RC10.FI
Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: HVoltage - 23.06.14 - klo: 22.55
-
KILPAILUKUTSU: M8 SM 3 '14 | TURKU, JYRKKÄLÄ 12.7.2014
Kilpailun tiedot
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikkia M8-luokan kilpailijoita SM-kauden toiseen kolmanteen osakilpailuun Turkuun lauantaina 12.7.2014 klo 8:00 alkaen.
AKK:n LUPA: xx/PA/2014
Kilpailun johto
• Kilpailun johtaja: Juha Menna TUA
• Tuomariston puheenjohtaja: Arto Lehto ATAK/UA
• Kilpailutuomarit: Jyri Pausio RSRCA, Mikko Pyhältö TUA
• Tuloslaskentapäällikkö: Timo Jokinen TUA
• Kuuluttaja: Jyrki Lehto ATAK/UA
• Ratamestari: Tom Thusberg TUA
• Turvallisuuspäällikkö: Jani Parjanen TUA
• Katsastuspäällikkö: TBA
Alustava aikataulu 12.7.2014
• Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
• Harjoituskierrokset (a’ 7min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
• Tuomariston 1.kokous 8:45
• Ohjaajakokous 9:05
• Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
• Finaalit 14:50 ->
• Palkintoseremonia 20:00
Kilpailupaikka
Jyrkkälän Pienoisautorata, Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku. Autojen pysäköinti läheisellä jalkapallokentällä.
Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 3.7.2014 klo 18:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun. https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx (https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx) (ellei muuta ilmoiteta)
VARAUTUKAA LYHYEEN ILMOITTAUTUMISAIKAAN!
ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
• Kilpailijan nimi, seura, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
• Lisenssinumero
• Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
• Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 5 eur. ILMOITTAKAA OIKEA TRANSPONDERINUMERO KERRALLA, vähentää kummasti tuloslaskennan työtaakkaa kun numerot ovat kohdallaan.
Rikkoontuneesta ponderista vastaa vuokraaja, vuokrapondereita rajoitetusti.
Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
Osallistumismaksu 30€ / Kilpailija, maksetaan kilpailupaikalla. Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu 50€.
Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle, jos tulee peruutuksia niin ilmoittautumisjärjestyksessä pääsee mukaan. (Kaudella 2012 kilpailijamäärä ei täyttynyt kertaakaan)
Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.
Rata
• Pinta: Savi ja keinonurmi
• Pituus: noin 350 metriä
• Leveys: 3-4 metriä
• Kiertosuunta: Vastapäivään
Harjoittelu mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 hintaan 10€/päivä (ellei muuta ilmoiteta), tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315, (http://rc10.fi/index.php?topic=11315,) koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan.
Rata suljetaan käytöltä kisaa edeltävänä keskiviikkona 9.7.2014 klo 20:00 kilpailun alkuun asti, huoltotöitä varten.
Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, AMBrc, MyLaps RC4 Hybrid ja MyLaps RC4.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
• http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf (http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf)
• http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf (http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf)
Muuta
• Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
• Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
• Läheisyydessä olevassa nuorisotilassa WC tilat, tilojen käyttö muuhun ankarasti kielletty. Kuraiset kengät jätettävä rakennuksen ulkopuolelle. Kiellon rikkojalle 300€ siivousmaksu.
• Kisabuffetti, lähellä kauppa ja ravintola.
Lisätietoja
YV:llä RC10:ssä Hvoltage tai s-postilla lehtojarvi@gmail.com
Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Tervetuloa!
-
Mukana Buffetti TUA:n omalla Master Cheffillä ja muilla kumppaneilla.
Tarjoilusta kerrotaan tarkemmin kisaviikolla (toivottavasti viimeistään keskiviikkona).
-
KITIä yritetty potkia auki, mutta AKK:n henkilökuntaan on vaikea saada yhteyttä. Ilmoitan heti kun saadaan asiat eteenpäin.
-
KITI AUKI!
Muistakaa syöttää oikea ponderinumero!
-
KITI Menee kiinni huomenna 3.7.2014 klo 18:00
-
Korjaus edelliseen viestiin.
KITI on auki 9.7.2014 klo 20 asti.
Ja siitä sitten ilmoittautumaan, kiitos.
Ilmoittautumislinkki löytyy ensimmäisestä viestistä.
t. Kai
-
Korjaus edelliseen viestiin.
t. Kai
Ei varsinaisesti korjaus, vaan muutos...
PS: Ilmoittautukaa pikimiten...
-
Mihin on M-8 kuskit kadonneet? Vain 20 ilmoittautunutta, ja kisoihin on 5 päivää.
-
Osa lähtee Ruotsiin sähkökisoihin ja osalta ilmeisesti rahat lopussa, kun näkyy jonkun verran olevan kalustoa myynnissä. Harmi sinänsä kun vähän porukkaa, mutta niinhän sitä sanotaan että pidot paranee kun väki vähenee! Tosin ei kyllä toimi tuolla.
-
EM:iin lähtijöistä ~5 ajaa M-8 luokkaa joten sen kisan vaikutus ei ole merkittävä. Aika iso pudotus viime vuosien 50-60 kuskin osallistujamääristä.
-
Ei JKL:ään ollu ku 37 kuskia, mut eipä niis FO kisoissakaan oo mitään ryntäystä ollu ja se 5 kuskia poissa kisasta on myöskin liikaa tällä hetkellä.
-
Aloitetaan ensivuonna kausi pari viikkoa aikaisemmin niin voidaan kuopata koko luokka.
-
Aloitetaan ensivuonna kausi pari viikkoa aikaisemmin niin voidaan kuopata koko luokka.
Niin tai laitetaan kaikki kisat ryppääseen viikon välein!!!
-
Jos toukokuun puolivälin ja juhannuksen väliin ei mahtunut yhtään vapaata viikonloppua päällekkäisistä kisoista tänä vuonna, niin ei sitä oikein myöhemminkään voi aloittaa. Tai sillon ois kaikki 4 kisaa noin 6-8 viikon sisällä, ja sitten ei ole järjestäjiä, kuten on todettu. Tällöin vaihtoehtona on kisojen lukumäärän vähentäminen tai kisakauden pidentäminen syyskuulle.
-
Jos toukokuun puolivälin ja juhannuksen väliin ei mahtunut yhtään vapaata viikonloppua päällekkäisistä kisoista tänä vuonna, niin ei sitä oikein myöhemminkään voi aloittaa. Tai sillon ois kaikki 4 kisaa noin 6-8 viikon sisällä, ja sitten ei ole järjestäjiä, kuten on todettu. Tällöin vaihtoehtona on kisojen lukumäärän vähentäminen tai kisakauden pidentäminen syyskuulle.
Näin koulua käyvän kilpailijan isänä/mekkarina voin sanoa, että varsinkin tuo toukokuu on todella huono ajankohta kilpailuille, kun kouluissa on nykyään jaksosysteemi ja koe viikot sattuu juuri tuohon toukokuun puoleenväliin. Ja ei tuo syyskuukaan enään hyvä ole, varsinkin kun rc-autoilu ei ole juniorin ainoa harrastus ja juurikin toisen harrastuksen pelikausi alkaa syyskuun tietämillä. Toki se on valinta kysymys. Ei tämäkään kahden kuukauden tauko kisoissa hyvä ole!!!
-
Jos toukokuun puolivälin ja juhannuksen väliin ei mahtunut yhtään vapaata viikonloppua päällekkäisistä kisoista tänä vuonna, niin ei sitä oikein myöhemminkään voi aloittaa. Tai sillon ois kaikki 4 kisaa noin 6-8 viikon sisällä, ja sitten ei ole järjestäjiä, kuten on todettu. Tällöin vaihtoehtona on kisojen lukumäärän vähentäminen tai kisakauden pidentäminen syyskuulle.
Samoja kuskeja ja mekaanikkoja M-8 ja GPT-kisoissa, sekä yksi merkittävä kone- ja autonsäätösupportti paikalla molemmissa kisoissa.
Niin ja vielä kun otetaan kauppiaiden ja rataluokkien mekaanikkojen aikataulut huomioon, niin ahdasta tulee. :shocked:
-
Ylihuomenna 9.7. klo 20:00 menee ilmoittautuminen kiinni.
ILMOITTAUTUMISIA KEHIIN!
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx
-
Jos toukokuun puolivälin ja juhannuksen väliin ei mahtunut yhtään vapaata viikonloppua päällekkäisistä kisoista tänä vuonna, niin ei sitä oikein myöhemminkään voi aloittaa. Tai sillon ois kaikki 4 kisaa noin 6-8 viikon sisällä, ja sitten ei ole järjestäjiä, kuten on todettu. Tällöin vaihtoehtona on kisojen lukumäärän vähentäminen tai kisakauden pidentäminen syyskuulle.
Samoja kuskeja ja mekaanikkoja M-8 ja GPT-kisoissa, sekä yksi merkittävä kone- ja autonsäätösupportti paikalla molemmissa kisoissa.
Niin ja vielä kun otetaan kauppiaiden ja rataluokkien mekaanikkojen aikataulut huomioon, niin ahdasta tulee. :shocked:
Juuri näin! Sitähän vois kokeilla ajaa ekan kisan vaikka hiihtolomalla keskellä viikkoa...
-
Tehkääpä väljä aikataulu kun ei ole kuin kolme alkuerää, vähintään tunnin erävälit ja vaikka klo 10 aamulla aloitus. Eräharjoituksetki voi olla 10 minsaa.
-
Mielummin yli tunnin erävälit.
-
Täältä myös ääni myöhäiselle aloitukselle, niin ei tartte ihan kukonlaulun aikaan lähteä ajamaan.
-
Normaali aikataulu , enempi alkueriä ja lyhyemmät aikavälit . Ollaan kisoissa ei missään suviseuroissa. :azn:
-
Eikö säännöissä lue 3 alkuerää ja finaalit. SM SARJA kuitenkin, ja pitäisi kaikkien sarajakilpailujen olla samanlaiset.
Voisi tosiaan aloittaa vaikka klo 10 jos mahdollista, niin ehtii paikanpäälle aamulla. Koska kiirehän ei ole kun on niin vähän kuskeja ja pelkät 1/4.
Milloin aikataulu tulee?
-
Eikö säännöissä lue 3 alkuerää ja finaalit. SM SARJA kuitenkin, ja pitäisi kaikkien sarajakilpailujen olla samanlaiset.
Voisi tosiaan aloittaa vaikka klo 10 jos mahdollista, niin ehtii paikanpäälle aamulla. Koska kiirehän ei ole kun on niin vähän kuskeja ja pelkät 1/4.
Milloin aikataulu tulee?
Harjoituseriä vähintään 2kpl ei aikarajaa ja alkueriä 2-4 3+5min lukee säännöissä!
-
Tuolla ekassa postissa olisi aikataulu ja listat.
-
Harmi että kuskien kato on noinkin paljon jos katsotaan järjestäjän näkökulmasta mutta eiköhän tuollakin määrällä saadaan ne perinteikkäät huudot ja valitukset :laugh:
No itse olen osallistunut m8 kisaan jossa oli 9 osallistujaa.
Silloinkin mentiin heti kuin kukko oli repäissyt laulun pois niin kisapaikalle ja hauskaa oli.
Toivotaan että sää suosii ja kaikilla on hauskaa ja ajetaan reilusti ja kunnioitetsan kaikkia kuskeja ja mekkareita.
Jerzi
-
Kiitos! :afro:
-
TUA Master Chef -buffetti on mukana!
Tarjolla on makkarakeittoa, leipää, limsaa ja vissyä, kahvia, makkaraa.
Sori, että sain ilmoitettua näin myöhään vaikka tietoa oli jo tiistai-iltana.
Lomalla näköjään on paljon kiireempää kuin töissä. ;)
t. Kai
-
Onko aikataulussa joku virhe kun semi A+B top 4 nostaa kaksi erää putkeen? Eikö pitäisi olla top 4 ja sitten 5-8 seuraavassa?
-
Onko aikataulussa joku virhe kun semi A+B top 4 nostaa kaksi erää putkeen? Eikö pitäisi olla top 4 ja sitten 5-8 seuraavassa?
Ei, valitettavasti nyt on jouduttu käyttämään mielikuvitusta nostajapulmaan. Kilpailijoita on sen verran vähän.
EDIT: Jaas, oli loppu leikkautunut kännyllä pois...
-
Mikä nostajapulma? Jos sijat 1-4 nostaa ensin, miksi ei 5-8 nosta seuraavaa?
-
Löyty viimeinkin☺