Rupesi monsterikuume painamaan päälle ja uutta sähkömonsteria siis etsin.
E-MAXX kiinnostaa trx miehenä, mutta törmäsin tällaiseen ISOON monsteriin kun aikani googlailin.
Vaikuttaa truggy/monsterihybridiltä,mutta ainakin on ISO.
Eikös Thunder ole Asson "tytäryhtiö" ?
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.Autohan perustuu eb4 g3 krossariin, jonka takia ei ole kovin korkean näköinen.
Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...
tässä saa siis vielä miettiä...
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.
Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...
tässä saa siis vielä miettiä...
Liikahtamisesta puheen ollen, kuis kovaa kulkeekaan 4s-6s huiput?
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.
Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...
tässä saa siis vielä miettiä...
Niinno eihän toi varsinaisesti monsteri ole vaan enemmin truggy, missä isot renkaat ja monsu koppa.
No E-maxx ei taida kestää vakiona ainakaan pommittamista, Savagehan on kestävä laite jo vakiona.
On toi kyllä hauskannäköinen laite bashaukseen.
Nyt on tullut vedettyä 4 akullista ja ei voi olla muuta kun tyytyväinen :evil: Piti vähän uudelleen järjestellä osia, kun perjantaina tuli hommattua sellanen akku joka ei sovikaan sisään. Tuntuu vaan että varsinkin kun tuolla lumessa ajaa, niin tuo 4S 5Ah 30C akku hyytyy turhan nopeesti. Se mietityttää että tuntuisiko 8Ah akun isompi paino (500 vs. 800g), tosin testaamallahan sekin selviää. Ainoa tappio tähän mennessä on korin takakiinnikkeestä tippunut ruuvi ja kolme muutakin oli jo melkein irti. Mutta kyllähän tuo tosiaan kulkee ja loikkii iloisesti, vaikkakaan käytös ei ole yhtä häiriintynyttä mitä pikku revolla :cool:
Näemmä tietää huonoa karmaa jos menee kehumaan sitä että ei ole ollut ongelmia. Viidennen akullisen alkuun meno loppu sitten ihan kokonaan. Ei tosin ollut iso vika, vaan pinionin lukitusruuvi oli päässyt aukeamaan ja ratas pyöri moottorinakselilla tyhjää.
Moottorista heräsi kyllä kysymys. Kuuluuko sen pyöriä pykälittäin, eli kuuluuko se isomman harjattoman moottorin ominaisuuksiin? Vähän epäilyttää että moottorin laakereissa olisi sanomista, mutta toivottavasti se on vain moottorityypin ominaisuus.
Jees, kuvaa ja videoo olis mukava nähdä, vaikka onhan tästäkin tubessa videoita jo.
Moro.
Ruvennut kiinnostamaan tämä ja Savage Flux.
Nyt haluaisin tietää, että löytyykö tähän autoon tarvittavat osat Sabesta, vai joutuuko aina tilailemaan tukivarret ja muut osat ulkomailta?
Mites on tämän auton kestävyys ja teho? Tykkäisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä autosta.
Mahtaako olla waterproof?
Joo unohtui että niitä vetarin korjaussarjoja (tynnyri ja tappi) kannattaa kanssa parit tilata. Jossakin vaihessa se tappi varmasti katkeaa. Iskarin korjaussarjakaan ei paljoa maksa, eli sellainen myös tilaukseen.Eiliseen viestiin viitaten, niin kyllä hornalla on selkeästi tietoa aiheesta :wink: Kestääköhän nuo vetarit ok pidemmän aikaa vai tarvisikohan niitäkin varuiksi hommata? Onneksi ne on ainaki halvempia mitä trx:n viriosat niiden autoihin :laugh:
alkanu kiinnostaa itteäni tämä laitos. että kysymys kuuluukin jotta saako tähän nyt mistä varaosia helposti? ihan sama mistä päin maailmaa vaikka afrikasta, mutta saako? ja tietenkin suht luotettavalta taholta joka lähettääki osat.
Oho, herra jumala mikä hinta! Pitää alkaa tuomaan noita saksasta maahan. Täytyypä käydä Günteriltä kysymässä hintaa tuolle ja tuoda niitä halukkaille toinen vaihtoehto on Belgia. Tuo Carrocar ruotsissa kun on Suomen maahantuoja(?) ja vetää törkeet hinnat assoihin ja thunder tigereihin.
Mites on , että kumpi on parempi basheri e-mta vai sava fluksi. Molempien hinta on siinä viidessä sadassa eurossa.Savaan ainakin saa paremmin osia...Uskoisin,että Savage vie tätä erää.
Oho,luin vahingossa väärin. Eipä tuosta e-mta:sta oo mulla ainakaan havaintoja.
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä.
Itse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä.
Tai sitten MT4 g3 kanssa tekee niin että ajettavuus kohdilleen 4S kanssa ja monsteri esiin 6S kanssa koska 6S kanssa keulii ja heittää volttia vaikka onkin keskidiffi. Vähän tässä kiinnostas hommata 1500kV kannu että sais 6S kanssa ajaa ilman että koko aikaa repii katolleen ja 4S kanssa pääsisi paremmin möyrimään vaikka tuota ei ole siihen suunniteltukaan.LainausItse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.
Tuo iskaritornien väliin tuleva tuki on jo ollut pidempään suunnitteilla, pitäs vaan ottaa taas aikaa näidenkin projektien eteenpäin viemiseen. Niin ja se pidennetty pohjalevy on edelleen tulossa. Pitäs eka saada toimivaa protoa ennen kun alkaa teettään isompia sarjoja :roll: Onneks on työn ja kavereiden puolesta kontakteja että ei ihan heti nouse seinä pystyyn... kunhan vaan saisin itteeni potkittua :embarrassed:
Eilen tuli Sabelta Trencher X:t ja onhan noi aika rouheet kumit! noin 1/3 leveemmät mitä vakiot ja halkaisija liki sama. Tossakin oli kauhea arpominen aiemmin että mitkä hommaa, vaan nää saben alennukset + varastosaldot ohjas noiden valintaan.
Heh, ja nyt meni sitten Prolinen Slingshotit ja trx summitin vanteet tilaukseen. Niin ja maalaamaton ison revon kori, eli puolihullu rc-ohjattu ledilamppu on tulossa ihan just (= en meinaa maalata vaan laitan valot kopan alle ja katsotaan miltä se näyttää)!
Laitetaanpas linkkiä kuviin niin pääsee ihmetteleen.
Vakio rengas ja vanne, eli sarja painaa sen 1440g.
(https://lh4.googleusercontent.com/-1WsCiUFJfuQ/UOrI9cfyGPI/AAAAAAAAAog/JTDqrtcHqNk/s718/IMAG0353.jpg)
Prolinen laparenkaat 3,8" ja trx summitin vanteet, painoa sarjalla 1044g.
(https://lh3.googleusercontent.com/-UFzOQoBccFg/UOrINdTNtUI/AAAAAAAAAoA/OtxFXjXjF2k/s718/IMAG0347.jpg)
Eniten mörkö setti, eli prolinen trencher x sarja prolinen 1/2" offsetin vanteilla 1730g, eli aika roimasti enemmän mitä nuo laparenkaat!
(https://lh6.googleusercontent.com/-XKzuASp61cA/UOrI5IQJ-6I/AAAAAAAAAoY/6GqQmVqnQM8/s718/IMAG0352.jpg)
Auto on melkosen tarkkaan 3 kg ilman renkaita ja akkua.
(https://lh5.googleusercontent.com/-_WE5Mq_VkBI/UOrIHzd3EEI/AAAAAAAAAn4/mdBBMTl6vyE/s693/IMAG0345.jpg)
4S 8Ah akku vähän vajaa kilon.
(https://lh3.googleusercontent.com/-OHR9DWY_o4U/UOrI-pAMDkI/AAAAAAAAAok/7Gc_ZH3aDd8/s718/IMAG0354.jpg)
6S 5Ah tarvittavine osineen menee vähän yli kiloon.
(https://lh6.googleusercontent.com/-msjZjSNZMqU/UOrJEGb3u7I/AAAAAAAAAo4/PrUGB91KRz4/s693/IMAG0356.jpg)
Ja eri renkaita alla...
