Kirjoittaja Aihe: kit vai rtr?  (Luettu 4543 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc aloittelia

  • Tulokas
    • Profiili
kit vai rtr?
« : 22.02.12 - klo: 14.54 »
eli kumpi kannatta ostaa sähköauton jälkeen kit vai rtr. piäs olla 1:8 buggy. ajaisin mökillä, radalla ja välillä osallistuisin kisoihinki. :D
kiitos vastauksista jo etukäteen

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #1 : 22.02.12 - klo: 15.33 »
Aloittelijalle en suosittele KIT pakettia,koska nimensä mukaisesti koko auto täytyy koota alusta saakka.
RtR-paketti on hyvä valinta aloittelijalle koska malli on valmis suoraan ajamisessa (ready to run)

Riippuu tietenkin myös siitä tykkääkö rakennella ajankuluksi kaikkea,jolloin voi kittiäikin suositella,mutta aloittelijalle järkevä setti on rtr,T:Arttu
Satunnainen ajaja.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #2 : 22.02.12 - klo: 16.31 »
Aloittelijalle en suosittele KIT pakettia,koska nimensä mukaisesti koko auto täytyy koota alusta saakka.
RtR-paketti on hyvä valinta aloittelijalle koska malli on valmis suoraan ajamisessa (ready to run)

Riippuu tietenkin myös siitä tykkääkö rakennella ajankuluksi kaikkea,jolloin voi kittiäikin suositella,mutta aloittelijalle järkevä setti on rtr,T:Arttu

Jos taas minusta olisi kiinni, niin kaikki autot pitäisi olla kitteinä. Siinä kootessa oppii ja RTR tulee sanoista Ready To Rebuild, eli valmis uudelleenkasattavaksi.

 - Hount

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #3 : 22.02.12 - klo: 18.11 »
Aloittelijalle en suosittele KIT pakettia,koska nimensä mukaisesti koko auto täytyy koota alusta saakka.
RtR-paketti on hyvä valinta aloittelijalle koska malli on valmis suoraan ajamisessa (ready to run)

Riippuu tietenkin myös siitä tykkääkö rakennella ajankuluksi kaikkea,jolloin voi kittiäikin suositella,mutta aloittelijalle järkevä setti on rtr,T:Arttu

Jos taas minusta olisi kiinni, niin kaikki autot pitäisi olla kitteinä. Siinä kootessa oppii ja RTR tulee sanoista Ready To Rebuild, eli valmis uudelleenkasattavaksi.

 - Hount

Itse asiassa olen kanssasi samaa mieltä... Mutta silti suosittelen aloittelijalle rtr autoa,koska siitä on helpompi aloittaa.
Satunnainen ajaja.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #4 : 22.02.12 - klo: 18.41 »
Aloittelijalle en suosittele KIT pakettia,koska nimensä mukaisesti koko auto täytyy koota alusta saakka.
RtR-paketti on hyvä valinta aloittelijalle koska malli on valmis suoraan ajamisessa (ready to run)

Riippuu tietenkin myös siitä tykkääkö rakennella ajankuluksi kaikkea,jolloin voi kittiäikin suositella,mutta aloittelijalle järkevä setti on rtr,T:Arttu

Ensimmäisen kerran, kun auto lipsahtaa seinään niin värkki siirretään hyllyyn tai foorumille ilmestyy viesti "Mun rc Subarusta katkes vasen etu kardaani ja renkaan tuki. Korjaus vinkkejä?"

Tämän lisäksi jos homma alkaa kiinnostamaan niin RTR malliin täytyy ainakin sähköt päivittää ja mukana tulleet joutaa verkon painoksi.

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #5 : 22.02.12 - klo: 20.26 »
Aloittelijalle en suosittele KIT pakettia,koska nimensä mukaisesti koko auto täytyy koota alusta saakka.
RtR-paketti on hyvä valinta aloittelijalle koska malli on valmis suoraan ajamisessa (ready to run)

Riippuu tietenkin myös siitä tykkääkö rakennella ajankuluksi kaikkea,jolloin voi kittiäikin suositella,mutta aloittelijalle järkevä setti on rtr,T:Arttu

Ensimmäisen kerran, kun auto lipsahtaa seinään niin värkki siirretään hyllyyn tai foorumille ilmestyy viesti "Mun rc Subarusta katkes vasen etu kardaani ja renkaan tuki. Korjaus vinkkejä?"

