Sen kokemuksen perusteella mitä tuli ajettua aikoinaan lähes identtisellä autolla kuin Sportsline 08. Lähes kaksi kisakautta tuli FG:llä ajettua ja ekana kesänä aamupäivät duunissa ja iltapäivät/illat radalla joten ajotunteja tuli todella paljon. Autoon ei vaihdettu muuta kuin ilmansuodattimia, renkaita, mälleissä harvemmin rikkoontunut jokunen osa ja takana väliakselilla oleva jarru päivitettiin parempaan. Siinäpä ne rahanmenot oli, erittäin halpaa ajoa ratakierroksiin nähden.
Muutama päivityskohde autossa on mutta ne ei ole välttämättömiä eikä pakollisia, kuten ohjauspalojen vaihtaminen alumiinisiin, muovisista kun tuppaa korkkaamaan kierteet jonkun mällin jälkeen mutta osaava kuski ajaa niillä pitkään. Moottori ja voimansiirto noissa on lähes ikiliikkujia joten kyllä tolla pitäisi hinta/fun factory suhde olla aika korkealla
Teknisiä sääntöjä on jo vähän ruksattu paperille ja mallia on aika paljon otettu Saksan säännöistä. Säännöt tulevat rajaamaan hyvin tarkkaan mitä autoon saa tehdä, eli pyritään pitämään kustannukset alhaisina ja muutaman osan saa vaihtaa tuuninki palikkaan kestävyyden/luotettavuuden maksimoimiseksi.
Kyllä tämä olisi tarkoitus pitää blingittömänä luokkana, jos ei tunne karvalakkiluokkaa omakseen niin aina voi ostaa SM tason kaluston, niissä on hienoa tekniikkaa ja tuuninkiosaa tarjolla
Juu, varmaan jossain vaiheessa pitää perustaa lajiryhmä että saa luokkaa kehitettyä ja säännöt väsätty. Vielä ollaan alkutekijöissä ja kalastellaan porukan kiinnostusta tätä luokkaa kohtaan, uskoisin että kiinnostus herää viimeistään siinä vaiheessa kun keväällä/kesällä muutama auto saadaan radalle.
Siinähän olisi jo kolme kerhokisaa, Tattis, Hyvinkää, Kouvola. Jeeeeeeeeees...