Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328119 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #690 : 18.12.09 - klo: 21.37 »
Olen uusi linjoilla ja halusin vaan sen verran osallistua, että 15 vuoden tauon jälkeen laitoin RC-auton netistä itelleni joululahjaks tulemaan. Ja siis just E-Firestorm Fluxin huolellisen kuukauden kestäneen nettiselailun perusteella. Ei varmaan ihan jouluksi ehi, mutta odotus on kova. Saattaapa olla, että lähtee nälkä tästä kasvamaan...   :afro: ...eikä loppua tuu vastaan ihan heti.

Kiitti kaikille, jotka ovat ko. autosta kirjoittaneet!
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #691 : 18.12.09 - klo: 21.42 »
Olen uusi linjoilla ja halusin vaan sen verran osallistua, että 15 vuoden tauon jälkeen laitoin RC-auton netistä itelleni joululahjaks tulemaan. Ja siis just E-Firestorm Fluxin huolellisen kuukauden kestäneen nettiselailun perusteella. Ei varmaan ihan jouluksi ehi, mutta odotus on kova. Saattaapa olla, että lähtee nälkä tästä kasvamaan...   :afro: ...eikä loppua tuu vastaan ihan heti.

Kiitti kaikille, jotka ovat ko. autosta kirjoittaneet!
Ihan hyvän valinnan teit!
Tosin jos ulkona meinaat ajella niin talvi tuo omat haasteensa...  Sähköjen suojaus vedeltä/lumelta,pito ongelmat ym. ym.
Onnea toivotan!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa henkka123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #692 : 18.12.09 - klo: 21.45 »
Vaikka eihän se suojaus niin vaikia ole kun ostaa vaan lakkaa,nopari,vastari jne. auki
ja lakkaa sisään... :wink:
Tosin servo vähän hankalampi.

Henkka

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #693 : 18.12.09 - klo: 21.52 »
Ihan hyvän valinnan teit!
Tosin jos ulkona meinaat ajella niin talvi tuo omat haasteensa...  Sähköjen suojaus vedeltä/lumelta,pito ongelmat ym. ym.
Onnea toivotan!

Tosiaankin hyvä valinta. Kestää ja kestää ja kestää...

Ulkona ajellessa sähköt muovirasiaan ja teipillä tiivistys. Ei kestä upotusta, mutta muuten toimii. Alustaan mahd. löysää jousta ja esim 25w iskariölppää sekä hieman punttia (80-100g) ympäri autoa, niin menee nätisti. Niin ja takagummit vaihtoon, tilalle esim Proline LugNut tms minipinnit, niin alkaa pitoa olemaan.

Tomi

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #694 : 19.12.09 - klo: 01.37 »
Ihan hyvän valinnan teit!
Tosin jos ulkona meinaat ajella niin talvi tuo omat haasteensa...  Sähköjen suojaus vedeltä/lumelta,pito ongelmat ym. ym.
Onnea toivotan!

Tosiaankin hyvä valinta. Kestää ja kestää ja kestää...

Ulkona ajellessa sähköt muovirasiaan ja teipillä tiivistys. Ei kestä upotusta, mutta muuten toimii. Alustaan mahd. löysää jousta ja esim 25w iskariölppää sekä hieman punttia (80-100g) ympäri autoa, niin menee nätisti. Niin ja takagummit vaihtoon, tilalle esim Proline LugNut tms minipinnit, niin alkaa pitoa olemaan.

Tomi

Tattista vaan vinkeistä. Tuossa juuri kattellessa noita talvivideoita ja kuvia tyyppien sähkösuojauksista rupes sormet syyhyämään päästä värkkäämään. Itellä oli 15-kesäisenä Tamiyan Super Astute, johon laitoin viimeisenä ajotalvena ite vanhoista nypylärenkaista nastat. Pieniä ruuveja läpi sisäpuolelta ja sitten luistinradalle ajelulle. No kyllähän se takavetoisena nastoillakin pyöri koko ajan ympyrää, mutta jäähän jäi komeat viillot. Aivan mahtava fiilis tulee kun lukee näitä ihmisten juttuja täällä.