(https://lh4.googleusercontent.com/-lATSwS0OcXw/UOrH_Hmxf3I/AAAAAAAAAno/ss2Pf1p6bMQ/s693/IMAG0341.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-l5Mwuwuwvfs/UOrIEGbKcXI/AAAAAAAAAnw/7fGyDewM4i4/s693/IMAG0343.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Gzth4x5aE6Y/UOrIseD7nZI/AAAAAAAAAoI/XgHjWwfHwTQ/s693/IMAG0348.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-LtiuqxJuiOM/UOrIx6YpYSI/AAAAAAAAAoQ/WlnS4bAFxFk/s693/IMAG0350.jpg)
Tätä valo hommaa pitää vielä kehitellä, mutta lähtökohta on ihan ok. Ja tuo revon koppa istuu niin hyvin että taidan niitä hommata jatkossakin, tosin sellasia mitkä on jo esimaalattu että on vähän siistimpi ilman teippailuja :embarrassed: Täytyisi varmaan hommata purkki valkosta maalia ja suhauttaa se tuonne sisäpintaan. Toinen tietty olisi että hienolla vesihiomapaperilla vetäs pinnan mataksi...
(https://lh6.googleusercontent.com/-Ml4FNp8Pwos/UOrJKBfz9UI/AAAAAAAAApI/uF-pCHXlgqA/s693/IMAG0358.jpg)
"Jostain syystä" lipo cutoffi alko pätkimään menoa..
(https://lh3.googleusercontent.com/-kUBDbEcuOmk/UOrJNKXYmXI/AAAAAAAAApQ/fCIVjf0IL3o/s693/IMAG0360.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-vOWhVX_MfJw/UOrJRCZKwEI/AAAAAAAAApo/tKagyIBVzeY/s693/IMAG0363.jpg)
Hyvin tuo 4S 8Ah akku silti kesti matkassa mukana! Zippyjä tulee jatkossakin ja 5S 5Ah akkuja on tulossa 3 kpl niin ei tarvi lopettaa kesken ajamista jos meno alkaa maistumaan :roll:
Doup.. Ensimmäinen mutka matkassa on vääränlaiset akun liittimet.
Kysymys kuuluisi paremmin johonkin akkuolmit ketjuun, mutta tänne se nyt lipsahti. Eli kiitos ja anteeksi.
Eli siinä noparissa ei ole sitä lipo cells autocalculate niinkuin omassa sc8 wp nopassa on. Jos tämä talliin tulee, niin 5s tulee ainakin ensin ajoa, koska meinaisin siihen kaks 4000mah 30c turnigya.
Toisaalta, jos tämä nopari ei todella kykene erottamaan 5-6s tai 4-5s akkuja toisistaan, täytynee kai sitten vain käyttää yhtä akku lajia nuista mainituista, ja ohjelmoida nopari sille akulle. Ihmettelen vaan suuresti, ongelmahan pitäisi olla minullakin 2-3s akuilla.... :huh: :huh: :huh: :huh: Saman valmistajan nopari kuite kysessä.
Renkaiden mutterit jo kertaalleen liimasin, mutta saan liimata niitä uudemman kerran, kun on jo auottu paikkoja korjailujen takia. Servosaverin pohjaruuvi on liimattu, mutta kaikki loput ovat vielä liimaamattaVarmaan enemmän painottuu kesään nää ajot kun harvalla on kuitenkaan vesisuojattuja vehkeitä :smiley: Kesällä ollaan yleensä saatu kyllä aina se 6 tyyppiä ajelemaan eri autoilla eri puolille PK seutua. Kandee kattoo http://rc10.fi/index.php?topic=59227.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=59227.0) niin pysyy sitten vähän mukana siitä millon ollaan menossa taas :wink: Ite odottelen tässä kesää innolla :evil: Tällasta autoa ei ole ollutkaan vielä riennoissa mukana. Kiva olis nähdä ihan livenä mihin teijän autoista on :wink:
Pikakorjasin karkailevat renkaan sokkatapit taskusta löytyneillä o-renkailla. Toimiva konsti. Suosittelen.
