Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 404314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #840 : 22.09.09 - klo: 15.22 »
Laitetaas tuosta nyt kaikille mulle ilmoitettu könttähinta:

IH207 x1 = 7,50 eur
IH214 x1 = 8,70 eur
IH226 x1 31,60 eur
IH226-1 x1 = 8,70 eur
IH227 x2 = 11,10 eur / kpl = 22,20 eur

Eli meikäläisen lyhyellä matikalla 78,70€ + itellat.

Ilmeisesti liioittelin tuon IH227:n suhteen, yks setti taitaa riittää, eli alle 70€ tulis hintaa...
Onhan se noin pienille osille suht kova hinta, mutta pysyispähän paikat ehjänä...
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Wiper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #841 : 23.09.09 - klo: 04.43 »
Hiukan alkoi houkuttamaan tämä mini infernon sähköversio. Mikähän muu liike näitä myy kuin Kyosho Pro shop suomessa? Myös saksalaiset liikkeet kiinnostavat ihan tuon hinnan takia.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #842 : 23.09.09 - klo: 06.59 »
Suosittelen ostamaan käytettynä, vakiokuntoisena tuosta ei juurikaan ole iloa, paitsi tietty juniorille!
Säästät selvää rahaa, kun ostat valmiiksi rakennetun/viritetyn. Kuitenkin tuo lisätehon himo tulee vastaan jossain kohtaa...
Jos ite olisin nyt tuon kokoluokan autoa ostamassa, niin tod.näk. päätyisin Traxxasiin!
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #843 : 23.09.09 - klo: 07.37 »
Se vaan että Traxxasin 1/16 autot ovat kyllä Mini-Infernoa aika paljon isompia autoja, mutta kyllä mullakin vaakakuppi sinne 1/16 Revoon tai Slashiin kallistuisi, jos olisi pakko kyseisen ilmoitetun mittakaavan auto ostaa.
Mini-Inferno on jo aika vanhahtavaa disainia tosiaan ja aika heikko auto vakiona, mutta kyllä siitä parannuksilla ihan siedettävän pelin saa.
Kyllä itellä johonkin Shark-monsuun päätös kohdistuisi, mikäli pitäs nyt joku pikkanen saada.
Asso ja Reiska ehkä pikkasen pieniä omaan makuun.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #844 : 23.09.09 - klo: 08.35 »
Laitetaas tuosta nyt kaikille mulle ilmoitettu könttähinta:

IH207 x1 = 7,50 eur
IH214 x1 = 8,70 eur
IH226 x1 31,60 eur
IH226-1 x1 = 8,70 eur
IH227 x2 = 11,10 eur / kpl = 22,20 eur

Eli meikäläisen lyhyellä matikalla 78,70€ + itellat.

Ilmeisesti liioittelin tuon IH227:n suhteen, yks setti taitaa riittää, eli alle 70€ tulis hintaa...
Onhan se noin pienille osille suht kova hinta, mutta pysyispähän paikat ehjänä...

Tämä on selkeästi edullisempi. + postikulut ja mahdollinen ALV.
http://shop.tinyrc.com/

         $         €
         67,94   45,93
IH207   6,99   4,73
IH214    7,99   5,4
IH226   28,99   19,6
IH226-1 6,99   4,73
IH226-1 6,99   4,73
IH227   9,99   6,75

Poissa Wiper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #845 : 23.09.09 - klo: 10.16 »
No pakkohan ei ole juuri tuollaista pientä hankkia. Pienissä autoissa lähinnä mietityttää tuo piha-ajelu muualla kuin asvaltilla. Pysyykö ne edes pystyssä ja miten herkkä se ohjaus on, kun akseliväli on n. 20cm :grin:.

Pihasudittelussa en ole noita mun kahta isompaa autoa kyllä saanut kovin herkästi kaatumaan ja ohjauskin pelaa kuten pitääkin.

Toi kestävyys tietenkin vähän mietityttää, kun minua on hemmoteltu kahdella autolla, josta ei ole hajonnut vielä mitään (sähköauton kori vähän kärsinyt) vaikka on välillä ajettu päin auton rengasta tai kurva mennyt leveäksi ja tultu nelipyöräluistolla päin lampputolppaa.

Infernoa vastaan on tuo noparivastari yhdistelmä, jonka kyllä ymmärrän tilansäästön takia, mutta huoltoa ajatellen ennemmin erillisinä, ettei tarvitse kaikkea uusia jos vastari tai ennemminkin nopari kärähtää.
« Viimeksi muokattu: 23.09.09 - klo: 10.19 kirjoittanut Wiper »

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #846 : 23.09.09 - klo: 10.30 »
Oma Mini-Inferno on "vakio" ja saanut hyvin runtua eikä mitään vielä rikki. Kuulalaakerit on ainoat hop-upit. Toki tässä 2v aikana mitä auto on mulla ollut ei ajoa ole niin paljon tullut kuin ehkä rikkoontuminen "edellyttää".
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #847 : 23.09.09 - klo: 11.30 »
 Mitäs tulee Atalalta osat maksamaan? Ja mikä on toimitusaika?

Mulla makso atalasta noin 75 e eteen ja taakse diffit ja diffien ulos tulot.
Toimitus aika oli n. 1-2 viikkoa, Tampereen toimipisteestä.

Kyllä olen ollut tyytyväinen noihin diffeihin varmaan n.15 akullista takana ja ei näy kulumaa
diffeissä eikä rautasissa ulos tuloissa. Ainoo koiranluu vetarit tarvis vaihtaa nivellettyihin vetareihin. :lipsrsealed:
mini inferno ep

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #848 : 23.09.09 - klo: 12.06 »
Mitäs tulee Atalalta osat maksamaan? Ja mikä on toimitusaika?

Mulla makso atalasta noin 75 e eteen ja taakse diffit ja diffien ulos tulot.
Toimitus aika oli n. 1-2 viikkoa, Tampereen toimipisteestä.

Kyllä olen ollut tyytyväinen noihin diffeihin varmaan n.15 akullista takana ja ei näy kulumaa
diffeissä eikä rautasissa ulos tuloissa. Ainoo koiranluu vetarit tarvis vaihtaa nivellettyihin vetareihin. :lipsrsealed:

Tuo ylempi hinta on Atalan.

Jos nivelvetareita ostat osta kyöstin omat. Ainoat jotka kestää. Oikeasti.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #849 : 23.09.09 - klo: 15.34 »
No pakkohan ei ole juuri tuollaista pientä hankkia. Pienissä autoissa lähinnä mietityttää tuo piha-ajelu muualla kuin asvaltilla. Pysyykö ne edes pystyssä ja miten herkkä se ohjaus on, kun akseliväli on n. 20cm :grin:.

Pihasudittelussa en ole noita mun kahta isompaa autoa kyllä saanut kovin herkästi kaatumaan ja ohjauskin pelaa kuten pitääkin.

Toi kestävyys tietenkin vähän mietityttää, kun minua on hemmoteltu kahdella autolla, josta ei ole hajonnut vielä mitään

Omasta mielestä tuo on pihasuttailuun sieltä hauskimmasta päästä! Varmaan johtuu tuosta kompaktista koosta...Kaverit ja naapurin äijätkin tykkää!

Kestävyys taas on suhteellista, kaiken saa rikki jos niin haluaa...Omaani en ole vielä saanut hajotettua, ajelu on ollut suht kolarivapaata!
Nuo diffit on nyt ensimmäinen kohta joka on antamassa periksi! Jos tukivarsien ym. osien kestävyys huolettaa, ni alumiiniosia on saatavilla reilusti!

Minkäslaisia kokemuksia tuosta tinyrc:stä porukalla on??
« Viimeksi muokattu: 23.09.09 - klo: 15.50 kirjoittanut TTH-80 »
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #850 : 24.09.09 - klo: 10.38 »
jon.lindgren Mistä noit kyöstin omia nivel vetareita saa kun tampereen atalasta ei kuulemma niitä saa, tai niin sieltä sanottiin. Eli meneekö ulkomailta tilaukseks?
Jos tiedät mistä saa niin voitko pistää linkkiä?. :azn:
mini inferno ep

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #851 : 24.09.09 - klo: 10.52 »
http://shop.tinyrc.com/home.php
Osanumerolla löytyy.

Saa ne tilattua maahantuojan kanavia pitkinkin mutta maksavat enemmän ja tulevat hitaammin.

Edit osanumerot:

KYO-IHW29R   Kyosho Mini Inferno Rear Universal Swing Shaft Set
KYO-IHW29F   Kyosho Mini Inferno Front Universal Swing Shaft Set
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo: 11.25 kirjoittanut jon.lindgren »

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #852 : 30.10.09 - klo: 20.12 »
Apuva! Teräsdiffit ym. hilut saapuivat ja nyt olisi asennuksen aika, mutta diffirasva puuttuu!
Mitenkäs perus Shellin vaseliini toimii tuommosessa, meneekö hätätapauksessa korvikkeena??
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #853 : 30.10.09 - klo: 20.30 »
Kyllä varmaan menee, eipä ole tosin kokemusta, mutta miksipä ei ? -Sami
Jeps

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #854 : 30.10.09 - klo: 21.37 »
Älä laita vaseliinia. Odota että saat diffiöljyä.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #855 : 30.10.09 - klo: 22.02 »
Onko vaseliini liian jämäkkää tavaraa tuohon käyttöön??
Mites sitte tuo diffiöljyn käyttö, ruiskinko reilusti pitkin rattahia, vai onko diffikotelo tarkoitus saada niin täyteen ku mahdollista??
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #856 : 31.10.09 - klo: 01.20 »
Ei ole tarkoitus, että diffikotelo olisi ihan täynnä. Muistaakseni, diffin ollssa pystyssä, pienten rattaiden piäisi juuri peittyä.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #857 : 31.10.09 - klo: 11.05 »
Jees, nuo varsinaisen diffin sisällä olevat (pikku)rattaat kasataan diffikuppiin, jos sen täyttäis vaikka puolilleen...
Mutta riittääkö tuon päärattaan "voiteluun" mikä tahansa liukaste (  :grin: ), öljy tuskin pysyy diffikotelon sisällä...
Mitäs vaikutusta noilla eri arvoisilla (1000 - 100000) öljyillä sitten on? Pieni# löysempää ja iso# jynkympää, kö?

Onkos kukaan testannut ihan perus 75W-90:ä (1:1 autojen vaihteisto/peräöljy) näissä touhuissa?
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 12.17 kirjoittanut TTH-80 »
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #858 : 01.11.09 - klo: 07.51 »
Lainaus
Jees, nuo varsinaisen diffin sisällä olevat (pikku)rattaat kasataan diffikuppiin, jos sen täyttäis vaikka puolilleen...
Mutta riittääkö tuon päärattaan "voiteluun" mikä tahansa liukaste (   ), öljy tuskin pysyy diffikotelon sisällä...
Mitäs vaikutusta noilla eri arvoisilla (1000 - 100000) öljyillä sitten on? Pieni# löysempää ja iso# jynkympää, kö?

Onkos kukaan testannut ihan perus 75W-90:ä (1:1 autojen vaihteisto/peräöljy) näissä touhuissa?

Jeps, juuri noin, pieni lukema # = herkempi öljy. Tuossa omassa raskaammaassa kalustossa on vielä niin, että edessä on jäykemmät öljyt kuin takana, olisiko jotain #30k takana ja #50k edessä (tai #50k / #100k). Keskidiffi on syönyt peräti #500k arvoista öljyä ja tuntuu silti ajossa hieman löysälle, sormivoimin sitä juuri ja juuri pyörittelee.

