RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mara - 06.12.03 - klo: 17.50

Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 17.50
Onko kokemusta Ultima ST Racing Sport EP:stä tai ZaBoonista. :lol:
Kummastakin hyviä ja huonoja puolia. :oops:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 06.12.03 - klo: 18.09
Tämän olisit voinut laittaa aikaisempaan topicciin...
En sanoisi näitä miksikään laatu autoiksi, koska olen omistanut edeltäjän (LAzer 2000) joka ei ollut mikään erikoinen peli....
Suosittelisin jotain Associatedin, Losin, Schumacherin, Yokomon tai jos rahaa riittää niin Kyosholta Ultima RB Type-R (eikä sports).
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 18.20
Mistä noita Assoja saa tai Losia.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 06.12.03 - klo: 18.23
Katsoppa RC-netin linkit. Sieltä löytyy kauppojen ja valmistajien linkit.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 18.31
Sen mukaan Suomesta ei saa Assoja ku käytettynä.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 18.31
hups saipas
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 18.39
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 06.12.03 - klo: 18.56
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:


Suurin osaa tykkää ajaa enemmän rattiradiolla, parempi ohjaus.
Radiossa on tärkeätä että se sopii hyvin käteen, ja suurin osa rattiradioista on huomattavasti mukavempia pitää kädessä kuin tikkuradiot.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: tuukka.m - 06.12.03 - klo: 19.38
Kaikkiin noihin rc-pisteen paketteihin tulee rattiradio!...vaikka sivut toisin sanovatkin.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 20.06
Tuo oli mukavaa kuulla! :D  :D  :)  :lol:  :mrgreen:
Otsikko: Assot
Kirjoitti: mara - 06.12.03 - klo: 20.31
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:
Otsikko: Re: Assot
Kirjoitti: Otsomaani - 06.12.03 - klo: 21.16
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:


Itse en kyseistä autoa ole omistanut mutta autolla on menestytty kisoissa, että voi olla hyvä vaihtoehto, koska sitten ku on aikansa pihalla ajanut ja tahtoo tosissaan ottaa autosta kaiken ilon irti ja mennä kisaamaan, niin kyseinen auto on erittäin kilpailukykyinen (riippuen vähän auton mallista: Team/Factory Team...). :wink:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 07.12.03 - klo: 13.00
Mitä tuollanen autonrakennussarja pitää sisällään :?:  :twisted:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 07.12.03 - klo: 14.54
Yleensä se on pelkkä runko, johon täytyy ostaa sähköosat (vastaanotin, nopeudensäädin, servo, moottori, akku(ja)) ja tietenkin tarvitset ohjaimen. Yleensäottaen ku ostat radiosetin siin' tulee ohjain vastaanotin ja servo. Joihinkin autoihin pitää myös ostaa erikseen kori ja renkaat vanteineen ja insertteineen.
Jos olet kiinnostunut tuosta assosta niin lähetä mailia RcPisteelle.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 07.12.03 - klo: 17.49
onko touring kasvamassa vai crossi :?:  :evil:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 07.12.03 - klo: 17.51
Touring on suositumpaa, ja varmaan suuremmassa kasvussa kuin krossi.
Vuodessa järjestetään paljon enemmän touring kisoja (etenkin kerhokisoja jonne aloittelijoiden on hyvä mennä).
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 07.12.03 - klo: 17.52
Onko nuo  paketeissa tulevat ostat kovin laadukkaita :?:  :|
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 07.12.03 - klo: 18.38
Riippuu täysin merkistä.
Mutta jos touringin ostat niin suosittelen että ostat esim. jonkun näistä:
Asson TC3 www.teamassociated.com
Xray T1R (raycer) www.teamxray.com
Yokomo MR4tc SD tai MR4tc www.yokomousa.com

