RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mara - 06.12.03 - klo: 17.50
-
Onko kokemusta Ultima ST Racing Sport EP:stä tai ZaBoonista. :lol:
Kummastakin hyviä ja huonoja puolia. :oops:
-
Tämän olisit voinut laittaa aikaisempaan topicciin...
En sanoisi näitä miksikään laatu autoiksi, koska olen omistanut edeltäjän (LAzer 2000) joka ei ollut mikään erikoinen peli....
Suosittelisin jotain Associatedin, Losin, Schumacherin, Yokomon tai jos rahaa riittää niin Kyosholta Ultima RB Type-R (eikä sports).
-
Mistä noita Assoja saa tai Losia.
-
Katsoppa RC-netin linkit. Sieltä löytyy kauppojen ja valmistajien linkit.
-
Sen mukaan Suomesta ei saa Assoja ku käytettynä.
-
hups saipas
-
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:
-
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:
Suurin osaa tykkää ajaa enemmän rattiradiolla, parempi ohjaus.
Radiossa on tärkeätä että se sopii hyvin käteen, ja suurin osa rattiradioista on huomattavasti mukavempia pitää kädessä kuin tikkuradiot.
-
Kaikkiin noihin rc-pisteen paketteihin tulee rattiradio!...vaikka sivut toisin sanovatkin.
-
Tuo oli mukavaa kuulla! :D :D :) :lol: :mrgreen:
-
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:
-
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:
Itse en kyseistä autoa ole omistanut mutta autolla on menestytty kisoissa, että voi olla hyvä vaihtoehto, koska sitten ku on aikansa pihalla ajanut ja tahtoo tosissaan ottaa autosta kaiken ilon irti ja mennä kisaamaan, niin kyseinen auto on erittäin kilpailukykyinen (riippuen vähän auton mallista: Team/Factory Team...). :wink:
-
Mitä tuollanen autonrakennussarja pitää sisällään :?: :twisted:
-
Yleensä se on pelkkä runko, johon täytyy ostaa sähköosat (vastaanotin, nopeudensäädin, servo, moottori, akku(ja)) ja tietenkin tarvitset ohjaimen. Yleensäottaen ku ostat radiosetin siin' tulee ohjain vastaanotin ja servo. Joihinkin autoihin pitää myös ostaa erikseen kori ja renkaat vanteineen ja insertteineen.
Jos olet kiinnostunut tuosta assosta niin lähetä mailia RcPisteelle.
-
onko touring kasvamassa vai crossi :?: :evil:
-
Touring on suositumpaa, ja varmaan suuremmassa kasvussa kuin krossi.
Vuodessa järjestetään paljon enemmän touring kisoja (etenkin kerhokisoja jonne aloittelijoiden on hyvä mennä).
-
Onko nuo paketeissa tulevat ostat kovin laadukkaita :?: :|
-
Riippuu täysin merkistä.
Mutta jos touringin ostat niin suosittelen että ostat esim. jonkun näistä:
Asson TC3 www.teamassociated.com
Xray T1R (raycer) www.teamxray.com
Yokomo MR4tc SD tai MR4tc www.yokomousa.com
Hyviä autoja on enemmänin mutta en niitä rupea luettelemaan..
Kannattaa sitten suoraan ostaa kunnollinen nopeudensäädin.
Xrayssa on varmaan paras osien laatu kaikista autoista..
-
Onko noissa sähkö autoissa jarrua vai jarruttaako se nopparilla :?: 8) Ja mitä tuo moottorirajoitus tarkoittaa. onko ne jotain käämejä ne yksiköt :?:
-
Ei ole erillistä jarrua niinkuin polttiksissa vaan moottori jarruttaa.
Nopareiden rajotukset tarkottaa moottorin käämilankoja.
Moottorin käämilangat on periaatteessa niin että mitä vähemmän käämilangan kierroksia niin sitä tehokkaampi.
Kannattaa suoraan hankkia nopari joka kestää 10lankasta konetta, ettei sitten tarvitse vaihtaa kun tahtoo ruveta ajamaan virimoottorilla...
-
voiko tuota assoa käyttää myös touring autona jos siihen hankkii solukumi renkaa? :twisted: :shock: Entä jos tulee kerhoskabat niin voiko niis ajaa tuolla assolla :?:
-
Tarkennetaan nyt siis sen verran, että nopari käskyttää tuota moottoria jarruttamaan, kun niin halutaan.
Krossista ei saa touringia. Touring ei ole yhtä kuin auto, jolla voi ajaa matolla. Krossilla voi ajaa matolla, kun siihen laitetaan solukumit, kuten sanoit. Ja yllättävän kiva matolla onkin. Tosin, kilpakumppaneita on hieman vähemmän tarjolla, kuin touringilla.
-
Tourin-kisoihin sillä ei voi osallistua, eikä sillä edes niissä pärjäisi vaikka olisikin solukumit alla. Alue-8 sarjassa ajetaan krossiluokka solukumeilla jos on vähintään 3 kisaajaa. Tähän mennessä ei kai ole ollut ainuttakaan.
-
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?: Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:
-
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?: Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:
Jos yhtään touring autostasi välität, niin jätät likaisilla parkkiksilla ajelun väliin, sillä kivet sun muut eivät tee hyvää autolle ja asvaltin tulee olla aika tasainen
Kannattaa vaan suosiolla lähteä lähimmälle radalle ajamaan, se on paljon hauskempaa :wink:
-
Entä jos hankin toisen korin ja vaihto renkaat pihalle vai kärsiikö auton alusta ja muut osat?
-
Asfaltilla ajaessa, varsinkin epätasaisella ja likaisella, pohja naarmuuntuu ja kuluu herkästi. Maavaraa nostamalla tätä voi tietysti vähentää, mutta kulumaa tulee silti. Kannattaa todellakin mennä radalle ajamaan. Houkuttele vaikka naapuri mukaan kilpakumppaniksi :wink:
-
Joo radalla on paaljon hauskempaa ja turvallisempaa ajaa kuin parkkiksilla. :mrgreen:
-
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
-
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
Riippuu kyllä nurmen pituudesta. Jossain 10 cm:n heinässä ei auto ainakaan kulje :mrgreen: Jos sinulla kuitenkin on todella lyhyttä nurmikkoa alustana, ja aikoisit siinä ajaa, niin voisihan se varmaan siinä jotenkin onnistua :D
Mutta paremmin ajat hiekalla :)
-
Voiko matto autoilla ajaa myös asfaltti radalla?
-
Jos on todella tasainen ja puhdas asfaltti niin sitten voi, mutta todellisuudessa sellaista paikkaa ei löydy. Itse en ainakaan omalla mattoautolla mene asfaltille ajamaan. Touring on sitä varten.
-
Minkälainen servo normaaliin tuoring auton? Kuinka paljon vääntövoimaa tarvitaan tuoringissa? Ei kai siihen tarvita voimaservoa? :)
-
Ei tarvitse. Aloittelija pärjää vakio servolla, jollaisen saat myyntipuolelta hintaan 5€/kpl
Jos ajaa lujaa ja servon vauhti ei riitä niin sit pitää ostaa nopeampi servo.
-
Mikä luokitellaan nopeaksi servoksi?
-
Mikä luokitellaan nopeaksi servoksi?
Servon nopeus tarkoittaa sitä, että kuinka nopeasti se kääntyy ja siis kääntää pyöriä. Nopea servo siis kääntää pyöriä nopeasti.
En todellakaan ole varma, mutta jostain olen saanut käsityksen, että servon nopeus mitataan 60 asteen matkalta?
-
Onko kerhoilla yleensä omaa autoa?
-
Joillain kerholla on, mutta ei kaikilla. Kannattaa ottaa yhteyttä omanpaikkakunnan kerhoon tai sitten lähimpään kerhoon jos omalla paikkakunnalla ei sellaista ole.
-
Kumpiko on suositumpi TS-10 vai TJ-10?
-
TS-10 paikka paikoin.
TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12
-
TJ-10 luokan autot ovat "hitaampia" kuin TS-10 luokan autot. TJ-10 on yleensä tälleinen luokka josta kilpailu-ura aloitetaan, ja kun on päästy tarpeeksi pitkälle TJ luokassa( NM mestaruus tai 2, tai 3) niin silloin siirrytään sitten TS luokkaan, eli virittettyyn luokkaan josta periaatteessa ei voi nousta minnekkään, muutakun voittamalla SM ja sitten EM ja lopuksi MM, siitä pitemälle ei kai voi päästä :)
Ja siinä TS luokkassa on yleensä enemmän kilpailioita kun TJ:ssä, mutta joskus puntit on toisin päin, kuten yleensä kerhokisoissa.
-
Suojaako tuo servosaveri myös sivulta päin? Ja tarvitseeko sitä normaalissa touring autoissa joilla ei ole tarkoitus törmäillä ( huom. auto tulee aloittelijalle)
-
siuvulta päin :shock:
-
Yleensä touring-autojen ohjausvivustoon on jo valmiiksi rakennettu servosaveri, joten erillistä ei tällöin tarvita. On kuitenkin muutamia, joissa tällaista ei ole. Tällöin on hyvä käyttää sellaista, joka asennetaan suoraan servoon. Servosaverin käyttö ei ole riippuvainen ajajan taidoista, vaan sitä olisi syytä käyttää aina.
Servosaverin tehtävä on nimensä mukaisesti suojata servon rattaita esim. iskuilta, jotka aiheutuvat toisen ajaessa sinun autosi eturenkaaseen. Servosaverin tehtävä ei siis ole suojata servoa ulkoisesti.
-
TS-10 paikka paikoin.
TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12
Taitaa olla silti yhtä 27-kierroksinen se stanukone. :roll:
-
Tuleeko Asso TC3:n rakennussarjan mukana kori? Ja onko se maalattu?
-
racer paketin mukana tulee kori. RC-Pisteeltä luulisi löytyvän muillekkin versioille aloituspaketteja jotka sisältää kaiken ajamiseen tarvittavan. Koreja ei ole maalattu.
Saveri vähentää sivulta tulevien iskujen riskiä särkeä servo. Tappiin asti käännetty servo kyllä saattaa hajota jos kylki edellä johonkin törmää.
-
TS-10 paikka paikoin.
TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12
Taitaa olla silti yhtä 27-kierroksinen se stanukone. :roll:
Miten tos hellfires lukee 24 turn???
-
Miten tos hellfires lukee 24 turn???
Lukisikohan siinä kuitenkin 24 AWG tai DEG tms. Eli se tarkoittaa yksittäisen langan paksuutta tai ennakkoa. Kyllä se Hellfirekin on 27 lankainen ainakin uutena.
-
Kyllä se 24 taitaa olla kiinteän ennakon astemäärä :D kuitenkin.
-
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?
-
Minkälaisella rungolla Asso TC3 Team tulee? Saako siihen hiilikuitu rungon jos sellainen ei tule siihen? Mitä eroa on hiilikuidulla ja muilla runko materiaaleilla?
-
Minkälaisilla renkailla voi ajaa matolla? Voiko matolla käyttää tavallisia Touring- renkaita vai pitääkö olla solukumit?
-
Yleensä matolla ajetaan touringissa kumirenkailla, mutta myös solukumirenkaita voi käyttää. Mattoautoissa käytetään ainoastaan solukumirenkaita.
-
Myydäänkö vanteet 4 kappaleen paketeissa, jos ei ole sanottu montako kappaletta paketissa on?
-
Jaa-a, sitä kannattaa kyllä kysyä myyjältä. Yleensä on kyllä ilmoitettu monta kpl pussi/paketti sisältää.
-
Vanteet myydään lähes poikkeuksetta neljän kpl:n paketeissa
-
..
-
Vanteet myydään lähes poikkeuksetta neljän kpl:n paketeissa
Ja tähän väliin se poikkeus. Eli Prolinen vanteet on pakattu pareittain.
-
Mitä eroa on take off renkailla ja muilla touring-renkailla?
-
Take Off renkaitakin on montaa eri tyyppiä. Take Off CS-27 on ainoat lailliset renkaat SM-sarjassa. Renkaiden eroja on lähinnä kovuudessa ja kestävyydessä sekä tietenkin hinnassa.
-
Entä mitä nuo foamirenkaat on? Käytetäänkö niissä ollenkaan inserttejä?
-
Foamien kanssa ei käytetä inserttejä. Inserttihän on eräänlainen foami ja foamirenkaan kanssa silloin turha.
-
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?
Mulla on! Ajan kyseisestä autosta pikkusen modattua versiota :wink: Mut kestävä on se vakiokin.
XXX-S autoon sopii Asson ohjauspalat, casterpalat ja MIP:it sopivat losiin.
-
Tämän olisit voinut laittaa aikaisempaan topicciin...
En sanoisi näitä miksikään laatu autoiksi, koska olen omistanut edeltäjän (LAzer 2000) joka ei ollut mikään erikoinen peli....
Suosittelisin jotain Associatedin, Losin, Schumacherin, Yokomon tai jos rahaa riittää niin Kyosholta Ultima RB Type-R (eikä sports).
Niin tosta RBeestä. Mulla on se sportti ei toi Type-R. Tossa video pätkä vakio RBeestä-->http://www.geocities.com/ultima_racing/vakiorb.zip En omistanut silloin jalustaa, joten kamera on maassa. :lol: Mutta suosittelen kuitenkin mieluummin Type-R. Eli olen samaa mieltä. :)
Eli videolla näkyy Redyset Ultima RB, ei type-R.
-
Onko kellään kokemuksia Team Losi XXX-S 4WD On-Road Touring autosta?
Kuten alla olevasta linkistä näkyy, niin minulla on tuo kyseinen auto varustettuna graphite palikoilla. Tosin olen vasta aloittelemassa harrastusta, joten kokemusta ei pahemmin ole, mutta tällä hetkellä ainakin vaikuttaa varsin pätevältä peliltä. Onhan tuolla jokunen kuski kisaamassakin kyseisellä autolla, joten ei se ihan huono peli voi olla. Jos kysymyksiä herää ko. autosta, niin vastaan mielelläni siltä osin kuin pystyn. :)
-
Onko M´troniks - M.sonik 3 Tempossa jarru? Ja yleensäkin noissa säätimissä jarruja?
Ja onko tämä vaite totta?
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.
-
Onko M´troniks - M.sonik 3 Tempossa jarru? Ja yleensäkin noissa säätimissä jarruja?
Ja onko tämä vaite totta?
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.
Se on jarrullinen säädin.
Melkein poikkeuksetta nopareissa on on jarru tai pakki. Molemmatkin voi löytyä.
Väite pitää paikkansa.
-
Ja onko tämä vaite totta?
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.
Periaatteessa kyllä. Käytännössä säätimen vikaantumistilanteessa selvitetään tarkasti asennustapa ja vikaantumista edeltäneet käyttöolosuhteet. Joskus kuulin, mitä ehtoja "asianmukaisen asennuksen" oli täytettävä. En muista niitä enää, mutta mielikuvaksi jäi, että hyvin pikkutarkat ovat, lähtien johtojen täydellisestä eristyksestä, ilman avoimia solmuliitoksia.
Elinikäinen takuu kattaa säätimen valmistuksen ja materiaalien virheettömyyden. Noparin ilmainen uusinta-automaatti se ei ole.
-
Ja onko tämä vaite totta?
LRP antaa säätimilleen elinikäisen takuun.
Periaatteessa kyllä. Käytännössä säätimen vikaantumistilanteessa selvitetään tarkasti asennustapa ja vikaantumista edeltäneet käyttöolosuhteet. Joskus kuulin, mitä ehtoja "asianmukaisen asennuksen" oli täytettävä. En muista niitä enää, mutta mielikuvaksi jäi, että hyvin pikkutarkat ovat, lähtien johtojen täydellisestä eristyksestä, ilman avoimia solmuliitoksia.
Elinikäinen takuu kattaa säätimen valmistuksen ja materiaalien virheettömyyden. Noparin ilmainen uusinta-automaatti se ei ole.
Mielenkiintoista tässä olisi tietää se, että kuinka he pystyvät tarkkailemaan tätä. En nyt aja tässä takaa ajatusta "kuinka huijata", mutta lähinnä sitä kun kerran tarkkoja ovat, että kuinka he voivat olla varmoja siitä että nopari on oikeesti mennyt rikki asianmukaisissa olosuhteissa ilman käyttötavasta tms johtuvaa vikaa. Eli siis että oikeasti takuun piiriin kuuluva säädin ei vahingossa joudu tuomituksi kategoriaan missä vika johtuu väärästä käytöstä, asennuksesta taikka muusta vastaavasta. Koska takuunalainen tuote palautetaan takaisin jälleenmyyjälle, niin eiväthän he voi siinä vaiheessa enää tietää kuinka se ollut kytkettynä taikka kuinka hyvin liitokset esim. ovat olleet eristettyinä.
Itse juuri lähetin säätimeni huoltoon, joka siis on nyt 1kk vanha ja ei koskaan toiminut kunnolla. Lähinnä sen takia kyselen, että voisin jollain tapaa olla varma siitä että sieltä tulee toimiva tilalle eikä mitään vastausta että "väärin käytetty" tms. Olen varma siitä että juotoksissani ei ole ollut mitään vikaa ja että eristykset ovat olleen varmasti kohdillaan, mutta koska todennäköisesti heille tulee monia säätimiä takaisin juuri sen takia että ne ovat olleen väärin käytettyjä tavalla taikka toiselle, niin voisin kuvitella näiden kahden tapauksen välissä kulkevan rajan olevan suhteellisen hälvä. Näin ollen ainakin kuvittelisin että virhearvioita käytöstä tapahtuu kumpaankin suuntaan ja on riski että takuu ei korvaakaan säädintä joka sen pitäisi taikka että korvataan säädin jota ei pitäisi korvata.
-
Itselläni on LRP:n Pulsar, laturi.
Latasin kolme akkua, käyttäen MellWellin virtalähdettä. Kun 3 akku oli tulossa täyteen, rupesi Pulsar muuttumaan ruskeaksi, ja samalla siitä tuli keltaista mömmöä ulos.
Palautin laturin liikkeeseen josta ostin, ja he sanoivat että laittavat eteenpäin LRP:lle. Sieltä tuli kirje jossa he sanoivat että menee noin 4vko. Kas kummaa, nyt on mennyt 9kk 13 päivää, ja nyt se tuli takaisin! Laturin mukana oli kirje jossa he sanoivat että tutkimukset osoittivat, että laturia oli käytetty väärin ja minun olisi pitänyt maksaa postikulut ja uuden laturin hinta. Ei, en maksanut vaan vein laturin takaisin liikkeeseen josta ostin, he sanoivat, sillä he näkivät miten käytin ko. laturia, että käyttäjässä ei ollut vikaa, vaan laturissa. Joten tämä liike josta ostin laturin, he maksoivat uuden laturin+postit, yms...
Kiitän tätä liikettä reilusta kaupankäynnistä!
-M.V
-
Kuullostaa asialliselta toiminnalta jälleenmyyjän puolelta. Katsotaan kuinka tuon säätimen käy, mutta uskon kyllä että homma sujuu mallikkaasti. ;)
-
LRP:n Quantum Sportissa on Säädettävä "luistonesto" ja säännöt kieltävät luistoneston (korjatkaa jos olen väärässä).
Onko se silloin sääntöjen vastainen jos luistoneston on kytkenyt pois päältä? Onko kukaan ajanut kisaa kyseisellä nopparilla?
-
Elektroniset ajamisen apuvälineet ts. auton liikkuviin osiin kiinnitetyillä tunnistimilla toimivat luistonestojärjestelmät, aktiivijousitukset ja gyro-ohjaukset on kielletty.
Sääntöjen mukaan tuo "luistonesto" ei siis ole laiton. Nopeudensäätimiin saa ohjelmoida aivan mitä vain kunhan ei ala tunnistimia kiinnittämään autoon...
-
Kiitos tiedosta!
-
Tuli vaan mieleen tälläinen kysymys, että pystyykö vastariin vaihtamaan antennin?
-
Tuli vaan mieleen tälläinen kysymys, että pystyykö vastariin vaihtamaan antennin?
Yleensä pystyy vaihtamaan. Avaat vain sen kotelon ja kolvaat viallisen antennijohdon paikalle uuden yhtä pitkän (siis alkuperäisen mittaisen) ja mielellään yhtä paksun johdon.