RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: -rcmh- - 04.03.09 - klo: 20.11
-
(http://www.hpiracing.co.jp/contents/kits/savage5t/img/header.jpg)
http://www.hpiracing.co.jp/contents/kits/savage5t/index2.html
Video: http://www.hpiracing.co.jp/contents/kits/savage5t/movie2.html
-
Ois ollut ehkä seuraava hankinta, jos ois ollut bensakoneella.....
-
No ikös tuo bensana jo löydy, baja 5t
-
Mitähän hinnaks mahtaa tulla?
-
No ikös tuo bensana jo löydy, baja 5t
Ei nelivetona ja kolmivaihteisella lootalla:)
-
Tosta vois olla ainakin ihan hyvä aihio harjattomalle konversiolle.
-
Sama harjaton modi kävi mielessä :lol:
Ainakin mahtus kamat sisään, mutta se niitten hinta :shocked:
-
(http://www.hobbylinna.com/images/webkuvat/HPI10627.jpg)
Onko ostamisen arvoinen auto? Alkoi nimittäin kiinnostaa hpi merkki ihan yhtäkkiä :p
-
Ei kuulu tähän topicciin Baja.
Mutta on varmasti ostamisen arvoinen.
-
Ei kuulu tähän topicciin Baja.
Mutta on varmasti ostamisen arvoinen.
Jep väärään paikkaan meni edellinen viesti :undecided:
-
Kuulopuheiden perusteella jäänee Japaniin julkaisuksi Savage 5T. Saas nähdä pitääkö paikkansa.
-
No ei tuo kyllä nitro koneella liiku mihinkään. Näkee jo videosta, että ei paljon sutia lyö ja hypytkin näyttää lähinnä putoamisilta.
Ihan liian iso pienelle koneelle.
Jos olisi ollut bensa koneella niin takuu varma myynti tykki, kun noita 4wd bensa-autoja ei paljoa ole ja ainakaan noin nätissä korissa.
Olisi ennemmin ollut harjaton 5T :mrgreen:
-
Paistaa hieman läpi tuollainen rahat pois meininki. Otetetaan rahat pois joltain hölmöltä myymällä iso nätti auto ja taas vielä kaiken lisäksi rtr.
-
Onnettoman hitaalta se tossa videolla näytti nitrona, ei kyllä motti ihan säädöissäkään ollut.
-
Ei tuo nyt ihan mahdoton yhtälö ole...
Savage 5T 7kg, mainoksen mukaan 3,75hp = 0,54HP/kg (Savage XL painaa joku 5kg samalla koneella)
Baja 5T ~12,6kg, noin 4hp (eikös kunnon koneissa jotain tommosta ole) = 0,32HP/kg
Verokiksi
M8 Buggy 3,3kg ja noin 2,5HP = 0,75HP/kg
Mitä tuohon sutimiseen tulee niin se on 2WD autojen ominaisuus että "rapa" lentää, tottakai kun on vajaavetoinen. Neliveto raappii joka nurkasta joten auto kulkee eteenpäin kun käsketään.
Täytyy kuitenkin todeta että tuo video ei kyllä ole kovinkaan imarteleva... mut vahvasti veikkaan että bensakrossiradalla tuo nitropeli vie voiton...
-
Ja kun kovasti sormilla puristaa nitrokoneen vauhtipyörästä niin vääntö loppuu kesken.
Eikös joillain ole tapana nitro kone sammuttaa pikkasen polkasemalla vauhtipyörää.
Tosi tehokas kone painavaan alustaan :lol:
Ei ne kierrosluvut sitä vauhtia tuo vaan vääntö joka sitä laitetta eteenpäin vie.
-
Ei ne kierrosluvut sitä vauhtia tuo vaan vääntö joka sitä laitetta eteenpäin vie.
Jotenkin arvasin että joku lähtee tälle linjalle, toiset puhuu väännöstä ja toiset tehosta... (Hevosvoimat = Vääntö * Kierrosluku)
Vääntö ja kierrosluku siellä renkaan akselilla on tässä se joka ratkaiseen...
Jos oikein karrikoiden niin eipä se menisi kovin kovaa jos rengas pyörisi 1000Nm voimalla 1 r/min, toki tässä kohtaa kyllä voisi hinata aikamoista taakkaa...
PS: Kokeileppa sammuttaa nitrokone kuvaamallasi tavalla kun se huutaa täysillä :p
-
Niin, pienemmälläkin teholla voi saada aikaiseksi ison hitausmomentin. Polttiskrossareissahan tyypillisesti minimoidaan pyörivät voimat, eli massat sekä akseleissa, renkaissa ja muussa voimansiirossa pidetään mahdollisimman pienenä. Tässä Monsteriihmespektaakkelissa tuskin niin on.
Sillä, että pysähtyykö moottori helposti vauhtipyörää painamalla, ei ole mitään tekemistä moottorin tehon kanssa.
-
Olisko tietoa minkälainen kytkin tässä autossa on. Voin kuvitella että se jos jokin on kovalla kuin ei varmastikaan ole mikään kovin iso tässä autossa.
Jerzi
-
Ihan normi kytkin taitaa olla kuvan perusteella. 3 x alumiinipalat.
(http://www.hpiracing.co.jp/contents/kits/savage5t/img/engine.jpg)
(http://www.hpiracing.co.jp/contents/kits/savage5t/img/87196_04t.jpg)
-
Modelsportista näkyy löytyvän.
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33076
-
Pakko sanoa että tuntuu aika keskeneräiseltä autolta. Eihän tuossa ole normaaliin Savageen muuta eroa oikeastaan kuin nuo runkolevyt.
Näyttää omaan silmään typerältä tyhja tila rungon keskellä. Nyt olisi ollut mahdollisuus vaihtaa kunnollinen polttoaine tankki suojaan siihen tilaan , ja olisi päässyt eroon puolentankinlaihennuksestakin samalla.
Mutta kyllähän sen ymmärtää että tulee paljon halvemmaksi käyttää samoja osia kuin muissakin savage malleissa.
-
Luulempa vaan, et sähköllä kulkevia näistä aletaan väsäämään.
-
Jos on rahaa niin mikäettei, maksaa taas sen reilu 1000-1500e että saa tuon sähköistettyä. Ensinäkin pelkkä auto maksaa kivasti eikä saa juurikaan käytettynä, toimiva harjaton setti tarttetaan, kunnon akut, radiot yms. ja konversio osat.
-
Näinhän se tapsa on, mani mani :cool:
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uAdjd-cYtjo[/youtube]
-
Ha: toinen vetelee pattereilla pari minsaa rataa ympäri ja toinen repii samanajan jotakin lutkua käyntiin taustalla. :laugh:
-
bensaronsu äänestä päätellen :)
-
Ja harvaa sellaista :laugh: