Nelarin ensikäynnistys on täysin erilaista kuin 2T. Mullakin meni pidemmän aikaa alussa että opin käytännön.
Alkuun se lähtee yrittämään käyntiin, mutta röpöttää vaan. Nelarin starttaaminen vaatii enemmän kierrosnopeutta startterilta kuin 2T, joten kun se asia on kunnossa niin sitten tullaan siihen että perusautostarttiboxeissa ei ainakaan ole ollenkaan tarpeeksi vääntöä.
Viimeisenä on sitten kitka startterin ja vauhtipyörän välillä. Sitten kun se on säädetty hyvin niin startterin ei tartte pyöräyttä toi kone kuin yhden kerran puristuksen yli niin se käy jo tyhjäkäyntiä. Ja käy tyhjää niin kauan kuin löpöä tankissa riittää. Toisaalta sitten jos kaasari on täysin väärin säädetty niin se kuolee kuin salamaniskusta kun koskee kaasuun. Ja nelarista on HUOMATTAVASTI vaikeempi kuulla onko se laihalla vai rikkaalla, sitä täytyy enimmäkseen päätellä savun määrästä. Nelari tykkää olla rikkaammalla. Ja laihalle säätäminen verottaa tehoa, kuten ylirikas seos myös.
Nelarii ei saa kiljuttaa sitten ilman vastusta, eli kaasari säädetään yläalueelta ainoastaan autolla ajamalla, ei huudattamalla pukin päällä. Tolla huudattamisella saa vaan venttiilit sekoomaan. Ja kannattaa tarkastaa venttiilivälykset ja varmistaa että ne pysyy kiinni ja säädöissä.
Sytytyspuolella vajaalla hehkulla on turha yrittää. Itsellä on 2 volttinen iso hehku. Kylmäkäynnistyksessä seoksilla ei oo niin suurta merkitystä kuin 2T.
5% kuulostaa todella poloselta... paljos siinä on öljyä prossina?
Tervetuloa usa-1 nelareiden joukkoon. Minkä takii koneen koko o salasuus?