Milloin pidetään kokoontumisajot pääkaupunkiseudun MT4 (ja yms muut basherit) porukalla? Olisi ihan hauska nähdä sivusta, mitä kaikkea rienaa näille vehkeille voi sitten ensi talvena tehdä, kun raaskii jo antaa surutta kenkää. Nyt pitää vielä opetella varoen, jottei mene huoltotauolle koko harrastus.
Kyllähän tän kans ainakin pärjää hyvin talvella kun teippaa kolot umpeen ja sitten katsoo että autoa sulatellessa asento on sellanen että vedet ei pääse sähköihin. Ruuvit on ruosteessa mutta se nyt ei haittaa mitään. Talvella on paljon enemmän hyviä ajopaikkoja ja varsinkin ne parkkipaikkojen lumipenkat on hauskoja kun pääsee loikkiin kunnolla. Lumesta sekin ilo että vähän huonommillakaan laskeutumisilla ei yleensä mene mitään rikki. Niin ja talvella on putsaamista vähemmän :laugh: Onhan se toki totta että monen muun auton kanssa noparia jne ei saa suojattua yhtä vaivattomasti, mutta se on niiden omistajien murhe :tongue:Tuossa juurikin samaa mieltä :wink: Jos pelottaa savut, en kande ajaa talvella :wink: Sori, että topiccia lainaan mutta mistäs päin sä olet ? Pääsetkö siis karkeloihin kesällä kun muut täältä pk seudulta :smiley:
Aattelin vähä, et kuinka hyvin toi EB-4 G3 menee montulla, lumessa ja muilla bashinkialustoilla verrattuna MT4 G3 autoon. Olis satkun halvempi, ja 6s noparin vois päivitellä myöhemmin. Lisäksi äkäsemmän ja menevämmän näkönen kuin monsteriveljensä. Mutta onko sitten hyvä bashinkipeli, kokemuksia?
Miten olette muuten varaosia saaneet autoon. Suomessahan ei taida olla mitään kauppaa, mikä myisi varaosia tähän autoon?Varaosia saa ainakin towerhobbiessista, modelsportista ja sitten periaatteessa kai suomessakin niitä joku edustaa, mutta kotimaisia kauppiaita en ole edes jaksanut selvittää kun niillä ei luultavasti ole osia kuitenkaan hyllyssä ja hinnat pomppaa turhan paljon. Viime kesänä tilasin Ruberkon:ista (http://www.ruberkon.com/rc-spare-parts/cars/electric-car/mt4-g3-monster-truck-electric-spare-parts.html) joka on kreikassa. Hinnat on ok ja palvelu kans, tosin nettikaupan varastosaldot ei ole kohdillaan eli ainakin sillon tilasin sähköpostilla ja maksoin paypallilla. Tuonne pitäs taas pistää tilausta sisään kunhan saan inventoitua mitä kaikkea mulla nyt olikaan. Järkevää tilata osat niin että niitä luultavasti hajoavia on jo valmiina omassa hyllyssä, tai noin ainakin minulla on tarkoitus. Tämä on kuitenkin sen verran hyvä auto että en jaksa murehtia sitä että jo varaosien takia pitää jatkossakin ajella tällä :roll:
Ja minkälaiset mitat akkukotelolla on? Käsittääkseni tuo suojakoppa rajoittaa korkeutta aika kivasti?
Pääsetkö siis karkeloihin kesällä kun muut täältä pk seudulta :smiley:Pitää katsoa jos vaikka saisi aikaiseksi tulla ajeleen samaan aikaan muiden kanssa. Se 1/5 porukan hiekkamonttu tai vastaava kiinnostas, niin pääsis pommittamaan kunnolla. Viime kesänä pääsi kerran sellaselle kunnon montulle missä oli just hyvää hiekkaa ja kunnon penkat, ainoa ongelma että sinne on reipas 250km matkaa, eli ei ole isosti iloa. Onneksi tolla pääsee ajamaan nyt talvellakin, niin on kunnon paikat missä ajella.
Ai miksi ne hex adapter clipit vois olla ok:t?Itse ajattelin laittaa tipan kierrelukitetta muttereihin, kun noita renkaita ei varmaankaan tarvi kauhean usein irrotella.
Toinen tapa voisi olla se että kiristelisi useammin noita ruuveja...
