Kirjoittaja Aihe: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?  (Luettu 11317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #30 : 12.03.09 - klo: 12.14 »
Neliveto rallicrossissa syttyi toisinaan autoja palamaan. Nopari kuumeni kunnes sen kuoret syttyivät. Savua ja pieniä liekkäjä pahempaa ei tapahtunut. Yleensä tosin säätimen kuoret ja juotokset sulivat ennen syttymistä. Meno loppui siihen.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #31 : 12.03.09 - klo: 12.18 »
Ja mistähän tämä syttyminen on keksitty???
Kun se ei edelleenkään syty noin vain ilman painetta.
Pillin lämpö ei riitä jne...


Kyllä RC löpö syttyy ihan tulitikulla, että ei se ole mahdotonta että kuuma pilli sytyttäis sen tuleen!!  :shocked:

Ole hyvä ja kokeile ennenkuin tuollaista tulet faktana latelemaan.
Mene kaatamaan polttoainetta jollekin palamattomalle alustalle ja heitä tikku.
Heitä toinen.
Heitä vaikka kolmas... Ei vaan lähde.
Kokemusta vähän ennenkuin tullaan noin faktana latelemaan.

Ainakin grillissä polttoaine syttyy helposti. Löpöä hiilille ja tulitikku perään. Syttyy humahtaen.

Poissa EramaanKettu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #32 : 12.03.09 - klo: 13.23 »
Niin se pelkkä polttoaine palaa puhtaana näkymättömällä liekillä mutta jos sä sen heinikon saisit tai metsän tuleen niin kyllä huomaa ja varmasti, missä palaa ja kuinka paljon.

Ja millä rupeaisit sammuttamaan sitä? melkeen kun epäilen, että siinävaiheessa kun liekki nokeaa jo "muun palavan materiaalin takia" on aika kiire sammuttamaan jos aikoo isommilta vahingoilta välttyä.
HellFire SS Kit & Nosram Rs30 4.12 Hp, Futaba 3Pk 2.4 Ghz

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #33 : 12.03.09 - klo: 15.32 »
Ja mistähän tämä syttyminen on keksitty???
Kun se ei edelleenkään syty noin vain ilman painetta.
Pillin lämpö ei riitä jne...


Kyllä RC löpö syttyy ihan tulitikulla, että ei se ole mahdotonta että kuuma pilli sytyttäis sen tuleen!!  :shocked:

Ole hyvä ja kokeile ennenkuin tuollaista tulet faktana latelemaan.
Mene kaatamaan polttoainetta jollekin palamattomalle alustalle ja heitä tikku.
Heitä toinen.
Heitä vaikka kolmas... Ei vaan lähde.
Kokemusta vähän ennenkuin tullaan noin faktana latelemaan.

Ainakin grillissä polttoaine syttyy helposti. Löpöä hiilille ja tulitikku perään. Syttyy humahtaen.

Lennokkikäytössä ollutta sidewinderiä(?) heitin nuotioon, kun oli pöntössä likaista löpöä. Ravistelin vielä ennen tuleen heittoa. Ei syttynyt niin millään...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #34 : 12.03.09 - klo: 15.37 »
Tuskin se pieni liekki sytyttää kovin ison alueen jos semmoinen sattuu ja tuskin se samalla sekunnilla leviä siitä. Luultavasti ihan jalalla tallomalla saa sammuksiin. Tosin en ole hirveesti metsäpaloja harrastanu tai muutakaan pyromaanitoimintaa, joten vaikea sanoa kun ei kokemusperä kovin vahva ole :mrgreen: En oo himassakaan onnistunut vielä mitään polttamaan paitsi puita takassa ja nuotiossa sekä kynttilöitä, ja jotkut sörsselit pannun pohjaan, kun piti mennä samalla olkkariin kattomaan fudiksen MM-skaboja  :lol:

Ainiin, yhden verkkokaupan kopterin poltin kun siinä oli jotain vikaa. Pieni pyro sattui siitä mutta edes alla olleelle kirjoituspöydälle ei jääny kun pieni tumma kohta lakkaan.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa EramaanKettu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #35 : 12.03.09 - klo: 15.45 »
Itte oon onnistunu polttaa vedenki pohjaa ku oli liian "kivaa" auto kasatessa...  :shock:
ja jos noita "pohjustus linkkejä" lukee ni selvii et nitrometaani syttyy huonommin kun alkoholi, eli mitä <% sitä heikommin lähtee
ja sieltä myös selviää miksi sitä silti käytetään, jos RC autossa olis turbo ei välttist ees tarttis nitroo...
HellFire SS Kit & Nosram Rs30 4.12 Hp, Futaba 3Pk 2.4 Ghz

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #36 : 12.03.09 - klo: 15.52 »
Nitro on siitä häijyä ainetta että se sisältää happea ja palaa tukahdutettunakin...