Vege
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Jape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #695 : 19.12.09 - klo: 09.16 »
Sähköjen suojaamisesta...

Itse en ole suojannut sähköjä koskaan. Suditeltua on vuodesta 82.
Sen verran kun katsoo, että ei nyt missään lätäköissä ajele, niin kalusto kyllä kestää.
Kop kop, itseltä ei ole vielä koskaan mennyt mitään rikki kosteuden takia.
Lienee tuuria vai mitä?
Brushless Stampede, E-Firestorm Flux

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #696 : 19.12.09 - klo: 11.40 »
Joltain ulkomaalaiselta palstalta luin juttua että Sidewinder -nopari ois jos ei vesitiivis, niin vedeltä jotenkin suojattu. Oli joku jäbä soitellut Castlelle ja se oli myönnetty. Ja Flux-noparihan on uudelleenimetty SW?
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #697 : 19.12.09 - klo: 12.11 »
Kyllähän tuo nopari on sama,kuin Sidewinder,mutta koneen vasta bulletit vaan erilailla kiinni...
Tuli juuri ajettua pihalla,suojasin sähköt mini grip pusseihin ja nipparilla kiinni...
Nastaa oli vetää Laparenkailla. =D
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #698 : 19.12.09 - klo: 13.26 »
Sähköjen suojaamisesta...

Itse en ole suojannut sähköjä koskaan. Suditeltua on vuodesta 82.
Sen verran kun katsoo, että ei nyt missään lätäköissä ajele, niin kalusto kyllä kestää.
Kop kop, itseltä ei ole vielä koskaan mennyt mitään rikki kosteuden takia.
Lienee tuuria vai mitä?

Ei ole itekkään tullut koskaan noita sähköjä suojattua.
Varmaan ollut itselläkin vain hyvää tuuria, ja luotan siihen jatkossakin.
Tai se voi kyllä johtua tuosta, että kattoo tosissaan ettei ihan lätäköissä ajele.
Pojallani ollut tuo HPI:n 10t Flux sarja kohta vuoden Stampedessa, eikä ole mitään ongelmia ollut, vaikkei ole suojauksia ollut.

Vaan silti jos haluaa, niin ei niistä suojauksista varmasti haittaakaan ole?
Tosin siitä miten ne suojaukset laittaa voi olla haittaa.....
Taitaa täältäkin foorumilta löytyä suunnilleen tälläisiä tekstejä---> Suojasin noparini, ja nyt se ei toimi. Mitä tein väärin????
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #699 : 19.12.09 - klo: 13.29 »
Mäki kelailin, et joillain pikkusilla muovipusseilla olis ihan kätevä tehä roiskesuojaa. Mutta mites noi Lipot? Mä tilasin kaks akkua (muistaakseni ne oli niitä HPI:n joku splash tai smash) ja laturin niille myös ja olen siinä käsityksessä, että ne ei toimi parhaiten kylmässä. Jostain lämpöeristävästä voi varmaan tehdä kotelon, mut onks siitä oikeesti jotain hyötyä?

Missä vois Helsingin lähettyvillä käydä ostoksilla jos ei aina jaksa netistä tilata. Hobbylinnalla ainaki on liike leppävaaran lähellä, mutta onks muita mitä kannattais tsekata? Rengasvaihtoehtoja oon miettiny kans ja aattelin, Gladiatoreita tai Snake Eyesia taakse. Alkuun varmaan alkuperäisillä eturenkailla mennään. Tamiyan Super Astuten ajoista muistaisin, että eturenkaat eivät kulu läheskään samaa tahtia kuin takarenkaat. Sit varmaan pitäis hommata joku asfalttisetti eteen ja taakse. Onko kellään kokemuksia noista?

