Kyllä kelit suosi
VTR:n "lupaava" alku kaatui tuohon oikein huolella akilleen kantapääksi muodostuneeseen mutkaan..
Alkuerissä ei ongelmaa koitunut kuin toisessa lähdössä alussa tuossa mutkassa, mutta sitten homma toimi.
A-Finaalissa sitten ei toiminutkaan
Lapsenomainen usko siihen, että vähän aikaa ajelee ja rengaslämpiää, niin alkaa homma toimia, mutta spinnauksia taisi tulla toistakymmentä ja muutaman kerran jäi letkun taakse jumiin, joten tulostahan syntyi sen mukaisesti..
Ensinmäisessä erässä kokeili muutella ajolinjaa ja vauhtia ja vaikka mitä. Toisessa finaalissa viimeiselle 4minuutille sitten tuo homma loksahtikin paikalleen, mutta kun sitä ennen oli jo pari kertaa pyöritty, niin eipä tuostakaan taas ihmeitä saatu aikaiseksi.
Tuossa mutkassa taisi muutama takana tulija kavahtaa, mutta yleisesti auto taisi poistua sellaiseen suuntaa, ettei takana olijan eteen pyörähtänyt..?
Mutta kuten puhetta tuolla oli paikan päälläkin, niin todella tasaista on VTR:ssä.
Radassa oli toki pitkä suora, jossa koneiden erot tuli todella selvästi esille, mutta kyllä tuo LRP:n kone tuntuu muutenkin lähtevän kiihdytyksistä erona omaan CS:n koneeseen ihan eri tavalla. Molempia koneita autossa kokeilin. Sisäradalla tuo ero ei niin selvä ole, enkä tiedä minkälaisia mahtaa loput (ulko)radat olevan?
Mutkaosuudet kuitenkin olivat ajettavia ja omalla kohdalla kehitystä tukevia, kun tiukkaa linjaa voi hakea ja tosiaan pienikin virhe rankaisee sijoituksessa heti, johtuen tuosta tasaväkisyydestäkin jo.
Rikullekkin löytyi vauhti oikein huolella, eikä Tuunasellakaan huonosti mennyt sitten ratkaisevat finaalit, joten seuran sisäisiä päänahkoja olisi tarjolla
Mineissä talvella hyvin aloitettu Kaitsun kampeaminen voittokorokkeelta ei nyt ihan jatkoa saanut täällä. Kerran yritin tosin ihan konkreettisestikkin avittaa, mutta ei tuostakaan apua tullut..
Kotirataetua ei oikein päässyt hyödyntämään minien radalla, kun ei ollut aikaisemmin ajanut ks. radalla kuin kerran 10min.
Mutta tuo muuttuva profiili ja rata yleisesti on kyllä parasta mineille, ei siintä mihinkään pääse.
Ohittaminen on haasteellista ja hyvin äkkiä rankaisevaa, kuten ulosajo muutenkin. Siellä sitten pöheikössä odottelet ja keräät uutta hyökkäystä.
VTR:llä kerkisi käydä kaksi kertaa ajamassa (siis koko autolla hommaamisen jälkeen..), mutta säädöt osui (omasta mielestä) kohdilleen ja taasen Minin säädöt meni aikalailla mielikuvaharjoittelun kautta
Kun kereisi vaan ajella ja treenata, niin josko se siintä. Viimeistään sitten talvella..