Hyviä autoja on enemmänin mutta en niitä rupea luettelemaan..
Kannattaa sitten suoraan ostaa kunnollinen nopeudensäädin.
Xrayssa on varmaan paras osien laatu kaikista autoista..
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 07.12.03 - klo: 18.48
Onko noissa sähkö autoissa jarrua vai jarruttaako se nopparilla :?:   8) Ja mitä tuo moottorirajoitus tarkoittaa. onko ne jotain käämejä ne yksiköt :?:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 07.12.03 - klo: 20.55
Ei ole erillistä jarrua niinkuin polttiksissa vaan moottori jarruttaa.
Nopareiden rajotukset tarkottaa moottorin käämilankoja.
Moottorin käämilangat on periaatteessa niin että mitä vähemmän käämilangan kierroksia niin sitä tehokkaampi.
Kannattaa suoraan hankkia nopari joka kestää 10lankasta konetta, ettei sitten tarvitse vaihtaa kun tahtoo ruveta ajamaan virimoottorilla...
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 08.12.03 - klo: 18.56
voiko tuota assoa käyttää myös touring autona jos siihen hankkii solukumi renkaa? :twisted:  :shock: Entä jos tulee kerhoskabat niin voiko niis ajaa tuolla assolla :?:
Otsikko: Jepjep
Kirjoitti: hellgren - 08.12.03 - klo: 19.00
Tarkennetaan nyt siis sen verran, että nopari käskyttää tuota moottoria jarruttamaan, kun niin halutaan.

Krossista ei saa touringia. Touring ei ole yhtä kuin auto, jolla voi ajaa matolla. Krossilla voi ajaa matolla, kun siihen laitetaan solukumit, kuten sanoit. Ja yllättävän kiva matolla onkin. Tosin, kilpakumppaneita on hieman vähemmän tarjolla, kuin touringilla.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 08.12.03 - klo: 19.01
Tourin-kisoihin sillä ei voi osallistua, eikä sillä edes niissä pärjäisi vaikka olisikin solukumit alla. Alue-8 sarjassa ajetaan krossiluokka solukumeilla jos on vähintään 3 kisaajaa. Tähän mennessä ei kai ole ollut ainuttakaan.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 08.12.03 - klo: 21.15
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?:  Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Otsomaani - 09.12.03 - klo: 15.03
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?:  Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:


Jos yhtään touring autostasi välität, niin jätät likaisilla parkkiksilla ajelun väliin, sillä kivet sun muut eivät tee hyvää autolle ja asvaltin tulee olla aika tasainen
Kannattaa vaan suosiolla lähteä lähimmälle radalle ajamaan, se on paljon hauskempaa :wink:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 10.12.03 - klo: 15.59
Entä jos hankin toisen korin ja vaihto renkaat pihalle vai kärsiikö auton alusta ja muut osat?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 10.12.03 - klo: 16.02
Asfaltilla ajaessa, varsinkin epätasaisella ja likaisella, pohja naarmuuntuu ja kuluu herkästi. Maavaraa nostamalla tätä voi tietysti vähentää, mutta kulumaa tulee silti. Kannattaa todellakin mennä radalle ajamaan. Houkuttele vaikka naapuri mukaan kilpakumppaniksi  :wink:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Juhana - 10.12.03 - klo: 16.29
Joo radalla on paaljon hauskempaa ja turvallisempaa ajaa kuin parkkiksilla. :mrgreen:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 10.12.03 - klo: 17.05
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
Otsikko: noniin
Kirjoitti: RaDon - 10.12.03 - klo: 17.22
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
Riippuu kyllä nurmen pituudesta.  Jossain 10 cm:n heinässä ei auto ainakaan kulje :mrgreen:  Jos sinulla kuitenkin on todella lyhyttä nurmikkoa alustana, ja aikoisit siinä ajaa, niin voisihan se varmaan siinä jotenkin onnistua :D
Mutta paremmin ajat hiekalla :)
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 10.12.03 - klo: 18.54
Voiko matto autoilla ajaa myös asfaltti radalla?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 10.12.03 - klo: 19.59
Jos on todella tasainen ja puhdas asfaltti niin sitten voi, mutta todellisuudessa sellaista paikkaa ei löydy. Itse en ainakaan omalla mattoautolla mene asfaltille ajamaan. Touring on sitä varten.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 11.12.03 - klo: 16.14
Minkälainen servo normaaliin tuoring auton? Kuinka paljon vääntövoimaa tarvitaan tuoringissa? Ei kai siihen tarvita voimaservoa? :)
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Matias V - 11.12.03 - klo: 16.16
Ei tarvitse. Aloittelija pärjää vakio servolla, jollaisen saat myyntipuolelta hintaan 5€/kpl

Jos ajaa lujaa ja servon vauhti ei riitä niin sit pitää ostaa nopeampi servo.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 11.12.03 - klo: 20.19
Mikä luokitellaan nopeaksi servoksi?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: johnok - 12.12.03 - klo: 17.11
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Mikä luokitellaan nopeaksi servoksi?

Servon nopeus tarkoittaa sitä, että kuinka nopeasti se kääntyy ja siis kääntää pyöriä. Nopea servo siis kääntää pyöriä nopeasti.
En todellakaan ole varma, mutta jostain olen saanut käsityksen, että servon nopeus mitataan 60 asteen matkalta?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 14.12.03 - klo: 18.37
Onko kerhoilla yleensä omaa autoa?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 14.12.03 - klo: 18.51
Joillain kerholla on, mutta ei kaikilla. Kannattaa ottaa yhteyttä omanpaikkakunnan kerhoon tai sitten lähimpään kerhoon jos omalla paikkakunnalla ei sellaista ole.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 18.12.03 - klo: 19.08
Kumpiko on suositumpi TS-10 vai TJ-10?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Matias V - 18.12.03 - klo: 19.18
TS-10 paikka paikoin.

TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: TeemuR - 18.12.03 - klo: 19.30
TJ-10 luokan autot ovat "hitaampia" kuin TS-10 luokan autot. TJ-10 on yleensä tälleinen luokka josta kilpailu-ura aloitetaan, ja kun on päästy tarpeeksi pitkälle TJ luokassa( NM mestaruus tai  2, tai 3) niin silloin siirrytään sitten TS luokkaan, eli virittettyyn luokkaan josta periaatteessa ei voi nousta minnekkään, muutakun voittamalla SM ja sitten EM ja lopuksi MM, siitä pitemälle ei kai voi päästä :)
Ja siinä TS luokkassa on yleensä enemmän kilpailioita kun TJ:ssä, mutta joskus puntit on toisin päin, kuten yleensä kerhokisoissa.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 18.12.03 - klo: 20.31
Suojaako tuo servosaveri myös sivulta päin? Ja tarvitseeko sitä normaalissa touring autoissa joilla ei ole tarkoitus törmäillä ( huom. auto tulee aloittelijalle)
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: fiesta6 - 18.12.03 - klo: 21.14
siuvulta päin  :shock:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: l150040 - 19.12.03 - klo: 10.11
Yleensä touring-autojen ohjausvivustoon on jo valmiiksi rakennettu servosaveri, joten erillistä ei tällöin tarvita. On kuitenkin muutamia, joissa tällaista ei ole. Tällöin on hyvä käyttää sellaista, joka asennetaan suoraan servoon. Servosaverin käyttö ei ole riippuvainen ajajan taidoista, vaan sitä olisi syytä käyttää aina.

Servosaverin tehtävä on nimensä mukaisesti suojata servon rattaita esim. iskuilta, jotka aiheutuvat toisen ajaessa sinun autosi eturenkaaseen. Servosaverin tehtävä ei siis ole suojata servoa ulkoisesti.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: APK - 19.12.03 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
TS-10 paikka paikoin.

TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12



Taitaa olla silti yhtä 27-kierroksinen se stanukone.  :roll:
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 19.12.03 - klo: 16.41
Tuleeko Asso TC3:n rakennussarjan mukana kori? Ja onko se maalattu?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Toke - 19.12.03 - klo: 20.32
racer paketin mukana tulee kori. RC-Pisteeltä luulisi löytyvän muillekkin versioille aloituspaketteja jotka sisältää kaiken ajamiseen tarvittavan. Koreja ei ole maalattu.

