Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13
271
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 13.10.09 - klo: 14.33 »
Ton akun pitäis toimia ihan hyvin. Ajoaika vois olla varmaan siinä 20-30 min tolla combolla.

Toi combo taitaa olla muuten parempi/tuoreempi versio kuin se readysetin vakio harjaton, joka taitaa olla tämä: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=31195, ellei tota Readysettiäkin ole päivitetty.

Tossa vanhassa versiossa oli vain 40A kestävä nopari ja moottorin päädyt heikosti liimattu kiinni (korkkas suht pienestä tällistä). Tossa Combo Experience 2:ssa on ainakin kuvissa kone ruuveilla kasassa. Nopari näyttää samalta, mutta tiedä sitten...


272
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 13.10.09 - klo: 13.35 »
Sanakirja on kova juttu.

MOT Englanti 4.7 englanti-suomi:
Lainaus
rubber cement s kumiliima

273
Juu, tottakai tarroja voi ja kannattaakin kysellä suoraan. Ja varmasti niitä saakin, jos vaan sopivia on olemassa ja sattuu kyselemään oikealta henkilöltä. Mutta se on ihan oma valinta, miten oman vaivannäkönsä ja pennosensa arvostaa. Jos on kivuttominta tehdä tarratilaus nettilomakkeella ja saa mielestään rahoilleen vastinetta, niin eipä se oo keltään pois.

 

274
Tosta posliini-jutusta on tainnut joskus ollut ihan 1:1 versio, ei mikään uusi idea:


Mutta aiheeseen.. Hienoista tarroista voin jotain maksaakin, vaikka periaatteesta ilmaiseksi mainostaminen vähän hölmöltä kuulostaakin. Ei-rc-firmoille jonkun Nikko-autoon liimatun tarran mainosarvo on kuitenkin aika pieni, mutta ehkä sillä voi muutaman *alkoholittoman* juomatölkin saada. Näkyyhän ne mainokset sitten jossain autokuvissa eri foorumeilla.

Tarviiko tarrafirmoilla muuten olla noihin markkinoimiinsa tuotemerkkitarroihin tuotemerkkien omistajien luvat?

Ja miksi muuten kortonkimainos olisi jotenkin hyvän maun vastainen? Eikö sen pitäisi olla periaatteessa just toisipäin ihan kansaterveydellisistä syistä?


275
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.10.09 - klo: 15.42 »
Ensiauton ostajalle Nimheineen ihan pätevä RTR-paketti. Ja hinta varmaan olisi rullaavanakin lähempänä $300, niin eipä tuo VXL-setti tossa niin haittaa. Ainahan sen voi myydä siitä päältä pois. Radioiden kanssa vähän sama juttu, 2,4GHz on nykyaikaa ja merkittävä parannus noihin edellisiin RTR-radioihin. Helpottavat elämää, olkoon sitten muuten kuinka alkeelliset tahansa.

Mutta tosiaan monille varmaan nuo nimh-akut ja halpislaturit on turhaa sälää...

276
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.10.09 - klo: 15.25 »
Jep hyvältä näyttää. Gigahertsiradiot ja VXL setti. Noi iskarit kun ois vielä valmiiksi päivitetty.

Hinnasta traxxasin forumilta:

Lainaus
We haven't zeroed in on the final price, but it'll be under $400 and in stores for early December. Three hundo might be doable for a brushed/AM radio/no battery combo, but Slash 4X4 is brushless, with a 2.4GHz radio and a high-quality 7-cell NiMH battery. Not cheap, but definitely a great value. Can't wait to get mine!


thorak: Se punainen on transponderi ajanottoa varten. Ei tosin taida tulla mukana, mutta paikka löytyy.

277
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.10.09 - klo: 09.31 »
Samaa suosittelen. Ajattele ekologisesti ja osta VXL. Noilla Traxxasin hiilivehkeitä tukemalla tuotat ongelmajätettä, eikä ne tule loppujen lopuksi halvemmaksi, kun menee vaihtoon kumminkin.  Toi vakioservo on ihan toimiva ja ratassetit tosiaan halpoja.

278
Niinpä. Yleensä se ajan menetys ja vaiva, mitä tolla tullipostireissulla menee, on merkitykseltään suurempi kuin itse alvit ja mahdollinen tullimaksu. Ja sitten se parin kympin maksu itellalle, jos ei huvita ite tuolla tullissa käydä, v**taa jo ihan periaatteesta. :cool: Eikä sekään toimitusta nopeuta...     

279
Kaikkien verkokaupoista tilaavien kannattaa oikeasti tutustua noihin kuluttajanviraston sivuihin aiheesta: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/70c44d29-c546-4ba3-a56d-600ed679b0a3.aspx. Paljon infoa ihan selvällä Suomen kielellä voittaa mutuilut täällä.

Ja näissä räikeissä tapauksissa kannatta oikeuksistaan pitää kiinni loppuun asti yleisen hyödyn takia, koska vain siten tällainen toiminta on mahdollista saada edes jotenkin kuriin. Jos kaikki kusetetut asiakkaat vaan tyytyy kohtaloonsa, koska muutaman kympin takia ei jaksa tapella, saa nää sankarit jatkaa toimintaansa rauhassa loputtomiin. Ja se on sekä harrastajien, että asiallisesti toimivien kauppiaiden etujen vastaista.

Uutena harrastajana on ollut jännä huomata, miten paljon noissa asioissa tällä alalla muutenkin joustetaan. Liikkeet toimivat ilmeisesti useasti itse maahantuojina ja erillisen maahantuoja portaan puuttuminen saattaa aiheuttaa sitten jotain pikku epäselvyyksiä vastuissa. Viallisten tuotteiden tapauksissa korvausratkaisua saatetaan odottaa tehtaalta, vaikka virhevastuun kuluttajan suuntaan pitäisi olla aina myyjällä. Ja tosiaan 14 pv palautusoikeus ilman syytä on ihan lakisääteinen juttu Suomessa. Vaikka se pakkaus olisikin avattu, kunhan itse tuote on käyttämätön.

Ymmärrän kyllä, että näin pienellä markkina-alueella toimiminen on haastavaa ja monista jutuista joustetaan ihan käytännönkin syistä. Ja osittain on harrastajankin etu, että hinnat pysyy jotenkin kohtuullisella tasolla kun ei tehdä turhia käyttöohjeita pieniä määriä myytäville tuotteille, joita suurin osa osaa kuitenkin käyttää yms.

Mutta jossain kai se raja on, mitä harrastajan tarttee tai kannattaa sietää...       

280
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä (tullivääntö)
« : 07.10.09 - klo: 09.01 »

Nehän nauraa pihalle, jos sinne lähtee kotiin asti tulleita lähetyksiä tullaamaan. Kyllä se tullikin voi sen verran katsoa sitä paketin päällä olevaa summaa, että jos siinä lukee vaikka $130, niin tuskin siitä lähetyksestä on niin vähän maksettu ettei edes alvia menisi. Oma on ongelmansa jos ei katso.

Towerhobbiesin lähetysten kanssa on ollut joskus vääntöä tullissa, kun tilaus on pilkottu useampaan lähetykseen ja/tai jotain on jäänyt jälkitoimitukseen ja omassa maksukuitissa on eri summa kuin lähetyksen mukana tulevassa laskussa. Kerran piti oikein rautalangasta vääntäen levittää paketin sisältö tullissa ja näyttää jokainen tavara yksitellen laskulta, että suostuivat perimään alv:n sen toimituksen todellisen sisällön mukaan, eikä sen mukaan mitä olin tilannut.

Voi olla että nauraakin, mutta noin siellä ohjeessa joka tapauksessa seisoo. Käytäntöhän on sitten ihan eri. Eks noista pilkotuista tilauksista vois maksaa kerralla verot ja alvit pois koko roskasta? Tosin täytyy sitten uskoa siihen, että se lopputilauskin tulee perille.