http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/PL1060-Road-Hawg-2-Truck-Tyres-2-2-pair__1ee9/
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #700 : 19.12.09 - klo: 14.13 »
Ite oon nyt talvella käyttänyt edessä vakio renkaita ja takana Pantherin paddleja.
Kesällä käytän Prolinen Dirt Hawggeja...
NiMH akkua en ole suojannut millään,mutta lipoille vois olla ihan hyvä joku muovipussia,kunhan vain balanceri piuha on suojattu ja kennoihin ei pääse vettä.
Riippuu mitä tavaroita haluaa hankkia,mutta kannattaa kattoa noita kauppoja tossa etusivun alhaalla...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #701 : 19.12.09 - klo: 17.31 »
En löydä mistään oikein selkeää kuvaa siitä miten noita Beadlock vanteita yleensä käytetään. Onko noi tarkoitettu vain rock crawler tyyppisille autoille, vai oisko niistä hyötyä myös E-firestormin alla? Esim. moster-renkaiden parina...

Myös kiinnostaa, että kun HPI:n sivuilla on ilmoitettu että vanteiden adapterit tai siis kiinnitys hexit on 12mm 'step' tyyppiset. Eli käviskö vaikka Prolinen 12mm hex vanteet firestormiin myös? ProLinella ilmoitetaan, että käy Traxxasin autoihin ainaki, mutta se ei sano mulle mitään hyödyllistä firestormin kannalta. Onko toi 'step' tyypin hex jotenki standardi vai onko se HPI:n erikoisuus? Ja estääkö se muun merkkisten vanteiden käytön?

Tuning, tuning... vaikkei auto oo ees vielä itellä.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #702 : 19.12.09 - klo: 17.35 »
En tiiä Beadlock vanteista,kun ite oon käyttäny HPI:n vakio tyyppisiä vanteita.
Tuo ´´step´´tarkoittanee,kun siinä heksissä on sellainen isompi ´´laippa´´joka tulee siihen vantee keskeltä sen kierretapin kanssa hieman ulos.Jos nyt ymmärsit(voin ottaa kuvan kun kerkeen...)
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #703 : 19.12.09 - klo: 18.04 »
Kuva olis kiva nähä. Kattelin kyllä HPI:n sivuilta ja tiedän miltä se alumiiniosa näyttää, mutta en sitä miten se kiinnittyy vanteeseen tarkalleen ottaen. Ymmärsin sun selityksestä, että vanteessa on ton 'step':in mentävä reikä. Onko se siis läpi asti? Ja onko se sit niin että muun merkkisissä vanteissa ei oo tuota reikää. Vanteiden keskireikää en menis ehkä ite suurentaa ku voi olla vaikee saada reikä pysymään aivan keskellä ja sit tulee epäkesko rengas. Kuvat siis sekä HPI:n vanteista (kiinnitysmekanismeista), että muista olis mahtavia jos jollain sattus olemaan.

Vastausten etsintä jatkuu...
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #704 : 19.12.09 - klo: 18.12 »
Elikkä se ´´lippa´´tulee vanteesta läpi,eli se HPI:n vanteen keskireikä on isompi,mutta en ole nähnyt tarvetta käyttää muun merkkisiä vanteita,koska noille HPI:n vakio vanteille käy suurin osa 2.2 truckki renkaista.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #705 : 19.12.09 - klo: 18.16 »
Kiitti,

Niin justiinsa. Lookkituunausta vaan ideoin. Mutta oikeastaan musta melkein makeimmat on kuitenki noi mustat vakkarivanteet. Ja jotkut monsterirenkaat jos hommaa, niin perus liimaus on hyvä vaihtariko? Kun mietin noita Beadlockei. Onhan HPI:llaki beadlockit tietty.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #706 : 19.12.09 - klo: 18.19 »
Ite oon käyttänyt niitä vakion tapaisia ja sitten niitä missä on 10 vai 12 puolaa...
Ja kun meet RC liikkeestä pyytämään rengas liimaa,niin eiköhän sieltä oikeen laista tavaraa tule.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #707 : 19.12.09 - klo: 20.42 »
Kyllähän tuo nopari on sama,kuin Sidewinder,mutta koneen vasta bulletit vaan erilailla kiinni...
Tuli juuri ajettua pihalla,suojasin sähköt mini grip pusseihin ja nipparilla kiinni...
Nastaa oli vetää Laparenkailla. =D
Ite tein saman, samoilla renkuloilla jopa. Tosin heitin sähköt eväsrasiaan. 3 akun jälkeen ei lunta tai vettä ollut ollenkaan laatikon sisällä. Hyvin suojas.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #708 : 20.12.09 - klo: 18.45 »
No niin. Pieni ropleema. Laatikko kädessä. Moottorilevyn irroitin ja pinjoni pitäisi saada irti.

