Tuolla säännöllä oli tarkoitus sanoa, että sen naruhässäkän voi ottaa koneesta pois ja korvata sen kiinteällä levyllä, koska narukäynnistin aiheuttaa monesti hieman epäluotettavuutta koneen käyntiin. Kiinteä päätylevy tarkoittaa tässä pelkkää päätylevyä, ei mitään siihen kiinnitettäviä lisälaitteita, ajatus ei ollut, että sen voisi korvata rotostartilla tms. Tosin, tuskin tuolla systeemillä auton suorituskykyä kuitenkaan parannetaan, joten minun näkökulmasta asialla ei sinällään ole suurta merkitystä.
Halusin tuoda asian esille, koska asiastahan viimekädessä päättää kisoissa katsastaja/kilpailun johto, joka voi tulkita tekstiä myös tiukemmin. Toinen näkökanta asiaan on se, että sääntöjä tulee kunnioittaa, vaikka poikkeamisella ei itsessään olisikaan merkitystä kilpailun lopputulokseen. Se on tietysti taas eri asia, miten kukainenkin säännön tulkitsee ja mitä kiinteällä päätylevyllä halutaan ymmärtää.