Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 404320 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #660 : 04.02.09 - klo: 21.15 »
Löysin tommosen kuvan ku kattelin Mini infernon kuvii: http://www.aarcdoabc.com.br/public/artigos/nuremberg2006/miniinferno_nitro_01.jpg

Mahtaako olla ite tehty osat? Mietin että jos on ite tehty niin on varmaan tehty nylonista. Ite tein ainakin mini infernoon nylonista etu iskarin tornin.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #661 : 04.02.09 - klo: 21.52 »
Löysin tommosen kuvan ku kattelin Mini infernon kuvii: http://www.aarcdoabc.com.br/public/artigos/nuremberg2006/miniinferno_nitro_01.jpg

Mahtaako olla ite tehty osat? Mietin että jos on ite tehty niin on varmaan tehty nylonista. Ite tein ainakin mini infernoon nylonista etu iskarin tornin.

Nylonilta näyttää mutta C-palojen ja puskurin tekeminen nylonista olisi aika hankalaa. Luulen että on joku pintakäsittely.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #662 : 10.02.09 - klo: 20.35 »
Onko tuo sopiva kone mininfernoon: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12828
Ja toi nopari: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4502
Vai onko ihan leluja? Tekeekö mitään?

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #663 : 11.02.09 - klo: 13.34 »
Onko tuo sopiva kone mininfernoon: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12828
Ja toi nopari: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4502
Vai onko ihan leluja? Tekeekö mitään?

Kyllä niillä varmaan pienessä lennokissa tai helikopterissa jotain tekee.

Tossa moottorissa on ulkopyöriäksi melko korkea kv. Noita asiakkaiden kirjoittamia
arvosteluja kun lukee, voi päätellä että tuo tuskin kestää M-I:n kyydissä edes kevyimmillä
välityksillä mitä autoon kohtuullisella vaivalla saa.

Säädin riittää ainakin virrankeston puolesta mainiosti, mutta jos haluaa autoon jarrun ja pakin,
kannattaa harkita autosäädintä.

EDIT: Niin jäi mainitsematta että M-I:n pinjonit ei sovi tohon, eikä se välttämättä sovi moottoripukkiinkaan.
« Viimeksi muokattu: 11.02.09 - klo: 13.41 kirjoittanut rubberduck »

Poissa LintuPete

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #664 : 13.02.09 - klo: 10.48 »
Rengastuskyssäri, kun nyt on vanteitakin saatu jo halki.

Onko suosituksia mitä laittaa alle pihasuditteluun, vai tyydykö tilaamaan noita alkuperäisiä?
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo: 10.54 kirjoittanut LintuPete »
Mini Inferno ST brushless - Schumacher ProCat muistona

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #665 : 13.02.09 - klo: 11.38 »
Rengastuskyssäri, kun nyt on vanteitakin saatu jo halki.

Onko suosituksia mitä laittaa alle pihasuditteluun, vai tyydykö tilaamaan noita alkuperäisiä?

Nämä kestävät paremmin kuin "ensiasennusrenkaat". Pitokin on parempi.

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8247&cat_name=#


Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #667 : 13.02.09 - klo: 13.21 »
Ehdotuksia kokemustenne perusteella mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

-K-

Mun Mini Infernosta ja kaverin Mi:stä meni pari kuukautta sitten samalla lailla, pari viikkoa sitten meni pojan Mini Infernosta myös ohjaus :roll: Kaikista näistä pikku(ja isoistakin) autoista ne jossain vaiheessa hajoaa.
Seuraava vaihe on sullakin hankkia normi vastari + erillinen nopari + modata iso vakioservo ohjaukselle. Ite pari viikkoa sitte tein kossin autoon päivityksen jotta ei olis koko ajan rikki:
Hitec am27 vastari + kyoshon 1200Mah akut + Speedtech nopari + Futaban iso vakioservo + Kuulalaakerit ja nivelvetarit joka nurkkaan + keskidiffi pikaliimalla lukkoon + 3Racingin kuuladiffit eteen ja taakse + 13 pinjoni.

Nyt on pärjätty jo kaksi viikkoa ilman lausetta " Isi tämä Mini Inferno ei toimi." :wink:

Ps. nopareita ei helpolla löydy 8 kennoselle, tuo kossin autossaki oleva nopari on "4,8V-8,4V" ja silti toimii. Mun MI:ssä on Hitecin EZX-R Pro taijotain sinne päin 4,8V-7,2V niin se ei taho täydellä akulla lähteä kun sielä joku ylikuormitus suoja vissiin katkoo menoa, vähän tyhjemmällä akulla kulkee pois tiehensä.

Edit: siis halpoja nopareita ei löydy helpolla jotka virallisesti kestäis sen 9,6V.

Morjesta. Vaihdettuani alu-runkoiset kuuladiffit eteen ja taakse alkoi vetarien tapit kulua, ja diffien ura uhkaa jyrsiytyä L-kirjaimen malliseksi... Joten tuo nivelvetari kuulostaa hyvältä. Mistäköhän niitä saa? RCMartissa ei ainakaan silmään sattunut semmosta.

Tossa kun on ajellu lumen keskellä, ja polttanu pari noparia, totesin olevan hyvä keino kääriä nopari suodatinpussiin. Paperi päästää lämmön tehokkaasti ulos, mutta pitää lumen/kosteuden poissa. Tadaa, nopareita ei enää kärähtele. Just totesin että voitin Ebayssa huudon koskien Traxxasin waterproof XL-5 noparia, eipäs ole tarvetta enää suodattimille.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #668 : 13.02.09 - klo: 13.45 »
Morjesta. Vaihdettuani alu-runkoiset kuuladiffit eteen ja taakse alkoi vetarien tapit kulua, ja diffien ura uhkaa jyrsiytyä L-kirjaimen malliseksi... Joten tuo nivelvetari kuulostaa hyvältä. Mistäköhän niitä saa? RCMartissa ei ainakaan silmään sattunut semmosta.

Nivel on vetarin ulkopäässä. Sisäpää on koiranluu.
Jos ostat nivelvetareita osta Kyoshon omia. Ovat ehdottomasti parhaita.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #669 : 13.02.09 - klo: 14.31 »
On siellä vielä muutama vaihtoehto jäljellä:
http://www.rcmart.com/catalog/mini-infernost-bone-c-595_736_653_701.html

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #670 : 14.02.09 - klo: 13.44 »
Mintä sais Mini infernoon halvalla noparin vakio koneelle, joka kestäis 8 kennosen akun?

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #671 : 14.02.09 - klo: 17.12 »
Mintä sais Mini infernoon halvalla noparin vakio koneelle, joka kestäis 8 kennosen akun?

Jos ei oo kauhee kiire, niin Ebaysta e-merkiksi:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300293047947&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:middle:us

Tommonen oli yhen halppis 1:10 mönkijän mukana, ja hyvin pelittää Minissäkin. En ainakaa huomannu mitään eroa Hitecin EZX-R:ään. Toimii vakiokoneessa, ja kestoja löytyy paljon kireämpiinkin koneisiin. Jännitekesto 12V asti, joten kestää 10 kennoa NiMhiä, 3 kennoo Lipoja.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #672 : 14.02.09 - klo: 17.43 »
Joo. Paljonko tolle tulee hintaa postitettuna? Onko pakkia? Kauanko menee et tulee Suomeen? Miten toi tilaus onnistuu (ku en oo aikasemmin tilanu ebaysta) :huh:
« Viimeksi muokattu: 14.02.09 - klo: 18.24 kirjoittanut _micro_ »