Mut joo mä lopetan tän topikin tuhoamisen tähän. Vähän ehkä pääs aiheesta karkaamaan... sorry   :lipsrsealed:

281
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä (tullivääntö)
« : 06.10.09 - klo: 23.20 »
Kai mulla ja kavereilla sitten on vaan käyny helvetin hyvä pulla kun ikinä ei ole noin käynyt. Liquidin paketit joskus revitty tullissa auki ja silti on postilaatikkoon kilahtanu päivä myöhemmin.

Noi liquidin paketit jää varmaan tosi harvoin tulliin, koska oletuksena noissa rekisteröimättömissä/kirjaamattomissa paketeissa ei voi olla mitään kovin arvokasta.

Mistä muuten tiedät, että on revitty tullissa? Onko siinä mukana tullut joku ilmoitus, että on avattu? Oon meinaan elänyt siinä uskossa, että ne ei niitä omin päin availe. Itse olen joutunut joskus tullipostissa paketin avaamaan ja näyttämään, ettei sisällä mitään feikkituotteita ennen paketin varsinaista luovutusta.

282
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä (tullivääntö)
« : 06.10.09 - klo: 23.09 »
Tää nyt menee aika pitkälti OT:ksi, mutta kommentit tähän kestoaiheeseen  :angel:

Voi luoja vaan itelles jos pyydät merkkaamaan 200€ jutusta 10% tavaran arvosta ja meneekin tarkempaan syyniin. Avataaan ja katsotaan että ei tää nyt ihan kahenkympin juttu oo. Aletaan tutkimaan että miksi on niin pieni summa niin siinä alkaa hymy hyytymään. En suosittelisi.
Ja hei, en oo tullissa töissä :laugh:

Juu tolla paketin päällä olevalla summalla ei ole mitään väliä, eikä se ketään Suomen päässä kiinnosta, koska tullissa katotaan vaan sitä kuittia, mitä olet tuotteesta oikeasti maksanut. Jos noita oikeita kuitteja alat väärentelee, niin siitä voi sitten nesteeseen joutuakin.

Ja eikös se 45€ arvokkaampi tavara pitäisi noin niinkuin lain mukaan ilmoittaa tullavaksi, vaikka olisi tullista läpi suoraan postilaatikkoon kolahtanutkin. Lainaus tullin ohjeesta: "Tavarat on ilmoitettava tullattaviksi myös silloin, kun Posti kantaa ne suoraan asiakkaan kotiin tai yritykseen. Jos asiamies on jo tullannut tavaran tai jos paketissa on Tullin leima ”tullivapaa”, sitä ei tarvitse tullata."

Siitä ei oo mitään hajua, onko tuohon mitään valvontaa. Varmaan on tullin resurssit enempi isompien kalojen nappaamisessa kiinni.

Ja jos näitä ei ole niin paketti jää tulliin lopullisesti?

Jep. Tai sitten pitää olla hyvät puhelahjat ja ymmärtäväinen tullitäti tai -setä.

....
Varsinkin lipoasioissa ulkomailta saa tavarat niin paljon halvemmalla, että en edes mieti ostavani niitä Suomesta.

Noi kovakuoriset kisahyväksytyt lipot kai muodostaa jonkunlaisen poikkeuksen? Eipä oo ainakaan itselle osunu silmiin mitään erityisen halpoja ulkomaan kaupoistakaan..

283
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 05.10.09 - klo: 09.32 »
Virallinen ajoaika alkaa arkisin klo 17, mutta onkos tänään porukkaa menossa miten? Pääsiskö mahollisesti sisään kruisailee jo aikaisemmin?

284
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 05.10.09 - klo: 07.43 »
Tiesin reijistä, mutta modaukset on sitten eri juttu. Jos sitä kokeilisi Rustlerin koppaa...
Eikä tommonen maasturi koppakaan sovi autoon. No, katsotaan mitä keksin talven varalle.

Penguinia kompaten: Jos et halua koppaa sovitella, ostat joko orkkismallin tai kaivat Pro-linen katalookista mallin, jonka luvataan sopivan sähköspedeen. Katsot sen nimen/tuotekoodin. Otat Googlen käteen ja rupeat etsimään kauppaa, josta moisen saat ostettua tai tilattua. Kyselet kotimaisista liikkeistä, josko voisivat sellaisen sulle tilata, kun Pro-linen kamaa seuraavan kerran sisään ostavat. Pitää vähän itse nähdä vaivaa, jos jotain erilaista haluaa. Niin ne muutkin tekee.

