Akkuun testatut toimenpiteet:
1. Akku mopossa ja laturi kiinni. Laturi antaa vain vihreää valoa. Ei suostu alkaa lataamaan
2. akkua härnätty mopon omalla lampulla mutta mopoon ei tule mitään virtoja akun ollessa kiinni.
3. mopon järjestelmät toimivat täysin kun laturi on paikallaan. ( laturista jännitteet ja 2A virta)
4. Akkua koitettu ladata suoraan omalla laturilla ilman mopoa. Ei reagoi.
5. Laturi on annettu olla akussa kiinni yön yli jos virkoaisi ( ei auta )
6. Samat lataukset koitettu toisella laturilla. Ei muutkosia
7. kaksi pakkaa kytketty rinnan jotta jännitteet tasautuisi. Pihtiampeerimittari ai anna mitään lukuja
ja jännitteet kummassakin akussa samat. testin jälkeen
8. akun jännite nostettu yhdelliä erillisellä 3,7v lipolla kytkettynä sarjaan 57,8v -> +4,2v = 62v. hetkellinen maksimi, jotta voidaan poissulkea laturin kynnys aloittaa yleensäkin lataaminen. sama testattiin vielä 2s akulla. Eli 57,8v + 4,2v + 4,2v = 66,2v hetkellinen maksimi —> ei vaikutusta.
9. samat testit kuin kohdassa 8 mutta mopon kautta. Kytketty mopoon suoraan. Ei vaikutusta.
10. akun sulake vaihdettu. Ei vaikutusta
:(
Yritä vielä laittaa kaksi pakkaa rinnakkain ja samaan aikaan ladata. Eli jännitteet tasaantuu akkujen kesken "normaaliksi" kun laturi kytketään siihen mukaan. Annat ladata hetken. Ota ehjä akku irti.
Onko pihtivirtamittari mallia DC eikä AC? DC:t maksaa jo satasia.
Jos teet johdon avulla esimerkiksi viisi kierrosta virtamittarin leuan ympäri, niin virtalukema on viisinkertainen. Todellinen lukema on tulos/5. Voit varmuudeksi tehdä vaikka kymmenen kierrosta.
Jos pakka on purettavissa, niin purkaa varovasti ja mittaa jokainen kenno erikseen. Kirjaa tulokset ylös tai merkitse poikkeavat kennojännitteet. Voit ladata näin myös yksittäistä kennoa.