Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 404329 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa LintuPete

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #690 : 22.02.09 - klo: 19.32 »
Onko ST:n "sisäkori" niin tiivis että se pitää kivet ja muut röhnät pois auton sisältä?
Buggyssä ei sellaista ole, mutta parilla jeesusteipin palalla siitäkin saa aika tiiviin :wink:

Ei se täysin pidä, joskaan ei ole näin lyhyellä talvikokeksella havainnut haitaksi asti ongelmaa. Mutta hiekotuskivia löytyy kyllä silloin tällöin sisältäkin.

Sisäkorihan on päältä hieman avoin ja mulla ainakin on nopari ja vastari siinä ja ne kerää lunta pelottavan herkästi päällensä, eli se "yläkori" kyllä fuskaa aika paljon. Itse olen hieman nakeranut aukkoa edestä, jotta nopari sopii paremmin.

Edit, kuvat:
kuva 1
kuva 2
« Viimeksi muokattu: 22.02.09 - klo: 20.35 kirjoittanut LintuPete »
Mini Inferno ST brushless - Schumacher ProCat muistona

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #691 : 22.02.09 - klo: 21.19 »
Kiitos jo etukäteen jos viitsit ottaa kuvan siitä auton keulasta jotenkin etuviistosta, siten että sisäkori on paikoillaan. ST:n manuaalista saa jonkinlaisen kuvan siitä sisäkorin muodosta ja mielestäni sisäkorin etupäässä on todella ison näköiset aukot, eli se ei välttämättä poista etureunan teippaamisen tarvetta.
Itse teippaan talviajoa varten buggyn korin etureunan kahdesta eri kohdasta ja se on ollut mielestäni ihan riittävä suoja pöllyävää lunta vastaan. Pari kertaa on ollut pientä vesipisaraa vastarin ja noparin päällä, mutta tähän mennessä ei mikään muu kuin servo ole ollut oikein kunnolla uitettu lumessa.

Poissa LintuPete

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #692 : 23.02.09 - klo: 13.35 »
Pari kuvaa lisää:

etuviistosta
pohjasta
truggyn ongelma, eli tosta se haukkaa kyllä tehokkaasti lunta sisäänsä
Mini Inferno ST brushless - Schumacher ProCat muistona

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #693 : 23.02.09 - klo: 16.11 »
No niinpä näyttää olevan melkoinen aukko korissa sekä päällä, että keulassa. Buggyssä on selvästi pienemmät aukot jotka täytyy tukkia jos ei halua uittaa koko korin sisältöä.
ST:ssä on jonkin verran pidemmät tukivarret, eli renkaat vähän kauempana auton rungosta, joten ne etuaukot ei ilmeisesti haittaa ihan niin paljon kuin "tavallisessa" M-I:ssa, jossa varsinkin sisäkurvin puoleinen eturengas heittää kaiken tielle osuvan tavaran korin sisään.

Kirjoittelin joskus aikaisemmin että laitan infoa rinnankytketyistä 3S 800mAh lipoista, kunhan saan ne kotiin, kolvattua ja kokeiltua. Hyvinhän ne auton kyytiin mahtuivat, kun vaan veisti ensin alkup. akkupantojen saranat pois radiolevyn reunoista. Kyllä ne kyytiin mahtuivan saranoiden kanssakin, mutta jäivät sen verran taakse ja reunaan, että kori jäi hiukan irvistämään takaa. Akkujen kiinnitys on hoidettu tarranauhalla ja havaittu hyväksi.

Todisteeksi vielä kuva että kyllä ne sinne mahtuu :wink:


Buggyn korin etuaukot ja niiden "korjaus".

Aukkoja ei oikein viitsi tukkia enempää, koska sitten on vaarana että ohjauslinkit eivät pääse liikkumaan vapaasti.

Taas loppuun kysymys:
Olen nyt talven aikana ajanut ensimmäistä kertaa Kyoshon renkailla ja vanteilla, ja viimeksi tuli vastaan kuvan mukainen "ongelma".

Auto ei törmännyt mihinkään, vaan tuo vaurio tuli pienestä epätasaisuudesta tiellä ja vielä melko pienellä vauhdilla.
Onko nuo Kössin omat vanteet yleisesti noin heikkoa tekoa, vai sattuikohan kohdalleni vaan maanantaikappale...
Tähän asti olen ajanut monenlaisilla vanteilla ja renkailla, mutta tuo oli kyllä heikoin esitys tähän mennessä.

sikatopi62

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #694 : 23.02.09 - klo: 16.21 »
eikös monet näitä vanteita keitä vedessä niin vähän alkaa antamaan periksi enempi, eikä murru tuolla tavan...

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #695 : 23.02.09 - klo: 16.28 »
eikös monet näitä vanteita keitä vedessä niin vähän alkaa antamaan periksi enempi, eikä murru tuolla tavan...

Voi olla että vanteitakin keitellään kun kerran autojen muitakin muoviosia jotkut keittelevät että osista tulisi sitkeämpiä. En kyllä ole törmännyt tuohon vanteiden keittämiseen kuin pikaliimoja irroiteltaessa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #696 : 23.02.09 - klo: 16.36 »
Kyllä niitä vanteitakin keitellään.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #697 : 23.02.09 - klo: 16.56 »
Voi olla että vanteitakin keitellään kun kerran autojen muitakin muoviosia jotkut keittelevät että osista tulisi sitkeämpiä. En kyllä ole törmännyt tuohon vanteiden keittämiseen kuin pikaliimoja irroiteltaessa.
[/quote]

Juu kyllähän niitä, mutta kokeilin tuota keittämiskikkaa irroittaakseni renkaat vanteilta. Tuloksena oli renkailtaan irronneet vanteet, sekä muodottomiksi venyneet renkaat. Eivät enää sovi vanteille, paitsi järkyttävällä määrällä liimaa, ja silloinki hyvin huonosti.
Saunakikka toisaalta taas toimi ihan hyvin, renkaat lähti irti venymättä kuitenkaan.

Noi kössin vanteet on kyllä todettu todella huonoiksi kestävyytensä puolesta. Toki toi keittely saattaa auttaa asiaan. 3Racingin 5puolavanteet on kestäny olosuhteet, millä kössin vanteet alko hajoon erittäin nopeesti.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #698 : 23.02.09 - klo: 18.06 »
Kyllä niitä vanteitakin keitellään.
Kiitoksia tiedosta. Taidan kokeilla noilla lopuilla 7 renkaalla jotka on vielä toistaiseksi ehjänä :roll:

Juu kyllähän niitä, mutta kokeilin tuota keittämiskikkaa irroittaakseni renkaat vanteilta. Tuloksena oli renkailtaan irronneet vanteet, sekä muodottomiksi venyneet renkaat. Eivät enää sovi vanteille, paitsi järkyttävällä määrällä liimaa, ja silloinki hyvin huonosti.
Saunakikka toisaalta taas toimi ihan hyvin, renkaat lähti irti venymättä kuitenkaan.
Itse olen lämmittänyt uunin siten että yleismittari näyttää n.85-90 astetta ja antanut olla niin kauan että liima irtoaa.
Sama onnistuu varmasti saunassakin, mutta jostain syystä itselle ensin tuli mieleen uuni eikä sauna.

Noi kössin vanteet on kyllä todettu todella huonoiksi kestävyytensä puolesta. Toki toi keittely saattaa auttaa asiaan. 3Racingin 5puolavanteet on kestäny olosuhteet, millä kössin vanteet alko hajoon erittäin nopeesti.
Olen itsekin ajellut muutaman sarjan em. 3Racingin 5-puolaisilla ja niissä vaikuttaa olevan paljon parempi hinta-laatu suhde kuin kössin omissa vanteissa.
(Sama asia on jo tullut todettua monessakin yhteydessä että kössin hinta-laatu ei ole kohdallaan :grin:)

Nämä 1/10 kokoluokan on-roadit(näillä adaptereilla) kestävät mm. betoniseinään nokka edellä törmäämisen 60km/h vauhdissa ilman mitään lohkeilua. Harmi kun sekään ei tullu videolle. Koko auton sai kerätä harjalla ja rikkalapiolla siitä seinän vierestä, mutta vanteet eivät ottaneet nokkiinsa.


Tosta kuvasta näkyy että kilometrejä on takana jo aika paljon. Hyppyreitäkään ei ole väistelty...
« Viimeksi muokattu: 23.02.09 - klo: 18.11 kirjoittanut rubberduck »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #699 : 23.02.09 - klo: 21.59 »
Mites tuo liikahtaa tuolla 1600mAh 7.4V lipolla verrattuna 9.6V nimh akkuun ?