Kyllä tuo aiempi kuva on ihan oikeasta autosta. Minullakin nuo on tuossa iskaritornin takapuolella kun korille jää paremmin tilaa ja muutenkin iskarit on paremmin suojassa. Tuella nyt painoa 124g. Kiinnitys etupäästä tarranauhalla joka tuli yhden akkukotelon mukana. Täytyy vielä katsoa jos saisi kevennettyä tuota tukea lisää kunhan siihen saa ne ledit viriteltyä kiinni.Katsos juu, näemmä nuo iskarien paikat tosiaan saa vaihdettua. Kiitoksia vinkistä. Taidan vaihtaa iskarien paikat niin edessä kuin takanakin, helpottaa tuen tekemistä, saan tehtyä tuesta yksinkertaisemman, kevyemmän (Yksinkertaisempi on nopeampi tehdä mutta myös kevyempi, lisäksi lyhyempi iskarien etäisyys tarkoittaa lyhyempää pitkittäistukea joka on vielä kevyempi) :azn:
Sopiiko nuo takaiskarit oikeasti tuohon tornin etupuolelle? Jossain vaiheessa zoomailin että ei osumatta sopisi niin jätin taakse että ei jouset ota turhaa kontaktia muihin osiin. Kuvista ei oikein näe, mutta onko tuolla lisätuen ja iskarinpään välissä aluslevyjä tms että iskari pääsee liikkumaan vapaasti, kun ne yläpään kiinnikkeethän on pallomaisia.Etukallistuksen vakaajan tarpeellisuudesta voidaan olla kahta mieltä =) Toisella autolla tuli huomattua että kallistuksenvakaajat on ihan kiva juttu, mut sitten samalla huomasi huonon vaikutuksen auton käyttäyttäytymisessä: Jos vaikka vasen eturengas menee jonkun töyssyn päältä niin normaalisti oikea eturengas on edelleen maata vasten ja auto pysyy kolmella pyörällä maassa. Kallistuksenvakaajan asennuksen jälkeen jos toinen eturengas meni töyssyn päältä niin molemmat eturenkaat hyppäsi ilmaan jolloin etupää liukuu sivuttaissuunnassa.
Kannattaa muuten laittaa se etukallistuksenvakaaja paikalleen.
Saako sen kannen paikalleen kun tuki on paikoillaan?Kyl sen saa pujotettua, mutta vaatii vähän enemmän työtä, kun pitää piuhat ja antenni pujotella kopan koloista ulos
Vai että becciä 1256:sen kaveriksi? 4A virtaa? mistä sait tuon datan? Täytyy alkaa tilaileen itsellekkin sit varmaan ulkoinen becci.Toisena vaihtoehtona halvempi ratkaisu eli kondensaattori :wink: Helpompaa ja halvempaa ja ajaa saman asian :wink:
Lunta oli hieman päässyt sisään, mutta ei pahemmin.Kannattaa muuten vastaanottimesta tehdä vesitiivis ennen talviajoja. Se kun ei tarvitse paljoakaan lunta sisälle niin alkaa kiukkuamaan.
Mahtava auto!
Samaa mieltä :grin: Nelikennoisella akullako tuossa videolla ajellaan?
Täytyykin kuivempien kelien kunniaksi asentaa keulimistuki omaankin autoon :roll:
Tuliko vaurioit tuon videon viimeisen kaidekohtaamisen ansioista?
Tämä ei ole ilmeisen suosittu auto harrastelijapiireissä.. Mihin autoihin kannattaa keskittyä jos ei sc kiinnosta? Isopyöräiset ovat lähellä sydäntä mutta ilmeisesti toiminta rajoittuu marginaaliryhmän hiekkakuoppasessioihin.Ei se liikaa ole tainnut saada vieläkään suosiota vaikka ainakin täällä foorumilla omistajien määrä on "kasvanut räjähdysmäisesti" :grin: Kyllähän se suosiota nakertaa kun suomesta tämä maksaa aika reippaasti. Tuskin omaasikaan suomesta ostit?
Ja miten tähän ketjuun ei oltu vuoteen mitään kirjoitettu? Onko markkinoilla joku parempi monsteri?
Kiitos