Kotikisat ovat aina kova rypistys, GT-8 luokan voitto teknisellä kotiradalla oli hieno juttu, mutta tavoite TP-10 luokan finaalipaikasta meni sivu suun, enää ei voi mitään...
GT-8:kin alkoi taipumaan iltaa kohden useammallekkin kuskille, alle 20sek läppejä tuli ainakin kolmelle kuskille. Alhon Tommi oli todistamassa, että kyllä sitä ehtii myös K-merkkisellä RTR-padallakin, eikä siinä kulkineessa tainut paljoa RTR poikkavuuksia olla muutenkaan. Petterille iso peukku kakkostilasta ;).
TP-10:ssä August hallitsi 30 minuuttia mutta tekniset ongelmat romuttivat voittohaaveet. Haapsaari ajoi kauden ja uransa parhaan tuloksen kotikisoissa, se oli hieno juttu!!! Lauantaina Jaakon ei niin selkeä voitto tuntui myös todella makoisalta, Joel Valander laittoi kampoihin todella hyvin, parasta viihdettä. Valtterin ja Tommin a-finaalipaikkoja yhtään väheksymättä.
Omasta puolestani kiitän omia seuran aktiiveja, kuten Pausiot, Louhet, Poutiaiset, Haapsaari ja moni muu, sekä tietysti koko Autotehtaan kerhon poppoo. Ilman tämänkaltaista vapaaehtoistyötä meillä ei olisi näin hienoja kisoja.
Laitan näin muillekkin tiedoksi, jotta kisaajat voivat pitää oikeuksistaan kiinni... Oheinen tilanne oli sunnuntain GPT-kisassa. En kanna kanuunaa...
Tilanne oli siis sellainen, että ponderini vaurioitui kolarissa (venäläiskuskin toimesta kaksi kertaa, taisivat olla jotain kisatilanteita). Lopuksi juuri ennen semifinaalin loppua mokoma putosi kokonaan kyydistä (johto oli edelleen autossa).
Kilpailun johtaja ja kierroslaskija molemmat sanoivat näkeneensä kierroksia ajettavan mutta niitä laskentajärjestelmä ei laskenut, kyse olisi ollut yhdestä (maaliintulo) kierroksesta.
Asiaa tarkistettiin kilpailun valvojalta (jonka pitäisi edustaa kilpailijoiden oikeusturvaa) joka sanoi, että ehdottomasti ei mitään kierroksia lisätä. Kilpailujärjestäjä olisi ollut siis ajantasalla.
Kävin sunnuntaipäivän aikana ainakin kahdelle eri kuljettajalle ehdottamassa uutta transponderipaikkaa. Pelkästään sen takia, että luentamäärät laskentaviivalla oli selvästi normaaliluentamäärien alla. Lopuksi suosittelen kaikille kisaajille asentamaan siihen autoon aidon AMBrc transponderin...
Iltalukemista kohta 2.2
Laskenta suoritettiin alle vuoden vanhalla AMBrc3 decooderilla, AMB:n omilla kaapeleilla ja EFRA-yhteensopivalla
RCM professional sovelluksella.
Lueskelin vähän vielä tuota EFRA bookkia, kohdat alla...
Pykälä 5.4.9
"The final decision on the results is the responsibility of the timekeeper."
"Viimeinen päätös tuloksien oikeellisuudesta on ajanottajalla"
Pykälä 8.12.1
"All competitors must supply their own Personal Transponder and are responsible for ensuring that the organizer is adviced of the unique number."
"Kilpailijalla tulee olla oma transponderi ja on vastuussa sen oikean numeron ilmoittamisesta järjestäjälle"
Pykälä 8.12.3
"If a driver loses the transponder during the race, or if a transponder is not working, the lap counting supervisor must try to counts the laps manually."
"Jos kilpailijan menettää transponderin kilpailun aikana tai se ei toimi, pitää kierroslaskian yrittää laskea kierrokset manuaalisesti"
8.12.5
"Transponder must be moved to a better position in the car on the race-directors instruction, if lapcounting problems occur. Failure to comply may result in lost laps."
"Transponderi pitää siirtää parempaan paikkaan autossa kilpailujärjestäjän ohjeistuksesta, jos kierroslaskentaongelmia ilmenee. Laiminlyönti voi johtaa menetettyjä kierroksia"