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #700 : 23.02.09 - klo: 22.13 »
Mites tuo liikahtaa tuolla 1600mAh 7.4V lipolla verrattuna 9.6V nimh akkuun ?

Kiihtyvyyttä tuli lisää reilusti, koska liposatsi on puolet kevyempi ja nuo nimhit notkuu rajummassa rasituksessa aika lailla.
Vaikka nimhillä ajaessa kiihtyvyys on huonompi, ei huipuissa kuitenkaan ole mitään mahdotonta eroa,
ja se vähäinenkin ero melko varmasti tasaantuisi jos noita akkuja kokeilisi jollain vähän kesymmällä motilla.

11.1V lipolla tarina onkin sitten ihan toinen.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #701 : 23.02.09 - klo: 23.18 »
2mm pinjoneita on monessa kaupassa paremmat valikoimat kuin 2.3mm rattaita, mutta tietty oman harrastuspakin sisältö vaikuttaa moottorin valintaan aina jonkin verran :wink:
Yritin etsiä 2mm pinjoneita mutta ei vaan löydy.
Joten missäs noita olisi?

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #702 : 23.02.09 - klo: 23.51 »
2mm pinjoneita on monessa kaupassa paremmat valikoimat kuin 2.3mm rattaita, mutta tietty oman harrastuspakin sisältö vaikuttaa moottorin valintaan aina jonkin verran :wink:
Yritin etsiä 2mm pinjoneita mutta ei vaan löydy.
Joten missäs noita olisi?

Muutama esimerkki...

Tässä on aika hyvät valikoimat 4 rattaan paketteja 9T-20T:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10321
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10322
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10323

Koko lista on 2mm:
http://www.rcmart.com/catalog/rc18t-motor-gears-c-595_747_621_834.html

Sivulla 9 ekaa on 2mm:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=CLC&P=7

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #703 : 24.02.09 - klo: 10.36 »
Mites tuo liikahtaa tuolla 1600mAh 7.4V lipolla verrattuna 9.6V nimh akkuun ?

Kiihtyvyyttä tuli lisää reilusti, koska liposatsi on puolet kevyempi ja nuo nimhit notkuu rajummassa rasituksessa aika lailla.
Vaikka nimhillä ajaessa kiihtyvyys on huonompi, ei huipuissa kuitenkaan ole mitään mahdotonta eroa,
ja se vähäinenkin ero melko varmasti tasaantuisi jos noita akkuja kokeilisi jollain vähän kesymmällä motilla.

11.1V lipolla tarina onkin sitten ihan toinen.

Ok, kiitos tiedoista! Pannaan harkintaan/hankintaan.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #704 : 24.02.09 - klo: 22.04 »
Kiitos rubberduck pinjonilinkeistä.
Helpotti kummasti kun tajusin RC18:sta pinjonien käyvän  :azn:

RCMart:ista lähtee pinjonien lisäksi harjaton kombo tännepäin.
http://www.rcmart.com/catalog/rc-brushless-hobbywing-ezrun18aslh18t-motor-5200programcard-combo-16ca-p-27592.html?cPath=293_1021
Vielä kun oppisi ajamaan...

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #705 : 24.02.09 - klo: 22.07 »
MI on sitten aika painava auto ton kokoiselle koneelle.. En suosittele, kun ei toimi edes sharkissa kunnolla.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #706 : 24.02.09 - klo: 22.17 »
Kiitos rubberduck pinjonilinkeistä.
Helpotti kummasti kun tajusin RC18:sta pinjonien käyvän  :azn:
Jep, tosiaan 2mm akselilla ovat nekin. Jos kaipailee oikein isoja pinjoneita
2mm akselille niin kannattaa tsekata Mini-LST:n osasto. Löytyy ~20T-28T rattaita
niin riittää vähän erikoisempaankin Mini-Inferno projektiin.

RCMart:ista lähtee pinjonien lisäksi harjaton kombo tännepäin.
http://www.rcmart.com/catalog/rc-brushless-hobbywing-ezrun18aslh18t-motor-5200programcard-combo-16ca-p-27592.html?cPath=293_1021
Vielä kun oppisi ajamaan...
Tuolla setillä on ainakin hyvät edellytykset oppia ajamaan jos motissa riittää vääntö.
Laita sitten ainakin niin pieni pinjoni kun vaan löydät.
Toi nopari on loistava vehje, motti vähän turhan kesy ja ohjelmointiboksi tekee ohjelappusen turhaksi.

Onkin tullut todettua moneen kertaan että tuo motti riittää ~½kg autoille mutta ei esim. Sharkille, Mini-Infernolle tai vastaavalle. Kokeilin tuollaista mottia mm. Anderson MRX4:n kyytiin ja kyllä sillä jotenkuten ajamaan pystyi kun vähän potkaisi autolle alkuvauhtia, mutta aika tuskallista touhua se kyllä oli.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #707 : 24.02.09 - klo: 22.33 »
Onpas hyvä että on vielä ostoskorissa eikä maksettu. Yritän löytää säätimen jostain muualta, tuolta ei saa kuin kombona.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #708 : 24.02.09 - klo: 23.33 »
Onpas hyvä että on vielä ostoskorissa eikä maksettu. Yritän löytää säätimen jostain muualta, tuolta ei saa kuin kombona.

Toi säädin käy kyllä hyvin melkein kaikille moteille jotka vaan M-I:n kyytiin mahtuvat kun ajelee 2S lipoilla,
mutta jos joskus on tarkoitus ottaa autosta vähän enemmän irti, niin silloin kyllä suosittelisin esim. tätä säädintä:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7186
Siitä löytyy kaikki samat toiminnot, sama prog boxi käy ja se kestää lämpeämättä 3S lipon.

Hobbycityssä sitä ei juuri nyt näytä olevan, mutta sinne tulee tota tavaraa melko tiuhaan.
Jos ei huvita odotella niin sen saa yllättävänkin halvalla myös esim. eBaystä.

EDIT: Näköjään se kannattaakin ostaa ebaystä. Kuluineen n. 40USD kun taas hobbycityssä kuluineen n. 51USD.
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 23.37 kirjoittanut rubberduck »

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #709 : 26.02.09 - klo: 10.13 »
Tossa aiemmin kirosin tuota diffivikaa, nyt sain jopa tehtyä Aijaa:han tunnuksen, niin kokeillaan toimiiko tää kuvan lähetys.
Onko muilla menny kuuladiffejä tähän tyyliin? Tilasin sitte Heavy Duty -malliset, tiedä sitten onko mitään eroa, samalta valmistajalta kun on, 3Racingilta.

Rok rok.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3683104.jpg
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo: 10.19 kirjoittanut Pietari »
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #710 : 26.02.09 - klo: 10.36 »
Taas joku kiinalainen valmistaja, vai? Niinku näet ei ne kestä, p*ska laatua.
MIP kuuladiffit ovat kestäneet ongelmitta.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #711 : 26.02.09 - klo: 11.20 »
Juu niin tuntuis olevan aika kiinalaatua. Täytyypi seuraavassa päivityksessä kokeilla noita Mippiläisiä. Ensiksi kuitenkin vuorossa Heavy Duty 3Racingilta, saa nähdä onko HD oikeesti HeavyDuty.

Ja hei muuten, diffeistä puheenollen, ehdin jo tilata tommoset 09-mallin diffien rattaat. Asiaa sen kummemmin tutkimatta oletin metallirattaiden olevan samalla periaatteella kuin  orggis-muoviset, mutta eipähän ne sinne sopinu. Puuttuu ilmeisesti joku kotelohässäkkä..?

Et jos jollain on puuttuvat osat noihin, tai joku olis vailla tommosia pelkkiä rattaita, niin tehdään asialle jotain. Muuten kuluttavat potentiaalienergiaansa laatikon pohjalla aivan turhaan.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #712 : 26.02.09 - klo: 11.28 »
Tilaa loputkin osat niihin 09 mallin diffeihin, niin sulla on sen jälkeen kestävimmät diffit mitä noihin on mahdollista laittaa. Mulla oli viime kesänä 3s lipot mamban 8000 motin kans noilla diffeillä eikä ollu kestävyyden kans ongelmia.
Niissä 09 diffeissä on teräksiset ulostulotkin niin eivät kulu kovin helposti...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #713 : 26.02.09 - klo: 11.41 »
Tossa aiemmin kirosin tuota diffivikaa, nyt sain jopa tehtyä Aijaa:han tunnuksen, niin kokeillaan toimiiko tää kuvan lähetys.
Onko muilla menny kuuladiffejä tähän tyyliin? Tilasin sitte Heavy Duty -malliset, tiedä sitten onko mitään eroa, samalta valmistajalta kun on, 3Racingilta.

