Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 30
571
Lisää kuskeja varmasti on jotka listalta puuttuu.

Kisajärjestäjän näkökulmasta olisi hieno nähdä ennakkoon paljonko kuljettajia on.

572
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 23.12.11 - klo: 08.42 »
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c461_Airbrush-Compressors.html

Tuolta tilasin oman kompuran ja hyvin nyt vuoden pelittäny.

Minkä mallin? AS189 ja AS196 vaikuttaa mielenkiintoiselta...

573
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 18.12.11 - klo: 22.10 »
Vinkkejä kompressorin suhteen otetaan vastaan!
Onko edullisista ja pienistä (esim. Biltema, Clas Ohlson) yhtään mihinkään?
Maalasin 10v tauon jälkeen pari koria, ja kyseessä oli pikkukompura jonka kanssa tuskailin.
Tuntui siltä että maalia (createx) piti ohentaa siksi reilummin mitä neuvottiin, koska muuten ei tullut ruiskusta läpi.
Paineneulakin painui 4-5barin väliltä nippanappa päälle kahteen baariin kuorman alla, ja vielä eri asia on se mitä se mittari edes näyttää. Mutta siis selvästi alitehoinen.  :huh:

Kerrostalokäyttöön etsiskelen sopivaa kompuraa  :wink:

574
Omat viime talven kokemukset ftt renkaista on että joka rykäsyn jälkeen liimaus ja porukalla oli melkoisen paljon jo uutena pystyheitolla varustettuja renkaita josta jo tuossa edellä mainittiinkin. Myöskin ftt rengas vs kilpaileva (mielestäni parempi rengas) hinta ero on aika iso mielestäni.

Vs kilpaileva rengas joka olisi kilparadoilla liukkaampi?
Viime mattokaudella ei yhtään liikaa ollut pitoa Sorexin renkailla kilparadoilla, jolla SM-sarjaa ajettiin.
Myyrin kisa poislukien pääsääntöisesti voi sanoa että liukasta oli. Vielä liukkaampaa valitsemalla vähemmän pitävä rengas?
Tulevana talvena ei yhtäkään kilpailua (tietääkseni) ajeta touringin SM-sarjassa ns. Myyri-matoilla.
Yllä oleva ei toki poista sitä asiaa että kyseisiä renkaita joutuu liimailemaan aika ajoin.
Itse ainakin mielummin liimaisin, kuin driftaisin.

575
Liitteenä aikatauluehdotus, mitä olette mieltä?

La 2 treeniä ja 5 alkuerää
Su finaalitreeni ja 3x finaalit kaikille.

Jos ajaa kahta C-luokkaa, peräkkäiset erät / finaalit ehkä hiukka haastavat.
Olisiko ideaa siinä että CS olisi erinä 4-6, sitten Touringia ja sen jälkeen C-12?

Typo muuten, erät 1-5 ok, ja sitten on erä 7.

576
Eurorc.com / Vs: XRAY SÄHKÖAUTO UUTISET
« : 21.10.11 - klo: 14.43 »

577
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 15.10.11 - klo: 22.18 »
Tulipahan tuossa itsekin hankittua CS-12 vehje ja tänään pääsin sitte ensi kertaa ikinä ajamaan mattoautolla ja ensi kertaa sitten noin kymmeneen vuoteen ajamaan rata-autolla. Tuolloin ikää on ollut noin 12 v, joten rata-auton säätämisestäkään ei ole hirveästi kokemusta. Viime kesänä aloitin harrastuksen uudelleen tuuppikrossarilla, joten ajokokemustakaan ei hirveästi ole alla. Tämän päivän kokemusten perusteella voin kuitenkin suositella CS-12 luokkaa muillekin uudelleen aloitteleville tai muuten vain noviisi -tason kuskeille.

 Alkuun oli tiettyjä vaikeuksia, kun etupään kulmat olivat lähes mitä sattuu, ja auto oli lähes mahdoton ajaa. No lyhyellä kulmien tarkastuksella ja radion säätöjen muutoksella autosta tuli ihan ok ajettava. Isoimmaksi ongelmaksi jäi kuitenkin edelleen liiallinen aggressiivisuus mutkan sisään tulossa tai vastaavasti, kun auton sai puskemaan kevyesti mutkaan tulossa - pidotusta keventämällä, jolloin auto tuntui helpommalta ajaa - nousi sisämutkan takapyörä todella herkästi ilmaan ja auto ''haukkasi'' kesken mutkan. Pystyykö tällaista käytöstä muuttaa laittamalla jäykempää etujousta, vai tekeekö tämä autosta puskevan koko mutkan ajan? Mitä keinoja tai konsteja on hyvä kokeilla, jotta autosta saa tasapainoisemman ajaa?