Tämän lisäksi jos homma alkaa kiinnostamaan niin RTR malliin täytyy ainakin sähköt päivittää ja mukana tulleet joutaa verkon painoksi.

Niin juu.. onhan tuokin totta,mutta joku aloittelija ostaa kitin,niin foorumilla juoksee keskustelua miten se osa liitetään siihen/yms

Itse olen koko ajan polttista hommaamassa,niin olisinpa heittää linkkiä hyvästä autosta(kit) mihin saisi kohtuu hintaan hyvät sähköt hommailtua?
Satunnainen ajaja.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #6 : 22.02.12 - klo: 21.26 »
Voin tähän vastata omasta kokemuksesta.Olen aika näppärä tekemään kaikenlaista,mutta kun uusi asia kyseessä,siihen suhtautuu hieman varovaisesti.RTR on kyllä hyvä valinta aloittelijalle,koska siinä joutuu kuitenkin osien kanssa pelailee ,purkamaan ja putsaamaan.Sivussa oppii auton anatomiaa ja siitä että kaikki vaikuttaa kaikkeen.Osia hajoaa ja niitä joutuu metsästelee ja ottamaan asioista selvää,kun on auto muutaman kerran läpi käyty,alkaa olee homma hallussa.RTR on hyvä harjoitus kappale ennen kittiä,joka ehkä vahingossa tai tietämättömyyttä tulee kasattua väärin.Harjoittelu tekee mestarin ja seuraavana mielessä kitti   :cheesy:
Baja 5sc

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #7 : 23.02.12 - klo: 01.04 »
Täältä ääni kit versiolle, kun itse kasaa auton, niin sitä osaa itse huoltaa ja korjata.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #8 : 23.02.12 - klo: 18.19 »
Jos ei nyt oo pakko uutta ostaa niin itelle kävi hyvä tuuri kun selaili vähän noita myydään osioita, löyty nimittäin 2 naarmua pohjalevyssä oleva kit versio+lisä hilpettä n.400e halvemmalla kuin olis uus maksanu :smiley: Enkä oo katunu päivääkään että auto vaihtu RTR autosta tollaseen, ei oo tarvinnu enää iskaritorneja suoristella ruuvipenkissä eikä muitakaan lastenvikoja korjailla muutakun omasta tyhmyydestä koituneita, kuten ruuvilukitteen käyttö jätetty väliin... Toki sillon joutuu ostamaan moottorin servot yms muut erikseen, mutta siinä on kerralla setti moneks vuodeks jos vähänkään oikeesti alkaa vaikka radalla ajamaan, ja jos kilpailuihinkin meinaa...


Mutta kyllä sillä RTR autollakin alkuun pääsee, jos innostuu kunnolla niin sitten vaan autoo joko päivittelemään tai kokonaan uus. RTR autoon kumminkin melkein heti saa olla servot vaihtamassa ja moottorikin on vähän erimaata kun joku erikseen ostettava kone, että siihen sitä rahaa äkkiä meneekin...

Tiivistyksenä valinta olis joko uus kitti tai vähän käytetty kitti versio :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #9 : 23.02.12 - klo: 18.36 »
Kyllähän se kitti kannattaa ostaa jos budjetti kestää. Jos ei riitä budjetti niin sit mieluummin hyväkuntoinen käytetty kuin se rtr, varsinkin jos on jo radio valmiina.
Yleisimmät "pro kitit" maksaa sen 500 + moottori 180 + servot 150 + akku 20 + käynnistysboxi 60 + sit vielä se radio 150 tai pelkkä vastari 50 eli about tonnin maksaa kaikkineen jos ei ole radioo.
Käytetyn saa 250-600 eurolla(koko paketin).
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa MUSTAJARVI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #10 : 23.02.12 - klo: 20.25 »
Ehdottomasti KIT.

MUSTAJARVI

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #11 : 24.02.12 - klo: 00.35 »



Niin juu.. onhan tuokin totta,mutta joku aloittelija ostaa kitin,niin foorumilla juoksee keskustelua miten se osa liitetään siihen/yms


Tuo on jo saivartelua!
Jokainen joka kokoaa ensimmäisen oman autonsa tekee virheitä ja juuri siksi täältä voi kysyä!

Mutta kysymys olikin siitä, että kit vai rtr?
Rtr on aloittelijalle "helppo", mutta kun tulee pienikin ongelma niin ei löydy uskallusta tutustua autoon, se kun on tehtaalta tullut valmiina ja ostokuitteja hypistellään takuu mielessä.

Aikaisemmin "jukis" laski jo mitä kisa-auto maksaa. Ostappa rtr malli 60% tuosta hinnasta ja huomaat vuoden päästä, että kitti kaikkine hilppeineen olisi tullut halvemmaksi.
Pro vehkeet saa aina myytyä jos ei enää kiinnostus riitä ja tappiota saa minimoitua, mutta yritä myydä foorumilla 2ch 27Mhz mankkaa ja 1600mAh Nimh kennoja?

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #12 : 24.02.12 - klo: 09.31 »
Terve
Itse pari vuotta sitten aloittelin harrastuksen. Ensiksi ostettiin se halpa, no ei sillä pystynyt ajamaan kuin puoli tuntia niin joko oli auto rikki, tai nimh akut loppu. Sitten ostettiin hiukan parempi, jolla varmasti pärjää. Vauhti kasvoi ja sitä mukaa meni sitten osiakin rikki. Pitihän siihen sitten ostaa parempaa moottoria jne. Sitten ostin nykyisen 1/8 sähkökonversion xray xb8. Vauhtia taas lisää, mutta kas kummaa osia hajoaa paljon vähemmän.
Eka auto uutena ja roippeineen 250+ varaosia ja muuta 100 -> 350 egeä. Toinen auto 150 + varaosia ja viriosia 350 -> 500. Nykyinen auto 330 ja varaosia ja muita joita ei ole pahemmin tarvittu 170 -> 500. Eli yhteensä 1350 egeä. Tolla rahalla olisi sitten jo saanut uuden 1/8 krossin ajokuntoon.
Eli mun ääni menee käytetylle 1/8 autolle johon sitten ostaa heti tekin tai castlen sähköt. Tai vastaavan laatuiset polttisromut. RC autoissa oikeasti laatu menee hinnan mukaan.
Olet kysellyt tuolla toisessa ketjussa xray xb808: sta. Ostat sen joko uutena tai rullaavana myyntipalstalla niitä on ja sitten suosiolla joku näistä sähköistä, tekin, castle mamba ja ilmeisesti hobbykingillä oli joku hyvä setti. Sitten siihen autoon max kv on 2200 kaikki isompi on turhaa paitsi jos ajaa lentokenttää edestakaisin.
Lämmöt vaan nousee turhaan. Castellta 2200 taitaa olla pienin, joko se tai sitten Tekinillä on 1700, 1900, 2050. 1900 vois olla melko hyvä, mutta niistä en tiedä sen enempää.
Jarno
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo: 09.37 kirjoittanut jhelen »
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #13 : 24.02.12 - klo: 09.32 »
Totuus taitaa olla kyllä että jos vakavissaan alkaa harrastamaan ja kisaamaan, tulee kunnon kit auto kunnon sähköillä, radiolla ja moottorilla nopeasti halvemmaksi kuin RTR pirssit. Jos taas omaksi huvikseen ajelee ja esim. auton varaosien saannilla ei ole niin suurta kiirettä, voi RTR ajaa asiansa.
Jos rahat ei riitä suoraan ostaa uutena kaikkea, itse katselisin suoraan käytettyjä. Tässäkin tapauksessa paikalliseen yhdistyksen toimintaan tutustuminen ja sieltä kautta apua kysymään laitteiston hankintaan voisi olla erittäin hyödyllistä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #14 : 24.02.12 - klo: 10.40 »
Uusissa RTR malleissa alkaa olee kaikissa gigaradiot.
Tehtaiden kasauslaatukin monissa tapauksissa hyvä, kamoissa lukitteet jne.
Minusta RTR on ihan hyvä valinta. Alkuun pääsee vähemmällä vaivalla.
Jos on aikaa ja vähän enemmän rahaa niin sitten kit on ihan hyvä vaihtoehto.
10 vuoden autokokemuksella heitän tämän. Eri mieltä saa toki olla, tämä on oma kokemukseni.
Minusta RTR on usein parempi kuin puoliksi loppuunajettu kit mallinen käytetty.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #15 : 24.02.12 - klo: 12.16 »
Juu ehdottomasti jos ostaa käytetyn laatu pelin niin pitää olla todella kuin uusi, esim pelkkä pohjalevy voi olla yli 100 euroa ja loppuun ajetut diffit toisen 100 egeä ja uusi rullaava xray maksaa 450 egeä ja on kaikki uutta.
Uusikaan ei ole huono vaihtoehto, mutta ehdottomasti pitää sitten ostaa laatumerkki.
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #16 : 24.02.12 - klo: 13.43 »
Ehdottomasti suosittelen polttisautoksi rtr aloittelialle. Sillä ajaa niin kauan kunnes se leviää ja sitten pääsee tutustumaan polttomoottorin saloihin ;)
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #17 : 24.02.12 - klo: 14.05 »
Siis täh???