Saveri vähentää sivulta tulevien iskujen riskiä särkeä servo. Tappiin asti käännetty servo kyllä saattaa hajota jos kylki edellä johonkin törmää.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Matias V - 19.12.03 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: "APK"
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
TS-10 paikka paikoin.

TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12



Taitaa olla silti yhtä 27-kierroksinen se stanukone.  :roll:



Miten tos hellfires lukee 24 turn???
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: l150040 - 19.12.03 - klo: 22.21
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"

Miten tos hellfires lukee 24 turn???


Lukisikohan siinä kuitenkin 24 AWG tai DEG tms. Eli se tarkoittaa yksittäisen langan paksuutta tai ennakkoa. Kyllä se Hellfirekin on 27 lankainen ainakin uutena.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: artov - 19.12.03 - klo: 23.09
Kyllä se 24 taitaa olla kiinteän ennakon astemäärä :D kuitenkin.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 23.12.03 - klo: 12.00
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 26.12.03 - klo: 16.14
Minkälaisella rungolla Asso TC3 Team tulee? Saako siihen hiilikuitu rungon jos sellainen ei tule siihen? Mitä eroa on hiilikuidulla ja muilla runko materiaaleilla?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 08.01.04 - klo: 15.32
Minkälaisilla renkailla voi ajaa matolla? Voiko matolla käyttää tavallisia Touring- renkaita vai pitääkö olla solukumit?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Heuli - 08.01.04 - klo: 17.59
Yleensä matolla ajetaan touringissa kumirenkailla, mutta myös solukumirenkaita voi käyttää. Mattoautoissa käytetään ainoastaan solukumirenkaita.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 08.01.04 - klo: 21.55
Myydäänkö vanteet 4 kappaleen paketeissa, jos ei ole sanottu montako kappaletta paketissa on?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 08.01.04 - klo: 22.00
Jaa-a, sitä kannattaa kyllä kysyä myyjältä. Yleensä on kyllä ilmoitettu monta kpl pussi/paketti sisältää.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: artov - 08.01.04 - klo: 22.08
Vanteet myydään lähes poikkeuksetta neljän kpl:n paketeissa
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: KyPak - 08.01.04 - klo: 22.17
..
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Mr Cale - 08.01.04 - klo: 22.20
Lainaus käyttäjältä: "artov"
Vanteet myydään lähes poikkeuksetta neljän kpl:n paketeissa
Ja tähän väliin se poikkeus. Eli Prolinen vanteet on pakattu pareittain.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 10.01.04 - klo: 20.43
Mitä eroa on take off renkailla ja muilla touring-renkailla?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 10.01.04 - klo: 20.56
Take Off renkaitakin on montaa eri tyyppiä. Take Off CS-27 on ainoat lailliset renkaat SM-sarjassa. Renkaiden eroja on lähinnä kovuudessa ja kestävyydessä sekä tietenkin hinnassa.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 10.01.04 - klo: 21.29
Entä mitä nuo foamirenkaat on? Käytetäänkö niissä ollenkaan inserttejä?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Jukka - 10.01.04 - klo: 21.43
Foamien kanssa ei käytetä inserttejä. Inserttihän on eräänlainen foami ja foamirenkaan kanssa silloin turha.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Juhana - 11.01.04 - klo: 13.47
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?


Mulla on! Ajan kyseisestä autosta pikkusen modattua versiota :wink:  Mut kestävä on se vakiokin.
XXX-S autoon sopii Asson ohjauspalat, casterpalat ja MIP:it sopivat losiin.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Valdemar - 12.01.04 - klo: 11.35
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Tämän olisit voinut laittaa aikaisempaan topicciin...
En sanoisi näitä miksikään laatu autoiksi, koska olen omistanut edeltäjän (LAzer 2000) joka ei ollut mikään erikoinen peli....
Suosittelisin jotain Associatedin, Losin, Schumacherin, Yokomon tai jos rahaa riittää niin Kyosholta Ultima RB Type-R (eikä sports).


Niin tosta RBeestä. Mulla on se sportti ei toi Type-R. Tossa video pätkä vakio RBeestä-->http://www.geocities.com/ultima_racing/vakiorb.zip En omistanut silloin jalustaa, joten kamera on maassa.  :lol:  Mutta suosittelen kuitenkin mieluummin Type-R. Eli olen samaa mieltä.  :)
Eli videolla näkyy Redyset Ultima RB, ei type-R.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: copter - 12.01.04 - klo: 15.41
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?

Kuten alla olevasta linkistä näkyy, niin minulla on tuo kyseinen auto varustettuna graphite palikoilla. Tosin olen vasta aloittelemassa harrastusta, joten kokemusta ei pahemmin ole, mutta tällä hetkellä ainakin vaikuttaa varsin pätevältä peliltä. Onhan tuolla jokunen kuski kisaamassakin kyseisellä autolla, joten ei se ihan huono peli voi olla. Jos kysymyksiä herää ko. autosta, niin vastaan mielelläni siltä osin kuin pystyn. :)
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 29.01.04 - klo: 20.41
Onko M´troniks - M.sonik 3 Tempossa jarru? Ja yleensäkin noissa säätimissä jarruja?
Ja onko tämä vaite totta?
Lainaus
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: l150040 - 29.01.04 - klo: 20.48
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Onko M´troniks - M.sonik 3 Tempossa jarru? Ja yleensäkin noissa säätimissä jarruja?
Ja onko tämä vaite totta?
Lainaus
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.


Se on jarrullinen säädin.

Melkein poikkeuksetta nopareissa on on jarru tai pakki. Molemmatkin voi löytyä.

Väite pitää paikkansa.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: VesaK - 29.01.04 - klo: 21.07
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Ja onko tämä vaite totta?
Lainaus
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.

Periaatteessa kyllä. Käytännössä säätimen vikaantumistilanteessa selvitetään tarkasti asennustapa ja vikaantumista edeltäneet käyttöolosuhteet. Joskus kuulin, mitä ehtoja "asianmukaisen asennuksen" oli täytettävä. En muista niitä enää, mutta mielikuvaksi jäi, että hyvin pikkutarkat ovat, lähtien johtojen täydellisestä eristyksestä, ilman avoimia solmuliitoksia.

Elinikäinen takuu kattaa säätimen valmistuksen ja materiaalien virheettömyyden. Noparin ilmainen uusinta-automaatti se ei ole.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: copter - 29.01.04 - klo: 22.04
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Ja onko tämä vaite totta?
Lainaus
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.

Periaatteessa kyllä. Käytännössä säätimen vikaantumistilanteessa selvitetään tarkasti asennustapa ja vikaantumista edeltäneet käyttöolosuhteet. Joskus kuulin, mitä ehtoja "asianmukaisen asennuksen" oli täytettävä. En muista niitä enää, mutta mielikuvaksi jäi, että hyvin pikkutarkat ovat, lähtien johtojen täydellisestä eristyksestä, ilman avoimia solmuliitoksia.

Elinikäinen takuu kattaa säätimen valmistuksen ja materiaalien virheettömyyden. Noparin ilmainen uusinta-automaatti se ei ole.


Mielenkiintoista tässä olisi tietää se, että kuinka he pystyvät tarkkailemaan tätä. En nyt aja tässä takaa ajatusta "kuinka huijata", mutta lähinnä sitä kun kerran tarkkoja ovat, että kuinka he voivat olla varmoja siitä että nopari on oikeesti mennyt rikki asianmukaisissa olosuhteissa ilman käyttötavasta tms johtuvaa vikaa. Eli siis että oikeasti takuun piiriin kuuluva säädin ei vahingossa joudu tuomituksi kategoriaan missä vika johtuu väärästä käytöstä, asennuksesta taikka muusta vastaavasta. Koska takuunalainen tuote palautetaan takaisin jälleenmyyjälle, niin eiväthän he voi siinä vaiheessa enää tietää kuinka se ollut kytkettynä taikka kuinka hyvin liitokset esim. ovat olleet eristettyinä.

Itse juuri lähetin säätimeni huoltoon, joka siis on nyt 1kk vanha ja ei koskaan toiminut kunnolla. Lähinnä sen takia kyselen, että voisin jollain tapaa olla varma siitä että sieltä tulee toimiva tilalle eikä mitään vastausta että "väärin käytetty" tms. Olen varma siitä että juotoksissani ei ole ollut mitään vikaa ja että eristykset ovat olleen varmasti kohdillaan, mutta koska todennäköisesti heille tulee monia säätimiä takaisin juuri sen takia että ne ovat olleen väärin käytettyjä tavalla taikka toiselle, niin voisin kuvitella näiden kahden tapauksen välissä kulkevan rajan olevan suhteellisen hälvä. Näin ollen ainakin kuvittelisin että virhearvioita käytöstä tapahtuu kumpaankin suuntaan ja on riski että takuu ei korvaakaan säädintä joka sen pitäisi taikka että korvataan säädin jota ei pitäisi korvata.
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Matias V - 29.01.04 - klo: 22.17
Itselläni on LRP:n Pulsar, laturi.

Latasin kolme akkua, käyttäen MellWellin virtalähdettä. Kun 3 akku oli tulossa täyteen, rupesi Pulsar muuttumaan ruskeaksi, ja samalla siitä tuli keltaista mömmöä ulos.

Palautin laturin liikkeeseen josta ostin, ja he sanoivat että laittavat eteenpäin LRP:lle. Sieltä tuli kirje jossa he sanoivat että menee noin 4vko. Kas kummaa, nyt on mennyt 9kk 13 päivää, ja nyt se tuli takaisin! Laturin mukana oli kirje jossa he sanoivat että tutkimukset osoittivat, että laturia oli käytetty väärin ja minun olisi pitänyt maksaa postikulut ja uuden laturin hinta. Ei, en maksanut vaan vein laturin takaisin liikkeeseen josta ostin, he sanoivat, sillä he näkivät miten käytin ko. laturia, että käyttäjässä ei ollut vikaa, vaan laturissa. Joten tämä liike josta ostin laturin, he maksoivat uuden laturin+postit, yms...

Kiitän tätä liikettä reilusta kaupankäynnistä!

-M.V
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: copter - 29.01.04 - klo: 23.39
Kuullostaa asialliselta toiminnalta jälleenmyyjän puolelta. Katsotaan kuinka tuon säätimen käy, mutta uskon kyllä että homma sujuu mallikkaasti. ;)
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 31.01.04 - klo: 14.26
LRP:n Quantum Sportissa on Säädettävä "luistonesto" ja säännöt kieltävät luistoneston (korjatkaa jos olen väärässä).
Onko se silloin sääntöjen vastainen jos luistoneston on kytkenyt pois päältä? Onko kukaan ajanut kisaa kyseisellä nopparilla?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: Heuli - 31.01.04 - klo: 14.45
Lainaus
Elektroniset ajamisen apuvälineet ts. auton liikkuviin osiin kiinnitetyillä tunnistimilla toimivat luistonestojärjestelmät, aktiivijousitukset ja gyro-ohjaukset on kielletty.

Sääntöjen mukaan tuo "luistonesto" ei siis ole laiton. Nopeudensäätimiin saa ohjelmoida aivan mitä vain kunhan ei ala tunnistimia kiinnittämään autoon...
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 31.01.04 - klo: 15.20
Kiitos tiedosta!
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: mara - 17.02.04 - klo: 17.20
Tuli vaan mieleen tälläinen kysymys, että pystyykö vastariin vaihtamaan antennin?
Otsikko: Yleistä tietoa touringista ja crossista
Kirjoitti: l150040 - 17.02.04 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Tuli vaan mieleen tälläinen kysymys, että pystyykö vastariin vaihtamaan antennin?


Yleensä pystyy vaihtamaan. Avaat vain sen kotelon ja kolvaat viallisen antennijohdon paikalle uuden yhtä pitkän (siis alkuperäisen mittaisen) ja mielellään yhtä paksun johdon.