 Kalusto:
 Alusta: 12r5.1, käytännössä paketti setupilla, etupyörän kulmat vähän erilaiset - kevyt auraus ja posit. camber
 Renkaat: taka pink, etu magenta (kokeilin myös ajaa magenta/magenta -combolla, mutta tällöin auto oli todella hätäinen mutkaan tulossa)

Minkäkokoiset renkaat oli? Jos isommat kuin etu 40.5-42mm tai taka 41.5-43.5, syy renkaan nostamiseen voi tulla siitä.
Kuinka pitkän aikaan pidotus? Eteen selvästi lyhyempi aika, noin kolmasosa takarenkaisiin nähden (esim. jos taakse 25min, niin eteen n. 10min sisäreunasta 1/4-1/3-1/2.
Sekä mikä kori? AMR on helpompi kuin BA.

Tuo camber pitäisi olla n. 1 aste, pienelläkin muutoksella aika iso vaikutus. Pitää myös varmistaa että ylätukivarren eylet ei ole kummassakaan ääripäässä, jotta keula voi toimia. Käytännössä sen pitää olla taaksepäin kallellaan hieman, casteria mukaillen.

Tässä mitä tuli aluksi mieleen. Muut voi jatkaa  :wink:

578
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 11.10.11 - klo: 09.51 »
Tässä on tietoa uusista firmiksistä:

http://www.rctech.net/forum/9761713-post6613.html

930 softaa testattu 1S mattiksessa sunnuntaina. Pitää hakea vielä hienosäätöjä, mutta vauhtia tuntui saavan mukavasti  :tongue:

579
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 03.10.11 - klo: 18.27 »
t3 2011 pohjalevy. vanhempaan t3 mitä osia tarvitsen lisäksi.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/302506-XRAY-DUAL-SERVO-SAVER-SET-108900

Tuolla paketilla varmaan pääsee aika pitkälle.

580
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 24.09.11 - klo: 12.34 »
Mitenkäs noi diffit mattoautoissa "kestää", kun  muistikuvat ovat aika heikkoja parinkymmenen vuoden takaa. Hiotaankos niitä kuten touringissa vähän väliä vai kuinka?

Nykyisin on 12 kuulaa perinteisissä rattaissa, ja joissakin jopa 16.
Jälkimmäisillä tietty kestää vielä paremmin.
Keraamiset kuulat ja painelaakeri (ei kaikissa autoissa) auttaa paljon kestoon.
Pitäähän niitä levyjä toki hioa kun tarve vaatii, kuten touringissakin.
Eli summarum, kyllä ne kestää suhteessa konetehoihin varsin hyvin mielestäni.

581
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 22.09.11 - klo: 18.39 »

Servo: Sanwa SRG-HR
Akut: CRC 6200 mAh/SMC
Renkaat: Mobgums/CRC/Jaco
Kori: Black Art BA04 & Pro-Line Racing AMR12
Servosaveri: Pieni Kimbrough (Valkoinen?/harmaa?)

Kysymyksiä:
- Onko joitain komponentteja yllä olevassa listassa, mitkä valitsisitte toisin?
- Montako kierrosta teillä on ollut ajossa renkaita? Mitä renkaita?
- Millä koreilla olette ajaneet?
- Mitä pitoaineita olette käyttäneet? Miten?


Viri-kommentteja pakkaa sekaamaan  :azn:

Kori: AMR on varma valinta, aina. BA04 toimii hitaalla radalla jossa on paljon 180-mutkia, ja vähän nopeita mutkia (puskee niissä). AMR on tasapainoinen ajaa ja helpompi 8min ajamista varten.
Akut: SMC 5600 akuilla tuli ajettua kausi, nyt on alla kokeilussa jotain muuta. Jotkin akut pullistuvat jos ovat käyttämättöminä kauan, ja jotkut akut ajossa.  Akkuihin on todellakin syytä 40-50% pitää aina kun niillä ei aja.
Servo: Itsellä on kyseinen servo nyt. Servo on vaan micro-kokoa, eikä mini-kokoa. Autojen runkoihin on tehty reiät valmiiksi mini-servolle. Itse voi tehdä myös reikiä. Servo on hieman kevyempi kuin esim. Futaban mini-servot. Servo saverina Kimbroughit ovat suosituimpia, joissakin autoissa on saverin jäykistämiseen hiilikuitupala.
Renkaat: Mobgumseja tuli käytettyä, takana magentaa ja edessä DoublePink/Magenta. Myös Xceedien vastaavat oli käytössä. CRC-vanteissa on eri offsetti, ja vanteet on jäykempiä kuin Jacon vanteet. 4-6 sarjaa oli yleensä kisoissa käytössä. Kun ajaa renkailla samana päivänä, on eroa pidotuksessa ja tuntumassa selvästi. Vain CS High Grip pitoaineesta kokemusta.


Luokka on alkuun hiukka monimutkainen, mutta vinkkejä tulee kyllä ja ajaminen on hienoa kun auto menee sinne mihin käsketään  :azn:

582
Ostin tuossa käytettynä Sped Passionin GT 2.0 LPF Blue noparin ja vanha omistaja halusi pitää johdot itsellää.

Nyt onkin ongelmana, et millaset johdot ostan tuohon nopariin. Esim. RF:llä on myynnis 12AWG-20AWG silikooni johtoja. Mitä tuo AWG lukemat edes tarkoittaa? Laitanko moottorinjohdot ja virtajohdot samasta vai pitääkö virtajohdot olla paksumpaa?

14AWG johdot piisaa taatusti aivan hyvin.
12AWG johtoja on vaikea saada liittimiin sopimaan suoraan.

583
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 17.09.11 - klo: 23.37 »
Mistä vuosimallista alkaen nämä T3:set on lipoystävällisiä? 2011 malli taitaa olla ensimmäinen, jossa ei ole NiMH reikiä pohjalevyssä, mutta onko perus T3 jo muuten lipojen kanssa yhteensopiva?

(Tarkoitan esim. sitä, että lipo ei mahdu tuon nykyisen T2 007:n ylädekin alle, mikä on todella ärsyttävää.)

T2009 sopii 23mm lipot ja 25mm lipot korotuspalalla. T3 ja t3 2011 menee 25mm ilman korotuspalaa.

T2008 ei tietoa.

T2'008 samat tiedot kuin 009 mallin kanssa, sama korotussetti sopii myös 008 malliin.
Jonka voi tehdä itsekin, vaikka rikkinäisestä ylädekistä tms.

584
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 07.09.11 - klo: 16.01 »
Päädyin siihen IP:n 2300 Lipoon lopulta, kiitoksia muista vinkeistä.

Käteviä muutoksia tehty softapuoleen, valikoiden käyttö on sujuvampaa ja niiden personointi on näppärä juttu.  :azn:

585
APK: niitä 662:ia on huuto.netissä koko ajan myytävänä.

Itsekin olen sieltä 682:t, 662:t ja tuon chorus subun ostanu.
682 oli aika hintapommi; olikohan postikuluineen 380e ja ovat vielä kirsikkapuu viimeistelyllä, eikä naarmun naarmua.
XLS subbari irtos johonki ~450e hintaan ja oli käytetty 3-4h, ei ollut kuulemma sopinut edellisen omistajan 2.0 settiin.
Kyllä niitä 662 tulee säännöllisen epäsäännöllisesti kytättyä huuto.netistä sekä dvdplazalta ja muropaketista.
Muitakin ideoita otetaan vastaan missä kantsis kytätä.  :smiley:

Nykyisistä kaiuttimista kaikki ovat esittelykäytöstä, ei ole harmittanut lainkaan niiden osto. Subbarin ostin käytettynä huuto.netin kautta viime vuonna hyvään hintaan mainiokuntoisena.

Edit: Nyt on 662:ia niin että muille jakaa (myydä). On vihdoin tasapainoinen 5.1 setti  :cool:

586
Se on vain yksi lappu.

Noh... kestäähän ne yhden kisan ihan ok kunnossa.
Tosin maalaaminen sitten lähes mahdotonta.
Eli järjestäjiltä pitää tulla uudet tarrat joka kisassa.
Mitoitus pitää tehdä losin siiven mukaan, koska taitaa olla markkinoilla olevista siivistä pienimmillä päätylevyillä varustettu.

Oletus siitä, että henk. koht. kisanumerot tulisivat kisajärjestäjältä on mielestäni turha.
Ote esim. maastosarjan säännöistä "Numeroita jaetaan yhteensä 4 kpl / kilpailija luokkaa kohden ja numerot tulee sijoittaan auton korin molempiin kylkiin. Mikäli kilpailija tarvitsee kauden aikana enemmän numeroita vastaa hän itse niiden hankkimisesta. Numeroiden aihiot
löytyvät AKK:n sivuilta Fintrack Tourin sääntöjen yhteydestä.
"
Eli, jos ja kun, vastuu tarroista (=painatus, se että ne on autossa kiinni) siirretään kilpailijalle, ei tarvitse kilpailunjärjestäjän niistä huolehtia.
Kokonaan eri asia on taas se, jos jokin taho sponsoroi tarrat (kuten yksi maahantuoja sähkörataluokkien FTT-kisoihin tänä vuonna, kiitos!).

