Kirjoittaja Aihe: Polttoaineista?  (Luettu 194027 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #390 : 04.08.09 - klo: 11.35 »
onko firmaa suomessa mistä saisi tilattua Tornadoa?
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #391 : 04.08.09 - klo: 11.39 »

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #393 : 07.08.09 - klo: 17.44 »
Poikkeuksena modeltechnics, joka syö tulppia, ei saa kunnolla pidettyä lämpöjä ja säätäminen on jatkuvaa. Tuota ei meidän vehkeisiin enää tule. KOSKAAN!!!!

Aijai, ostin modeltechnicsin 25%:sta savageen kun sidewinderiä ei ollut varastossa. Saa nähdä miten käy...

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #394 : 07.08.09 - klo: 19.22 »
Matkahuollolla ne polttoaineet lähetetään.

ihan pakko kommentoida tohon.itse tilasin hobbypeoplesta 25%sidewinderiä niin pystyi valitsemaan toimitustavaksi postin tai matkahuollon.valitsin postin ku halvemmaksi tuli ja tänään tuli paketti perille  :laugh: 10e+risat toimituskulut ku matkahuollon kautta olis ollu 15egen pintaan.eikä mitään vaarallisen aineen lisiä  :wink:

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #395 : 07.08.09 - klo: 19.34 »
Postilla  :shocked: hö.
Postin ehdoissa tai mitä ne nyt onkaan, niin siellä lukee että paloherkkiä aineita ei sais lähetellä.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #396 : 07.08.09 - klo: 19.36 »
Modeltechnics on surkeaa litkua,jne,jne.. Tätä lukee siellä sun täällä,mutta itse olen käyttänyt Modeltechnicsin 25%:sta big bangiä V-Specissäni aina ja mitään ongelmia ei ole ollut. Kerran kone oli etulaakerin vaihdossa ja se joka sen vaihtoi oli sanonut,että minkäänlaisia karstoja ei ollut ja hyvät öljypinnat oli myös!

Poissa aerodekki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #397 : 07.08.09 - klo: 19.54 »
Postilla  :shocked: hö.
Postin ehdoissa tai mitä ne nyt onkaan, niin siellä lukee että paloherkkiä aineita ei sais lähetellä.

niin...no samoisssa ehdoissa on myös kohta joka mainitsee litium-akut ja moottorit joiden voimanlähteenä on palava neste tai kaasu
Mix mulle osuu aina ne maanantai kappaleet..?
LRP S18TC, Acoms Technisport

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #398 : 13.08.09 - klo: 08.46 »
Poikkeuksena modeltechnics, joka syö tulppia, ei saa kunnolla pidettyä lämpöjä ja säätäminen on jatkuvaa. Tuota ei meidän vehkeisiin enää tule. KOSKAAN!!!!

Aijai, ostin modeltechnicsin 25%:sta savageen kun sidewinderiä ei ollut varastossa. Saa nähdä miten käy...

Model technicsillä ajaellaan itsekin paremman puutteessa. Kokeilussa ollut 25 ja 16. Toimii imo ihan hyvin.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Wiper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #399 : 14.08.09 - klo: 23.30 »
Pakko kysellä vähän tarkennusta näistä polttoaineista.

Tarkoitus olisi nyt siirtyä Byron 16%sta vähän nitrokkaampaan aineeseen ihan vain moottorin käyttäytymistä ajatellen. Ajatuksena oli alunperin Byron 20%, mutta tätä threadia lukiessa tuli sellainen fiilis että 25% on parempaa öljypitoisuuden takia.

Oikeastaan päätavoite on juuri tuon moottorin käyminen, säätäminen ja pitkäikäisyys, ei niinkään minimaaliset tehonnousut tai edes aineen hinta, koska auto on vain pihasudittelussa ja käyttö aika satunnaista (gallona kestänyt reilun vuoden :grin:).

Eli mikä olisi sitten paras vaihtoehto Hyper .21 moottorille ja millä tulpalla (nitron määrästä riippuen) tulisi ajella. Etusijalla on liikkeet, jotka toimittavat ainetta matkahuollon kautta, koska asun keskellä ei mitään ja lähimpään matkahuollon pisteeseenkin on n. 30km

Byron 16% kanssa olen käyttänyt McCoyn kasia.

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #400 : 15.08.09 - klo: 17.19 »
Mä sanoisin ettei asialla ole juuri merkitystä. Se kulkee molemmilla ihan yhtä hyvin tai yhtä huonosti. Itsekin noita vaihdelleena ja jopa eri merkkejä, niin enpä ole huomannut eroa omassa ajossani. Tottakai moottori säädetään sitten kyseiselle aineelle koska moottorihan säädetään joka ajokerta, vain harvoin sää on sama jolloin ei tarvitse säätää yhtään. Usein, kuten tänään, moottoria saa säätää pitkin päivää jos sää vaihtelee pilvisestä aurinkoiseen ja ulkolämpötila heittelee useita asteita.

Joidenkin mielestä saa käyttää vai yhtä ainetta ja sitä millä moottori on sisäänajettu; enpä itse pidä sitä niin kriittisenä. Kun vaihdat nitro% ja/tai merkkiä niin onhan se hyvä ajella vähän rikkaanpuoleisella vaikka tankillinen ekaksi.

e:muutama typo korjattu
« Viimeksi muokattu: 16.08.09 - klo: 10.42 kirjoittanut Mika R »

Poissa power-of-dream

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #401 : 15.08.09 - klo: 21.04 »
onko 25% nitropensa hyvää savage x 4.1? kysyy epätietonen vai mikä olis hyvää?

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #402 : 16.08.09 - klo: 10.23 »
Mä sanoisin ettei asalla ole juuri merkitystä. Se kulkee molemmilla ihan yhtä tai yhtä huonosti. Itsekin noita vaihdelleena ja jopa eri merkkejä, niin enpä ole huomannut eroa omassa ajossani. Tottakai moottori säädetään sitten kyseiselle aineelle koska moottorihan säädetään joka ajokerta, vain harvoin sää on sama jolloin ei tarvitse säätää yhtään. Usein, kuten tänään, moottoria saa säätää pitkin päivää jos sää vaihtelee pilvisestä aurinkoiseen ja ulkolämpötila heittelee useita asteita.

Joidenkin mielestä saa käyttää vai yhtä ainetta ja sitä millä moottori on sisäänajettu; enpä itse pidä sitä niin kriittisenä.
Kun vaihdat nitro% ja/tai merkkiä niin onhan se hyvä ajella vähän rikkaanpuoleisella vaikka tankillinen ekaksi.

Olen samaa mieltä, en tiiä johtuko juuri tästä että V-Specini narahti kiinni vai jostain muusta, mutta kumminkin vaihdoin 20%nitrosta 25% nitroon niin ekalla tankilla auto kävi ja kukku kunnes leikkas kii.
En tyhmänä hoksanut säätää yhtää rikkaammalle :(

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa jee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #403 : 18.08.09 - klo: 19.35 »
Voiko autoa ajaa lennokkipolttoaineella?

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #404 : 18.08.09 - klo: 20.28 »
Eiköhän se ole täälläkin aiheessa muutamaan kertaan todettu. Lukemaan vaan!

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #405 : 18.08.09 - klo: 20.30 »
ei muuta kun menoks ja sit ihmettelemään
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa jee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #406 : 19.08.09 - klo: 13.46 »
Oho en huomannut tota yhtä... :shock:

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #407 : 18.09.09 - klo: 15.42 »
Modeltechniksin pakokaasu haisee paljon pahemmalle, ku Daytona :afro:

Koneeni oli jo monta vuotta vanha, ku tossa viikolla loppu Daytonat, ja piti kiireessä ostaa Modeltechniksin 25% fuilia. En tiedä, oliko löpön vaihdolla merkitystä, mutta n. litran Modelilla ajon jälkeen meni kiertokangen alapää. Ei haittaa sinänsä, uus pannu tilaukseen, mutta rupesin vaan miettiin, että uskaltaako ajella sisään sitä tolla Modeltechnicsillä...

Poissa janne2000

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #408 : 21.09.09 - klo: 22.14 »
Onko kellään kokemuksia Meccafuel polttoaineista? Lähikaupasta löytyis 16% ja 33% mutta enpä ole moisesta fuilista kuullut aiemmin...
T-Maxx 3.3

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #409 : 21.09.09 - klo: 23.10 »
Tuota jälkimmäistä eli 33% fuilia en ole koskaan kuullut myytävän missään muodossa ainakaan suomessa. Korkeimmat pitoisuudet on tietääkseni rc-polttoaineissa 30% ja sekin alkaa olemaan jo sen verran paljon että ei tee ehkä hyvää koneelle. Nyt vaan jonkun pitäisi päästä testaamaan tuota :grin: .
- Tapsa

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #410 : 21.09.09 - klo: 23.51 »
Power racing:stä löytyisi 35% lrp polttoainetta auto käyttöön.  :wink:
Itse olen ajanut yhden gallonan 30% werks:iä...hyvin kieku.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #411 : 22.09.09 - klo: 08.29 »
Tuota jälkimmäistä eli 33% fuilia en ole koskaan kuullut myytävän missään muodossa ainakaan suomessa. Korkeimmat pitoisuudet on tietääkseni rc-polttoaineissa 30% ja sekin alkaa olemaan jo sen verran paljon että ei tee ehkä hyvää koneelle.

Ainakin Donnelilta löytyy 40% litkua ja veneisiin tarkoitettuna jopa 50% litkua. Muistan kyllä nähneeni 60% venefuilia jossakin, joten kyllä kait ne koneet noilla toimii, kun niitä valmistetaan ja myydään.
Flying Calacucco

Poissa janne2000

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #412 : 22.09.09 - klo: 09.34 »
http://www.meccamo.com/gb/produits-meccamo.php

Tuolta toi "Offroad" fuili on tämä mistä kyselin
T-Maxx 3.3


Poissa newbiejack

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #414 : 20.11.09 - klo: 13.23 »
Mä käytän Dragon top 16%
Tamiya T2M eagle truck 5000 series

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #415 : 20.11.09 - klo: 13.27 »
Onkos joku tilannut O'donnelia hobao-shopista? Paljonko on tullut toimituskuluja?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #416 : 03.01.10 - klo: 23.18 »
Tietääkö kukaan jotain kotimaista nettiakuppaa joka lähettää polttoainetta siitä huolimatta että Itella ja Matkahuolto eivät niitä kuljetettavakseen virallisesti otakkaan?

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #417 : 04.01.10 - klo: 11.05 »
Kysykää suoraan myyjiltä. Veikkaan että kyllä noi rc-puodit sitä jotenkin toimittaa kuitenkin. Eli luuri käteen.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #418 : 04.01.10 - klo: 11.13 »
Tietääkö kukaan jotain kotimaista nettiakuppaa joka lähettää polttoainetta siitä huolimatta että Itella ja Matkahuolto eivät niitä kuljetettavakseen virallisesti otakkaan?

Ymmärtääkseni Matkahuolto kuljettaa.
Flying Calacucco

Poissa Miksupoju

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttoaineista?
« Vastaus #419 : 04.01.10 - klo: 11.59 »
Minulle ainakin tuli rc-garagesta matkahuollon kautta parissa päivässä.  :angel:
HoBao Hyper 8.5