Näissä rc päristimissä ei kannata siitä huolehtia, prosentit ja määrät on sitä luokkaa että autopalo sammuu melkein pelkällä aivastuksella :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #37 : 12.03.09 - klo: 19.17 »
Mulla on ollu tapana uutta sähköauto setuppia ekalle / ekoille ajokerroille mennes pitää toises perstaskus järeitä sivuleikkureita ja toises purkki kylmäspraytä (mallia palamaton).

Näillä eväillä saa johdot poikki, kun on hyvin todennäköistä että liittimet sulaa yhteen ja kylmäril saa isompia roihujaki sammutettua.


Viimeksi kun olin JesseV kärryn ensiajoa tsiikaamassa, niin unohdin juovuspäissäni em. tarvikkeet. Tottakai se nopari sytty palamaan jne.

/ Jere Siirilä

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #38 : 12.03.09 - klo: 23.51 »
Nitro on siitä häijyä ainetta että se sisältää happea ja palaa tukahdutettunakin...

Näissä rc päristimissä ei kannata siitä huolehtia, prosentit ja määrät on sitä luokkaa että autopalo sammuu melkein pelkällä aivastuksella :wink:

Jos nyt ensin saat sen jollain ilveellä syttymään :/
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #39 : 28.03.09 - klo: 20.47 »
Pakko kommentoida vaikken mistään mitään tiedä   :undecided:  Töissä käytän päivittäin tenua ja muita herkästi syttyviä aineita (töissä valimolla) ja olen huomannut monta eri seikkaa. Esim tenu ei liity mitenkään RC-autoihin mutta reagoi todella voimakkaasti lämpötiloihin. Talvella saa "nähdä vaivaa" sytytt'miseen" ja kesällä se höyrystyy todella nopeasti. Silti edes hyvin höyrystynyt aine ei syty tupakasta tai muusta vastaavasta. Ja ettei mene ihan OT puolelle niin yhden auton olen saanut syttymään...meni akun johdot oikkariin ja oli talouspaperi kosteussuojanu... :p
Kipinät+Talouspaperi= Ei hyvä
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Revenge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #40 : 29.03.09 - klo: 13.55 »
Nitro on siitä häijyä ainetta että se sisältää happea ja palaa tukahdutettunakin...

Näissä rc päristimissä ei kannata siitä huolehtia, prosentit ja määrät on sitä luokkaa että autopalo sammuu melkein pelkällä aivastuksella :wink:

Jos nyt ensin saat sen jollain ilveellä syttymään :/

Itse viime kesänä koitin ja hyvin sytty. Liekkiä on tosin vaikea huomata.
REVO 3.3 | Kyosho TR15

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #41 : 31.03.09 - klo: 16.12 »
tallin lattialle kaadettiin joskus muutama desi ja kokeiltiin. (byron 25% oli aineena) kyllähän se syttyy kun sytkärillä tarpeeks kauan lämmittelee, mutta palaa tosi laiskasti ja hitaasti. liekki oli hienon näkönen kun sammutti valot  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #42 : 01.04.09 - klo: 21.27 »
tallin lattialle kaadettiin joskus muutama desi ja kokeiltiin. (byron 25% oli aineena) kyllähän se syttyy kun sytkärillä tarpeeks kauan lämmittelee, mutta palaa tosi laiskasti ja hitaasti. liekki oli hienon näkönen kun sammutti valot  :mrgreen:

Tässä on juuri se mitä olen toitottanut jo alusta asti.
Kyllä se syttyy kun sytkärillä tarpeeksi kauan liekkiä antaa.
Tulitikun heittämisellä ei lähde, kipinällä ei lähde, eikä ihan pikaisesti sytkärilläkään.
Ja kun syttyy niin laiskaa on...
Hienon värinen kylläkin, mutta ei todellakaan näkymätön liekki kuten moni kuvittelee.
Polttoaineessa kun on öljyä jne niin kyllä siitä väriä syntyy ja samalla polttoaine myöt muuttuu vaikeammin syttyväksi.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #43 : 01.04.09 - klo: 21.49 »
Mulla kyllä lähtee ihan, kun tikun heittää lätäkköön.
Mikähän on syynä, kun joillakin taas lähtee vaikeammin?  :huh:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #44 : 07.04.09 - klo: 15.10 »
Erot polttoaineissa? Ittellä ainakin lähti, tosin ei heti kun ensin imeytin pikku lirun vanhaa ainetta sanomalehteen. Palo sellasella heikolla aika värittömällä liekillä.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #45 : 08.04.09 - klo: 12.25 »
Erot polttoaineissa? Ittellä ainakin lähti, tosin ei heti kun ensin imeytin pikku lirun vanhaa ainetta sanomalehteen. Palo sellasella heikolla aika värittömällä liekillä.

Eiköhän se sanomalehtikin pala helpommin kuin betoni  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #46 : 19.04.09 - klo: 18.35 »
Kyllä olen !

Kyosho inferno Mp 7.5 syttyi mukavasti palamaan vuosia sitten.

Korkean hypyn jälkeen patterit lähtivät irti vastari kotelon sisällä ja auto syösyi kaasu pohjassa lepikkoon ja huusi täsillä kieroksilla kunnes kerkisin hätiin tempasin bensaletkun irti ja välittömästi tämän jälkeen auto syttyi liekkeihin sammutustyöt hoidin puhaltelemalla.

Koriin tuli pieni jälki ja kuuluisa nylonkytkin suli neulalaakereineen kelloon.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #47 : 20.04.09 - klo: 16.00 »
Herää vaan kysymys, kuinka olet kiskonut polttoaineletkun irti kaasu pohjassa huutavasta autosta????
Useaan kertaan olen joutunut koneen sammuttamaan kun autoon on tullut radiohäiriö tai vastaava ja auto on huutanut kaasu pohjassa.
En mitenkään olisi pystynyt tunkemaan käsiä korin alle ja kiskomaan soppaletkua irti... eikä kyllä olisi tullut pieneen mieleenikään sitä noin tehdä, koska väärempää tapaa ei oikeastaan voi ollakaan.

Oikea tapa on tukkia pakoputki jolloin kone sammuu ja saa sammuessaan voitelua.
Niin monta moottoria olen nähnyt kiekuvan itsensä kuoliaaksi kun on auto lentänyt katolleen, eikä ole ehditty paikalle ennenkuin lektuista loppuu polttoaine, jolloin kone on mennyt laihalle täysillä kierroksilla ja sanonut KLIK!!! Kuoli...

Mutta tosiaan... Miten ihmeessä voi kiskoa kaasu pohjassa huutavasta autosta soppaletkun irti... Tämä ei kyllä uppoo meikäläisen älliin.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #48 : 29.04.09 - klo: 15.11 »
Juum kyllä tuo sammutus on ongelmallista. Itsellä hong nor x1 crt sanoi klik, tässä n. kuukausi takaperin.

Millään en saanut sammumaan, korikin on niin hankala irroittaa, kun renkaat vispaavat täysiä... Pakoputkea tukin kengällä ja vauhtipyörää myös, mutta eipä perhana sammunut.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #49 : 29.04.09 - klo: 19.42 »
Herää vaan kysymys, kuinka olet kiskonut polttoaineletkun irti kaasu pohjassa huutavasta autosta????
Useaan kertaan olen joutunut koneen sammuttamaan kun autoon on tullut radiohäiriö tai vastaava ja auto on huutanut kaasu pohjassa.
En mitenkään olisi pystynyt tunkemaan käsiä korin alle ja kiskomaan soppaletkua irti... eikä kyllä olisi tullut pieneen mieleenikään sitä noin tehdä, koska väärempää tapaa ei oikeastaan voi ollakaan.

Oikea tapa on tukkia pakoputki jolloin kone sammuu ja saa sammuessaan voitelua.
Niin monta moottoria olen nähnyt kiekuvan itsensä kuoliaaksi kun on auto lentänyt katolleen, eikä ole ehditty paikalle ennenkuin lektuista loppuu polttoaine, jolloin kone on mennyt laihalle täysillä kierroksilla ja sanonut KLIK!!! Kuoli...



