Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 404327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #900 : 30.10.10 - klo: 15.03 »
Ihan hyvä taitaa olla mutta miten se on noin halpa. :shocked:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #901 : 16.11.10 - klo: 21.34 »
Millaset diffit tässä uudessa versiossa on?
Varaosien perusteella samat muoviset kuin ennenkin :angry:
Älä laita tehokasta konetta, diffit ei tule kestämään. Tai sitten vika oli tehtaalla tehdyssä shimmauksessa.

Päivitä moottoripukki ja etuiskaritorni, muut ehtii myöhemminkin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #902 : 17.11.10 - klo: 20.44 »
En muista että diffit olis harjattomalla ollut ongelma vaan tuo slipperi. Nyt slipperin tilalla on keskidiffi tässä uudessa mallissa. Saattaa hyvinkin kestää harjattomia tehoja nyt.
Tää olis kyllä hyvä peli sisäbaanalle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #903 : 18.11.10 - klo: 21.44 »
Mika sulla oli MIP:n kuuladiffit harjattomassa.
Wanhassakin oli sekä slipperi että keskidiffi. Harjattomalla piti slipperi liimata kiinni :tongue:

Mulla on autot vielä hyllyssä, pitäisi taas kokeilla... Myyrin radan pinta on ainakin tarpeeksi sileä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #904 : 20.11.10 - klo: 16.59 »
Mika sulla oli MIP:n kuuladiffit harjattomassa.
Wanhassakin oli sekä slipperi että keskidiffi. Harjattomalla piti slipperi liimata kiinni :tongue:

Mulla on autot vielä hyllyssä, pitäisi taas kokeilla... Myyrin radan pinta on ainakin tarpeeksi sileä.

Niin muuten olikin  :grin: slipperi oli liimattu, sen muistan

Kokeile ihmeessä! täytyis ostaa tommonen uudestaan ja laittaa noi saddlet + harjaton
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa hottentotti

  • RiverCross RC
    • Profiili
    • rc10.fi
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #905 : 21.11.10 - klo: 15.38 »
Tuohon täytyy tehdä päivitys niin että vaihdetaan tuo vastari/nopeudensäädin yksikkö erilliseen vastariin...

Näin voidaan laittaa tuo combo paikalleen ja saadaan homma toimimaan...
** Durango DEX-410 V3 ** Durango DESC410R** www.racersrcshop.com **

Poissa hottentotti

  • RiverCross RC
    • Profiili
    • rc10.fi
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #906 : 21.11.10 - klo: 16.14 »
Juu niin pitäisi menemän...
** Durango DEX-410 V3 ** Durango DESC410R** www.racersrcshop.com **

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Gt
« Vastaus #907 : 25.12.10 - klo: 11.03 »
Sensorijohto kiinni ja johdot oikein ?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Gt
« Vastaus #908 : 25.12.10 - klo: 11.05 »
Tietty voit kokeilla pienempää pinjoniakin mutta ei ehkä auta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #909 : 12.01.11 - klo: 17.49 »
voisko joku tietävämpi neuvoa miten ja mihin tulee seuraavassa linkissä pyöree tanko http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6651&cat_name=MINI%20INFERNO. onko jollain kyseistä settiä?
eli ei ole kellekkään tuttu juttu toi?
« Viimeksi muokattu: 25.01.11 - klo: 20.43 kirjoittanut sebu26 »
mini inferno ep

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #910 : 23.01.11 - klo: 17.46 »
Vaikka olenkin tänään kuumeessa ja nenä valuu koko ajan niin päivää ilahduttamassa on ollut kyoshon mini inferno. Mini infernon ostin kesän lopuillaan kahden polttis mini inferno kanssa kaksi autoista oli purettu eli tämä sähköyksilö ja toinen polttis. Nyt sitten tänään sain tuon sähkön kasaan ja pienen tesi ajon (keittiössä) jälkeen totesin aivan mahtavaksi vempaimeksi. Mukana tullut 8000kv harjaton antoi tehoa nimh akuilla ihan kivasti. :cool: Nyt sitten odotan kesän tuloa ja kivoja ajohetkiä mökille tekemälläni radalla. :grin:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #911 : 30.01.11 - klo: 21.34 »
Osaiskohan joku auttaa mistä sais muita kuin muovisia keskidiffin rattaita tai sitten jos jollain ois kokemusta miten sais rakennettua keskidiffin metallirattailla ja jos sen sais sopiin alkuperäiseen keskidiffi pukkiin ja luisti kytkimen kanssa ? :huh:
mini inferno ep

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #912 : 30.01.11 - klo: 21.52 »
Jotain on vialla jos keskidiffin rattaat menee... Taitavat olla ainoat osat mitä en ole rikkonut vaikka harjattomilla ajan.

Tarkista että pukki ei ole murtunut/ revennyt ja ruuvit on kiinni.

Vaikka tuosta uudet rattaat jos maahantuojan hyllyssä ei ole:
http://www.infernosonly.com/Mini_Inferno_Ctr_Diff_Gears_Servo_Horns_Eng_Mnt_p/kyoih11.htm

Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #913 : 30.01.11 - klo: 21.59 »
mulla oli tossa mun aikasemmassa postauksessa oleva keskidiffi pukki ja alumiinista tehty vahvike mikä tuki ja piti etu- ja taka-diffin välin samana mutta ilmeisesti diffi pääsi sen verran elään että hampaat lähti hammasrattaasta.
mini inferno ep

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #914 : 30.01.11 - klo: 22.09 »
Pukissa on jossain väljää... halpa hinta ja pienet toleranssit ei kulje käsi kädessä. Mikä ratas sulta hajosi?

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #915 : 30.01.11 - klo: 23.07 »
Moro

Ostin meidän nuorisolle kokeiltavaksi uusimman Mini Infernon 30125T5 Special Edition. Readyset autona kaikki tarvittava oli paketissa mukana ja patterien sijasta otin Orionin 1600 nimh akkupaketin. Vahtia tuntuu olevan liikaakin pienissä tiloissa ja tuurilla selvittiin koeajosta ehjänä ;) Sitten se mutta...

Muoviset etu- ja takaiskunvaimennin tornit sekä ohjauksen osat eivät tule kestämään meidän ajeluissa joten päivitys kestävimpiin osiin olisi varmaan paikallaan.
Tiedättekö käyvätkö vanhemmassa mallissa olevat alumiiniset iskunvaimennin tornit tähän uuteen autoon? Kyoshon 2011 (Saksa) luettelossa ei ollut optio-osissa kyseisiä osia enkä tullut asiaa kysyneeksi liikkestä josta auton hankin.

Pete








Poissa sebu26

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #916 : 31.01.11 - klo: 11.38 »
voisko joku tietävämpi neuvoa miten ja mihin tulee seuraavassa linkissä pyöree tanko http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6651&cat_name=MINI%20INFERNO. onko jollain kyseistä settiä?
eli ei ole kellekkään tuttu juttu toi?

mulla oli toi pukki kinni ja en tienny mihin se tanko tulee ja se ilmeisesti pääsi vähän pukki elään ja sitten söi hampaat mulla oli tuolta samasta kaupasta keski pallo diffi AK-075 ja tästä diffin isosta rattaasta lähti hampaat. tarvii hommata tuolta se keski diffi pukki mikä muistuttaa alkuperästä  mutta on vaan alumiinistä.
mini inferno ep

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #917 : 01.02.11 - klo: 21.26 »
Millaisia kokemuksia teillä on ollut Perfexin nopeudensäätimestä? Kahden akullisen jälkeen alkoi säädin pätkiä. Auto saatta toimia ongelmitta pari minuuttia ja sitten meno loppuu.  Ohjaus toimii, mutta kaasu ei reagoi ennen kuin virrat on katkaistu. Johdotukset pitäisi olla ok samoin radion säädöt.
Täytyy kokeilla autoa vielä toisella radiolaitteistolla.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #918 : 01.02.11 - klo: 21.51 »
Mikä malli Perfexistä?
Onko nopari ja vastari samoissa kuorissa?
Jos, niin sähköt vaihtoon...

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #919 : 01.02.11 - klo: 22.14 »
Vastari on KR-1NBK ja nopari Perfex KA-17 eli ovat erikseen.
Voisi olla paikallaan päivittä sähköt samantien. Mielessä ollut tuo K-kaupan Orionin Combo 5300 kv ja siihen lipot. Radioksi laitettava Sanwan giganen. Harjattomalla voimansiirto joutuu kyllä koville, mutta...uusia osia saa kaupasta  :grin:
Tarkoitus on kyllä purkaa tämä auto osiksi kun tilatut optio-osat tulevat. Special Edition mallia mainostetaan HD ratas setillä etu ja takadiffeissä. Ovatkohan metalli rattaat? Osanumero oli muistaakseni IH103

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #920 : 10.02.11 - klo: 18.33 »
Jeps, alla kokemuksia T5 version Mini Infernon rakentelusta.

Suoraan laatikosta auto on muovisen oloinen ja meidän yksilöä vaivasi kylmäjuotokset nopeudensäätimessä. Ongelmista kirjoitinkin aikaisemmin.

Autolla ajettiin uutena akullinen ja sen jälkeen päätin vahvistaa autoa kestävämmäksi 12-vuotiaan ajoihin.

Ensimmäisenä vaihtuivat muoviset iskunvaimennintornit alumiinisiin. Etummainen torni vaati muutoksia ylätukivarsien kiinnitykseen. Alumiinisen tornin mukana ei tullut muovisia 'holkkeja' joihin tukivarsi kiinnitetään. Tämä vaati hieman osien tilailua ja myös kiinnitys vaati ylimääräisiä prikkoja. Etutornia ei ole tämän mallin optio-osissa lueteltuna joten aavistinkin ongelmia asennuksessa. Takimmainen torni asentui ilman ongelmia. Samalla vaihtuivat myös auton alkuperäiset tukivarsien ja iskunvaimentimien kiinnitysruuvit kuusiokoloruuveihin nailonlukitteisilla muttereilla.

Ohjaukseen asensin alumiiniset ohjauspalat. Muovisiin c-paloihin täytyi tehdä muutoksia ohjauspalan laakeroinnin käymiseksi paikoilleen. Taakse laitoin alumiiniset hubit ja onneksi miljoonalaatikosta löytyi sopivat prikat hubin kiinnitykseen, muuten hubi olisi liikkunut sivuttain useimpia millejä. Eteen ja taakse laitoin kallistuksenvaimentimet.

Voimansiirto sai eteen ja taakse Kyoshon omat nivelvetoakselit. Alkujaan autossa oli metalliset koiranluut edessä ja takana muoviset. Myös muovinen moottoripukki vaihtui alumiiniseen. Keskidiffi osoittautui ongelmaksi koska diffi on jätetty avoimeksi. Voi vain kuvitella miten diffin rattaille käy jos autolla ajetaan ulkona.

Näyttäisi sille, että diffin koteloon olisi saatavilla lisäsuoja joka myös suojaisi slipin ja moottorin pinionin. Kyoshon manuaalista en ainakaan kyseistä osaa löytänyt. Ruuvin paikka löytyy ja huulokset diffin kotelosta... Asiaa en sen enempää aio murehtia vaan harkinnassa on MIP:n kuuladiffi kesän ajoihin. Käykö tuo diffi sitten autoon niin se jää nähtäväksi...

Etu- ja takadiffejä en ole purkanut. Diffit ovat umpinaiset ja niillä ajetaan niin pitkään kuin kestävät.

Sähköpuolella autossa on alkuperäinen Perfexin nopeudensäädin ja moottori. Akkuina on Orionin NiMh:t. Alkuperäinen servo ja vastaanotin vaihtuivat Sanwan kiteettömään radiolaitteistoon. Servona Sanwan vakioservo.

Autossa olisi vielä päivitettävää, mutta minusta kriittisimmät paikat on nyt korjattu.  Näillä eväillä aloitetaan ajaminen ja katsotaan kuinka kestää.
Ylimääräistä puuhastelua oli auton laitossa, mutta sehän tässä harrastuksessa on hienointa. Suurin osa
osista tuli hankittua jenkkilästä joten osien hinnoissa tuli jokunen euro säästettyä.

Tulipa kirjoitettua perusasiaa, mutta toivottavsti tästä on apua aloittelevalle rc-kuskille joka on aikeissa hankkia T5:sta.

Käyttämäni osat:

IHW07F Aluminium Front Shock Stay + IH03 Small Sparts Set
IHW07R Aluminium Front Shock Stay
IHW04 Aluminium Motor Mount
IHW23 Aluminium Rear Hub Carrier
IHW02F Front Stabilizer Set
IHW02R Rear Stabilizer Set
IHW29F Universal Swing Shaft
IHW29R Universal Swing Shaft
MIF2106 Blue Alum Front Knuckles
01.IHTH02SM Kromivanteet








« Viimeksi muokattu: 15.03.11 - klo: 22.08 kirjoittanut 2fast4u »

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #921 : 24.03.11 - klo: 12.54 »
Tuli tilattua MIP:n kuuladiffi kit alkuperäisen keskidiffin tilalle. Onko muilla kokemuksia MIP:n diffistä?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #922 : 24.03.11 - klo: 13.05 »
MIP:n diffit kestävät hyvin verrattuna moneen halvempaan.
3Racing:n HD-diffit kestävät mielestäni parhaiten. Keskelle tätä ei kai ole koskaan saanutkaan eikä valmistajan sivuilla näy enää mitää diffejä tähän autoon.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #923 : 24.03.11 - klo: 13.50 »
Jeps, MIP:n center ball diff kit löytyi Tinyrc.comilta...katsotaan nyt kuinka käy autoon. Edellisellä sivuilla kirjoittelin kokemuksia tästä T5 mallista.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #924 : 14.04.11 - klo: 19.51 »
Joopa, olisi pitänyt lukea tämä topic kokonaan ennen kuin ostin MiniInfernon...meitin nuoriso pisti auton testiin ja osia paukkunut tasaiseen tahtiin. Tuli tilattua sitten alumiiniosaa enemmän ja vähemmän. Seuraavaksi tuosta rikkoutuu sitten varmaan pohjalevy....tukivarsien kiinnitykset jätin vielä muovisiksi. Onpahan sulakkeena. Ei tunnu muoviset tukivarret kestävän törmäyksiä samoin kuin servosaverin varsi. Jousi ei edes ollut tiukalla, ohjeen mukaan säädetty.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #925 : 15.04.11 - klo: 14.16 »
Noniin auto toimii muuten mainiosti paisi kaasu tökkii välillä. Eli minulla on joku 8000kv motti ja siinä joku nopri. Sellanen on ongelman nimi, että hetken ajon jälkeen, kun vähentää kaasua niin pysähtyy kokonaan tai jos yrittää kiihdyttää niin tökkii vähän aikaa ja sitten lähtee. Pysähtyessään ei sano mitään ennen kuin laittaa jarrun pohjaan ja sitten varovasti kaasua. Kun on ajanut vähän kauvemmin niin tämäkään kikka ei onnistu. Akkuna minulla on mini infernon vakio akku. Ajon jälkeen moottori ja noparin ovat kohtalaisen lämpimät. Mikä voisi olla vialla? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #926 : 15.04.11 - klo: 14.24 »
Mikä on sähköautossa kaasuläppä?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa JuhaN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #927 : 18.04.11 - klo: 13.02 »
Ostettiin syksyllä tuollainen 2010-mallin RTR Mini Inferno meidän perheen pienelle pojalle ja siinä tuntuu olevan tyyppivikana (-ominaisuutena) pitkä viive jarrutuksen jälkeen. Autossa on siis vielä vakiosähköt käytössä.

Viive ilmenee kun jarruttaa autolla mutkaan ja yrittää antaa kesken mutkan lisää kaasua päälle, niin auto ei lähde kiihdyttämään kuin vasta yli puolen sekunnin viiveen jälkeen. Jos ainoastaan päästää vapaalle rullaamaan, ottaa auto komentoa viiveettä.

Onkohan vika nopeudensäätimessä ja jos on, niin mitä suosittelisitte tilalle? Kaikkia sähköjä en viitsisi päivittää vielä, enkä nopariinkaan kovin paljoa upottaa. Poikaa ei viive nimittäin haittaa ja vauhtia löytyy vähintään riittävästi hänelle. Olisi silti hyvä saada tuo kuntoon kun välillä tulee ajettua itsekin ja tämä viive tappaa tehokkaasti oman innostuksen...

=)juha

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #928 : 18.04.11 - klo: 13.22 »
jos kytket pakin kokonaan nparista pois, poistuuko kyseinen viive myös?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #929 : 18.04.11 - klo: 13.40 »
Tässä yksi vaihtoehto nopariksi:
http://cgi.ebay.com/EZRun-Combo-A2-18A-ESC-18T-5200Kv-motor-1-18-off-road-/170563183400?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27b65ba328

<40€ nopari, harjaton moottori ja ohjelmointikortti.
Tehoakin tulee mukavasti lisää. Radiossa olisi hyvä olla epa-säätö jolla voi rajoittaa tehoa jos auto ei pysy kuskilla hanskassa.