaus #1 : 28.08.04 - klo: 00.48 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Otti, ja irtos tossa Kyoshon koneesta käämilangan pää, eikä mootori suostunut pyörimään. Revin siitä koko lopun langan irti, ja kokeilin sitä kaverin kanssa pelkällä akulla. Toimi. Eli lankaa lähti noi 5cm, ja kone on 23-lankanen. Moniko lankanen se nyt on, ja miten sen saisi laskettua.

Kiitos vastauksesta.



Siis WTF!!!
On kyllä sit koko kone entinen tolla säätämisellä.
23 Lankanen tarkottaa että jokaisessa kolmessa käämissä mitä siinä moottorin ankkurissa on, on 23 kierrosta sitä lankaa.
Jos yhdestä käämistä on sitä lankaa otettu 5centtiii sitä lankaa pois niin moottori ei enää toimi tasapainossa pätkääkään.
Eli kaks kolmasosaa on 23 rundista ja se yks mistä oot ottanu lankaa pois on mitä sit onkaan, ainakin rundin vähemmän ku kaks muuta.

Osta hyvä mies uus kone ettei ainakaan käy mitään ihmeenpää, esim pala nopari tai se motti lopullisesti.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #2 : 28.08.04 - klo: 07.50 »
*HOKE* On ainavan oikessa!
Nyt sinun täytyy jokaisesta käämistä ottaa pois se 5cm....   :mrgreen:
Ei tuollaisen moottorin käämittäminen varmaan ole mikään vaikea homma, kaveri on käämitellyt starttilaatikkojen moottoreita uusiksi.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Käämitykset
« Vastaus #3 : 28.08.04 - klo: 10.32 »
Kiitos neuvosta. Eli jos mä nyt otan jokasesta kierroksesta saman verran pois, niin paljonko se sitten noin on käämejä?
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #4 : 28.08.04 - klo: 11.28 »
Unohda suosiolla se kone ja osta uus. Noita halpamotteja ei oo mitään järkeä alkaa korjailee. Kato myyntipuolelta kisavakiokone niin pääset paljon helpommalla ja saat lisää potkuakin.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #5 : 28.08.04 - klo: 13.28 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Kiitos neuvosta. Eli jos mä nyt otan jokasesta kierroksesta saman verran pois, niin paljonko se sitten noin on käämejä?


No jos jokaisesta käämistä lähtee yks kierros ja kone on vakiona 23 kiekkanen niin jäljelle jää... Hmmm. 23-1=Jaa a.
Mut niinku jo on sanottu on toi kone jo kyllä kuollu ja kuopattu.
Kollektori on varmasti jo niin mutkalla et ei oo mitään rajaa ja kun lankaa poistat menee kone totaalisen epätasapainoon ja laakerit on senjälkeen ihan entiset, vaikka uskoisin niitten jo muutenkin olevan.
Osta joku halvin kuulalaakeroitu kone. Se on joka tapauksessa tohon vanhaan verrattuna monta kertaa tykimpi ja ajoaikakin on varmasti pidempi ku muumioituneella vanhalla jota yritetään vielä saada koomasta elvytettyä.
Jos on rahasta kiinni niin voin tietty ens viikolla vaikka kattella mitä vanhoja (korkeintaan kaks tai kolme kertaa sorvattuja) kisa/treeni motteja multa löytyy, hintaa jollekki 16x2 mosalle, sorvattuna vois keksii kunnosta riippuen 10-20€kii. Saattas mulla olla vieläpä uusia pitkäkestosia hiiliäkin, jotka on hyviä treenaukseen ja pihasuditteluun.
Välitystä joutuu tietysti muuttamaan, eli pinjonia pienemmäks.

PS: Mikäs auto sulla muuten on?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #6 : 28.08.04 - klo: 13.42 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
*HOKE* On ainavan oikessa!
Nyt sinun täytyy jokaisesta käämistä ottaa pois se 5cm....   :mrgreen:
Ei tuollaisen moottorin käämittäminen varmaan ole mikään vaikea homma, kaveri on käämitellyt starttilaatikkojen moottoreita uusiksi.


Tietysti olen oikeessa. Krrrhhhmm köhh kööhh. :mrgreen:

Joo oon mäki joskus aikojen alussa käämitelly ite noita RC-auton ankkureita huvikseni.
Muistan kun pyöräytin yhen 10x6 mosan  :mrgreen:  :mrgreen:
Kiers niin kerpeleesti. Tarpeeks tiheellä välityksellä sain takaveto krossarin sellaseen huippunopeuteen että oksat pois. Ajo aika oli sillosilla parhailla kennoilla mitä hyllystä sai (1700mah) apaut minuutti. Ja koneen kuulalaakerit, kollektori ja varsinkin hiilet totaalisen lopussa jo kolmen akun jälkeen. Kärähti siinä pelleilyssä kans akku, ei tainnu kestää sitä kuormaa. :lol:

Unohtakaa noi koneitten elvytykset. Jos kone kupsahtaa niin sillon se kupsahtaa. Vanha mäjelle ja uus parempi tilalle. 8)

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Käämitykset
« Vastaus #7 : 28.08.04 - klo: 21.18 »
Mun mielestä on väärin, että te jotka ootte nyt jo jonkun aikaa harrastanu, niin rupeette solvaan alottelijaa, joka ei ehkä vielä tiedä näistä jutuista. :(
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #8 : 28.08.04 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Unohda suosiolla se kone ja osta uus. Noita halpamotteja ei oo mitään järkeä alkaa korjailee. Kato myyntipuolelta kisavakiokone niin pääset paljon helpommalla ja saat lisää potkuakin.
Olen ylläolevan mielipiteen kannalla, ja huomaa, siinä ei ole yhtään hymiötä!
Tuo on hyvä neuvo, ja varmaan pitkänpäälle halvinkin!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Käämitykset
« Vastaus #9 : 29.08.04 - klo: 00.57 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Mun mielestä on väärin, että te jotka ootte nyt jo jonkun aikaa harrastanu, niin rupeette solvaan alottelijaa, joka ei ehkä vielä tiedä näistä jutuista. :(


Sorry.
Mun ei ollu tarkkotus mitenkään loukata.
Se vaan lähti taas vähän räpylästä.
Oli tarkotus vaan vähän pientä huumorii lisäten havainnollistaa.
Mut jos ajatellaan niin nyt muistat tonkin asian vähintään siitä että se helvatan *HOKE* taas mussutti jotain sontaa.

Ihan tosissaan, ei ollu tarkotus mitenkään solvata.
Sorry.