Kirjoittaja Aihe: Mikä bensapolttis aloittelijalle?  (Luettu 8373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« : 24.09.09 - klo: 20.43 »
Eli olen nyt tutkiskellut monia autoja ja voisin vähän esittää vaatimuksia että vähän kokeneemmat voisivat auttaa.

-max hinta 700€
-Mielellään bensa, mutta kyllä nitrokin menettelee
-Truggy, monster tai joku bajan tapainen
-Tehokas, mutta "omakotitalo alue ystävällinen"
-Hyvä valikoima varaosia
-Voi olla  käytetty

Voi olla aika hyvät vaatimukset :grin:.Eli bajaa katellut mutta liian kallis uutena ostettavaksi ja ei meenaa löytyä käytettynä.Kanssa HN X2 CRT kiinnostaa, mutta nitro.Olen aika aloittelija, jotain perustietoa löytyy, ei varmaan radalle mennä eli omakotipiha/mökillä ja pitäis ettiä läheltä varmaan joku hiekkamonttu.Kanssa se että kannattaako hankkia joku Honkkari ja saisko siihen bensapyttyä?Varmaankin auton kasaus(EHKÄ)saattaisi onnistua.

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #2 : 24.09.09 - klo: 22.46 »
Ihan hyvältä vaikuttaa :grin:.Pitääpä huomenna tutkia lisää kyseistä autoa.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #3 : 24.09.09 - klo: 22.50 »
Asialla ei sinänsä mitään väliä, mutta pisti silmään ilmoitettu teho ja vääntö. Ne ei vain natsaa yhteen. Kuka myyntimies ne ikinä onkin keksinyt, niin olisi edes laskenut onko tuo kombinaatio mahdollinen :grin:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #4 : 24.09.09 - klo: 22.53 »
Paljos toi 1.7kw on hevosissa ja kannattaisiko tohon hommata DDM:ästä uus moottori?
Lisää vain ehdokkaita ja mitä hyviä bensa monstereita on ja miten ne kulkee(km/h)?

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #5 : 24.09.09 - klo: 22.55 »
Itsekin aloittelijana.. osta sähköauto harjattomalla koneella. Sitten kakkosautoksi se bensavehje, voit ajaa sähköpelillä kun bensamenijä on telakalla  :laugh:

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #6 : 24.09.09 - klo: 23.02 »
Itsekin aloittelijana.. osta sähköauto harjattomalla koneella. Sitten kakkosautoksi se bensavehje, voit ajaa sähköpelillä kun bensamenijä on telakalla  :laugh:
:cry: Tiedän että sähköllä on helpompi aloittaa mutta se polttomoottori kiinnostaa enemmän.(tarkoitin tolla cry:lla itseäni)

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #7 : 24.09.09 - klo: 23.08 »
Tuossa yksi hyvä vaihtoehto:

http://www.covakshop.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=53&lang=fi&vmcchk=1&Itemid=53

Onko kokemuksia tosta? omaan silmään auto näyttää melkoisen onnettomalta.

Samaan hintaan saisi jo esim KM tai Rovan Bajan, mitkä varmasti on parempia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #8 : 24.09.09 - klo: 23.17 »
Kyllä se minunkin mielestä aika onnettomalta näytti, mutta saisiko tohon rovan bajaan jotain linkkiä?Onko se muuten joku kopio hpi baja 5b:stä?

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #9 : 24.09.09 - klo: 23.31 »
Mä itse tilasin bajan EngageRC:stä http://www.engagerc.com/servlet/StoreFront

Se on kopio HPI:in baja 5b:stä, tai rovan baja on kopio Baja SS mallista.
Autosta ei vielä kokemuksia ole pahemmin, mutta se hyvä on ainakin että HPI:in baja osat menee suoraan tähän.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ripepipe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #10 : 25.09.09 - klo: 00.29 »
Sanoisin ennemmin että nitro olis parempi ku bensa.
Perusteluja: teho/vääntö alapäänkierroksilla eli soveltuu paremmin pieneen tilaan ei tarvi varttimailia että saa 50km/h vauhtia. Halvempi ja ei tarvi huoltaa niin paljoo. joillakin tuotteilla osien saatavuus suorastaan täydellinen. Tuo saman nautinnon ku bensabeliki  :wink:
Saat juuri sellaisen ku haluat eli esim konetta löytyy patalaiskasta halppiskoneesta tiukkaan virikoneesee ja siltä väliltä :D en nyt mainosta mun nosram rs.30 on ihan ok 4.2hp ja kiertää muistaakseni 38.000rpm hinta vaivanen 175€ jos haluaa tinkiä niin saattaa saada halvemmallakin ja oikeestaa ihan sama minkä pelin hankkii niin halutessaan saa kaiken maailman viriosia ym ym oman maun mukaan.

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #11 : 25.09.09 - klo: 08.20 »
Mä itse tilasin bajan EngageRC:stä http://www.engagerc.com/servlet/StoreFront

Se on kopio HPI:in baja 5b:stä, tai rovan baja on kopio Baja SS mallista.
Autosta ei vielä kokemuksia ole pahemmin, mutta se hyvä on ainakin että HPI:in baja osat menee suoraan tähän.

Tuolla oli aika hyviä vaihtoehtoja ja ei ihan pahan hintasia.tutkin lisää kun tulen koulusta( :cry: koulu  :cry:).
E: Tälläinen:  http://www.engagerc.com/servlet/the-1372/1-fdsh-5-King-Motor%2C-Gas/Detail  ???

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #12 : 25.09.09 - klo: 10.10 »
Moro!
Jos päädyt bensa-auton ostoon niin kehoittaisin valitsemaan jonkun tutun merkin. FG, HPI, MCD ovat ainakin merkkejä joihin saat varaosia jopa suomesta. Kopio autoista ainakin tuo Rova näyttäisi täysin identtiseltä HPI:n kanssa jolloin voisi HPI:n varaosien olettaa sopivan. Valitsitpa sitten minkä merkin tahansa niin varaosaa menee. Autoissa on painoa yli 10kg ja suurin osa alustan osista on muovia jolloin väsymistä tulee.
Nitroautoja en itse suosittele....päättele itse kun luet foorumin tarinoita. Omistin 3 nitroa ja se todellakin riitti.
Pihasuttaukseen ehdottomasti sähkö-auto mutta omat ongelmansa niissäkin on...lue foorumia.
Minulla on ollut pari sähköautoa ja niissä on ollut kaikkein vähiten ongelmaa. Nykyään leikin bensa-autoilla ja niissäkin ongelmat ovat tulleet virityksen myötä..muovi ei kestä moottorin voimaa...korjaantuu alumiini osilla ja maksaa. Nitrot olivat aina ongelma kun niihin koskin tosin merkki oli CEN kun taas tiedän Hobaoiden kestäneen karumpaakin ajoa.
Onnea auton valintaan! :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #13 : 25.09.09 - klo: 11.32 »
"Sanoisin ennemmin että nitro olis parempi ku bensa.
Perusteluja: teho/vääntö alapäänkierroksilla..." 

Halvempi ja ei tarvi huoltaa niin paljoo. joillakin tuotteilla osien saatavuus suorastaan täydellinen. Tuo saman nautinnon ku bensabeliki  :wink:

"Saat juuri sellaisen ku haluat eli esim konetta löytyy patalaiskasta halppiskoneesta tiukkaan virikoneesee ja siltä väliltä :D en nyt mainosta mun nosram rs.30 on ihan ok 4.2hp..."
Taidat puhua kokemuksen rintaäänellä?

Teho/vääntö alakierroksilla, ai että pikku nitropannuissa sitä on enemmän kuin näissä bensakoneissa, höpö höpö. Niillä kierroksilla millä nämä jo sutii ei näissä normi nitroautoissa edes kytkin vielä kytke...

En ole myöskään samaa mieltä siitä, että nitrokoneilla huoltaminen olisi vähäisempää, todellakin päin vastoin.

Ja että 4.2hv tehoa Nosramissa, varmaan jostain mainoksesta luit?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #14 : 25.09.09 - klo: 11.34 »
Nitrotrukeista laadukkammaista päästä on juuri tuo sinun kattelemasi Honkkari. Olen ajanut samanlaisella vehkeellä neljä gallonaa ilman suurempia damageja. Nitrokoneet ovat lähestulkoon yhtä helppoja säätää kuin bensakoneetkin. Kuten aiemmin mainittu, teho-painosuhde on nitroissa aika hyvin kohdallaan:) Toki sama laki pätee nitrokoneissa kuten muissakin koneissa. Lada on lada - ja Ferrari on Ferrari. Turha olettaa, että joku muutaman kympin kone olisi laadultaan samanveroinen verrattuna muutaman satasen koneeseen. Ihan sama homma noissa bensakoneissakin. Tältä foorumilta löytyy toki varmaan jokaiselta oma mielipiteensä aiheesta. Lopullisen ostopäätöksen teet sinä itse.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #15 : 25.09.09 - klo: 12.13 »
Nitrot on sydänvikaisia eikä RC-autoja varten, ne toimii joko sähköllä tai bensalla :afro:

Kaikista noista kun on kertynyt kokemuksia niin kyllä noi bensakoneet on sen verran huolettomia että jos vaan tonttia riittää ajella niin bensavehettä alle. Onhan ne nitrotkin ihan kivoja ja kulkua riittää mutta ite olen enemmän bensan kannalla niiden luotettavuuden/kestävyyden kannalta.

Jos vaan lompakossa paukut riittää niin HPI Baja on aina hyvä valinta, käytettyjä/hyväkuntoisia näyttää välillä saavan kiinankokpion hinnalla.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #16 : 25.09.09 - klo: 12.39 »
Niin, makuasioistahan on turha kiistellä. Omasta mielestä taas sähkömoottori kuuluu porakoneeseen :grin:

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #17 : 25.09.09 - klo: 13.54 »
Niin, makuasioistahan on turha kiistellä. Omasta mielestä taas sähkömoottori kuuluu porakoneeseen :grin:

Vähän offia muuta tuli tosta mieleen että onko olemassa porakonetta joka kävisi bensalla?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #18 : 25.09.09 - klo: 13.59 »
Niin, makuasioistahan on turha kiistellä. Omasta mielestä taas sähkömoottori kuuluu porakoneeseen :grin:

Tuokin mielipide muuttuu samantien kun pääset joskus kokeilemaan oikein rakennettua tehokasta harjatonta 1/8 truggyä tai buggyä :wink:
Siinä jää nitrot kauas taakse jos sähköauto vaan pysyy kuskilla "hanskassa" :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #19 : 25.09.09 - klo: 14.14 »
Niin, makuasioistahan on turha kiistellä. Omasta mielestä taas sähkömoottori kuuluu porakoneeseen :grin:

Vähän offia muuta tuli tosta mieleen että onko olemassa porakonetta joka kävisi bensalla?


Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #20 : 25.09.09 - klo: 14.22 »
Niin, makuasioistahan on turha kiistellä. Omasta mielestä taas sähkömoottori kuuluu porakoneeseen :grin:

Vähän offia muuta tuli tosta mieleen että onko olemassa porakonetta joka kävisi bensalla?



Hahhah, päivän naurut :grin: :grin:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #21 : 25.09.09 - klo: 14.33 »
Itelle tommonen porakone nitron startteriksi ja pojalle semmonen harjaton systeemi :p Täytyy myöntää että konversiokitti on käynyt mielessä....tai sitten toinen auto konversiohilppeillä. Sais sen pojalle, eikä tarvisi ainakaan koneen puolesta säätää:) Eli tuokin on yksi hyvä vaihtoehto :wink:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #22 : 25.09.09 - klo: 14.54 »
Jokaisessa on kyllä omat hyvät ja huonot puolensa, helppokäyttöisimmät ja tehokaimmat on harjattomat sähköautot. :azn:
Mutta esim. pelkät sähköautot käy tylsäksi, pitää olla myös bensa tai nitro imo.

Omat nitroauto kokemukset on aika huonoja, (traxxasin nitroautot) jotain ongelmia koko ajan.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #23 : 25.09.09 - klo: 16.20 »
Sanoisin ennemmin että nitro olis parempi ku bensa.
Perusteluja: teho/vääntö alapäänkierroksilla eli soveltuu paremmin pieneen tilaan ei tarvi varttimailia että saa 50km/h vauhtia. Halvempi ja ei tarvi huoltaa niin paljoo. joillakin tuotteilla osien saatavuus suorastaan täydellinen. Tuo saman nautinnon ku bensabeliki  :wink:
Saat juuri sellaisen ku haluat eli esim konetta löytyy patalaiskasta halppiskoneesta tiukkaan virikoneesee ja siltä väliltä :D en nyt mainosta mun nosram rs.30 on ihan ok 4.2hp ja kiertää muistaakseni 38.000rpm hinta vaivanen 175€ jos haluaa tinkiä niin saattaa saada halvemmallakin ja oikeestaa ihan sama minkä pelin hankkii niin halutessaan saa kaiken maailman viriosia ym ym oman maun mukaan.

siis tehdashan tuota tehoa lupaa,tosin nitromäärästä ei puhetta.ehkä jollain 35%päästäs lähelle :roll: ja lueppas se manuska mikä tuli koneen mukana.kiertää 33400rpm.vaikka tehtaan nettisivuilla mainostetaankin kiertävän tuon 38000rpm.olen itsekkin saman koneen omistava :wink: ei tosin,hintaansa nähden hyvä mylly :p

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #24 : 25.09.09 - klo: 16.40 »

Itse suosittelen HPI: Baja 5B SS mallia paras geometria / ajo-ominaisuudet luokassaan ja vara / aftermarket osien saatavuus. Suomesta orkkis osat päivässä kotiin.Ja orkkis osatkin jo todella laadukkaita ja kestäviä "toki kaikki saa särkymään". Suosittelen lämpimästi Kit mallia niin samalla oppii tuntemaan auton sielunelämän

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #25 : 26.09.09 - klo: 10.35 »
Shalloa, ei nitrokoneitakaan kannata pelätä. En väitä, etteikö bensakone olisi helppokäytöisempi ja huolettomampi, mutta eivät nitrokoneetkaan ole vaikeita.

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #26 : 26.09.09 - klo: 11.23 »
En pelkääkään nitroja ja kokoajan tässä etsiskelen hyviä bensoja ja nitroja.Bensa olisi mukavampi esim talvella ja muulloinkin...

Poissa Kaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #27 : 26.09.09 - klo: 13.21 »
Baja 5B SS vaikuttaa kiintoisalta peliltä..
Onkos tuohon helppo virittää tehoja lisää?
ja onko tuo tarkoitettu lähinna bashaukseen vai onko suomessa jotain kisoja myös?

Olen katsellut myös Kyoshon 1:8 buggyja, mutta täällä näyttäisi massat olevan merkkiä vastaan lähinnä hinnan takia?

Poissa shalloa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #28 : 26.09.09 - klo: 21.06 »
Olisiko tässä hyvä??
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=115976108

Ainakin minun mielestä halpa.Nosramin rs30 motti ja 3 kierrosta renkaita vanteilla, kahdet radiot ja lisöö löytyy...

Eli olisiko tossa haastajaa aiemmin esitetyille vaihtoehdoille?

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä bensapolttis aloittelijalle?
« Vastaus #29 : 26.09.09 - klo: 21.18 »
Olisiko tässä hyvä??
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=115976108

Ainakin minun mielestä halpa.Nosramin rs30 motti ja 3 kierrosta renkaita vanteilla, kahdet radiot ja lisöö löytyy...

Eli olisiko tossa haastajaa aiemmin esitetyille vaihtoehdoille?

se on siinä ja halvalla saat!!en mainosta vaikka minun auto onkin kyseessä :grin: tänääkin montulla kävin ajelee ja hauskaa on.ainut haitta niin nuo laparenkaat pitää hiekalla niin pirusti että keulii koko ajan :wink: jos kiinnnostaa niin soita 040-8235779 jos on lisää kysyttävää.ja sori offtopic.....ja mainostus :lol: