Tarkastin tollasen SC 120 FS -moottorin speksit ja huippukierrokset koneelle on 11.500. Eli aika hyvin voit käyttää noita ylempänä laskettuja arvoja.
SKS Mekaniikasta muistaakseni löytyy kovasta kamasta tehtynä keskiötön ja keskiöllinen 40 piikkinen Mod1 ratas, mutta itse suna yrittäisin kyllä mieluummin löytää 37 tai 38 piikkisen rattaan.
Ja vielä sellanen varotuksen sana, että nää nelarikoneiset vehkeet on sit sellasii, että sinne ei tosiaankaan kannata laittaa mitään paljon luistavaa kytkintä, niitä saa olla vaan koko aika uusimassa ja nelarin vääntö menee täysin hukkaan luistavan kytkimen kanssa, siitä tulee laiskan ja kuminauhamaisen tuntuinen.
Itselläni kytkin toimii siten, että tyhjäkäynnillä vessa pysyy juuri ja juuri paikallaan pyörät maassa ollessaan ja jos sen nostaa ilmaan niin fillarit alkavat heti pyöriä tyhjäkäynnillä. Mutta kun sen laskee takaisin niin se korkeintaan aavistuksen nytkähtää eteenpäin.
Ja sitten kun antaa sillä vähänkään kaasua niin se ryntää välittömästi liikkeelle. Eli Mahdollisimman löysät kytkinjouset kehiin. p*ska lentää paaaaljon paremmin
Vielä siitä kytkin asiasta, että mahtaakohan sittenkään riittää yli 10 000 kierrost siihen että palat ottaa rajusti kiinni, epäilen että löysällä jousella ja teräspaloilla saattas pitää hiukankin kiinni 2 palaisessa kytkimessä nelarissa. Mutta sähän ostat sen ison 2t siihen tuo 2 palainen kytkin olisi ihan omiaan alumiini kengillä koska kierrokset on korkeammat.
Jos niillä teräspaloillakaan ole mitään vaikutusta nelariin niin aattelin saada mopon jarrukengistä sitä kulutus pintaa niihin kytkin paloihin
Tossa sunkin kytkimessä on sitä kitka pintaa ehkäpä jarrupaloilla on samapinta :shock: