Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Peku

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18
452
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.06.10 - klo: 00.23 »
Jos nyt olisi päätettävä E-Revon ja 4wd Slashin välillä, niin Slashin ottaisin...
Molemmat kun tuossa jaloissa pyörii... :grin: Slashin hauskuuskerroin aivan omaa luokkaansa,
vaikka omassa E-Revossa "kova kone" onkin.

453
Muutaman vuoden... :grin:

454
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.06.10 - klo: 23.46 »
"Raxraxen" Velineon (Slashissa, 4x4) ja Hobbywing 120A + 6,5T ja Hobbywing 150A + 2000KV
kaikki toimii hienosti, ainakin vielä. Ainut että tuo 6,5T-moottori tarvitsee laakerit piakkoin...

455
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.06.10 - klo: 23.40 »
Ota autosta cut off päältä pois ja aja lipot niin tyhjiin, että auto ei liiku ja sitten laita suolaveteen kahdeksi päiväksi. -Sami

Ei kun järviveteen... :grin:

456
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 07.06.10 - klo: 21.40 »
Missä te ootte koulunne käyneet? :grin: Washerhan on tosiaankin prikka... :wink: Terv: Wanhus.
Ei pahalla, sorry oli pakko... :angel:

457
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.06.10 - klo: 20.09 »
Minkäslainen laturi olisi hyvä noille Li-Po akuille? Onko olemassa sellasia mitkä katkasee latauksen kun akku on täynnä niin olis turvallinen? MItä sellanen kustantaa?
Tässä esim. hyvä Suomesta saatava peruslaturi jossa sisäinen tasuri lipo akuille.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751

Joskus oli Ultramat 14, minulle ei ainakaan tullut kotiin saakka kuin pelkkä laturi verkkojohtoineen.
Eli mukana ei tullut ainuttakaan johtoa jonka päähän olisi akun lykännyt, ei edes hauenleukoja.
Nykyisin käytössäni on kiinalainen (viimeiset 2 vuotta toiminut, mutta nyt ei enää lataa 2 x 2 lipoja).
Joten, kannattaa kyllä miettiä sijoittaako hyvään paljon vai ostaako parin vuoden jälkeen uuden kiinalaisen...
Kinuskissa kuitenkin oli mukana kaikenlaisia johtoja, sis. rak. tasuri liittimineen ja lämpötila-anturi.

458
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 05.06.10 - klo: 23.18 »
Kun nyt aloin laskemaan tarkemmin niin sain summaksi 7415€. Jokunen sattara kyllä puuttuu kun kaikki ei ole
kirjattuna ylös ja osa muistiinpanoista on hukassa... E: Kyllähän tuo summa vähän mietitytti, mutta kivvaa on
ollut ja pääasia on että saa lasten kanssa yhteisen harrastuksen. Vaikka vielä vähän pieniä ovat, niin kovin
innokkaasti jo autoilla ajelevat...

459
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 05.06.10 - klo: 22.53 »
Moi vaan! Tässä olen mietiskellyt e-revon hankintaa. Olen omistanut muutaman polttisauton, mutten koskaan sähköä. En siis tiedä kauheasti akuista tai muista. Mutta siis asiaan: Onko tuo vanhempi e-revo malli paljon tätä uudempaa huonompi? Hinnassa lähes 200e eroa. Gigaradiot ja castlen sähköt ilmeisesti uudessa. Ovatko vanhan sähköt sitten paljonkin huonommat/tehottomammat? Olen siis omistanut revo 3.3:sen. En ajele kilpaa vaan huvikseen suttailen siellä täällä ja revo on todella mainio auto siihen! Entä jos ostaisi polttisrevon ja siihen konversiokitin? Tähän tietysti sähköt vielä. Kuinka paljon autoilla on eroa? Mitä te suosittelette? Saako sähkörevosta polttista halutessa?

Hiilimoottorinen E-Revo on testattu harjattomalla tehtaan puolesta, joten jos haluat ensin ostaa tuon
halvemman ja päivittää sen joskus tulevaisuudessa harjattomaksi, niin auto kestää sen.
EDIT: Minäkin kallistuisin tuon harjattoman puolelle heti alkuunsa (oma oli harjaversio jonka päivitin harjattomaksi).

460
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.06.10 - klo: 22.31 »
Juu, olen päättänyt unohtaa nuo isommat viritykset juuri säästääkseni laitteita.
Tottahan on että merkistä riippumatta joku paikka antaa myöden kun tehoa lisätään reilusti.
"Kaikilla" merkeillähän tuo kohta on aikamoinen akilleen kantapää varsinkin kun vaihdetaan vakiotyyliseen
kytkinratkaisuun korkeamman kierrosluvun jousi joka kuumentaa kytkinkelloa reilusti enemmän kuin vakio.
Varmasti itsekin vaihdan joskus alupukkeihin kunhan nuo muoviset aikoinaan antautuu.
Kyllä tuo Zenon 26cc on maamoottori, kestävä ja luotettava ainakin oman kokemukseni mukaan.
Olisikohan nyt 30 vai 40 litraa takana ja nyt otan moottorin ensimmäistä kertaa auki kun tuntuu
puristukset vähän vähenneen ja alapään laakereissa pikku klappi.
Parisen vuotta ko. motilla on jo tullut ajeltua kesällä ja talvella.
P.S. En kuulu mihinkään leiriin koska en pidä leirielämästä :laugh: Sorry OT.

461
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.06.10 - klo: 20.04 »
Alkaa oleen jo MCDmäisiä ongelmia :)
Ei vaan, ylipitkästä välityksestä tai/ja muuten vaan luistavasta kytkimestä saa lämpöä niin paljon, että lakujen kautta siirtyy siihen levyyn joka sitte antautuu.

Oot nyt toinen, moggi-samuli vei neitsyyden tässä kun kokeili pitkiä välejä :)

Ei ole vielä kertaakaan käynyt samalla lailla MCD:n eikä myöskään FG:n kanssa.
Ei silti moottorikaan ole kuin 26cc Zenoah Samballa, kytkimen jousikin 8-tonninen...

462
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 21.20 »
Olisiko sähkö- ja nitro Revossa pieni ero heksojen suhteen? Se OT.sta...

463
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 06.30 »
Softia CRC:n ja Loctiten lukitetta itsellä ja hyvin on pitänyt, tuskin kannattaa softia tai mediumia jytympää
ainetta tuossa paikassa käyttää. Näistäkin varmasti porukalla omat mielipiteensä, mutta itselläni ei
ole kuin pääasiassa softia jota käytän lähes kaikkiin lukittaviin kohteisiin RC - käytössä, mediumia
joskus harvoin...

464
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 03.06.10 - klo: 10.19 »
Omassa käytössäni on edelleen Hobbywingin 120A V2 ja 150A V2 noparit, moottoreina 6,5T ja 2000KV ja hienosti ovat toimineet.
Kyllä noissa säädöt riittää vaikka tosiaan vähän "köyhemmät" mitä Mambassa.

465
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 03.06.10 - klo: 10.13 »
OT.

466
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 02.06.10 - klo: 21.09 »
OT.

467
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.06.10 - klo: 16.21 »
:grin: Naama messingillä ekan ajokerran jäljiltä. Tuli hankittua harjaton revo, tosin toistaiseksi pysyn noissa NiMH akuissa  :wink:

Vakiona ihan ok noin yleisesti, mutta mun mielestä toi jousitus on aivan liian löysä. Niiailee ihan joka suuntaan. Pitänee tutustua noihin osiin mitä tuli mukana, jos sieltä löytyisi jotain jäykempää jousta ja öljyä.

Eiköhän jossain välissä ala noita varsinaisia kysymyksiäkin tulemaan, nyt vaan totuttelua tuohon kapineeseen. Edellinen ajokki oli HBX Bonzer VAST 2008 :wink:

Juu, se on aika taiteilua noiden iskareiden ja öljyjen kanssa. Kovasti ei kannata jäykentää tuota peräosastoa kun keulii muutenkin ihan tarpeeksi... Itse tykkään löysemmästä ja truggymaisesta alustasta vaikka pohjaakin usein. Ohjauslinkit kannattaa muuttaa niin että kääntyy enemmän ( kuten varmaan aiemminkin on kirjoiteltu).

468
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 01.06.10 - klo: 20.47 »
Kahta eri öljyä olen käyttänyt, toinen on spray pullossa ja merkiltään PJ1 foam filter oil treatment spray
(www.PJ1.com, Elfvingiltä ostettuna).
Toinen on Motul Air Filter oil (ei spray), ostettu Motonetista, tilavuus 1 litra.
TODELLA sitkeää kamaa. Kummatkin pelittää hyvin, ainoa juttu että tuon Motulin kanssa kannattaa olla
vähän varovainen ettei mene koko suodatin tukkoon kun on todella "limaista" kamaa.

Olen aina öljynnyt sisemmän, sekä uloimman suodattimen. Näin toimien tuota sisempää suodatinta ei
tarvitse kovinkaan usein vaihtaa, uloin noin 2 - 4:n tankin jälkeen todella pölyisessä
ympäristössä (bensa-autossa).

Niin, putsarit pesen PENSALLA. :wink:

469
Kannattais varmaan ihan ensimmäisenä panostaa gigasiin radioihin esim. Sanwa, Futaba tai Spektrum noin muutaman laadukkaan mainitakseni.

Juu, taitaa kaikissa olla failsafe sisäänrakennettuna, Sanwassa ainakin (ko. omassa käytössä)...
Toki killerikin kannattaa laittaa...

470
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.05.10 - klo: 08.38 »
Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.

Itse ajelen "vakio" brushlessin mmm-combolla ja n.30 akullista 4s ja 6s ajelua takana ilman diffiongelmia. Tossa pariviikkoa sitten purin takapään samalla kun vaihdoin autoon uuden rungon(entinen antoi n.60km/h vauhdissa esteen kohdattuaan hiukan periksi) ja kaik oli siellä ok. Ei kun takasin kasaan ja ajamaan. Onko sulla autossa kaikki osat, siis esim. kardaanin suojat yms kiinni? Ne nimittäin jäykistää ja tukevoittaa autoa aikatavalla...


Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.

En tunne tota comboa. Onko millanen tehoiltaan verrattuna MMM/2200kv comboon?

Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...

Kuulostaapa oudolta... Leviskö noi 4 vai 6s:illä?

Autossa on kaikki ne osat kiinni, mitä tehtaalta alunperin on asennettu.

Nopari:
http://www.hobbywing.com/ENGLISH/ArticleShow.asp?ArticleID=457
Moottori (4274 SL):
http://www.hobbywing.com/ENGLISH/ArticleShow.asp?ArticleID=461

4S - käytössä meni.

Pitää purkaa tuo kunhan ehtii ja alkaa ihmettelemään mistä tuo rikkoontuminen johtuu.
Autoon olen ollut tyytyväinen ja edellinen diffi kesti pidempään, tosin lumella ja soralla.
Eniten epäilen sitä että joku paikka jostain on halki tai antaa vaan muuten myöden, onhan tuo
heitellyt kuperkeikkaa...

471
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.05.10 - klo: 14.59 »
Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...

Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm


Mitä 150A/2000kv:n settiä sä tarkoitat...?

Oman kokemukseni mukaan vakiodiffit kestää ihan hyvin mikäli autosta pitää huolta. En sit tiiä "köröttelenkö" mä liiaksi vai mistä se johtuu...  :grin:

Kuinka kauan olet noilla vakiodiffeillä ajellut? Siis montako akullista n. likipitäen... Diffithän on kuitenkin aika rankasti kuluvia osia....ja autossa (Brushless E-revo) jonka nopari/moottori combo tuottaa vakiona 4000-5000w kiihdytyksissä diffit joutuu jokatapauksessa todella kovalle rasitukselle. =)

Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.

Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.

Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...

472
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.05.10 - klo: 09.52 »
Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...

Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm

473
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 12.05.10 - klo: 21.15 »
Ihmettelyä pajan puolella = jokohan saisi siivottua edes vähän (laiska). :grin:
E-Revon välitys tiuhemmaksi & yleistä huoltoa, FG:n purkua aloiteltu, MCD:n huoltoa,
kopterin varaosat esille torpin jäljiltä (remppa tänään tai huomenna) ja toisen drifterin "kiillotusta".

474
Juu, mikä ettei! Varokaa vaan, voi olla että nuo nuoremmat "JA KOVEMMAT" kuskit tullee mukaan... Ehkä...

475
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.04.10 - klo: 00.07 »
Nätti tuo Musti, vaikka perus onkin...

476
Kävin tänään pyörähtämässä ja täytyy sanoa että PALJON olette saaneet aikaiseksi viimevuotiseen rataan
verrattuna. HIENOA! Kunpa olisi ollut E-Revo mukana, niin olisi päässyt testille... Nähdään...

477
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 28.04.10 - klo: 23.38 »
Olen lueskellut aihetta jossa on käsitelty ko. firman 60A juttuja, mutta mitä kokemuksia kentällä
on tästä M3A (V2) combosta? Siis 150A nopari ja KV2000 motti (4274). E-Revoon tuollainen tuli hankittua jokin
aika sitten ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa miinus tähän mennessä on ollut noparin jäähdytyspuhallin
josta antautui laakeri (ko. firman 120A / 6,5T combossa ei ole vastaavaaongelmaa ollut).
Muuten kyllä tuo setti on toiminut hyvin.

Itselläni on XERUN 150A, komentamassa Neu/Castle 2200 kV konetta Hong Nor X1-CRT:stä tehdyssä foffi-autossa. Kun vertailuna on sama kone Castlen Mamba Monsterin perässä, niin ei tällä tarvitse kyllä yhtään hävetä. Säätäminen ei ehkä ole yhtä monipuolista tässä XERUNissa, mutta tällä saa tarvittavat säädöt tehtyä radalla tai montulla ilman minkään läppärin kanssa leikkimistä.

Liikkeelle lähtö on todella nättiä (kummallakin) ja voi tietty olla enemmän moottorista kuin noparista kiinni. Toistaiseksi ongelmat olleet täsmälleen samat kuin Monsterinkin kanssa eli montulla menee tuuletin täyteen kiviä ja hiekkaa, eikä pyöri. Siihen auttaa kun liimaa päälle tiheämmän verkon, etteivät niin suuret kivet pääse noparin kuorien sisään.

Juu, pitää liimailla verkko päälle nyt kun liikutaan soralla ja sannalla. Tosiaan tuo tuuletin meni jostain
kumman syystä kun vehkeet oli talviajossa, sisäkorilla suojattuna ja joka kerran jälkeen "kuivumassa".
Oli hienio huomata tällepäivälle että ei lämmennyt paljoakaan tuo combo E-Revossa 21 pinionolla ja 62T spurrilla. Vieläkin voisi harventaa ainakin näille keleille. Niin, 4s kennoilla mentiin tänään...

478
Todellakin jotain erilaista! Heh, postaa videota...

479
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 28.04.10 - klo: 23.07 »
On siitä videokuvaa. JariV, mistäs se nyt sitten löytyikään? Veti kyllä sanattomaksi. Sorry OT...

480
Bensa-autot / Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 28.04.10 - klo: 23.03 »
Minullakin on Rhino kaasu- / jarruservona, koska mietin asiaa niin että ylitehokkaan on pakko kestää pidempään. :wink: Tiedä sitten...
Hieno projekti muiden jatkoksi.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18