Noh.. ei siinä mitään jos en olisi edellis kerralla vetaissut loctite 243 sinistä lukitetta jota on ilmeisesti mennyt myös akselille..  :tongue:

Mikäs neuvoksi? Lämmittämällä irti vai? Ei viitti kauheesti millään meisselillä yrittää taivuttaa irti.. Pinjoni sen verran kookas ettei tuu levystä suoraan läpi. Ja syy pinjonin irroitukseen on se että pitää vähän säätää paikkaa akselilla.

E:Lämmitin sytkällä hetken ja ruuvari väliin ja hoplaa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo: 18.48 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #709 : 21.12.09 - klo: 19.46 »

E:Lämmitin sytkällä hetken ja ruuvari väliin ja hoplaa.

Siis tarkoittaaks tää, että sait ratkaistua ropleeman?
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #710 : 21.12.09 - klo: 19.48 »

E:Lämmitin sytkällä hetken ja ruuvari väliin ja hoplaa.

Siis tarkoittaaks tää, että sait ratkaistua ropleeman?

Juu tarkoittaa. Loctite suli ja pinjoni irtos akselilta.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #711 : 21.12.09 - klo: 19.54 »
Ajo-ominaisuuksista viis.. Nyt on Monster energiaa Prolinen Masher renkaat alla  :evil:

Tulipa samalla ihan kokeilumielessä tilattua Losin koppa mikä maksoi huimat 11e mutta kyllä huomaa eron materiaalissa. Ohutta kuin paperi vaan eipä haittaa tuohon hintaan. Noita kun menee muutenkin kuin leipää  :laugh:



Törkeen hieno on toi monster look. Onks sul kokemuksii muuten noista korien yhteensopivuuksista/modaamisista yhteensopivaks firestormiin tai muihinki autoihin? Mun auto ei oo vielä postista tullu ja odottelen innolla suunnitellen kaikennäköisiä lookki-modauksia. Mieli tekis käydä ostamassa vaan joku random kori ja ruveta maalaamaan ku ei voi oikeen muutakaan ennen kuin auto suvaitsee saapua lähipostiin. Oon siis, kuten sanoin saanu uuden kipinän ruveta RC-harratuksen pariin 15 vuoden tauon jälkeen. Mutta silloin kersana ei tullut hirveästi kitin rakentamisen jälkeen modailtua autoja. Mutta ei kai se nyt mitenkään HIRVEÄN vaikeeta voi olla? Luulis maalaisjärjellä, että korin ku korin saa menee kiinni jos on tahtoa. Mutta tietenkin tää tulee kaverin suusta jolla ei oo kokemusta asiassa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.09 - klo: 23.36 kirjoittanut Vege »
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #712 : 21.12.09 - klo: 19.56 »

E:Lämmitin sytkällä hetken ja ruuvari väliin ja hoplaa.

Siis tarkoittaaks tää, että sait ratkaistua ropleeman?

Juu tarkoittaa. Loctite suli ja pinjoni irtos akselilta.

Hienoa. Onks toi Loctite sellasta ainetta jota munkin kannattais hankkia? E-Firestorm siis tulossa, mutta olen niin sanotusti uudelleen aloittelija.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #713 : 21.12.09 - klo: 19.58 »
Siis loctite on kierrelukite eli kierreliimaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #714 : 21.12.09 - klo: 20.01 »
Oli ehkä tyhmä kysymys, mutta tässä toinen: tartteeko sitä jotta esim. pinjoni pysyy paikallaan vai riittääkö jos kiristää ruuvilla? Eli missä tapauksessa ite käytät tuota kierrelukitetta?
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #715 : 21.12.09 - klo: 20.07 »
No akselissa on yleensä koneistettu suora pinta mitä vasten voi pinjonin lukitusruuvi kiristää. Itsellä ollut tapauksia ettei ruuvi ole pitänyt ja akseli pääsee pyörimään tyhjää. Joten olen siihen sitten lisännyt loctiteä. Ongelman sattuessa laitoin vähän reilulla kädellä sitä lukitetta jolloin sitä myös oli valunut akselille ja siitä pinjoniin myös.