Vaihteistoöljy kävi itselläkin mielessä mutta ei tullut kokeiltua. Voisi toimiakin, mutta jäykkyyden vertailu on hankalaa varsinaisiin diffiöljyihin. Toinen joka hieman epäilytti, oli tiivisteiden kestävyys, varsinaiset diffiöljyt ovat silikonipohjaisia ja tiivistemateriaalit sen mukaisia, eivät välttämättä kestä kovin erityyppistä öljyä.

Täyttömäärästä, itse laittaisin niin täyteen kuin mahdollista. Niin ainakin noi tehdasasenteiset diffit on täytetty. Mutta tästä on tietysti eri koulukuntia ja osittaistäytölle voi olla jokin hyvä syy. Ja päärattaalle vaseliinia.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #859 : 01.11.09 - klo: 10.40 »
Noh, täytyy jättää kokeilut toiseen kertaan ja hommata asianmukaista öljyä!
Pitää vaan ajaa Turkuun/Raisioon, kun Salossa ei tietääkseni enää RC-putiikkeja ole...
Projekti venyy, eikä millään malttais ootella :tongue:

EDIT: mut olipahan aikaa fiksata tuo onnettomasti asennettu servo, onhan sitä tässä jo reilu vuosi jeesusteltukkin!
« Viimeksi muokattu: 01.11.09 - klo: 14.03 kirjoittanut TTH-80 »
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #860 : 01.11.09 - klo: 17.01 »
Jos kisaaminen kiinnostaa niin käy lukemassa tämän. Tämä auto pääsee mukaan vaikka onkin väärän kokoinen.

http://rc10.fi/index.php?topic=9143.1710


Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #861 : 07.01.10 - klo: 22.33 »
No pakkohan ei ole juuri tuollaista pientä hankkia. Pienissä autoissa lähinnä mietityttää tuo piha-ajelu muualla kuin asvaltilla. Pysyykö ne edes pystyssä ja miten herkkä se ohjaus on, kun akseliväli on n. 20cm :grin:.

Pihasudittelussa en ole noita mun kahta isompaa autoa kyllä saanut kovin herkästi kaatumaan ja ohjauskin pelaa kuten pitääkin.

Toi kestävyys tietenkin vähän mietityttää, kun minua on hemmoteltu kahdella autolla, josta ei ole hajonnut vielä mitään (sähköauton kori vähän kärsinyt) vaikka on välillä ajettu päin auton rengasta tai kurva mennyt leveäksi ja tultu nelipyöräluistolla päin lampputolppaa.

Infernoa vastaan on tuo noparivastari yhdistelmä, jonka kyllä ymmärrän tilansäästön takia, mutta huoltoa ajatellen ennemmin erillisinä, ettei tarvitse kaikkea uusia jos vastari tai ennemminkin nopari kärähtää.

Juu eipä se rikki mene, jos nätisti ajaa.
Mut mut.
Olet hyvin oikeassa ton noparivastarin kanssa. Ite hajottelin niitä 2 kpl, ihan vakiokamoilla vielä. Toki toinen kerta oli ihan järkeenkäypä tulos, kun noparin "siili" lensi ohjausvipuihin jumittaen ne, joka taas käräytti noparin. Toisella kerralla meni ihan itekseen. Toinen meni takuuseen ku osasin puhua myyjälle vahingosta viisastuneena kaunistellusti.
Mutta tosiaan, sähköt siihen melkein täytyy pakostikin vaihtaa normimallisiin, joku sieltä kärähtää ennen pitkää.
Toinen juttu on noi tukivarret, ja ohjauksen osat. Ne ei kestä kauheesti mällejä vakiona, mutta kuten sanottu, autoon saa aluosia ihan oman mielen mukaan.

Mutta kiva vekotin se on silti. Omastani löytyy paljon alupalikkaa, harjaton ja lipot, kyllä se noilla alkaa oleen melko kestävä ja pirteä.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #862 : 07.01.10 - klo: 23.54 »
Mullakin on mini-inferno ST malli, ja siihen pitäs saada renkaat. Mahtaako saada mistään suomesta tähän autoon renkaita jotka menis heittämällä kiinni ? Nyt on menossa takavedon muokkaaminen autoon ja jälkeenpäin lukkoperä (driftaus). Ja drifti renkaat oisi hakusessa ! -Sami

Mäkin kokeilin joskus tota takavetoisena. Ei hyvä. Suti kuivallakin asfaltilla. Keskidiffin mielestäni voi kyllä liimata ihan kiveksi, joten sinänsä ei harmia tule vaikka Miniä takavetoisena kokeilisikin.
Orggis-muoviset diffit voi uhrata lukkoperäkokeiluun, rikki ne menee ennen pitkää, eikä kuuladiffit maksa kuin jotain 10e luokkaa hongkongin kaupoissa. Alumiinisista menee vain nopeesti ura vituiksi koiranluun tapin takia, joten kannattaa laittaa ne HD (heavy duty-malliset) tai sitte polttisversion teräksiset (jotka on kyllä aika kalliit).
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #863 : 08.01.10 - klo: 00.20 »
:huh: Onko kukaan rakennellu / muuttanut tota keski diffiä sillain et siin ei olis kuin yks iso ratas ja siihen tulis moottorin ratas, elikkä sillai et on jättäny ton luisti kytkyttimen pois vallan?
olisin kiinnostunu kokemuksista ja millä ratas yhdistelmillä onnistus "mielellään metalli rattail" toteutetuist???  :evil:

Tarkoitat varmaan kuten monissa rata-autoissa kiinteä akseli etu- ja takadiffien välillä?
Jossain näin semmosen, en enää muista missä. Oli kyllä mallia itsetehty.
Olisko ollu peräti tässä samassa ketjussa...
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #864 : 08.01.10 - klo: 01.44 »
Tässä on ainakin yksi vaihtoehto jolla pääsee eroon keskidiffistä ja saa tilalle reilun kokoisen slipperin:


Linkki kauppaan: klik
Linkki tuon satsin manuaaliin: klik

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #865 : 08.01.10 - klo: 06.38 »
Joo mullakin tämä auto on tulossa takaisin ostajalta, ei kuulema enää "tarvinnu", niin vaihtoi sen takaisin softaus aseeseen. Sitten kunhan tulee, niin alkaa armoton aluosien teko yms  :evil:. -Sami

Edit : Pitäs hommata vetarit ja diffit uudet. -Sami
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 06.56 kirjoittanut SLap »
Jeps

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #866 : 10.02.10 - klo: 19.12 »
Tietääks kukaan että mahtuuko STn renkaat buggyyn? Kun ovat vähän leveemmät. Jos renkas siis kasvaa sisäänpäin niin saattaa raapia pohjalevyyn, ja edessä ehkä haittaavat kääntymistä.
Nää on vain olettamuksia, mutta jos jollain olis jotain tietoo niin olis hieno juttu.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #867 : 10.02.10 - klo: 21.02 »
Ei mahdu. Ottaa tosiaan kiinni pohjalevyyn ja koriin.

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #868 : 10.02.10 - klo: 21.05 »
Jaahas. Kiitosta nopeasta vastauksesta.
Eipä siinä sitten auta muutakuin laittaa heksit alle ja kymppisedanien renkaita alle sovittamaan.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #869 : 10.02.10 - klo: 21.11 »
Olen käyttänyt Mini-Infernossa näitä 1:10 touring-renkaita. Mahtuvat ainakin kääntymään ja pyörimään. Kestävät todella kauan asfalttiajoa ja vanteetkin ovat huomattavasti kestävämmät kuin mitkään Mini-Infernoon tarjolla olevat vanteet. Kiinnitys on 12mm hexalla. Esimerkiksi nämä hexat sopivat tuohon tarkoitukseen.