Rok rok.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3683104.jpg

3Racingin osat on kyllä yleisesti ottaen parasta kamaa mitä Kiinan suunnalta voi yleensäkin tilata Mini-Infernoon, mutta noi kuuladiffit eivät ole ikuisia. Lähdöt kuluu tuohon malliin ennemmin tai myöhemmin, yleensä vasta myöhemmin. Mulla on ollut käytössä samanlaiset kuuladiffit 2 autossa jo pitkään, ja yhden olen joutunut vaihtamaan tuon ison lautasen kulumisen takia. Siinä vaiheessa alkoikin olla niin paljon kilometrejä takana että melkein koko muun auton oli jo joutunut vaihtamaan siiä kuuladiffin ympäriltä.
Sullakin taitaa olla jo useampi akullinen takana kun lähdöt on noin ruvella?

Tässä malliksi kuva kuuladiffistä joka on ollut takapäässä ~30 akullista >300W moottorilla.

Diffin vieressä samaan settiin kuuluva pinjoni joka pyörähti tyhjää kun käytin sitä ST mallin ratasdiffin kanssa. 3Racingin pikkuratas on vähän kapeammilla hampailla varustettu kuin alkup.

Noissa kiinandiffeissä on kestävämmät lähdöt kuin esim. monien ylistämän Atomicin tekemät titaaniset lähtökupit.
Mitä taas MIP:n diffeistä on kokemuksia, niistä kuluu kuulat niin nopeasti, että ostan mieluummin 3kpl kiinalaista kuuladiffiä kuin samalla hinnalla yhden MIP:n tekemän.

09 diffit taitaa tosiaan olla ainoat jotka tuossa autossa kestää.

Pietari: Se heavy duty tarkoittaa väriä :roll:

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #714 : 26.02.09 - klo: 15.39 »
Nyt täytyy ottaa vähän takaisin. Pahoitteluni väärästä informaatiosta.
3Racing keskidiffissä esim. titanium tarkoittaa väriä. HD on oikeasti vähän vahvempi kuin tavallinen.

Heavy duty diffissä onkin erilaiset lähdöt kuin esim. tuossa edellisen kuvan diffissä.
Lähdöissä on kahdet urat vetareille, mutta ei ole kyllä kertaakaan joutunut vaihtamaan urasta toiseen, kun ei kerran kulu niin ei kulu.
Tässä on kuva todella pitkään takadiffinä palvelleesta 3Racing heavy dutystä. Akullisia en ole laskenut, mutta lapset ajeli tolla koko kesän ja itsekin olen tuolla ajellut useita akullisia.
Kuten näkyy, lähdöt eivät ole kuluneet vetarin hankauksesta lainkaan. Ainoat kulumajäljet johtuu pikkukivistä joita silloin tällöin jää tuonne lähtöjen ja tukivarren saranan väliin.
Diffi on irti autosta tuon isorattaan kulumisen takia ja odottaa korjaussarjaa.



EDIT: kirjoitusvirheitä poistelin ja varmaan jäikin vielä...
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo: 16.11 kirjoittanut rubberduck »

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #715 : 27.02.09 - klo: 20.01 »
Juu kyllähän noilla diffeillä on tullu ajeltua viime kesästä lähtien, eikä varmasti yhtään vähennä niiden kulumis-alttiutta se, että pääosin tuli prääsättyä sillä hiekkapohjaisella leikkikentällä (hiekkaa oli alati siellä sun täällä välissä). Ne on mukavia paikkoja kaikenkaikkiaan, poitsu viihtyy keinuen jne, ja iskä sitte sudittelee Minillä.
Ajomääräänsä nähden on kyllä ollu ihan hintansa arvoiset, vaikkeivät ikuiset olekaan. Oikeestaan joka osa, jonka olen hajoamisen takia vaihtanu, niin on rikkoontunu sen jälkeen, kun laitoin slipperin tilalle sen kiinteän ratasparin. Mut kun vaihto osat paremmiksi, niin kyllähän ne on kestäny, kiinteestä slipperistä huolimatta.

Juu täytyy katella mitä kaikkee multa puuttuu niistä metallidiffeistä, ja panna tilaukseen puutteet. Pitäis kuitenkin vielä pitkän aikaa pärjätä nykyisillä. Korjaussarjan ratas toi toisenki diffin takaisin elämään, ja diffit vaihto paikkaansa, niin on vetopinta vielä (toistaiseksi) suora. Eteenpäin mentäessä. Ja onhan ne HD:tkin vielä tulossa, joten kiirettä ei nollaysien kanssa ole.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #716 : 27.02.09 - klo: 20.22 »
Tässä samassa ketjussa on ollu juttua noista 09-mallin diffien laitosta sähköversioon ja muistaakseni Atalan hinnaston mukaan niille tulee hintaa Kotimaasta ostettuna ~75€.

Juu täytyy katella mitä kaikkee multa puuttuu niistä metallidiffeistä, ja panna tilaukseen puutteet. Pitäis kuitenkin vielä pitkän aikaa pärjätä nykyisillä. Korjaussarjan ratas toi toisenki diffin takaisin elämään, ja diffit vaihto paikkaansa, niin on vetopinta vielä (toistaiseksi) suora. Eteenpäin mentäessä. Ja onhan ne HD:tkin vielä tulossa, joten kiirettä ei nollaysien kanssa ole.

3Racingin kuuladiffeissä on sekin hyvä puoli että niihin saa korjaussarjoja todella kohtuulliseen hintaan.

Sulta puuttuu enää IH226-1, 227 ja 207.
Kössi on ratkaissut asian mielestäni vähän oudosti, kun tuo IH207 on nimeltään center bulk set, mutta se on ainoa osasarja missä tulee mukana ne kupit joihin diffit kasataan.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #717 : 08.03.09 - klo: 20.28 »
Meneekö tommonen moottori mini infernoon suoraa vai pitääkö muokata jäähytysrivoja: DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin http://www.medasec.com/do?action=group&id=66  :huh:

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #718 : 08.03.09 - klo: 20.36 »
Meneekö tommonen moottori mini infernoon suoraa vai pitääkö muokata jäähytysrivoja: DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin http://www.medasec.com/do?action=group&id=66  :huh:

Menee Mini-Infernoon suoraan. Toi motti on halkaisijaltaan 20mm ilman rivoitusta ja n. 23mm rivoituksen kanssa. Mini-Infenon vakiomotti on 28mm halkaisijaltaan, eli tilaa on reippaasti. Toi linkittämäsi motti on kyllä melko laiska noinkin painavaan autoon. L-mallissa on paljon enemmän vääntöä kuin noissa S-malleissa, mutta L-mallin pituuden takia joutuu hiukan dremelöimään ohjaustolpista, mutta se on vaivan arvoista.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #719 : 09.03.09 - klo: 15.14 »
Oujesh. Voin kokemusesta sanoo, ettei kannata laittaa noita 20mm halkaisijalla olevia patoja Miniin, hetken liikkuu rivakasti jonka jälkeen ei enää niin rivakasti ja tuloksena aivan hullun kuuma moottori.

Herra Kumiankan ehdottama Turnigyn (se oranssi, 4400 KV) 24mm halkaisijalla oleva taasen liikuttaa Miniä niin kerpeleesti, kiitokset vain. Jo valmiiksi suuresti kuluneet diffit ei kauheesti tykänny tosta motista... täytyy postata joskus kuva, on aika huvittavan näköset.
Nyt oon ajellu noin 4 akullista 3R:n heavyduteilla, eikä ne osoita minkäänlaisia kulumisen merkkejä, samalla varikkokäynnillä heitin alle Atomicin nivelvetarit (joku ehdotti K:n omia, mutta oli jo toiset tilauksessa) jonka jälkeen auton käyttäytyminen muuttui radikaalisti parempaan suuntaan, diffien minimaalisella/olemattomalla klapilla lienee osuutta tähän. Samalla auton meteli väheni roimasti.

Seuraavaksi kai täytyy ruveta satsaan lipoihin, täysillä ajettaessa vauhti alkaa hiipua huomattavasti hetken kuluttua, mutta kun käyttää kaasun neutraalissa ja tinttaa uusiksi pohjaan, niin taas mennään kovaa. Tämä lienee sitä Nimhien kyykkäilyä, mistä on ollu puhetta. Korjatkaa jos olen väärässä.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16