587
APK kiitos hyvästä pointista, erilaisen soinnin suhteen. Kuningas kamat sulla edessä. :)
Toki olisin siltikin ottanut koekuunteluun.
Tämä Choruksen luoma setti on todella hyvin yhteensoiva kokonaisuus, ehkäpä harkitsen saman firman vähän laadukkaampaa tötteröä mm. Mondo-sarjaa.

Hoke, ne harvat dd 5.1 taltioinnit konserteista mitä olen kuullut, ovat kuulostaneet ihan ok:lta(Tavastia, Palau Sant Jordi ja Madison Square Garden) tarkoitan toimineet nyt niin hyvin kuin ovat voineet. Riippunee varmaan siitä mikä itsestä kuulostaa hyvältä.
Jos ei stereokuva erotu niin koeta vääntää pääkaiuttimia muutama desibeli isommalle, niin kauan että bändi soittaa selvästi, mutta vain juuri kuuluvasti L,R kanavista, ero on hiusenhieno. näin itse yrittäisin kompensoida tuota ongelmaa.
SÄ katsot stereona elokuvat? Ilman mitään tilaefektiä vahvistimesta? Tai eihän stereokuunteluun tarvitse etusta jossa olisi mitään muita moodeja kuin stereo. Täytyypä sanoa että aika extreme ratkaisu katsoa leffat pelkkänä stereona.. Oliko vuonna mikä, viimeksi ne teatterikamat?(ovat integroidut kehittyneet)


Kaverina on myös B&W ASW610 subi, oli "pakko" ostaa kun vahvistin ei tajua suoraan DD HD/DTS HD äänikodekkeja, vaan pitää purkaa ne (Multi CH Pcm), jäi kokonaan bassot kuulumatta Bluray leffoista, koska bassoja ei pysty miksaamaan takaisin etupääkanaviin. En ole harmitellut että ostin kyseisen subin  :tongue:
682:t on kyllä olleet ihan kelpo ostos. Hakusessa on parhaillaan ne 662:t taakse, ihan käytetytkin kelpaa...

Vielä enemmän OT: Hienoja ja upeita 5.1 taltiointeja on ollut mm. Madonnalla, The Corrsilla ja Within Temptationilla.

588
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.08.11 - klo: 20.41 »
Tiedossa on jo että LRP 3600 ja IP 2300 Lipo-akut sopivat tähän radioon.
Onko muita akkuja M11x -käyttäjillä käytössä?
Kuten esim. 1/18 autojen akkuja tms, jotka koonsa puolesta mahtuisivat akun tilaan.

589
Mikäli keskikajaria on hankkimassa erikoisliikkeestä niin hyvin pitkälti jokainen antaa tuotteita kotiin kokeiltavaksi.
Mikäli kyse on jostain marketista niin sitten ei onnistu.

5.0/5.1 musiikkia...   mitä mä kuulenkaan...  :cry:

Livekeikkojen taltioinnit ovat useimmiten 5.0/5.1. Olisi ehkä pitänyt hiukka erilailla ilmaista asia  :roll:  :tongue:

Eli perus musa stereona ja livekeikkojen katselu&kuuntelu toinen juttu.

590
Itsellä on myös 2x682 ja 1x662 (sekä eri merkin takapöntöt) edessä.
En kyllä lähtisi ostelemaan mitä sattuu keskikaiutinta "ostamisen iloksi", koska niiden nykyisten pääkaiuttimien kanssa ei sovi ehkäpä mikään kaiutin yhtä saumattomasti yhteen kuin se kyseinen 662.

Aiemmin oli eri merkkiä lattiakaiuttimet ja keskikautin, ja eron, negatiivisen sellaisen, kyllä huomasi.
Nytkin kun takakaiuttimet on eri merkkiä, harmittaa niiden erilainen sointi, nimenomaan 5.0/5.1 musiikkia kuunnellessa. Siksipä olenkin ostamassa 662:ia myös taakse  :wink:

Jos haluat ostaa välttämättä keskikaiuttimeksi erilaisen, osta sellainen jonka saat palauttaa jos et siitä pidä.

