RC10.FI
Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: Otzeus - 04.05.09 - klo: 22.43
-
Moponi ei ota kierroksia, mutta tyhjäkäynti on hyvä. Mopon kaasu toimii normaalisti 1/4 kaasukahvasta, mutta kun kääntää lisää kierrokset eivät nouse. Osaisiko joku auttaa?
-
Avaa ja putsaa kaasutin.
-
Tehty on.
-
Kerroppa ihmeessä vähän lisää, esimerkiksi mikä mopo kyseessä, paljonko ajettu, miten huollettu etc...
-
ookko tehojen haaveissa ruuvannu seoksia? ettei kävis liian paksulla?
-
Ilmanputsari tukossa?
Mekaanisesti kunnossa eli kahva, vaijeri ja kaasutin liikkuu normisti. Bensa linja kunnossa.
Vois olla pääsuutinkin tukossa, löysällä jne.
Röpöttääkö täys kaasulla vai eikö mitään edes tapahdu 1/4 jälkeen?
Ja tuliko vika yhtäkkiä itsestään vai jonkun toimenpiteen/huollon jälkeen.
-
onko viritetty? jos on niin voi olla että sulla on liian pieni suutin..
ei saa tarpeeksi pensaa niin rupeaa booaamaan.
-
Muistastelen että kaverin PV:ssa oli samaa vikaa aikoinaan, syynä oli lähes tukkoon karstoittunut pakoputki... Sitä sitten vaan polttoöljyn kanssa puhdistamaan jos siltä tuntuu :azn:
Pääseekö luisti liikkumaan vapaasti ja neula on VARMASTI kiinni luistissa ja suora?
-
Mkb x_limit ajettu 13000 vm 03. Mopo ei ota kierroksia edes herkuttelemalla eli "täysi"kaasu olisi aika vähäinen. Ei ole kaasari. Eikä mäntäkään. Pakoputki kunnossa ja seos sopivalla. Voisiko puola tai cdi-boxi tehdä myös tälläista?
-
oletko vaihtanut tulpan? itsellä oli semmoinen vika kansa ettei ottanut kierroksia ekä käynyt kunnolla niin tulpastahan se vika löyty.? ei kyllä cdi_boxi ole ikinö minulla eikä kenelläkään tutulla ollut semmoinen ettei antaisi kierroksia.. semmonen vika on ollut että se pätkäs lämmetessään sähköt poikki ja taas kun viiilentyi niin toimi taas.
ilmaputsari tukossa,tulppa,kaasarissa roskia, alotahan nyt ainaskin sillä että hommaat uudentulpan ja kokeilet sillä.
-
Pääseekö luisti liikkumaan vapaasti ja neula on VARMASTI kiinni luistissa ja suora?
Tota mäkin veikkaisin.... ei olis eka kerta kun sokka on pettänyt.
-
Uusi tulppa on ja kaasari puhdas, ilman putsari kuin uusi. Ja vieläkään mitään ei tapahdu.
-
no sitten on saattanut tippua neula. kaverin pv:ssä oli samanmoinen vika viime kesänä. kaveri kaatu niin sokkapetti ja neula irtosi,se ei käny ku just ja just tyhjän käyntiä ei ottanut kierroksia ollenkaan. tyhjän käyntiäkin silleen että oli ryyppypäällä että sai tarpeeksi pensaa..
-
Neulakin on kunnossa ja sokka paikallaan. Tänään tulee uusi puola ja kokeilen sillä.
-
Onko se toiminut aiemmin hyvin, etkä ole tehnyt muutoksia sen jälkeen?
Liian iso suutin on yks, mutta sekään ei itsestään sinne vaihdu. :) Joskus itselläni teki samaa, kun pakoputki ei ollut kunnolla kiinni, pääs paineet pytyn ja putken välistä. Toimi juurikin pienillä kierroksilla kuitenkin.
-
oletko muuten ihan varma ettei männän rengas ole katkennut? omasta raisusta meni viimekesänä männän rengas poikki ja se ei käynyt juuri ollenkaan. pytty kireällä?
-
Mäntä ja renkaat check. Pytty ei liian kireällä. Jos ilmaantuu vielä vikoja puolan vaihdonkin jälkeen niin lähtee korjaamolle.
-
Tuleeko tankkiin korvausilmaa jotain letkua tms pitkin? jos tulee tarkasta, että letku on auki.Siellä voi myös olla jonkunnäkönen takaiskuventtiili, jonka toiminta voi estää ilman tulon.
-
Nyt kuuntelin puolan vaihdon jälkeen niin kone suhisee? Hyvin hyvin outoa. Eikä vieläkään ota niitä kierroksia...
-
Jos ilmaantuu vielä vikoja puolan vaihdonkin jälkeen niin lähtee korjaamolle.
Huomattavan monessa tapauksessa korjaamolle vienti kannattaa heti kun oireita ilmenee...
Esimerkkinä vaikka mopon männänvaihto, jonka jälkeen ei vaihteet toimineet. Joutui oikein kysymään että mitä kautta se mäntä vaihdettiin ja jäikö paljon osia yli :mrgreen:
-
mikä vois olla vikaana tollasessa kiinan 150c krossis vikana kun tulppa tulee koko ajan mustaksi ja puolella kaasulla kone rupeaa pätkimään :undecided:vastailkaa
-
Liian rikkaalla.
Onko motti miten paljon ajettu?