31
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.07.11 - klo: 02.11 »
Nonniin kanssa autoilijat! Kuskia on viilennetty koko ilta terassilla, ja nyt se auto kaipaisi viilennystä; eli mistä löytyy noille isoille mosille siilejä?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
L mallin kuusiokolo avain on täydellinen.
Tai sitten niinkuin moni tekee jo muutenkin kun eivät halua käyttää tuota mutkarautaa.
Eli kylkilevyyn kaksi reikää nippusiteelle.
Nippuside pillin ympäri siitä pillin sauman ja paineletkun nipan välistä niin pilli ei pääse liikkumaan eteen ja taakse.
Pysyy... kestää ja halpa sekä oikeasti toimiva ratkaisu.
Ps: tuo hyvänä myyty ja lopulta kulahtaneeksi havaittu asia sapettaa meikäläistäkin silloin kun olen itse myymässä.
Koska tiedän että samanlaisia on myyty tiettyyn rahaan ja kun pistän omani myyntiin kovempaan hintaan niin sitä ei osta silloin kukaan.
Vaikka kunto ihan oikeasti olisikin täysin priima ja verrattuna siihen toiseen ero kuin yöllä ja päivällä.
Mutta eihän ostaja sitä tietenkään tiedä, ja mikäli ostaja ei yhtään tiedä myyjää niin silloin monesti tuijotetaan tottakai vain sitä rahasummaa... Molemmat kehuu hyväksi mutta toinen on puolet halvempi... tai mistä sitä tietää vaikka se kalliimpi jonka kuvittelee paremmaksi kunnoltaan, olisi jopa huonompi... Niinpä.
Noh edelleenki 100€ saa paljon paremman parannuksen virtapuollen, kuin yhdelläkään konkalla, oli kyse sitten alle tai yli 80€ kustantavasta konkasta. Meinaan siis AGM-pikkuakkua sen konkan sijaan, sinne mikään pakko isoa 200€ akkua oo tunkea. Kokoa edelleenki sen 1DIN-(auto)soittimen verran. Jos homma jää siitä parista kympistä (vrt. 100€maksava, DC-pikkuakku vst. se 80€ konkka) kiinni, niin harrastus on täysin väärä (IMO). Mutta kuten jo ainakin kahdesti kerkesin todeta, niin saa sinne mun puolesta jokainen pistää omilla rahoillaan mitä lystää virtapuolen "parantajaksi", jos uskoo ko. asian vaikuttavan. Kerroin, miten itse teen
Slap ei ollu Pro-settiä rakentamassa, mutta taisipa tuossa mainita myös, että ongelmat tulee vasta niillä voimakkuuksilla, kun autossa ei enää pysty edes olemaan. Eli aika turhaan IMO 80€ pistää, jos konkan hommaa. Mutta sanotaan nyt vielä kerran, että minun puolesta jokainen saa sijoittaa rahansa mihin lystää, jos sen uskoo jotain hyödyntävän...Lainaus käyttäjältä: SLapsiis tuo akun kyykkääminen alkoi vasta kun nupit alkoi olla jo kaakossa eli siinä määrin että ei autossa sietänyt enää olla.. Ja eipä tule niin kovaa koskaan kuunneltua mitään kuin vasta parin vuoden päästä nuo laitteet siirrän omaan kärryyn :D
[EDIT] Ja se, että jossain tietyssä (esim. ed. mainituissa) autossa on muutenkin järeän virtapuolen kanssa käytössä vielä konkka tai useampikin ei välttämättä tarkoita, että riittämätöntä virtapuolta olisi koitettu saada riittäväksi konkkien avulla. Se todennäköisimmin tarkoittaa sitä, että sitä ilman konkkaakin riittävää virtapuolta on haluttu saada mahdollisesti hitusen vieläkin paremmaksi sen konkan kanssa. Täysin eri asiahan sitten on, kuinka hyvin tässä on onnistuttu.[END EDIT]
Tuo kiinalaturit on aika kova yleistys. Totta on että aivan nuo halvimmat balansoivat aika hitaasti ja ongelmat ovat puhtaasti softassa, mutta esimerkiksi b6ac+ hoitaa balansoinnin täydellisesti. Kannattaa kurkistaa sen hienon "hiilikuitu" kuorisen Graupnerin sisään. Sieltä paljastuu se sama kiinalaturi ja mikä pahinta, esimerkiksi ultramat 16 sisältä löytyy 3e 5A virtalähde, jota myös noiden halppis latureiden mukana myös toimitetaan.
Itseltä löytyy tuo kyseinen B6 ja ero graupnerin 16 laturiin balansoinnin suhteen on jo hyvin selkeä... Saati sitten duo 50...
Ja ennenkuin joku asiasta mainitsee niin ihan 1C latauksella tehtyjä huomioita.
En missään nimessä kehuisi B6 balansointinopeutta täydelliseksi... En vielä edes hyväksi. Loppuu muuten asteikko kesken ja täytyy lähteä eri planeettoihin asti että löytyy vertailusanoja.
Ja ei... Laturissa ei ole vikaa... On jo kolmas yksilö menossa kun on tullut vain huvikseen hommattua aina uusi vanhan tilalle.
Mutta kuten jo totesin niin kyseinen laturi on vain vastariakkua varten kenttäolosuhteissa mukana... Todelliset latailut hoidetaan duo 50+ laturilla.
Kiinalaturi yleistys siksi että aika pitkälti jokainen näistä kiinalaisista ovat pohjiltaan samoja. Eri firman kuoret ja leimat päällä... Ja samaan kiinalaturi kastiin se B6 menee kuin esim turnigyt ja hobbykingin laturit.
saittepas taas tekstiä aikaiseksi. Sillä välin vaihtui taas itellä emolevy... tällänen setti ois tällä hetkellä suunnitteilla
joo huomaatte että poweri puuttuu. nyt kun saitte melkein kokonaisen sivun pituisen kinan siitä niin nimetkääs poweri tohon settiin joka ei posahtas naamalle tai pidä ääntä kun kone ei ole päällä. semmonen joka sitten kestäisi myös jos ylimääränen näyttis tai jotai laitetaan vielä joskus koneeseen kiinni.
Pistetääs vähä copy pastea kun ei koko tarinaa jaksa kirjoittaa:
Olisi suositeltavaa, että powerin kuorma olisi korkeintaan 70% nimellistehosta. Hyötysuhde maksimoituu 60-70% kuormituksella ja poweri toimii muutenkin aikalailla optimaalisesti.
Ja heti tuon lainaamasi kohdan vieressä sanottiin, että 500W yleensä riittää koneelle, jossa on yksi näytönohjain ja että liiallinen poweri on myös tyhmää.Lainaus käyttäjältä: MurotMitoittakaa poweri oikein! Käyttäkää tervettä järkeä wattiluvun valinnassa. ~500W on suurin järkevä wattimäärä, sekin on jo reilusti yliampuvaa. Tehokkaammatkin yhdellä näyttiksellä varustetut koneet haukkaavat powerista ainostaan ~200-250W, keskivertokoneen kulutus on ~150W.Eli niinkuin yllä kirjoitettu-> p*ska poweri = voltit eivät pysy vakaina, joka on eritoten kellottaessa on todella haitallista.
Ihan rehellisenä kysymyksenä: Onko koneen kellottaminen järkevää pelikäytössä? Itse olen joskus sitä mielenkiinnosta kokeillut, mutta jos koneeseen tulee yhtään vakausongelmia, niin ei se vaan ole sen arvoista...Ja kun havitellaan "teho" konetta, on tyhmää ostaa budjetti luokan poweri kun muut osat ovat melkein parasta.
Joo, hyvät perustelut. Mielenkiintoista kuulla, että teiltä on mennyt muitakin osia hajoavien powereiden mukana. Varmaan se pistää ostamaan parempia powereita.
Mutta katsoin myös verkkokaupasta tuota toista suosittelemaasi poweria. Sen ilmoitetut tehot lähtevät 550W:sta ja jatkuvat 750W:ttiin... ja kun tuossa koneesta en ainakaan minä löytänyt kuin yhden näytönohjaimen, niin on ne jo aika paljon. Tai ainakin sanoisin, että se pienin on ihan tarpeeksi.
Lisäksi koitin tulkita sitä murobbs:n powerilistaa ja enimmäkseen siinä saivat nuo "Corsair" powerit varovaisia kehuja. Ainakaan ne eivät olleet siinä "kuraa" laatikossa. Joten ihan hyvin se varmaan silläkin toimisi.
Mutta sitten taas: tuo pienin 550W Antec true power lähtee verkkokaupasta alle 100€ hintaan, joka on 35€ enemmän kuin tuo Corsair - joten mistään hirveistä lisähinnoista ei puhuta. Ehkä se on ihan järkevä valinta.
Poweri vaihtoon. Se on yksi koneen tärkeimmistä osista. Otappa vaikka corsairin hx sarjaa tai Antecin truepower new sarjaa.Niin mitä sitten jos ottaa? Miten koneen toiminta paranee? Miksi ihmeessä pitäisi ostaa joku superpoweri?
Minulta on tainnut palaa pari poweria sinä aikana, kun olen tietokoneita käyttänyt jo 25 vuotta - ja silloinkin on vain ostettu uusi poweri koneeseen. Se on tietenkin eri asia, jos ei siinä powerissa riitä teho sen koneen pyörittämiseen. (En ollenkaan katsonut, kuinka paljon tuossa mainitut osat sähköä vaativat.) Mutta jos teho riittää, niin mitä etua siitä merkistä on? Tai mitä etua on ylimääräisestä tehosta, jota ei koskaan käytetä?
Tämä ihan tällaisena vastakkaisena mielipiteenä.
tälläsen kokoonpanon ite osasin kasata joka mahtus budjettii. kysymys vain on että sopiiko osat toisiinsa ja toi virtalähde tarpeeks voimakas? tai sopiiks noi prossut keskusmuistit ynnämuut tohon emolevyyn?
Lisää plussia:
Naamat kertoo kauppojen määrän.
Ov
timitii
peccis
Mikatapani
Hartsa24
TomiKoolle
Ma-de
Fillarimies
Duster
TomiK78
Ajv
Duster1
Koheltaja
Tomy
Jassu
Speed79
Penguin
Tansu95
Midder
Krisu
Topcat
_Valtsu_
Ile__
vpc
JiiIii
Loffe_
kepe
Gain-säädinkö?
Juuri tämä, ei muistunut mieleen oikeen. Mulla oli videoki tubessa mutta menin poistamaan sen...
Joko huomaat , kuinka vähän tiedät. Opiskele perusteet , osta käytettynä vaikka hyvät laitteet , opettele käyttämään niitä ja huomaat että musiikista on mahdollista nauttia myös autossa.
Tästäkin on nyt ties kuinka kauan, mutta rupesi ihan naurattamaan kun luin nuita wanhoja viestejä
Tällä hetkellä sama pirssi on taloudessa, mutta tosin parannetuilla laitteistoilla..
Alpine CDE-123R
Edessä : DLS X-SC52
Takana : DLS X-SC62
Ground Zero GZTW 30T
Ground Zero GZTA 2155X
Että semmosta.. Etu ja takakajareile kesällä ostaa kumpaankin päähän omat vahvarit, autostudion mini mallit olikoha 20w per kanava ja 50€ kpl hinta ei paha, ei paha. Subille pitäis tehä vielä parempi kotelo, nykyinen 30L suljettu ei oikein passaa (jäi edellisestä subista kun käry kävi)..suunnitelmissa refleksikotelo.
Ei meinaa oikeen riittää virtakaan akussa, konkkaa ei ole.. Ajossa kun pistää volukkaa vähän enemmän niin alkaa melkonen disco mittaristossa ja ajovaloissa Tai sitten erillinen akku takapaksiin, mutta joo lähtee käsistä, rahaa ei ole ja äiti ei tykkää
No ei se ainakaan kiinni leivo.Itsekin olen sitä mieltä, koska nelitahdissa putki vaikuttaa vähemmän kuin 2-tahdissa. Haluan kuulla myös muiden mielipiteitä, ja myös perustelut olisi hieno kuulla, vaikka luotan siihen että tiedätte, ettei se leivo, mutta jos jollain eri mielipide niin sitten ainakin haluan nähdä ne perustelut!
Ja johdot kuumenee ja nopari lämpenee heti
Uutta koria Cougariin!
SIISTI !!
Elikkä vika on nyt vain näytön ajureissa,pitääpä kokeilla vekslata sen kanssa
Kiitos neuvoista.
Tässä oon yrittänyt etsiä tietoa tosta M8e luokasta ja luokan kilpailuista. Jäänyt vähän epäselväksi että ajetaanko tätä luokkaa ollenkaan täällä vai vaan jotain satunnaisia kilpailuja?
Mun mielestä vois yrittää jonkin verran saada kesäksi kisoja tälle luokalle, kun ilmeisesti talvisin ei löydy riittävän isoja ratoja?
Vois olla ihan hyvä ainakin jos tässä alkuun katsottais, että kuinka paljon tähän luokkaan olisi kiinnostusta ihmisillä. Eli kaikki ketkä tästä luokasta on kiinnostunut niin vois laittaa viestiä tänne.
Oma patterikasi alkaa hahmottua siihen pisteeseen että pääsin kokeilemaan pöydällä kaasuttelua. Huomasin kuitenkin että moottori "rötää", eli tuntus että ei lähde nätisti rullaamaan, vaan joutuu hakemaan kierroksia.
Muutenkin nykii lähdössä kun varovasti lattialla koitin. Mistäs vikaa hakemaan? Noparina HK:n 150a, mosana hpi tork(mamban tekele).
Myös moottorin johdot lämpeää liittimien kohdalta hivenen. Liittiminä 6.5mm mamban liittimet.
Ihan mutuna. Äkkiseltään kuullostas että vika on moottorin ja noparin välillä, tinaukset joko noparista tai koneesta, yksin johdin huonosti niin oireet on vastaavat.
Miksi vain 3,4GHz kellot ? Ja mihin tarviit 8gt rammii ? 4gt riittää kaikissa tilanteissa ellet käsittele videoita tai jotain raskaita ohjelmia. Mitä tarkoitat "2gt tilaa" ? Ei nykypäivän koneessa voi olla niin vähän tilaa..
Lisää plussia:Midder
Naamat kertoo kauppojen määrän.
Ov
timitii
peccis
Mikatapani
Hartsa24
TomiKoolle
Ma-de
Fillarimies
Duster
TomiKoo
Ajv
Duster1
Koheltaja
Tomy
Jassu
Speed79
Penguin
Tansu95