591
Pienikokoinen valo mukaan kisapaikalle. Nyt ei tarvitse pohtia onko varaa ostaa kallista lamppua vai ei. Pieni koko on myös bonusta ja sopii hyvin rc-kamojen joukkoon. Tyylikäs valkoinen joka sopii kaikille!

hinta 35e

http://fi.eurorc.com/product/1221/led-tyovalo-kellolla

Aina välillä tulee varikolla tilanne vastaan, on liian pimeää eikä ole omaa lamppua mukana.
Jos on tarkoitus pitää jo valmiiksi paljon tilaa vievät RC-tavarat kompaktissa koossa, ei ole oikein tilaa kannella isompia lamppuja mukana. Toinen juttu on mihinkä ne kiinnittää.

Viime vuosina joku viisas on keksinyt ruveta myymään RC Pit Led -lamppuja. Tälläinen alkoi kiinnostamaan kovasti ja nyt käsissäni on Eurorc:llä myynnissä oleva lamppu.

Täytyy sanoa, että kuvien perusteella oli hankala arvioida lampun kokoa. Koko on varsin positiivinen yllätys - tämä mahtuu oikeasti tavaroiden joukkoon! :cool:
Kätevästi kellosta voi katsoa aikaa ennen seuraavaa hiittiä, suorastaan nerokasta. Onpa näytössä vieläpä päivämäärä ja lämpötilakin.
Lamppu vaikuttaa pienestä koosta ja suht keveästä rakenteesta riippumatta, tukevalta.
Lampussa on kaksi eri kirkkautta, ja nivelet ovat tarvittaessa yliliikkuvat.
Akkua saa ladattua suoraan näppärästi USBista, latausjohto tulee mukana.
Akkukäyttöisyys tuo suurena plussana sen, että lampun voi ottaa käteen ja etsiä niitä kuuluisia kadonneita prikkoja ja ruuveja tummalta varikon lattialta...  :wink:

Näiden kokemuksien perusteella voin suositella tätä LED-työvaloa.  :azn:

592
Rata on muuten aika huikea:
A lap at Nats with Jared Tebo

593
Anvialla oli ongelmia yhteyksissä ihan heidän koko verkon suhteen, siksi yhteydet kisapaikalta ulkomaailmaan sekä nettisivut olivat epäkunnossa hetken aikaa.

TTKoo:n viestissä oleva TOP10 on virheellinen, tässä oikea TOP20 (laskettu 2/3, jos neljäs alkuerä ajetaan, lasketaan 2/4):

Ryan Maifield
Jared Tebo
Neil Cragg
Joern Neumann
Ryan Cavalieri
Lee Martin
Kohta Akimoto
Dakotah Phend
Hubert Hönigl
Naoto Matsukura
Dustin Evans
Ari Heinonen
Brent Thielke
Mike Truhe
Joseph Quagraine
Billy Fischer
Marc Rheinard
Shin Adachi
David Ronnefalk
Cody King

594
Jose ja Ari TOP10 vauhdissa 1. AE kierroksen jälkeen!
http://46.4.111.245/results/merged/4_Q1.pdf

Tuloksia varten sivu:
http://www.ifmar2011.com/results

Tervetuloa myös seuraamaan Live sivuja, http://www.ifmar2011.com/live

595
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 29.06.11 - klo: 15.01 »
http://www.redrc.net/2011/06/xray-t3-complete-gear-differential-set/

"10 grams lighter than the competition, the gear diff also increases on-power steering which is needed on almost all types of tracks. Works great for both carpet and asphalt tracks and fits both 50mm & 52mm drive shafts."

596
Tarkoitus olisi tehdä juttu liittyen Rauman 1999 MM-kisoihin. Juttu tietenkin liittyy myös Vaasan 2011 kisoihin  :wink:

Materiaali Raumalta (kuvat - perinteisenä tai diginä, videot, lehtijutut, rc-lehtien jutut) kiinnostaa.
Etenkin Termonen Sr kuvaama VHS videon saaminen käsiin olisi erittäin tärkeää.

Jos joltakin löytyy tätä em. materiaalia, kontaktia allekirjoittaneeseen YV tai peakki[ät]nic.fi kautta. Kiitos!

599
Tulokset / Vs: Virallinen MM warm up topikki
« : 21.05.11 - klo: 08.23 »

600
Tulokset / Vs: FTT II, Lopputulokset, sunnuntai 20.2.2011
« : 21.02.11 - klo: 23.21 »
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/MyyriFTT2/
Videoita yllä.

Kommentit laitoin jo lauantain puolelle.
Sunnuntaina tuli itsellä paremmat tulokset, vaikka tavoite oli toisinpäin  :roll:

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 30