Laparenkaat kannattaa ehdottomasti hankkia. Ja sit kun tulee insipraatio niin meet tämän keskustelun neljännelle sivulle ja teet ton Janezkin mod1 konversion autoon. Itsellä pinjoni 20t ja spurri 40t. Eli pinjoni pyörähtää 2 kertaa kun spurri kerran. MM kädenlämpöinen jos sitäkään, samoin moottori mallia kiinalainen 36-60-07L 3500kV.
Toki tulossa 16 ja 11 hampaiset kun toi 3s 5000mAh 30C/40C taisi lähteä tilaukseen hobbycitystä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.09 - klo: 18.17 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #716 : 23.12.09 - klo: 01.39 »
Jesss. Mahtavan kuulosta touhua. mä en tajua vielä noista välityksistä ja niiden numeroista ihan hirveesti. Pinjonit ja spurrit pyörii vaan päässä. Korjaa(tkaa) jos olen väärässä.

Pinjoni on se pikkuratas, joka laitetaan moottorista ulos sojottavaan akseliin? Mitä suurempi pinjoni, sitä nopeampi huippu, mutta myös raskaampi koneelle? Spurri on sit ilmeisesti toi seuraava ratas järjestyksessä moottorista poispäin? Näin olen käsittänyt. Onko sitten siis myös niin, että spurrin pienentäminen nopeuttaa autoa/raskauttaa menoa? Onko tää nyt sitten välitysten pidentämistä?

Ja mikä siis on toi kiinan L-kokoinen kone noissa Janezkin kuvissa? (Miten luodaan linkki jonnekin täällä?) Onko kaikissa harjattomissa moottoreissa sama läpimitta (siis pyöreän osan)? Toi L viittaa kai moottorin pituuteen. Ja moottorin pituus lisääntyy -> vääntö lisääntyy? Eli voi käyttää pidempiä välityksiäkö...

Jos tossa fluxissa tulee siis toi 2s Lipon kestävä nopari (5700kv moottorin kanssa), niin mikä olis ensimmäinen parantelu tehojen/voiman/välitysten kanssa, jota lähtis kokeilemaan? Oisko järkevää hoitaa vaan joku pidempi moottori vai kokonaan uus nopari ja moottori -setti. Vai kenties jos laittas kestävämmän noparin? Tuuletin nopariin, jotta kestäis 3s:n? Ei hitto näitä kysymyksiä tulee vaan lisää ja lisää. Sori. Täytyy päästä äkkiä johonki, missä tapais muita harrastajia. Muuten tulee nivelhiertymä tästä naputtelusta ja silmät pullahtaa ulos ruudun tuijottelusta.

Hoidan varmasti heti ainakin noi laparenkaat. Kiitti neuvosta.
« Viimeksi muokattu: 23.12.09 - klo: 01.42 kirjoittanut Vege »
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #717 : 23.12.09 - klo: 06.43 »
Pinjoni/ Spurri homma meni aivan oikein.
1/10 koon moottorit eli 540 on useimmiten 36mm halkaisijaltaan. S,L ja XL tarkoitaa juuri tota kannun pituutta. Mitä pidempi kannu sen vääntävämpi motti.

Linkityksestä voi varmaan joku viisaampi neuvoa.

Flux kestää 3s jos vaihdat siihen 4600kV moottorin. Ja jos et ole vielä huomannut niin nopari combo on castle creationsin sidewinder eri tarroilla. Eli ihan hyvä laitos.
Linkki:
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html

Kyllä voin sanoa että 2s ja 5700kV moottori niin huuli pyöreenä saat ajaa. Etutassut taivasta kohden jos vain pitoja on.
Pienempi pinjoni kannattaa hankkia kun toi 5700kV käy kuumana noilla vakiovälityksillä.

Korjatkoot viisaammat jos muistan väärin että fluxissa on kanssa 20 hampainen pinjoni niin kuin harjallisessa versiossa (Ellei sit vanhempaa e-fire jossa 19 piikkinen). Ehkä joku 17-18 voisi olla mukavempi.

| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #718 : 23.12.09 - klo: 12.26 »
Ei hitto näitä kysymyksiä tulee vaan lisää ja lisää. Sori. Täytyy päästä äkkiä johonki, missä tapais muita harrastajia. Muuten tulee nivelhiertymä tästä naputtelusta ja silmät pullahtaa ulos ruudun tuijottelusta.

Eipä muuta, kun paikallisen rc-radan varteen kattelemaan kulkua ja ennakkoluulottomasti jututtamaan kuskeja. Ei ne purematta niele...  :wink:

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #719 : 24.12.09 - klo: 01.33 »
Ei hitto näitä kysymyksiä tulee vaan lisää ja lisää. Sori. Täytyy päästä äkkiä johonki, missä tapais muita harrastajia. Muuten tulee nivelhiertymä tästä naputtelusta ja silmät pullahtaa ulos ruudun tuijottelusta.

Eipä muuta, kun paikallisen rc-radan varteen kattelemaan kulkua ja ennakkoluulottomasti jututtamaan kuskeja. Ei ne purematta niele...  :wink:

Mikä olis hyvä rata nähdä noita krossi-/stadiumtruck autoja pääkaupunkiseudulla? Ja siis niiden kuskeja. Jos olen oikein ymmärtänyt on pääkaupunkiseudulla myös joku sisärata. Kuinka paljon jengi tykkää talvella ajaa sisällä? Noista modausohjeiden ja ajatusten määrästä voisin ainakin päätellä, että iso osa ihmisistä ajelee ulkona kesät talvet. Mikä on aivan oikein. Mutta sisäratakin on varmaan tervetullutta vaihtelua? Jos siis sellaista on...

Flux kestää 3s jos vaihdat siihen 4600kV moottorin. Ja jos et ole vielä huomannut niin nopari combo on castle creationsin sidewinder eri tarroilla. Eli ihan hyvä laitos.
Linkki:
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html

Kyllä voin sanoa että 2s ja 5700kV moottori niin huuli pyöreenä saat ajaa. Etutassut taivasta kohden jos vain pitoja on.
Pienempi pinjoni kannattaa hankkia kun toi 5700kV käy kuumana noilla vakiovälityksillä.

Korjatkoot viisaammat jos muistan väärin että fluxissa on kanssa 20 hampainen pinjoni niin kuin harjallisessa versiossa (Ellei sit vanhempaa e-fire jossa 19 piikkinen). Ehkä joku 17-18 voisi olla mukavempi.



Kiitos taas. Täytyy laittaa myös pinjonivalikoiman hankinta listalle. Kävin tänään Atala RC:n liikkeessä kun satuin päätymään Ideaparkin käytäville ensimmäistä kertaa. Kyselin noita suosittelemiasi laparenkaita, mutta ei ollut liikkeessä. Vaikka paikka olikin pullollaan kaikkia Kyoshoja sun muita eikä HPI:n tuotteita sattunut silmään hyllyiltä ainoatakaan, kasvoi kärsimättömyyteni tunne siinä määrin sietämättömäksi, että oli pakko lähteä heti eteenpäin, etten olis ostanut jotain 1:18 harjatonta krossaria sieltä. Eihän toi nyt mikään kamalin kohtalo ois ollu, mutta vähän pitää pitää kuitenkin lompakon nyöriä tiukemmalla, että voi paremmalla omatunnolla ostaa sitten Firestormiin varaosia. Autokuumeen kourissa pahemman kerran tämä sälli. Pienet autot - iso kuume.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z