451
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Ota autosta cut off päältä pois ja aja lipot niin tyhjiin, että auto ei liiku ja sitten laita suolaveteen kahdeksi päiväksi. -Sami
Minkäslainen laturi olisi hyvä noille Li-Po akuille? Onko olemassa sellasia mitkä katkasee latauksen kun akku on täynnä niin olis turvallinen? MItä sellanen kustantaa?Tässä esim. hyvä Suomesta saatava peruslaturi jossa sisäinen tasuri lipo akuille.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751
Moi vaan! Tässä olen mietiskellyt e-revon hankintaa. Olen omistanut muutaman polttisauton, mutten koskaan sähköä. En siis tiedä kauheasti akuista tai muista. Mutta siis asiaan: Onko tuo vanhempi e-revo malli paljon tätä uudempaa huonompi? Hinnassa lähes 200e eroa. Gigaradiot ja castlen sähköt ilmeisesti uudessa. Ovatko vanhan sähköt sitten paljonkin huonommat/tehottomammat? Olen siis omistanut revo 3.3:sen. En ajele kilpaa vaan huvikseen suttailen siellä täällä ja revo on todella mainio auto siihen! Entä jos ostaisi polttisrevon ja siihen konversiokitin? Tähän tietysti sähköt vielä. Kuinka paljon autoilla on eroa? Mitä te suosittelette? Saako sähkörevosta polttista halutessa?
Alkaa oleen jo MCDmäisiä ongelmia :)
Ei vaan, ylipitkästä välityksestä tai/ja muuten vaan luistavasta kytkimestä saa lämpöä niin paljon, että lakujen kautta siirtyy siihen levyyn joka sitte antautuu.
Oot nyt toinen, moggi-samuli vei neitsyyden tässä kun kokeili pitkiä välejä :)
Naama messingillä ekan ajokerran jäljiltä. Tuli hankittua harjaton revo, tosin toistaiseksi pysyn noissa NiMH akuissa
Vakiona ihan ok noin yleisesti, mutta mun mielestä toi jousitus on aivan liian löysä. Niiailee ihan joka suuntaan. Pitänee tutustua noihin osiin mitä tuli mukana, jos sieltä löytyisi jotain jäykempää jousta ja öljyä.
Eiköhän jossain välissä ala noita varsinaisia kysymyksiäkin tulemaan, nyt vaan totuttelua tuohon kapineeseen. Edellinen ajokki oli HBX Bonzer VAST 2008
Kannattais varmaan ihan ensimmäisenä panostaa gigasiin radioihin esim. Sanwa, Futaba tai Spektrum noin muutaman laadukkaan mainitakseni.
Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.
Itse ajelen "vakio" brushlessin mmm-combolla ja n.30 akullista 4s ja 6s ajelua takana ilman diffiongelmia. Tossa pariviikkoa sitten purin takapään samalla kun vaihdoin autoon uuden rungon(entinen antoi n.60km/h vauhdissa esteen kohdattuaan hiukan periksi) ja kaik oli siellä ok. Ei kun takasin kasaan ja ajamaan. Onko sulla autossa kaikki osat, siis esim. kardaanin suojat yms kiinni? Ne nimittäin jäykistää ja tukevoittaa autoa aikatavalla...Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.
En tunne tota comboa. Onko millanen tehoiltaan verrattuna MMM/2200kv comboon?Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...
Kuulostaapa oudolta... Leviskö noi 4 vai 6s:illä?
Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...
Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm
Mitä 150A/2000kv:n settiä sä tarkoitat...?
Oman kokemukseni mukaan vakiodiffit kestää ihan hyvin mikäli autosta pitää huolta. En sit tiiä "köröttelenkö" mä liiaksi vai mistä se johtuu...
Kuinka kauan olet noilla vakiodiffeillä ajellut? Siis montako akullista n. likipitäen... Diffithän on kuitenkin aika rankasti kuluvia osia....ja autossa (Brushless E-revo) jonka nopari/moottori combo tuottaa vakiona 4000-5000w kiihdytyksissä diffit joutuu jokatapauksessa todella kovalle rasitukselle. =)
Olen lueskellut aihetta jossa on käsitelty ko. firman 60A juttuja, mutta mitä kokemuksia kentällä
on tästä M3A (V2) combosta? Siis 150A nopari ja KV2000 motti (4274). E-Revoon tuollainen tuli hankittua jokin
aika sitten ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa miinus tähän mennessä on ollut noparin jäähdytyspuhallin
josta antautui laakeri (ko. firman 120A / 6,5T combossa ei ole vastaavaaongelmaa ollut).
Muuten kyllä tuo setti on toiminut hyvin.
Itselläni on XERUN 150A, komentamassa Neu/Castle 2200 kV konetta Hong Nor X1-CRT:stä tehdyssä foffi-autossa. Kun vertailuna on sama kone Castlen Mamba Monsterin perässä, niin ei tällä tarvitse kyllä yhtään hävetä. Säätäminen ei ehkä ole yhtä monipuolista tässä XERUNissa, mutta tällä saa tarvittavat säädöt tehtyä radalla tai montulla ilman minkään läppärin kanssa leikkimistä.
Liikkeelle lähtö on todella nättiä (kummallakin) ja voi tietty olla enemmän moottorista kuin noparista kiinni. Toistaiseksi ongelmat olleet täsmälleen samat kuin Monsterinkin kanssa eli montulla menee tuuletin täyteen kiviä ja hiekkaa, eikä pyöri. Siihen auttaa kun liimaa päälle tiheämmän verkon, etteivät niin suuret kivet pääse noparin kuorien sisään.