Mutta tosiaan... Miten ihmeessä voi kiskoa kaasu pohjassa huutavasta autosta soppaletkun irti... Tämä ei kyllä uppoo meikäläisen älliin.

Kerroin mitä tapahtui ja sinä voit sitä sitten ihmetellä miksi näin kävi.

Minun autoni ei mennyt katolleen vaan huusi leipää pellolla siitä seurasi kytkimen sulaminen kelloon.
Enempää ei minun tarvitse sinun kaikki tietävälle korkeudellesi kertoa.

Eikä sunkaan älliin varmaan harrastuksesi alussa ihan kaikki menny.
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo: 19.46 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #50 : 30.04.09 - klo: 00.58 »
Kerroin mitä tapahtui ja sinä voit sitä sitten ihmetellä miksi näin kävi.

Minun autoni ei mennyt katolleen vaan huusi leipää pellolla siitä seurasi kytkimen sulaminen kelloon.
Enempää ei minun tarvitse sinun kaikki tietävälle korkeudellesi kertoa.

Eikä sunkaan älliin varmaan harrastuksesi alussa ihan kaikki menny.


Ole hyvä ja kerro miten sait nykästyä soppaletkun pois paikoiltaan korin olessa paikalla äläkä rupea poskeasi soittamaan.

Jos otat korin pois autosta ja nykäset soppaletkun irti niin miten kori voi silloin kärsiä palosta???
jos taas et ottanut koria pois autosta niin miten ihmeessä sait soppaletkun irti????

Vieläpä kun se on jo moneen kertaan todettu että polttoaine ei noinvain syty, vaan tarvitsee syttyäkseen myös painetta tai sitten erittäin korkean lämpötilan mitä sinun autossasi ei kyllä lähelläkään ole ollut.
Siihen tulet päälle kertomaan tarinan joka ei ainakaan meikäläisen korvaan kuulosta yhtään uskottavalta, varsinkin kun itse on monta kertaa joutunut kaasupäällä huutavan auton taltuttamaan, ja se on kyllä senverran "paniikki" paikka että ei siinä ruveta koria pois ottamaan... Korin alle ei käsiä työnnetä koska sillä pyörii tavaraa hullua vauhtia ja itsensä loukkaaminen on lähes varmaa yms... Ja jos kori on pois paikaltaan niin eihän se voi tulesta vahingoittua.

Ps: Minä en todellakaan provonnut, mutta sinun teksi oli sitä aivan puhtaasti.
Myös herjaavaa tekstiä.
Alkaisko taas modet hoitamaan hommia niinkuin säännöissä lukee???
Vai saankohan minä taas banjot ja puhdas silmille hyppivä täysin tahallinen provo jätetään ilman noteerausta.
"piikki"

Lainaus
Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #51 : 30.04.09 - klo: 06.10 »
Sinähän väität että minä valehtelen vai olenko väärässä.
Miksi minä tulisin tänne valehtelemaan tai keksimään kirjoitettavaa.

Minä ainakin ärsyynnyin sinun ensimmäisestä vastauksestasi aika paljon, mutta
lopetan tähän.

Hauskaa vappua
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #52 : 30.04.09 - klo: 12.59 »
Jos et kerta soopaa puhunut niin silloinhan pystyt kertomaan tarkemmin miten homma eteni.
Samalla vaivalla olisit minun ekaan kysymykseeni vastannut kuin tuon herjaavan provosointisi kirjoitit...
Ja vielä toisen viestin kirjoitit vastaamatta edelleenkään miten tuossa touhussa onnistuit.

Sorivaan, mutta kuulostaa kyllä höpöhöpöltä varsinkin kun ei hommaa pysty tarkemmin selostamaan.
Silti pystyy kyllä suuta soittamaan.

Silti... Oli miten oli, se ei anna sinulle pienintäkään oikeutta ruveta minulle keulimaan ja käydä henkilökohtaiseksi.
Tuo "kaikkitietävä korkeus" oli loukkaavaa ja todellakin foorumin sääntöjen vastaista tahallista riidan haastamista.

Edelleen ihmettelen että tällainen näyttää olevan sallittua.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oletko onnistunut sytyttämään autosi?
« Vastaus #53 : 30.04.09 - klo: 13.43 »
"ylläpito on.", vai miten se menikään...

Luultavasti ollaan kohta hoken kanssa taas pari viikkoa banaanit nenässä jäähyllä.
/ Jere Siirilä