RTR auto pitää sisäänajaa ja säätää siinä missä muutkin polttomoottorit.

Vai mitä ihmettä tuolla kommentilla haettiin?

Poissa KMikko

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #18 : 24.02.12 - klo: 20.45 »
Ite hommaisin kitin niin kasatessa saa perehtyä auton sielun elämään.
Mut voihan sen rtr autonki hommata ku purkaa atomeiksi ja kokoaa uudelleen :grin:
Huomattavasti helpottaa korjaamista ja huoltoa ku tietää et mitä pitää aukoa et pääsee määrättyihin osiin käsiksi.

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #19 : 25.02.12 - klo: 11.37 »
Siis täh???

RTR auto pitää sisäänajaa ja säätää siinä missä muutkin polttomoottorit.

Vai mitä ihmettä tuolla kommentilla haettiin?
Ei, Suurinosa RTR autoista on ohjekirjan mukaan säädetty ja sisäänajettu. joten auto on heti valmis radalle.
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #20 : 25.02.12 - klo: 12.38 »
Saisikos tarkennusta mitkä RTR:t on jo tehtaalla sisänajettuja?
Omalla kokemuspohjalla valmiiksi sisäänajettuja moottoreita löytyy
vain joistakin viritetyistä hipo kisamoottoreista.
Niitäkään ei kannata ruuvata kiinni periaatteella heti-valmis.
Eiköhän kaikkien RTR autojen ohjekirjassa aloiteta kertomalla juuri
sisäänajosta ja sen tarpeellisuudesta sekä suoritustavasta.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #21 : 25.02.12 - klo: 12.49 »
Saisikos tarkennusta mitkä RTR:t on jo tehtaalla sisänajettuja?
Omalla kokemuspohjalla valmiiksi sisäänajettuja moottoreita löytyy
vain joistakin viritetyistä hipo kisamoottoreista.
Niitäkään ei kannata ruuvata kiinni periaatteella heti-valmis.
Eiköhän kaikkien RTR autojen ohjekirjassa aloiteta kertomalla juuri
sisäänajosta ja sen tarpeellisuudesta sekä suoritustavasta.
Itse 2 rtr autoa omistaneena molemmat kamppeet olivat juurikin sisäänajettuja ja säädettyjä, toinen oli Carsonin valmistama ja toinen Cen racing.
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #22 : 25.02.12 - klo: 14.25 »
Eli kahden Suomessa marginaalisen RTR-merkin kokemusten
perusteella voi yleistää tarkoittamaan suurinta osaa...

Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa tomoi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kit vai rtr?
« Vastaus #23 : 03.03.12 - klo: 20.45 »
Itse hankin ilmeisesti juurikin kit ratkaisun ensimmäiseksi polttomoottoriautoksi. Ensimmäisten ajopäivien jälkeen pääsin hieman tutustumaan auton osiin koska sähkölaiteet saivat hieman kosteutta, ne on alunperin suunniteltu ilmeisesti vain kuivia olosuhteita varten. No kaikkea voi kokeilla, osia purkaa ja tiivistää. Kyllä kit ratkaisullakin voi harrastukseen ja auton "anatomiaan" oivasti tutustua. Joku mainitsi takuusta, ei näillä vehkeillä mitään sen kummempaa takuuta ole kuin puhtaan järjen takuu, esim jos kampiakseli katekeaa pienen ajon jälkeen varmaan myyjäliike sen korvaa, koska niin ei kuulu käydä, mutta turha mennä peräämään takuuta pienistä ongelmista, ne pitää itse selvittää ja pahimmillaan maksaa.