Jyrkkälän rata on todellakin M-8 autoille tarkoitettu, mutta kukaan ei estä siellä sähköautolla ajamasta. Rata vaatii kylläkin nopeata kilpatason kalustoa jotta ajaminen siellä on mielekästä. Radalle on tulossa (tai ainakin näin on ollut puhetta) läpiviennit jotta sähköautolle haastavimmat kohdat voidaan välttää sekä M-8 autot voivat tarvittaessa nilkuttaa varikolle. Neloishyppyriä tehdään myös ajettavammaksi.
Maskun rataa ei tosiaan enää ole, se on parkkipaikkana nykyisin. Rata oli tosiaankin sähköautoille tarkoitettu, mutta parin pahan hyppyrin takia se oli teknisesti varsin haastava ja siellä rikkoi autonsa helposti.
Edellämainitut, sekä Impivaaran asfalttirata ovat Turun Urheiluautoilijoiden ylläpitämiä. Valitettavasti sähkökrossaajien määrä seurassa on suuresti vähentynyt siitään kun Maskussa ajettiin. Viimevuonna Seikelän rataa ei huollettu ollenkaan, sillä sähkökrossaajien määrän olisi voinut kokeneempikin metsuri laskea yhden käden sormilla ja radan kunnostaminen vaatii paitsi miestyövoimaa, myös rahallista panostusta.
Oikeastaan ainoa rata jota voisi aloittelevalle sähköautoilijalle suositella on Raision Seurakuntakeskuksen "takapihalla". Rata käsittääkseni kuuluu Raision Seurakunnan nuorisotoimen piiriin, mutta vähäisen kiinnostuksen takia sitä ei ole ylläpidetty pariin vuoteen. Rata on lyhyt, kapea, röykkyinen ja hiekkapintainen, mutta itse olen parin kaverini kanssa käynyt siellä satunnaisesti sudittamassa, sillä Jyrkkälän ollessa vaiheessa, Raision rata on ollut ainoa paikka joka edes muistuttaa rataa. Mikäli käyt ajamassa siellä, laita pääsuoran päässä olevaan puun tukikeppiin jokin pehmike. Muuten siihen rikkoo autonsa. Usko pois.
Ja tuosta "kinttupolusta" kuva osoitteessa
http://solar4.hellfish.org/rata/raisio.jpg. Näyttää kuvassa isommalta.