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #673 : 14.02.09 - klo: 22.09 »
Joo. Paljonko tolle tulee hintaa postitettuna? Onko pakkia? Kauanko menee et tulee Suomeen? Miten toi tilaus onnistuu (ku en oo aikasemmin tilanu ebaysta) :huh:

Tällä hetkellä huutohinta 0.10 puntaa, noin 0.12e suunnilleen, ja postikulut on sen 6 puntaa ja euroissa varmaan jotain 7-8euroo.
Huutoon tarvitaan luottokortti ja luonnollisesti myös tunnus. Parisen viikkoo yleensä kestää tulla.
Pakki on, "Reversible" oli mainittu.
Jos hinnasta sovitaan, niin voin huutaa sitä sun puolesta, ellet omista sitä luottokorttia.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #674 : 14.02.09 - klo: 22.47 »
Ei tarvi välttämättä luottokorttia. Ainakin Osuuspankin ja Nordean Visa Electronilla voi luoda PayPal-tunnukset ja eBayssä paypal maksun hyväksyy melkein kaikki kauppiaat.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #675 : 14.02.09 - klo: 22.57 »
Voitko Pietari myydä mulle sen sun noparin? Pistä yv:tä.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #676 : 15.02.09 - klo: 08.31 »
Voitko Pietari myydä mulle sen sun noparin? Pistä yv:tä.
Nyt ei kyllä pysty myymään. Niitä kun on tossa kärähdelly, ni se on tällä hetkellä ainoo nopari (harjatonta settiä odotellessa), ja kesällä se löytää paikkansa Airstreakista.

En oo tiennytkään että Paypaltunnuksen pystyy luoda Electronin kanssa... Mut se on pelkästään hyvä asia.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #677 : 15.02.09 - klo: 15.39 »
Onko tuo lennokki vai auto nopari: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=28771&grpid=2203
Onko noissa lennokki nopareissa muuta eroo auto nopareiin kuin, että niissä ei ole pakkia? Onko niissä jarru?

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #678 : 15.02.09 - klo: 19.45 »
95% se on lennokki/kopteri nopari. Ei jarrua tai pakkia. Sijoita laatunopariin ja osta mamba sidewinder micro. Se käy harjallisille ja harjattomille moottoreille. Et tule pettymään.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #679 : 15.02.09 - klo: 20.07 »
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7189&Product_Name=EZ-RUN_Brushless_ESC_18A_w/_Reverse_programm.

Tossa saa rahoille vastinetta oikein kunnolla ja mahtuu varmasti Mini-Infernon kyytiin.
Mulla on noita pari käytössä ja täytyy kyllä sanoa etten ole Quarkkia paljon kaipaillut...
Harjalliselle motille toi ei käy.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #680 : 15.02.09 - klo: 20.17 »
Miten ois tommonen setti ois ainakin halpa: DYS 20L -moottori (+heatsink) + nopeudensäädin 30A (car) http://www.medasec.com/do?action=group&id=23
Kestääkö? Pitäs kestää ainakin 16 kennoo.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #681 : 19.02.09 - klo: 23.36 »
Taidanpa liittyä siihen ryhmään, joka heittää jonku linkin ja kysyy että olisko toi hyvä Miniin.

Mutta pohjustanpas kuitenkin ensin.

Ihan summanmutikassa sattu silmään Ebayssa vieraillessani edullinen paketti tarjous: 8900KV harjaton + 30A säädin. No, se siitä tilaukseen, eipä maksanu ku jonku 30e kotiovelle. Mutta koska Mini on ollu jonku aikaa diffivammainen, niin panin harjattoman kiinni semmoseen 1:10 mönkkäriin. Vauhtia tuli kyllä, mutta vääntöä oli paljon huonommin ku stanussa (samanlainen ku Minin stanu), piti vielä ihmeellistä raksutusta lähtiessä paikaltaan.

