Kirjoittaja Aihe: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin  (Luettu 2133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« : 28.09.08 - klo: 00.33 »
Tarkoituksena olisi pistää pieniä, esim http://www.supermagnete.de/fin/more_pics.php?article_id=Q-10-04-02-G entisten magneettien tilalle. Niitä menisi 50-80kpl per moottori

Onko tässä jotain ongelmaa?

Paitsi että ne entiset magneetit on hankala irroittaa.. ehjänä ainakaan.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #1 : 28.09.08 - klo: 01.25 »
Mitä järkeä??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #2 : 28.09.08 - klo: 10.37 »
Käämiin aiheuttama momentti lasketaan; ABIn sin alfa. B on magneettivuon tiheys ja neodymiummagneeteissa se on suurempi.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #3 : 28.09.08 - klo: 11.31 »
Jos ne magneetit on nyt liimaamalla kiinni (ettei hitsaus kuumenna) niin typpihappo ainakin poistanee...ei ehkä sisällä kotona kiva tehdä kuitenkaan?
Sen verran olen itsekkin kokeillut, ettei pikaliiman irrottaja tehonnut kovalevyn vastaavien irroitukseen..

(Tein dremelinlaikalla suoran lipan magneettien taakse ja "johdin" lisäkenttää orkkismagneetille. Kuumeni! Lisäsksi uudet korvat törröttämässä teki asentamisesta haasteellisen..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #4 : 28.09.08 - klo: 12.30 »
Onko ne magneetit kalliita ja onko kyseessä stock -moottori? Onko vaivan arvoista vaihtaa magneetteja, jos kohtuurahalla saa parempaa konetta tilalle? Vai tekeekö mieli vain kokeilla? :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #5 : 28.09.08 - klo: 12.43 »
No tätä minäkin tarkoitin. Tuolla rahalla ja vaivalla ei saa kummoisia aikaan, eli parempaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla tehokkaampaan moottoriin. En kuitenkaan usko, että sinulla on jo käytössä se tehokkain saatavilla oleva moottori. Tietty jos haluaa rakennella ja pajottaa, niin virityshän on onnistunut jos tehot ei laske yli 30%...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #6 : 28.09.08 - klo: 13.17 »
Magneettien suunnan kanssa saa olla tarkkana ettei pinosta tule vaikka kohti ankkuria + kenttä..

Kokeilemalla oppii, mutta tehokasmagneettinen valmiskannu saattaa tulla työn lopputulosta halvemmaksi
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #7 : 28.09.08 - klo: 13.32 »
40€ maksaa 160 tommosta magneettia jotka riittäs vallan mainiosti kahteen moottoriin. Kyllä stock on kyseessä.

Mutta siitä en tiedä että rupeaako moottori kuluttamaan myös enemmän virtaa silloin kun on vahvemmat magneetit?

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #8 : 28.09.08 - klo: 15.01 »
Lisäteho ei koskaan tule ilmaiseksi eli jostain muualta se on pois ellei onnistu parantamaan hyötysuhdetta samalla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« Vastaus #9 : 28.09.08 - klo: 20.26 »
Ainakin kalliimmissa koneissa on vakiona neodyymimagneetit.
Jere M