285
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.10.09 - klo: 16.33 »
Varmaankin meinattiin, että joutuu uudet reijät tekemään?

Reiät nyt tietenkin, mutta ei ne vakio takatolpat varsinkaan kovin hyvään kohtaan osu. Kyllä niille jotain joutuu tekemään.

286
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 03.10.09 - klo: 23.34 »
Ite oon tota lyhyempää mallia kattellu, ainoo huono puoli on että takasiipi ei tule siinä mukana ainakaan Pro-Linen sivun mukaan.

Tulee siinä semmonen pieni perus lexansiipi, mutta ei niitä kiinnitysruuveja.

Thorak: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=BasicSearch&TextString=PL3238-61, mutta kannattaisi opetella selaamaan noita kauppojen weppisivuja itse. Helpottaa elämää... Ja tosiaan niitä koritolppia joutuu sovittamaan. Muuten kai tuota myytäisin suoraan stampedeen sopivana.

287
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 03.10.09 - klo: 18.21 »
Tosiaan näyttikin aika pitkältä. Toi lyhyempi malli sopii akseliväliltään justiin vakiomittaseen autoon. Mutta ei sovi oikein suoraan stampeden koritolppiin.

Oon harkinnut tota jouston rajoittamista myös, ettei pohjais noitten samaisten dirt hawgien kanssa. Mutta täytyisi sitten ottaa rajoittimet aina pois, kun ajelee toisella korilla ja badlandsseilla. Niillä kun voi hyödyntää koko iskarivarren..

288
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 03.10.09 - klo: 18.08 »
Toi kuplan kori taitaa olla "Pro-Line VW Baja Bug Short". Oon itse sovitellu samaa rustleriin. Tossa tosiaan joutuu tekee kompromissia korin leikkelyn ja korkeuden suhteen, ettei renkaat raavi. Lokarit on sen verran leveät, että tulevat hiukan renkaiden päälle.

289
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.09.09 - klo: 14.48 »
miksihän sitten vakioservo on voimaton ja toi ei niin voimaton  :huh:

Onks sulla vakioservon muoviset rattaat vielä ehjät? Ton Futaban vahvempi puoli on metallirattaat, mutta toisaalta tohon vakioservoon saa ratassetin muutamalla dollarilla, ja tulee samalla tyhjennettyä se kurasta.

290
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.09.09 - klo: 16.31 »
Onkohan RPM:n coveri yhtään isompi?

Ei suositella yli 87t spurreille lukee paketissa.

291
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.09.09 - klo: 15.13 »
SIis onko Pedestä tullu VXL mallilla vesitiivis? Käsittääkseni on vain XL-5 vesitiiviitä.
Mutta sitäpaitsi, jos on sanottu, että vesitiivis, niin kokeilemaan vain! Takuuseenhan sen saa, jos on joku valmistusvirhe tj.

http://www.traxxas.com/products/electric/stampede3608/trx_stampede.htm

Vedenpitäväksi väittävät. Servo vaihtunut #2070 -> #2075 ja vastari jemmattu boksiin.

292
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 24.09.09 - klo: 12.13 »
Sehän on tietysti mahdollista, että kiinan poika on apinoinut tekniikan jonkun merkkivalmistajan mallista, jolloin ko. mallin kanssa toimivat aidot lähettimet pariutuisivat myös sisuskaluiltaan identtisen kopiovastarin kanssa.

Että siitä vaan testaamaan halpiksen parittamista kaikkien mahdollisten ohjainten kanssa. Ja tulokset sit kans jakoon  :grin:

293
. Siihen rustleriin on tulossa Turnigyn 90a 2-3S tarkoitettu esc, odottaa tullissa. Lisäksi 3s 5000mah ja 7700kv mamba kone. Sillä se voi jo liikkua.
 Tosin ei se kauaa kestä, koska ei ole VXL malli.

Tässä hyvä veikkauskohde, kumpi leipoo ensin, laatikko vai pannu?  :laugh:

Akkusuosituksia Mamban koneille voi ihmetellä tuolta:
http://www.castlecreations.com/support/documents/speed_and_gearing_chart.pdf

294
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.09.09 - klo: 23.19 »
Turha niitä on monia adaptereita tehdä juu.. Eikä tolla tinan paksuudella niin väliä ainahan sitä voi kiertää kaksikerroin, jos haluaa välttämättä paksumpaa. Laatu on sitten toinen juttu. Meikäläisen tinarullassa lukee 0,6mm. Tuli ostettua joskus parin piirilevyn juottamiseen 100 grammaa "The Best Quality Super Solder Wire" -merkkistä kamaa. Joutuu vissiin jokusen liittimen tolla vielä kolvaamaan..
 
Noi TRX-liittimet on myös siitä hyviä, että ne on simppeli juottaa. Eli niitten mukana tulevien ohjeiden mukaan vaan 4mm johdosta kuorta pois, ja johdonpäähän sulattaa kunnolla tinaa. Sitten vaan liittimen nasta vaikka jollekkin puukalikalle, tinattu johdon pää siihen päälle kohdilleen ja napakka painallus kolvin kärjellä. Sekunnissa parissa on siisti kestävä juotos. Hyvin onnistuu vähän tehokkaammalla peruskolvilla ja talttakärjellä, mutta on noita itekkin tullut 30 watin Wellemanilla turattua.

Deansseissa niitä nastoja ei kannata älyttömän pitkiä aikoja lämmittää, ettei se muovikuori löysty ympäriltä. 

295
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.09.09 - klo: 09.32 »
3) Onko mahdollista olla esim. 2 kahvaa ja 3 autoa niin että tarvittaessa kumpi vaan kahva ajaa kumpaa vaan autoa?

Ainakin Acomsseilla tuon luulisi onnistuvan. Varmaan muillakin saman periaatteen gigavehkeillä.

Ensin paritetaan yksitellen kaikki vastarit kummankin ohjaimen kanssa. Kun ruvetaan ajamaan, käynnistetään ensin haluttu ohjain/autopari ja odotetaan, että nämä löytävät kanavan itselleen. Sitten käynnistetään toinen pari. Jos kaikki vehkeet laittaa yhtäaikaa päälle ja ovat etsintämoodissa samaan aikaan, en tiedä miten laitteet yhdistyvät keskenään. Saattavat arpoa vain ristiin.

Vanhalla tekniikallahan tää onnistuisi vain kiteitä vaihtelemalla :)

edit: Tuolla on muuten juttua enemmänkin tosta 2.4 GHz tekniikasta ja eroista:

296
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.09.09 - klo: 17.37 »
1) Vaihdan autoon aidon deansin ja traxxasin omaan NiMHiin deansin (perus-Weller ja hitsaustaidot löytynevät jostain)
2) Teen pienen dean-traxxas adapterin (hukkaako tälläinen paljon)
3) Kehitän jostain noita traxxas-naaraita ja vaihdan ne Zippyihin (eniten töitä)

Lähinnä tässä mietityttää se että onko tuo kopio-deans nyt traxxasin liitintä parempi.. vai onko jossain se joku vielä parempi liitin millä minun pitäisi kaikki moiset rimpulat korvata  :laugh:

TRX-liitin on laadukas, eikä kalpene aidon Deanssin rinnalla. Kannatan 2. vaihtoehtoa. Teet adapterin ja vaihtelet noita kopio-deansseja trx-liittimin sitä mukaa, kun ne sulaa ja löystyy.

Itse tein tommosen, koska akkuja on molemmilla liittimillä, eikä oo jaksellu aina vaihdella vaihdella. Hyvin pelaa.


297
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.09.09 - klo: 16.01 »
Slashissa on pari halpis halpis 5Ah turnigyä @ 20$. Eli niitä pehmeäkuorisia. En juuri muuta tolla autolla tee kuin ajele hiekkakuoplalla ja penaltia tulee taatusti enemmän kun mitä pihalla on edes mahdollista saada aikaiseksi. Hyvin kestää akut vaikka hiekkaa tuleekin pohjan ja akun väliin ja tullaan 5m vapaassa pudotuksessa kyljelleen niin eipä haittaa.