Harjaton siis oli tuo lyhyt kannu, 20x30 mitoiltaan. Vaikutusta huonoon vääntöön tulee varmaan tosta lyhyestä kannusta, ja jokseenkin pitkästä välityksestä mönkkärissä. Siinäkin on joku ihme jako pinjonissa/spurrissa, kun Minin rattaan ääni muistutti lähinnä sorvaamista, ei pysty sitä muutteleen.

En vielä tuolloin ollu kauheen perehtyny noihin KV-lukemiin, joten: H o b b y city myy (muun muassa) linkin mukaisia harjattomia pannuja 20x40 kokoa, ja akselikin 2,3mm. Että mitäs KV-lukemaa pannaan tilaukseen? Tuolta kun kattelee eri 3000-6000KV mottien käyttäjäpalautteita, ja jokaisessa joku kertoo käyttävänsä kutakin mottia 1:18 autossa tyytyväisenä, It is sooooo awesome... -tyyliin.

Täälläkin tuo aihe oli käsiteltynä, joku manas kaikki yli 5000:t, kun taas jollakin oli 7200 ja komeesti pelittää.

Ja menihän sinne Ebayn säätimeen kovassa mällissä niin kerpeleesti lunta, että savut tuli pihalle. Tämän johdosta hommasin toisen setin, tällä kertaa 6200KV+säädin, mutta ei siinäkään sitä vääntöä ole. Ainakaan mönkkärissä... Heti olisin kyllä viisaampi, kun saisin jo haltuuni 09-diffit, pääsis oikeella pirssillä testaileen.

Mutta tosiaan, sori pitkästä postauksesta. Alla linkki, ja mielipiteitä tahtoisin sekä KV-luku mieltymyksistä yleensä, ja sitten pros/cons tosta linkin mosasta. Ja ei ole (vielä ainakaan) Lipoja käytössä.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848&Product_Name=KB20-40-12L_4800kv_Brushless_Motor_(FIN)
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #682 : 20.02.09 - klo: 03.19 »
...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848&Product_Name=KB20-40-12L_4800kv_Brushless_Motor_(FIN)

Ne tarjolla olevat 40mm pitkät saman sarjan motit vääntää tarpeeksi M-I:n tarpeisiin, mutta vain ne kaikkein korkeimmat kv:t tarjoavat kunnon huippunopeudet. Itse olen ajellut 3800kv, 4200kv ja tuolla em. 4800kv, joten tieto ei ole peräisin Hobbycityn asiakaspalautteista :grin:
Tuo 4800kv on erittäin hyvä valinta M-I:n voimanlähteeksi. Tässä toinen vielä tuota 4800 mottia vahvempi vaihtoehto samasta kaupasta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4198
Isompi halkaisija tekee tuosta melkoisen vääntäjän ja välityksille asettaa rajoitukset vain moottoripukin säätövara, ei niinkään moottorin vääntö :wink:
3S lipolla jopa lumella ajaessa paukkuu voimansiirto palasiksi jos alla on vähänkin pitävämmät renkaat...

Ne 30mm pitkät motit on liian kesyjä painavampiin autoihin, mutta kuljettavat todella iloisesti esim. Mini-T:n kaltaista kevyttä 2WD autoa. Ilmeiseti myös esim. Asson 1/18 kokoiset autot toimii noilla "pikkumoteilla" ihan kiitettävästi.
Itse ajelin yhden kesän 7200kv 20x30mm Feigaolla ja kyllä se juuri ja juuri jaksoi M-I:a liikuttaa kun välitykset oli lyhyimmät mitä kaupasta löytyi eli 10/38(vakio 14/32). Vääntö ei tahtonut silti riittää kunnon kiihtyvyyteen mutta huippuja oli ihan ok kunhan valitsi ajopaikasi tarpeeksi ison kentän ja jaksoi odotella kaasu pohjassa tarpeeksi kauan :roll:

EDIT: Tässä videossa on M-I:n kyydissä tuo 4800kv motti ja 3S lipo:
http://www.youtube.com/watch?v=TSYW-de_rYo
Liukas jää ei ihan kerro totuutta nopeudesta, mutta saa tuosta ainakin jonkinlaisen kuvan moottorin tehoista...
« Viimeksi muokattu: 20.02.09 - klo: 03.26 kirjoittanut rubberduck »

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #683 : 20.02.09 - klo: 12.57 »
...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848&Product_Name=KB20-40-12L_4800kv_Brushless_Motor_(FIN)

Ne tarjolla olevat 40mm pitkät saman sarjan motit vääntää tarpeeksi M-I:n tarpeisiin, mutta vain ne kaikkein korkeimmat kv:t tarjoavat kunnon huippunopeudet. Itse olen ajellut 3800kv, 4200kv ja tuolla em. 4800kv, joten tieto ei ole peräisin Hobbycityn asiakaspalautteista :grin:
Tuo 4800kv on erittäin hyvä valinta M-I:n voimanlähteeksi. Tässä toinen vielä tuota 4800 mottia vahvempi vaihtoehto samasta kaupasta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4198
Isompi halkaisija tekee tuosta melkoisen vääntäjän ja välityksille asettaa rajoitukset vain moottoripukin säätövara, ei niinkään moottorin vääntö :wink:
3S lipolla jopa lumella ajaessa paukkuu voimansiirto palasiksi jos alla on vähänkin pitävämmät renkaat...

Ne 30mm pitkät motit on liian kesyjä painavampiin autoihin, mutta kuljettavat todella iloisesti esim. Mini-T:n kaltaista kevyttä 2WD autoa. Ilmeiseti myös esim. Asson 1/18 kokoiset autot toimii noilla "pikkumoteilla" ihan kiitettävästi.
Itse ajelin yhden kesän 7200kv 20x30mm Feigaolla ja kyllä se juuri ja juuri jaksoi M-I:a liikuttaa kun välitykset oli lyhyimmät mitä kaupasta löytyi eli 10/38(vakio 14/32). Vääntö ei tahtonut silti riittää kunnon kiihtyvyyteen mutta huippuja oli ihan ok kunhan valitsi ajopaikasi tarpeeksi ison kentän ja jaksoi odotella kaasu pohjassa tarpeeksi kauan :roll:

EDIT: Tässä videossa on M-I:n kyydissä tuo 4800kv motti ja 3S lipo:
http://www.youtube.com/watch?v=TSYW-de_rYo
Liukas jää ei ihan kerro totuutta nopeudesta, mutta saa tuosta ainakin jonkinlaisen kuvan moottorin tehoista...

Ookke, kiitoksia vain tietopaketista. Kattelin myös tuota HXT/Turnigy oranssia pataa, muuten se olis ihan pirun hyvä, mutta kun siinä on 2mm akseli, ja kaikki mun pinjonit on 2,3. Toki toi kokeilu lyhyillä harjattomilla, niissäkin oli 2mm, ja sinne sai 2,3 pinjonin meneen asettamalla kirystysruuvin vastakkaiselle puolelle ohut kupariliuska. Ei ainakaan silminnähden vipottanu eikä tärissy millään kierrosalueella, kädessä kun piti, niin luulis että tärinän olis huomannu.
Ja niin joo, tulin tosiaan tilanneeksi Martilta niitä 2mm pinjoneita, ja varmuuden vuoksi (lähinnä siihen mönkkäriin) myös vääntävän 370-harjallisen LRP Fusionin, että vois miniin kai tota oranssiakin kokeilla.

Mitenköhän tuo virtapuoli muutes, en oo vielä lähteny sekaantuun lipoihin, joten meno tuskin on Nimheillä samaa luokkaa ku tossa videolla 3lipolla. Odottelen vielä mahdollisia kommentteja tohon aiheeseen ennen tilauksia.

Offtopic: Joku kerto muuten jossain laittaneensa 4700 yf konkan vastarin vapaaseen lähtöön, joka autto virransaannissa, täytyy etsiä postaus jos auttais johonkin asiaan.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #684 : 20.02.09 - klo: 13.27 »
2mm pinjoneita on monessa kaupassa paremmat valikoimat kuin 2.3mm rattaita, mutta tietty oman harrastuspakin sisältö vaikuttaa moottorin valintaan aina jonkin verran :wink:
Videolla näkyvällä setillä saatiin seuraavanlaisia mittaustuloksia kokonaisen akullisen ajelusta:
-maksimivirta: 26.7A
-maksimiteho: 307.2W
-minimijännite: 10.45V
-akkuna 1300mAh 3S 20C_cont 30C_max Zippy lipo
-säätimenä eZRun/SP emotion 18A
-motti: 20x40mm 4800kv "kiinanihme"

Turnigyn "oranssissa" on ainakin teoreettinen maksimivirta korkeampi, joten tuo 18A ESC alkaa olemaan siihen tarkoitukseen vähän alimitoitettu. Itse ajelen tällä säätimellä ilman tuuletinta ja homma toimii hyvin. Siili ei lämpeä talvikeleillä edes kädenlämpöiseksi.

Kuvan mukaisella nimh akulla pääsee myös nauttimaan ihan kohtuullisesta kyydistä, mutta kyllä kunnollinen lipo antaa paremman potkun. Itseasiassa tuonkin akun saa antamaan paremman kyydin kun kolvaa alkuperäisten narujen tilalle kunnon johdot ja purkaa kennojen päästä ne pienillä pistehitsauksilla kiinnitetyt sillat ja kolvaa tilalle kunnon kuparit.


4700uF konkka on saman kokoinen mitä esim Spektrum myy omiin radiosetteihinsä poistamaan häiriöitä vastarista ja vähentämään lyhyitä "sähkökatkoja". Jos kyse on vain häiriönpoistosta niin kokoluokkaa 220uF-470uF konkat on todettu ihan toimiviksi. Jos taas tavoitellaan pientä jännitekatkojen korjaamista, on 4700uF ihan ok valinta, vaikkakin milestäni ylimitoitettu. Se kelpaisi jo noparin virtaliittimiinkin antamaan pientä virtapuskuria. Itse olen kokeillut 2200, 4700 ja 6800uF konkkia noparin johdoissa, ja yhttenvetona voin sanoa että isompi parempi. Mitään suurta tehonlisäystä ei tuollainen hifistely tuo, mutta noparin lämmöt putosivat aika reilusti.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #685 : 20.02.09 - klo: 14.07 »
Juu tollasia akkuja mulla onkin, 1400 ja 1600 mahhiset. Pelkästään noiden tuoma lisäpotku vakiosähköillä ja -motilla riitti pitkän aikaa täyttämään ajohauskuuden, kunnes tapahtui se odotettu nopari-vastarin savustus. (Atalan epäilyistä huolimatta herra Kyosho antoi kyllä takuun piikkiin uuden boksin, joka myöskin kärähti ajan saatossa -> nykyään oikeat sähköt)

Mutta juu, täytyy kokeilla tota konkkahommaa. Eipä se varmaan tuo mitään uutta harjattoman vääntämättömyyden ongelmaan, mutta tuskin siitä ainakaan haittaa on, harjallisella kun tässä vielä jonkun aikaa joutuu ajeleen.
Tulisko toi sitten vastarin BATT-liittimeen?

Onhan tuon sun noparin 18A vähän pieni tolle oranssille, mutta onneksi on jo omasta takaa Supersimple 30A, pitäis kyllä kestää. Muuten hyvä nopari, mutta se on kuin Helkama, vain pakki puuttuu.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #686 : 20.02.09 - klo: 15.04 »
Siinä 18A säätimessä on kuitenkin 50A hetkellisen virran kesto eli kyllä se ainakin 2S lipolla sille 4400 motille riittää. 3S:llä ajaessa on muutaman kerran lyönyt lämpösuojan päälle, mutta ainakin tähän mennessä on pienen jäähdyttelyn jälkeen lähtenyt uudestaan liikenteseen. Lämpimillä kesäkeleillä tulisi luultavasti noparista savut ulos melko äkkiä tai sitten ajaminen olisi pelkkää lämpösuojan resetoinnin odottelua...
Aiemmin mainittu 35A ESC ei lämpeä edes 3S:llä oikeastaan lainkaan edes ilman tuuletinta.

Konkasta vielä muutama sana:
Jos kytket sen vastariin, et saa mitään "lisäpotkua". Jos kytket sen noparin johtoihin, et vastaavasti saa häiriönpoistoa ohjauselektroniikalle.
Vastariin sen voi tosiaan kytkeä vaikka BATT-liittimeen ja kannattaa olla tarkka napaisuuden kanssa ettei tule silmä- ja kuulovaurioita kun se kajahtaa :police:
Jos minun pitäisi valita laitanko konkan vastariin vai nopariin, valitsisin luultavasti vastarin, koska nopariin kytketty konkka tuo niin marginaalisen parannuksen auton toimintaan, että sitä tuskin huomaa.
Vastariin kytekettynä konkka saattaa säästää radiohäiriöistä johtuvilta kolareilta.

Poissa LintuPete

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #687 : 21.02.09 - klo: 21.08 »
Peruskyssäri taas...

Mitäs eroa buggyllä ja ST:llä on? Muuta kuin että ST:ssä on pidemmät tukivarret ja isommat renkaat?

Mulla on yhdet ylimääräset niveltakavetoakselit buggyyn, kun itellä on ST ja ovat siihen liian lyhyet.
Mini Inferno ST brushless - Schumacher ProCat muistona

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #688 : 21.02.09 - klo: 21.42 »
ST:ssä tasauspyörästöt on koteloitu, iskaritornit ovat erilaiset ja kori on tietenkin erilainen.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #689 : 22.02.09 - klo: 01.10 »
ST:ssä tasauspyörästöt on koteloitu, iskaritornit ovat erilaiset ja kori on tietenkin erilainen.

Tuo parempi diffi on erittäin oleellinen ero buggyyn verrattuna.
ST:n "kasattavat" diffit kestävät ja toimivat todella paljon paremmin kuin buggyn surkeat irtorattaat.
Buggyssä on diffin säädössä tasan kaksi vaihtoehtoa:
1. Diffin voi shimmata tiukkaan, jolloin se ei kunnolla enää toimi, mutta kestää muutaman akullisen.
2. Diffin voi jättää shimmaamatta, jolloin se toimii todella herkästi, mutta ei kestä kunnollisella moottorilla
kuin n. 0,2 kiihdytystä.
Periaatteessä on olemassa kolmas ja kestävin vaihtoehto, mutta pikaliimakylvyn jälkeen varsinainen
tasauspyörästötoiminto on pois pelistä.

ST mallin diffi sopii "tavallisenkin" M-I:n diffikoteloon ja on yllättävän edullinen vaihtoehto vaikka Kyoshon osia ovatkin.
Kahteen diffisettiin tarvittavat varaosapaketit: 2kpl IH103 ja 1kpl IH104.
Noissa pysyy jopa ainakin paksumpi diffiöljy sisällä.  Ohuemmista en tiedä, mutta ST:n manuaalissa(sivulla 35) suositellaan 5000-30000
öljyjä niin voisi olettaa niittenkin jotenkin pysyvän kyydissä.

Loppuun vielä kysymys ST:n omistajille:
Onko ST:n "sisäkori" niin tiivis että se pitää kivet ja muut röhnät pois auton sisältä?
Buggyssä ei sellaista ole, mutta parilla jeesusteipin palalla siitäkin saa aika tiiviin :wink: