Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KooBee

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11
181
Team C / Vs: Team C TM2
« : 05.01.13 - klo: 15.29 »
Oliver Scholz on pitänyt hyvää vauhtia TM2:lla meneillään olevassa EOS kilpailussa.

Q1
Team C driver Oliver Scholz.  The German National Champion was on a Top 4 pace until a crash lost him a massive 10-seconds and he will certainly be one to watch over the remaining 3 rounds of qualifying.

Q2
Completing the Top 6 in Q2 was factory Team C driver Oliver Scholz despite three mistakes each of which required his TM2 to be marshalled.

182
Team C / Vs: Team C TS2
« : 05.01.13 - klo: 15.24 »
Tervehdys kaikille.
Tuli hommattua TR2 paketti, ensimmäinen harraste rc minulle. Ajoon en ole vielä kerennyt, mutta foorumeita on tullut luettua ko. autoon liittyen. Jossain oli mainintaa, että Asson sisäkori vois sopia TS2/TR2:een pienellä modauksella.

Asson sisäkorin saa sopimaan. Vaatii hieman muovin uudelleenmuotoilua etuosasta.

Itse olen ajanut ilman sisäkoria, vastarikotelon kanssa ja jos rata on ollut kostea niin olen hieman teipannut nopeudensäätimestä aukkoja. Tosin olen ajanut vain radalla enkä esim lumessa/mudassa/tms.

183
Team C / Vs: Team C TS2
« : 04.01.13 - klo: 09.35 »
Ok ja pitääkö tuon sensori johdon olla ajossa kiinni?

Jos moottori / nopeudensäädin on sensorillinen niin olisihan se hyvä olla... kaikki sensorilliset säätimet ei edes toimi ilman sitä.

184
Team C / Vs: Team C TS2
« : 03.01.13 - klo: 23.26 »
Tuota täytyykö tota moottoria jotenkin suojata kun ajan pihalla? Näyttä olevan aika paljon reikiä mistä pääsee moottorin sisään kakkaa.

Tuskin normaalikäytössä tarvitsee.

Tietysti jos meet johonkin rapalammikkoon/hiekkarannalle/tms sutimaan niin kannattaa harkita kaksi kertaa että paljonko sitä olisi syytä suojata.

185
Team C / Vs: Team C TS2
« : 02.01.13 - klo: 12.44 »
No sillain et kun pitää sitä koteloo suorassa niin kun katsoo öljyn pinnasta siihen kotelon reunaan on joku 2mm. Jos ymmärsitte  :grin:

Ok. Itse olen laittanut öljyä sen verran että ne sisällä olevat akselit peittyvät, tällä hetkellä on PTRC:n 2000 öljyä diffissä.

186
Team C / Vs: Team C TS2
« : 02.01.13 - klo: 10.51 »
Välys on kunnolla säädetty ja tällä hetkellä diffissä 10k öljjyt.

Melko jäykät öljyt.

Kuinka täyteen laitoit diffin tuota öljyä?

187
Team C / Vs: Team C TS2
« : 02.01.13 - klo: 10.41 »
Oon aina kuivannukki sen tiivisteen ja kotelon reunat. Tuli ny tilattua tommonen moottori ton justock säätimen kaveriks: http://fi.eurorc.com/product/1271/skyrc-ares-brushless-motor-for-110-car-85t
Ostin spurrin kevlarina (86t) ja pinionin 15t.

Äkkiseltään tulee semmoinen tunne että 15T pinjonilla jää huippunopeudet melko mataliksi, riippuu sitten toki radan/ratojen suorien pituuksista että onko sillä merkitystä.

188
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 02.01.13 - klo: 10.39 »
Itse en näe tarpeelliseksi stanuluokkaa, veikkaisin että tulisi muutama stanukuski ajamaan sitä yhtä erää ja virissä olisi sitten tuo yksi erä vähemmän.

Voihan sitä virissäkin ajaa miedommilla koneilla jos haluaa...

189
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 20.12.12 - klo: 09.57 »
Vai tarkoittaako tuo että se tuleva RC4 dekooderi pitää laittaa onlineen...?
Vähän vaikee muuten niitä aikoja saada nettiin :)
Toki, mutta tarkoitin vain että tuosta saa sen käsityksen että tuo oli vaihdon edellytyksenä.

190
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 18.12.12 - klo: 13.43 »
Lainaus käyttäjältä: MyLAPS
In addition to our General Terms and Conditions, the following conditions apply to the upgrade from the MYLAPS RC2 / RC3 V3 decoder to the MYLAPS RC4 Decoder:
- Only applies to the MYLAPS RC2 / RC3 V3 decoder.
- The MYLAPS RC2 / RC3 V3 decoder must be in working order.
- Decoder needs to be put online. (MYLAPS Practice)
- The printout of your upgrade order confirmation e-mail needs to be sent together with the RC2 / RC3 V3 Decoder you wish to upgrade.
- MYLAPS will only ship the RC4 Decoder to your shipping address upon receipt of:
 -(a) your current RC2 Decoder, and
 -(b) a printout of the upgrade order confirmation e-mail.

This special upgrade offer is valid until 31st december 2012 or until stock lasts.

Tässä puntaroin vanhan TUA Ry:n RC2 decooderin päivittämistä. Voisko joku kertoa mitä tuo punaisella kirjoitettu tarkoittaa käytännössä? Kysyin asiaa MyLAPS:lta mutta näyttää tuo aktiivisuus aika heikolta.

Kiitos!


...ja vastaankin itselleni. RC2 decooderia ei voi laittaa online tilaan, joten tuon voi ilmeisesti jättää huomiotta.

Vai tarkoittaako tuo että se tuleva RC4 dekooderi pitää laittaa onlineen...?

191
Team C / Vs: Team C TS2
« : 17.12.12 - klo: 13.22 »
Itselläni on muistaakseni välityksinä 22/86, moottorina Speed Passion V3 8.5.
Miten on sulla pysyny lämmöt kurissa??
No ei tuo viileä ole mutta ihan ok  :angel:

Ajan 5 minuutin eriä, pidempään ajaessa voisi lämmöt kyllä karata käsistä...

192
Team C / Vs: Team C TS2
« : 17.12.12 - klo: 12.49 »
Itselläni on muistaakseni välityksinä 22/86, moottorina Speed Passion V3 8.5.

193
Team C / Vs: Team C TS2
« : 26.11.12 - klo: 08.09 »
No mitäs porukka sanois jos unohtaisin noi kasi sähköt ja hommaisin tälläsen noparin: http://www.hobbylinna.com/spin-super-brushless-speedcontrol-p-27734.html  Toi on roiskesuojattukkin nii ei pistä pahakseen pienistä tärskyistä. Tohon aattelin laittaa 9.5t moottorin ja 4s lipon. Niillä pitäs kulkee mut en tiiä miten auto kestää 4s lipon painon...
a) Tuo säädin ei kestä 9.5T konetta 4S lipolla.
b) Tuo säädin ei kestä 9.5T konetta 3S lipolla.
c) Ostamalla "normaalin" säätimen saat enemmän tehoa kun voit laittaa esim 8.5T, 7.5T tai jopa 6.5T koneen 2S lipon kaveriksi.

194
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 21.45 »
No käyttää vaikka 20/86 välitykset nii kyllä tää tulee niilläkin kulkee ja kekee. :cheesy: Ja kattoo si miten kestää ja mitä modauksia joutuu autoon tekee et saa noi tähän kun ensin saan noi sähköt nii kattellaan...

Jos et löydä jostain 5mm akselille sopivaa 48p pinjonia, niin joudut myös modaamaan uuden spurrin autoon kaiken muun lisäksi.

Ratassuoja jne ei todennäköisesti myöskään tule sopimaan jos tuohon tuon 1:8 moottorin virittelet.

195
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 20.26 »
Ei kyllä omasta mielestä kannata missään tapauksessa moista ostaa tähän autoon.

Joku tämäntapainen mieluummin jos lisää tehoa kaipaat:
http://fi.eurorc.com/product/2145/hobbywing-ezrun-60a-9t-brushless-combo-b6

196
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 19.22 »
No kokeilisin kyllä ensin joo vaikkapa 540 kokosta kireetä moottoria mutta kun tohon säätimeen saa laitta maksimissaan 12t moottorin. :angry: Ja täytyy tukee se kasimotti jotenkin ettei just toi moottori levy päse taittuun.

No uuden säätimen joudut ostamaan myös niihin 1:8 sähköihin...

197
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 18.01 »

No en kyl si käsitä miten se sen repis!

1:8 moottori on paljon painavampi ja paino sijaitsee ulompana. Vähintäänkin moottorilevy tulee vääntymään melko nopeasti.

Lisäksi ainakin itsellä "1:10" moottori on lähes kiinni moottorisuojassa, joten isompi tuskin mahtuisi.

Jos oikeasti tarvitset lisää tehoa, niin sitä saa lisää todella paljon myös 1:10 sähköillä. Niin paljon ettei autolla pysty enää ajamaan edes suoraan jos kaasun painaa pohjaan.

198
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.11.12 - klo: 14.45 »
Tuli mieli saada "hieman" potkua lisää autoon ja nyt on hankinnassa 1/8 sähköt. (on tullu ehkä hieman katottua liikaa yli viritettyjä bajoja  :roll: ) Täytyy varmaan alkaa kekerautaa tekeen. :tongue:

Meinaatko saada mahtumaan moottorin jne, ja löytyykö sopiva pinjoni sun muut? Muutenkin se moottori on aika hirveän kokoinen tuonne.

Saahan sitä "1:10" kokoisenakin reilusti lisää tehoa jos haluaa sitä liikaa.

199
Team C / Vs: Team C TS2
« : 21.11.12 - klo: 20.08 »
Mitäs comboa/nopari moottori yhdistelmää susittelette tähän autoon perus bashaukseen ja monttu ajeluihin? Mullahan on nyt tässä toi hobbywingin 35a ja 3000kv combo.

Tuo nykyinen combosi on ihan sopiva tuohon käyttöön.

200
Team C / Vs: Team C TS2
« : 06.11.12 - klo: 22.17 »
Enpä tiedä onko näistä hyötyä vai ei, mutta jaetaan nyt parit omat muokkaukset autoon. Muokkaukset lähinnä kestävyyden parantamiseksi.

Täällä kun on parin ruuvin poistamista puskurista ehdoteltu (ja olen sitä itsekin kokeillut) puskurin fleksaamisen lisäksi (säästää keulapalaa, vakiona lievä suunnitteluvirhe jonka vuoksi iskujen energia siirtyy melko tehokkaasti keulapalaan), niin ei ainakaan itselläni ole yhtäkään keulapalaa TS2:sta hajonnut (keulapalana uusin versio jossa ala- ja ylärunko yhdistetään yhdellä ruuvilla toisiinsa). Tässä versiossa kuitenkin on ollut ainakin itselläni ongelmana se, että kun sopivasti tulee nokalleen alas niin on puskurista yksi osa taittunut keulan alle.

Välihuomautuksena tosin että eipä kyllä ole itsellä muutenkaan keulapaloja hajonnut kun en ole kertaakaan ajanut puskurilla vakiokunnossa, mutta käsittääkseni TS2:ssa vakiopuskurilla keulapala hajoaa turhan herkästi.

Tuli tuossa viriteltyä oma versio puskurin joustavuuden lisäämiseksi, ja tuntuu tulevan ihan mukavasti lisää fleksiä, ilman tuota puskurin taittumisongelmaa. Liitteenä kuva tuosta omasta versiosta. Siinä on punaisella ympyröity ruuvi, joka on vaihdettu 15mm mittaiseksi (myös toiselta puolelta, ei vain näy kuvassa). Edellämainitussa versiossa nuo samat ruuvit on juurikin ne ruuvit jotka on poistettu kokonaan. Tämän lisäksi veistelin tuosta puskurin yläristikosta keskusosasta kokonaan ristikon pois ja jäljelle jäi vaan sivuille yhdet joustavat palat. Palat on kiinni auton puolelta ruuvilla ja mutterilla (vakiona ruuvi tulee poistettuun ristikkoon kiinni). Puskurin päätyyn jätin ristikosta pienen muovisen osan johon ruuvit ruuvattu kiinni, mutta tämänkin voisi yhtälailla korvata parilla mutterilla. Näillä muutoksilla ainakin oman auton puskuri tuntuu joustavan ihan riittävästi vakioon verrattuna.

Näiden lisäksi koritolppia olen veistänyt ohuemmiksi. Koritolpan alla on vasemman ja oikean koritolpan yhdistävässä osassa koritolppia jäykistävä kaistale jonka olen ohentanut. Vakiona kyseisessä osassa tulee pykälä heti ruuvinreikien ulkopuolelle, kyseisen osan alapuolelle (kuvassa merkattu vihreällä nuolella kyseinen kohta, joskin kuvassa ei tuo kaistale näy). Tästä olen veistänyt kyseisestä pykälästä eteenpäin ohentaen n. puolet kyseisestä kaistaleesta koko matkalta pois. Tällä tuli koritolppiin joustavuutta lisää, eikä sen jälkeen ole koritolppia katkennut (vakiona niitä ainakin itsellä katkesi aika usein).

Toivottavasti noista selostuksista sai jotain selvää, pitänee yrittää joskus siivota hieman tuota kirjoitusasua  :angel:

Tähän lisäkommenttina sen verran että pienen ajotauon jälkeen mm. betonitolppa kohtasi pariin kertaan auton melkoista vauhtia sellaisella lopputuloksella että auto poistui paikalta ilman vaurioita, joten eiköhän tuo keulaviritys toimi toivotulla tavalla... :)

Seuraavaksi sitten uutta takarengasta, hopeat minipinnit ei kyllä Vaasan sisäradalla toiminut lainkaan ainakaan omassa autossa takarenkaina.

Vielä kun saisi nuo betonitolpat pysymään paikoillaan ettei ne hyppisi radalle kesken kaiken...  :angel: Noh, josko uudet takarenkaat hieman parantaisi auton osumatarkkuutta jos ei olisi perä aivan kokoaikaa irti. TeamC:n omilla renkailla pito oli jo huomattavasti parempi.

201
Team C / Vs: Team C TS2
« : 27.10.12 - klo: 19.24 »
75mm iskareilla ei varmaan mitään tee tässä pelissä ?

Eiköhän kannata ihan merkin omat iskarit pitää niin on oikean mittaiset...

202
Team C / Vs: Team C TS2
« : 27.10.12 - klo: 16.09 »
Sopiiko tähän vempaimeen slashin vanteet?

off-setti taitaa olla eri kuin alkuperäisvanteissa, en tosin tiedä kumpaan suuntaan, eli sopii tai sit ei :)

Slash 4wd etu- ja takavanteet / 2wd takavanteet sopii eikä leveydessä juurikaan ole eroa (en ole kyllä mitannut...)

203
Omasta mielestä kyllä tuohon RTR autoon tärkeämpi päivitys on nopeampi servo kuin tuo säädin/moottori. Vaikuttaa paljon enemmän auton ajettavuuteen. Mutta kannattaisi aloittaa ihan niillä vakiosähköillä.

Jos rupeaa erikseen ostamaan, niin tosiaan kyselee kauppiailta pakettihintaa kaikille osille, varmasti saa reilummin alennustakin osti minkä merkin laitteen tahansa.

204
Tuossa Assossahan tulee kaikki sähköt mukana paitsi akku ja laturi eli säädintä ja/tai moottoria ei tarvitse ostaa.

Jos haluat ostaa ns. paremmat sähköt (säädin ja moottori) niin kannattaisi ostaa suoraan sitten se FT malli ja siihen erikseen ne sähköt.

205
Katsoin Jarkko  nuo videot ja tsiisus ku oli ajolinjat pojilla hanskassa että tämä tuntuu vaativan paneutumista ennenkuin uskaltaa muiden seuraan töpeksimään.
Suoraan radalle ajamaan niin voi oppiakin jotain. Parhaiten oppii kun ajaa muiden seurassa ja voi kysyä muilta neuvoja.
Lainaus
Tuo asson malli houkuttelis kovasti mutta hinta tuntuu kipuavan lisäkilkkeiden ansiosta aika korkeelle. Sitä ei vissiin rtr mallia saakkaan?Vinkkejä sen suhteen vastaanotetaan.
http://www.rcm.fi/rc-autot/team-associated-rc-autot/team-associated-sc10rs-1-10-scale-rtr-brushless-electric-2wd-short-course-truck-lucas-oil.html

Lisäksi tarvii akun/akut ja laturin.

206
Vaasassa kannattaa ehdottomasti ostaa auto jolla ajella radalla, talvella on nyt sisätilat kuten Jarpeli tuossa mainitsikin. Kesällä taas löytyy loistava ulkorata jossa ajella.

SC-luokan ("CORR") auto on hyvä, tai krossiauto.

SC-autoja Vaasassa on radalla näkynyt Associated SC10 malleja (suurin osa), TeamC TS2 (lähinnä minulla? :)) ja muutama Traxxas Slash sillointällöin. Ratakäyttöön kyllä suosittelisin ensinmainittuja (SC10 tai TR2/TS2) ja en suosittelisi välttämättä ostamaan jotain "ihan uutta merkkiä" jota ei kenelläkään muulla ole. Tämän suhteen SC10 on varmin valinta.

Krossiautoista suosituimpia ovat takavetoiset autot, niistäkin suosituin malli on Associated (B4.1).

Nelivetoisia täällä ei kovin paljoa ole pyörinyt, pari Slashia ja muutama krossiauto lähinnä joten suosittelisin kyllä ostamaan takavetoisen, oli luokkana sitten krossiautot tai SC.

207
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.10.12 - klo: 10.12 »
Tärkeimmät kohdat tossa mun ehdotuksessa on pidempi runko ja ratasdiffi, joita tossa X2:ssa ei ole.

Mutta siinä on selvästi huonommat iskarit.

208
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.10.12 - klo: 09.35 »
.
Tunnustan, en lukenut koko ketjua läpi.

Lyhyellä katselmuksella jäin käsitykseen, että nämä ovat olleet hintaansa nähden ihan kestäviä pelejä ja niistä saa halutessaan ihan ajettaviakin.

Pojat haluaisi kovasti "rakentaa" itselleen autot, mutta isillä ei nyt ole varaa mihinkään pomminkestävään (Varsinkaan kahteen).
Lähinnä on nyt joogattu Ansmann Mad Rat, Mad Monkey, Macnum ja CORE autojen KIT:en välillä.
Ovat edullisia ja takavedon kanssa saattaa ihan vahingossa oppia vähän jotain kaasun käytöstä :tongue:

Kaikenhan saa rikki, mutta kestääkö nämä miten "normaalia" pikkupoikien piha bashausta?
Tulee ihan Nimh akuilla ja jollain luokkaa 20 lankaa harjakoneilla, eli mitään järjettömiä vauhteja eivät tule noilla saamaan.
Team C:n uusi Jekyll kit siinä on hyvä pohja lähteä rakentamaan. Auto on helppo koota, varaosat on halpoja ja siinä on pidempi evo runko joka on huomattavasti vakaampi ajettava kuin vanhat lyhyet mallit.  Siihen kannattaa päivityksenä hommata samantien kuulalaakerit, ratasdiffi ja säädettävät vanttiruuvit.

http://www.rceet.net/110-buggy-jekyll-tr02-kit-p-1465.html

http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd

http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

http://www.racersrcshop.com/abec35-5x10-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1343.html

http://www.racersrcshop.com/abec35-10x15-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1340.html

Laakereita tarvitsee 12  pienempiä ja kaksi isompia.

Noista tulee jo lähes sama hinta kuin että jos ostaa tämän: http://www.rceet.net/buggy-110-2wd-kit-p-771.html

Tuossa tulee kuitenkin mm. paremmat iskarit kuin tuossa halvassa versiossa.

Tietysti kannattaa myös miettiä sitä, että ostaako mieluiten suoraan TC02 Evo -mallin (n. 175-180 euroa). Siinä on kuitenkin varmasti uudemmat versiot kaikista muoviosista kuin tuossa X2:ssa.

Ostaa minkä mallin tahansa, niin keulapala kannattaa vaihtaa uusimpaan malliin, ja takatukivarsien pidikkeet alumiinisiin.

209
Team C / Vs: Team C TS2
« : 17.10.12 - klo: 16.25 »

210
Team C / Vs: Team C TS2
« : 13.10.12 - klo: 22.56 »
Itse veistin (siitä "jäykistekaistaleesta") n. puolet pois punaisia viivoja pitkin aloittaen siitä sisäpuolen "nurkasta".


Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11