Zippyllä näytti olevan kovakuorinen versio tuosta 5Ah:sta, mutta hintaa 14$ enemmän niin en nähnyt tarpeelliseksi maksaa noin paljoa lisää. Kuitenkin laatu on muuten varmana täysin samaa.

Onko tosiaan näin? Jotenkin on semmonen mielikuva, että noita zippyjä on kovasti kehuttu, mutta Turnigyjä hiukka vähempi.

Tässä omia flightmaxeja odotellessa omat kokemukset rajoittuu yhteen Turnigyn 3s 5Ah akkuun ja tuolla ainakin tuppaa jännite putoomaan rasituksessa helposti niin paljon, että VXL3s:n cutoffi katkoo kesken ajon. Tämähän on myös ton noparin fiitseri, mutta ei se ilmeisesti kaikilla akuilla sitä yhtä helposti tee. Lisäksi laturilla on aina kova duuni saada tän yksilön kennot balanssiin. Mutta halvalla sai.


298
Touringissahan se Nikkeliakku taidettiin tyhjentää aina viiteen ja puoleen minuuttiin, joten siitä saa laskemalla sen keskivirran aika helposti. Siis kapasiteetiksi 4200 - 4600 ja ajaksi 330 s.

Eli n. 50 A, jos en ihan päin mäntyjä ynnännyt. Pinoo noita kaks pakettia autoon ja kytkee rinnan, niin riittää virta. Painoakin on sitten silleen, että pysyy rustleri tontissa. :grin:

299
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.09.09 - klo: 23.14 »
Joo kai se on taivuttava VXL:ään jos Spedellä mennään. Olisi ainakain ristiinkäytettävää sähköosaa kahden auton välillä. Tosin Traxxasin sivuilla sanotaan että XL-5:nkin tulee nykyään vedenkestävillä sähköillä. Monissa verkkokaupoissa tuosta ei ole mainintaa ja harjaspede irtoaa todella halvalla joten liekö tässä sukupolvenvaihdos menossa?

Kummankin version tuoreimpia malleja mainostetaan vedenkestävinä. Uusi vedenkestävä XL-5 malli tais tulla loppukeväästä ja VXL kesällä. VXL3s nopari on kai ollut jo jonkun aikaa vedenkestävää mallia, mutta uusimpaan Spedeen on lisäksi päivitetty Slashista tuttu vedenpitävä servo ja vastariboksi. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei osta hyllyllä pölyttynyttä vanhempaa mallia täyteen hintaan. Traxxasella on tapana päivitellä mallejaan pikkuhiljaa, mutta pitää tuotekoodit ja mallimerkinnät samoina.

Harjaton spede vaikuttaa halvalta, mutta kun sen päivittää VXL-mallin tasolle, niin kalliimmaksi tulee. No onkai se jonkin sortin osamaksua sitten :undecided:.     


Täysin aloittelijana nämä spurrit ja pinjonit ovat vielä uutta ja ihmeellistä, jos pienennän pinjonia niin varmaan spurria täytyy suurentaa tai konetta tuoda lähemmäksi? Veikkaisin että silloin kone käy ns. täysillä melko paljon (kiihtyy nopeasti huippuihin) ja vääntöä löytyy vieläkin enemmän..

Jotenkin näin.. Lyhyemmillä välityksillä kone ottaa kierroksensa kevyemmin, eikä joudu niin koville. Huippunopeus tietenkin pienenee. Konetta tosiaan voi liikuttaa, kun vaihtelee erikokoisia rattaita. Stampedessa on jo vakiona isohko spurri ja pinionia on varaa pienentää.

Kiitos radiovinkistä vielä, tuo Acomsin vastari varmaan uppoa VXL-sähköjen vesitiiviiseen koteloon heittämällä? Entäs mitenkä onnistuu useamman auton käyttö samalla lähettimellä, tarkoittaako 10 eri model profilea myös sitä että se pariutuu eri vastarin kanssa kun vaihtaa profiilia?

Toi Acoms-ketju kannattaa kattoo läpi. Vastari on tosiaan snadi, että luulis menevän tohon koteloon. Lähettimen voi parittaa useamman vastarin kanssa. Tämän jälkeen lähetin ja vastari etsivät itselleen vapaan kanavan, kun ne käynnistetään. En tiedä mitä käy, jos laittaa kaksi paritettua vastaria päälle yhtaikaa. Tod.näk. yhteys muodostuu siihen vastariin, joka sattuu löytymään ensimmäisenä.

Muistipaikat ei ole varsinaisesti sidoksissa tiettyyn vastariin, vaan kaikki ovat käytettävissä kaikilla paritetuilla vastareilla. Tällöin jos ohjaimesta on valittu väärä muistipaikka käytössä olevalle autolle, on trimmit yms. säädöt varmasti väärin, mutta ohjain yhdistyy kuitenkin vastariin ja auto saattaa lähteä seikkailemaan. Riippu tietysti, kuinka erilaiset trimmit on autojen välillä. Ohjaimeen voi tallentaa myös useammat erilaiset asetukset samalle autolle. Ihan vapaasti voi valita, miten ne 10 muistipaikkaa käyttää vastareiden välillä.

Lipolatauksista sen verran, että n. 2/3 80% täydestä kapasiteetista latautuu tolla täydellä nopeudella ja sen jälkeen tahti hidastuu loppua kohden. Latasi sitten yhdellä tai kahdella ceellä. Eli jos ihan täyteen asti akkunsa latailee, ei 2C ihan latausaikaa puolita. Kuten myöskään ei sillä 1C:lläkään se tunti ihan riitä. Noista latausajoista tais olla joku graafikin täällä jossain...

edit: Tämmöinen löytyi lipolatausajoista eri c-arvoilla, kaippa toi suuntaa antava on:

(http://www.fmadirect.com/lipo_handbook/FMA_Lipo_Handbook_Section3_files/image007.jpg)

300
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.09.09 - klo: 16.31 »
Ja mielipiteitä siitä että jos Stampede niin kannattaako suoraan laittaa karvaton VXL vai XL-5.. VXL olisi varmaan tasapäisempi E-Revo VXL kanssa mutta pelkään että se menee tähän ajoon liian kovaa. Toisaalta olin ymmärtävinäni E-revon ohjeista että voisin ehkä huijata radion kalibroinnissa jotenkin niin että ihan täydet tehot eivät ole käytössä  :grin: Tiedän tuon Traxxasin training moden mutta olen varma että penska joka osaa googlettaa ja opiskelee englantia koulussa selviytyy siitä esteestä hetkessä.

Spede tai Rustler on aika toimintavarma valinta. Noitten välillä menee sitten ihan maavara-ajettavuus-ulkonäkö-tasapainotteluksi. Molempi parempi. Rustlerilla saa ehkä vähän enempi kerättyä vauhtia ennen niitä näyttäviä lippoja.

Ja VXL-mallia suosittelen. Harjaton on huoleton ja hyötysuhde on parempi, myös nimheillä. Traxxasin XL-5-mallien Titan-koneet eivät ole käsittääkseni kestävyydellään mainetta niittäneet. Uusimmat VXL-mallit ovat myös vedenkestävillä sähköillä varustettuja.

Nopeusproblematiikkaa voi ratkoa pienentämällä pinjonia, jolloin ei tartte niin paljon pelätä lämpövahinkojakaan. Myös edullinen 2.4 GHz:n failsafella varustettu radio kannattaa hommata. Auto ei karkaa vaikka kantama loppuu. Virrat voi myös kytkeä kärryyn ennen lähetintä. Myös tehon säätö ohjaimesta onnistuu vakioradiota paremmin. VXL-noparissahan ei kovin kummoisia säätöjä ole, joten tehokuristuksen suhteen ollaan pitkälti radion varassa. Acoms Technisport on ainakin yksi toimiva ja edullinen vaihtoehto.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13